3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, ynskek, Ladybird, Princesj, Mondy, Polly, Hanmar

_sharonnn

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-18 17:13

Goeie lijstjes weer allemaal, ik red het reageren verder helaas niet, maar lees gewoon lekker mee :)

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:03

Hoi hoi, ik wilde even binnenvallen. Ik heb een korte vraag, ik heb mn BMR uitgerekend aan de hand van de link in de OP, heb ingevuld dat ik 1-3 keer peer week beweeg en hij gaf aan dat ik 1945 calorieën moest eten om af te vallen, ik zou er dan 307 dagen over doen (lang zeg voor 9 kilo.) klopt dat wel? Momenteel eet ik 1710. Als er meer gegevens nodig zijn, hoor ik het graag :)

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:12

Nee dat is niet mn onderhoud :) met die 1-3 keer beweging is onderhoud 2193 calorieën en zou ik 1945 calorieën moeten eten om af te vallen (doe er dan 307 dagen over) en zonder beweging 1914 calorieën en zou ik 1813 calorieën moeten eten om af te vallen (doe er dan 1000 dagen over) ik hoopte eigenlijk uit te gaan van een halve kilo per week, dus nu nog 18 weken te gaan met een aantal weken speling, ik had er tot februari voor uitgetrokken niet een jaar of bijna 3 jaar O:)

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 20:17

Ik zit momenteel op 1700 en tot nu toe gaat het goed, alleen ik wil ook niet te weinig eten natuurlijk :) dankjewel in ieder geval!

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:22

Ik heb ook FODMAP gedaan :) voor info mag je altijd een berichtje sturen.

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-19 11:37

Ik vind die site in de OP ook erg verwarrend.. zelf weet ik dat 1 kilo gelijkstaat aan 7000 calorieën :j oftewel als je 7000 calorieën meer verbrand dan dat je eet, val je een kilo af. Ik heb een BMR van 1584 en ik snap dat ik dat minimaal moet eten, maar de site zegt dat ik 1825 moet eten en dan ben ik in 1008 dagen op gewicht.. nou lekker dan haha. Ik hou zelf 1710 aan en als ik ga paardrijden 1800. Volgens mn fitbit verbrand ik makkelijk 2300 op een dag.. zoveel rekensommetjes. Ik heb mn fitbit nu eerst niet meer om, anders blijf ik rekenen..

Ieder doet het op zn eigen manier, laat elkaar in hun waarde. Als er echter een situatie optreedt waarin iemands gezondheid in gevaar kan komen, mag daar mijn inziens wel wat van gezegd worden :j

Ik ga weer onder mn steen!

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:45

Zoooo, 3 pagina`s met vage discussies verder.. :+ wat een vervuiling zeg.. Resistance wil t gewoon oplossen en mee praten, prima toch? Lekker leven en laten leven :) kritisch zijn mag natuurlijk altijd haha

Vind het wel een beetje een doodsteek dat Imandra “alles” zou mogen omdat ze TS is. Ik was TS van het allereerste topic namelijk :')

Gewoon lief zijn en iedereen lekker laten knallen in de strijd tegen de kilo’s! Fijne avond :)

Ik kruip weer fijn onder mn steen!

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:36

Zoooo ik wilde gewoon even een luchtige reactie plaatsen, is dus helemaal verkeerd gevallen :') ik lees wel rustig mee, want mensen die alleen meelezen, mogen zich kennelijk nergens mee bemoeien ~~}>

Begrijp dat ik meelees en ook meeleef met de mensen ook al reageer ik niet.. wanneer ik het gevoel heb dat ik wat zou moeten zeggen, doe ik dat en ik vond gisteravond zo’n moment, omdat ik vond dat er ontzettend naar gereageerd werd op Resistance die het gewoon goed wilde maken..

We hebben het over voorbeelden geven naar jonge kinderen toe, misschien is verdraagzaam zijn naar elkaar ook een mooi voorbeeld :)

Nogmaals, mijn reactie was niet eens zo bedoeld.

Iedereen succes verder! :D

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-20 14:05

Hooi! Ik zou me graag melden, weet niet of ik het reageren altijd red, maar ik ga het proberen :) door omstandigheden de afgelopen 3 jaar aangekomen, nu fris en fruitig (in het koppie) en me aangemeld bij de diëtiste, daar ben ik nu een klein weekje mee bezig en zal 5 weken duren. Ik ben bezig met een normaal eetpatroon en -ritme. Er mag zo’n 10 kilo af. Aankomende dinsdag heb ik de eerst meting weer :)

Lijstje van vandaag:
O: 250ml Alpro high protein met een halve appel en wat kaneel
T: 2 gekookte eieren en groente met wat hummus
L: 2 boterhammen met kipfilet en komkommer
T: 2 wasa vezelrijk crackers met pindakaas en een halve appel
A: gevulde paprika met gehakt, groente en rijst
B: 2x 45 minuten wandelen

Ik tel geen calorieën, daar word ik obsessief van, ik weeg uiteraard wel af :j ik houd me aan een voedingsschema van de diëtiste en ik heb hierbij geen honger, ook drink ik meer dan voldoende water (dat is 1 van de “regels”) en ben ik dus nog nooit zo vaak naar de wc geweest haha

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-01-20 16:28

Ik red het dus heus niet om actief te posten := sorry daarvoor!

Gisteren een cheatday en vandaag weer normaal.

O: alpro soja met een halve appel, lijnzaad en wat kaneel
T: 2 rijstwafels met pindakaas en een halve appel
L: 2 gebakken eieren op brood en een appel
T: 2 wasa vezelrijk crackers met kaas en komkommer
A: vega curry met o.a. bloemkool, rijst en broccoli
T: ik mag een klein bakje met iets lekkers, nog even bedenken wat..

Morgen:
O: Brinta met een snufje kaneel en een halve appel
T: 2 wasa vezelrijk crackers met smeerkaas en een handje ongezouten pinda’s
L: 2 boterhammen met kaas, ham en komkommer
T: alpro soja met een halve appel en wat kaneel
A: lasagne

Heb tentamens dus helaas wat minder beweging. (Ik draag een fitbit en probeer elke dag minimaal 30 actieve minuten te hebben, maar dat is de afgelopen 2 dagen niet gelukt helaas. Morgen weer een dag! Over 2 weken ga ik naar de diëtist voor een meting, ik ben dan ben ik een maand bezig, ben heel erg benieuwd!

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:11

Maanlicht: Zo dat zijn inderdaad beste koeken zeg, jeetje! Voor een keer wel lekker, op een cheatdag ofzo :D

Linoleum: wat is een traybake? Geniet van je pizza :)

Castilja: goed bezig hoor, hopelijk vind je een manier om je armen sterker te maken!

Hier een rustige dag, dus ter compensatie vanavond maar even een flink stuk lopen. Eten gaat vandaag niet goed, ik heb niet veel trek.. ach ja, morgen weer een dag!

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-20 16:32

Hahaha geweldig! Klinkt wel lekker :)

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:33

Helemaal eens met bovenstaande inderdaad. Er even tijd insteken kan een hoop verschil maken :j ikzelf heb voor de “luie” manier gekozen door naar een diëtiste te gaan, maar zo weet ik wel waar ik aan toe ben en eet ik gevarieerd, er is ruimte voor wat lekkers 1 keer per week en ik heb 1 keer per week een cheatday, dus als ik zin heb in iets lekkers, schrijf ik dat op en kijk ik op m’n cheatday of ik er nog zo’n zin in heb, vaak niet dus dat scheelt me nogal wat calorieën :)

Lijstje vandaag:
O: soja yoghurt met een halve appel en lijnzaad
T: 2 rijstwafels met pindakaas
L: 2 havermout pannenkoeken met kaneel een een halve appel
T: 2 wasa vezelrijk crackers met kaas en komkommer
A: zalm met roerbakgroenten
B: 45 minuten wandelen

Succes allemaal vandaag! :D

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 09:41

IMANDRA: Haha nou ik heb me er door de jaren heen al aardig in verdiept, dus weet heus hoe het zou moeten := maar toch lukte dat niet (mede door psychische klachten, onderschat dat niet trouwens, afvallen lukte echt niet toen ik niet goed in m’n vel zat) nu betaal ik een hoop geld voor informatie die ik grotendeels wel weet, een beetje lui. Aan de andere kant ben ik ontzettend gemotiveerd en helpen de lijstjes die ik krijg heel erg mee, ik heb al dingen gegeten die ik normaal niet zou eten en dat vind ik wel heel erg fijn :) dus op zich werkt het heel fijn en is de begeleiding super fijn :j

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 10:55

Ja jullie hebben wel gelijk inderdaad :)

Castilja: haha deel die ook even met mij, ik faal zo hard met zoete aardappel uit de oven.. sterkte met je spierpijn!

Ik ben dus niet met m’n macro’s bezig, wel interessant om erover te lezen zo :j

Het gekke is trouwens, ik heb volgens bmi (licht) overgewicht, maar m’n vetpercentage is in principe goed, heel gek haha. Over twee weken weer een meting, dan ben ik benieuwd hoeveel ik in een maand kwijt ben in cm, maar ook in gewicht :D

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:02

IMANDRA schreef:
Vetpercentage meten is juist heel onbetrouwbaar :j

Je zoete aardappel tip ga ik ff onthouden!

Verklaar je nader :)

Bedankt voor de zoete aardappel tip! Ik ga het binnenkort proberen :D

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:25

Oh ik krijg een huidplooi meting in de sportschool, bedoel je dat? Of bedoel je inderdaad een die de weegschaal aangeeft? :)

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 09:45

Hmm.. nouja ik word gewogen, krijg een huidplooimeting op 7 punten en ik word gemeten met een cm band, als alles straks achteruit gaat, zal het vast goed gaan :=

Vandaag:
O: soja yoghurt met lijnzaad, een halve appel en kaneel
T: halve appel en 25 gram ongezouten pinda’s
L: groente omelet op 2 plakken brood
T: 2 vezelrijk crackers met kaas en komkommer
A: kip ketjap salade

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:29

Maanlicht: jij ook een lekker lijstje!

Kimmie: ik mis wat eiwitten in je lijstje, misschien nog ergens een bakje kwark of 2 eieren toevoegen? :)

Castilja: dat probleem ken ik.. ik heb dus een te grote ovenschaal, dus heel veel dingen passen er gewoon niet in haha

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 09:09

Oh zulke pannenkoeken vind ik echt verschrikkelijk := maar ik lust een banaan dus alleen maar los of in een milkshake, verder jakkie haha

Castilja: balen zeg, hopelijk heb je, je vermaakt gisteravond :)

Vandaag mag ik weer werken, ik werk bij een bakker, weet je hoe moeilijk dat is?! :wow:
Lijstje voor vandaag:
O: soja yoghurt met banaan en lijnzaad
T: een appel en een handje noten
L: broodje ham en kaas met komkommer
T: 2 vezelrijk crackers met kaas en paprika
A: nasi
T: paar blokjes kaas, worst en komkommer
En als ik zin heb eindelijk weer eens op het paard vandaag.. heb over dikke 2 week wedstrijd, maar ben zo druk met school en dergelijke. Mocht ik het niet redden, ga ik wandelen :)

Morgen eindelijk m’n cheatday! Het was een zware week haha

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 18:01

Emma: jeetje heftig hoor, heel veel sterkte!

Maanlicht: ik zal even uittypen wat er op het lijstje van de diëtiste staat, zodat ik niks vergeet :)

“ Vandaag mag je eten wat je wil, probeer dit echter wel met mate te doen! Zorg er wel voor dat je 1,5 tot 2 liter vocht binnenkrijgt en twee stuks fruit. Wanneer je gaat zondigen, zorg dan dat je iets neemt wat je echt heeeeeeel erg lekker vind! Zorg er voor dat het het zondigen echt waard is. Niet denken dat het beter is om helemaal niet te zondigen. Want af en toe genieten van iets dat je echt heeeeel lekker vind hoort juist bij een gezond voedingspatroon.”

Oftewel ik mag alles, ik pak zelf geen ander drinken dan water of thee, hooguit een keer cola zero en verder plan ik m’n leuke dingen op m’n cheatday, dus uiteten gaan, afspreken met vrienden, borrelen of op stap gaan. Morgen heb ik veel verschillende dingen en zal het dus echt ongezond worden :+ maar wel dingen die ik graag wil, dus van m’n werk een blueberry cheesecake muffin, wat maltezers, bananensoesjes Tony’s en chips := maar dat krijg ik toch allemaal niet op haha

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 18:05

Lekker bezig dames!

Ik heb gisteren genoten van m’n cheatday, nu wel lastig, want we zijn op visite en er staat allemaal lekkers op tafel :( zij gaan zo kapsalon eten en ik m’n eigen prakkie, even doorzetten. Als ik thuis ben, ben ik vast trots op mezelf :D maar pfffff wel even klagen nu haha

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 10:13

Yes het is helemaal gelukt! :) dus best een beetje trots op mezelf.

Lekker bezig hoor, veel succes!

Lijstje van gisteren:
O: soja yoghurt met lijnzaad en een appel
T: banaan
L: 2 boterhammen met ham en kaas
T: 2 wasa vezelrijk crackers met kaas en paprika
A: nasi

Vandaag:
O: Brinta met kaneel en een halve appel
T: 2 vezelrijk crackers met smeerkaas en een handje ongezouten pinda’s
L: 2 boterhammen met ham en kaas en komkommer
T: soja yoghurt met een halve appel en kaneel
A: lasagne

Zo eerst even naar het paard voor een lekker rondje sturen :) binnenkort weer wedstrijd dus we moeten echt even aan de bak, de wedstrijddag gaat qua eten nog een uitdaging worden :=

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:09

Castilja: dat is wel een heel goed idee! Haha. Lekker lijstje trouwens!

Linoleum: balen, maar het hoort erbij, kan gebeuren :) haha ik houd niet van slagroom gebak en dergelijke, mag het ook niet hebben omdat ik lactose intolerant ben haha

En nee we gaan m’n paard niet opeten :9

Maanlicht: hmm lijkt denk ik zo, staan ook geen hoeveelheden bij natuurlijk :D beterschap! Hopelijk voel je, je snel beter!

Imandra: mis je niet nog een beetje eiwitten? :)

Pfff vanochtend paard gereden en daarna gewassen, ik weet niet wat meer energie kostte :roll:

M’n avondeten is geen lasagne meer trouwens, ik dacht alles in huis te hebben, maar helaas toch niet, wordt gewoon zoete aardappel met doperwten en een kip cordon bleu :j

Cadans B+11 L1+3

_sharonnn

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:20

OP kan gewoon gekopieerd en geplakt worden toch? Kan iemand anders natuurlijk ook even doen :)

Cadans B+11 L1+3