3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 18:50

Ik stuur je effe een PB!
Gaat trouwens via Polar, denk dat ze dat bij wel meerdere sportscholen hebben!
Ja is het bij jou vocht denk je? Hoe komt het dan dat je dat vast houdt? Ik heb het overduidelijk als ik ongesteld ben, maar verder hou ik volgens mij niet zoveel vocht vast. Zat wel te denken; heb vier jaar lang fulltime gerookt en daar sinds 3 maanden zo goed als mee gestopt. Ik hoor altijd horrorverhalen over aankomen na het stoppen, kan ook nog zijn dat ik het gelijk trek door sporten. Maar dan had ik echt veel aan moeten komen. Ik weet het niet. Help. :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:09

Oh ik stel me stiekem ook gewoon een beetje aan hoor, ik zie in de spiegel een behoorlijk verschil al :') Nog niet de spieren die ik zou willen maar daar mag ik nog wel even een jaartje voor uit trekken :+ Vind het alleen zo bizar dat ik echt precies op hetzelfde gewicht blijf.
Wat een goeie trouwens dat je teruggaat naar het magazijn! Van de hele dag stil zitten is nog nooit iemand beter geworden. Kantoorwerk lijkt me ook helemaal niets.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-19 21:39

MarlindeRooz schreef:
Je komt niet aan door stoppen met roken. Je komt aan van te veel eten. _O-

Hier gaat het redelijk. Krijg eindelijk weer een beetje een normaal ritme.

Neuh je kunt er echt door aankomen. Je metabolisme vertraagt. Mensen die beginnen met roken vallen vaak ook wat af.
Dank Jip :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-19 18:34

Wow wat een mooie foto van die muffins! Lijkt net zo'n stockphoto die op van die luxe blogs gebruikt wordt. Vrees dat ze niet lekker in mijn macro's passen maar ik sla het recept op voor als ik het toch eens wil maken <<) Fijn dat je samen met je man kunt lijnen, niet dat je zo'n hork hebt die zegt 'ah joh stel je niet aan wat maakt 1 koekje nou uit dit dat' waar je niets aan hebt. Zeg maar.

Van harte Dilan met je verjaardag!

Lijstje:
Ontbijt: 80 Gram eiwitkwark straciatella (te weinig, maar was vergeten te ontbijten en moest weg)
Tussendoor: 3 Roereieren met 20 gram strooikaas
Lunch: Groentewrap met een halve bol mozzarella light en een flinke eetlepel guacamole
Tussendoor: Bakje proteïne kwark, 0% suiker kruidkoekreep voor het sporten
-Uur jumping&Shape op de sportschool-
Avondeten: Salade van 'n avocado, blikje kikkererwten, gemengde zaden

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:22

Oh wat een nare ervaring Dilan :( Ik herken dat wel, nooit last gehad van naalden of bloed of iets maar nu ik wat ouder word trek ik het op de een of andere manier toch minder goed :+ Maar heeft de zuster je gezegd dat het misschien minder handig is om donor te worden of heb je dat zelf besloten? Vind het top dat je het hebt geprobeerd in ieder geval! Lekker lijstje ook trouwens, maar krijg je vanavond geen honger? Aan je kcal te zien is dat toch wel wat laag. Ik heb met 1650 af en toe al moeite 's avonds.

Ik ga nu naar mijn oma die me altijd vol propt met allemaal zoetigheid en koekjes (ik zeg iedere keer braaf 'nee' maar ze gaat net zo lang door tot ik wel wat lekkers eet hahaha) dus heb me er even bij neergelegd dat vandaag niet zo'n nette dag is. Ook vanavond wijn drinken met mijn beste vriend dus dat wordt ook weer ongein.
Heb mijn sportschoolanbonnement verlengd ook weer! Zit er een beetje aan te denken of ik misschien met school ga overleggen dat ik de danslessen op school kan vervangen door een bezoek aan de sportschool. We hebben dagelijks 1,5 uur hiphop maar ik ben zo'n motorisch onhandige girl dat ik nooit mee kom in die lessen. Geef mij maar de opdracht 6 keer een gewicht te tillen, dat kan ik beter dan choreo's leren :+ Ben heel benieuwd of school daar misschien voor open staat als ik me goed voorbereid en met ijzersterke argumenten kom. }> }> }>

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-19 10:50

Ik zit op een HBO Toneelacademie! :) Super leuk. Maar dus wel dat stomme gedans de hele tijd waar ik niet zoveel mee heb :') We hadden vorig jaar ook een uur echt sporten (krachttraining en cardio) ingeroosterd en dat vond ik helemaal geweldig, maar dat was helaas alleen voor tweedejaars. Kan ook vragen of ik daar niet stiekem aan mee kan doen.

Heh maar hoe kan het 'goed prikken' veranderen dan? Is dat voornamelijk iets mentaals dat het prikken zelf minder naar wordt of kan je bloed ook echt makkelijker uit je aderen stromen ooit? :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:12

Da's inderdaad een interessant artikel! Van 20:00-12:00 niet eten lijkt me nog te doen ook voor de meeste mensen. Wie weet probeer ik het eens. Ding is wel dat ik om 06:00/06:30 naast mijn bed sta op een doordeweekse schooldag dus ik heb geen idee of ik 12:00 dan red eigenlijk, gok dat ik om val. Maar dat is een kwestie van proberen.

Ja het is heel leuk! Wel intens en je sociale leven gaat helemaal naar de knoppen door de aanwezigheidsplicht, maar dan word ik wel opgeleid tot het leukste beroep van de wereld. :D

Net lijstje hoor, goed van die kaasstengel! Die magioni bodem lijkt me heerlijk. Je hebt bij de Jumbo ook van die kleine bloemkoolbodempjes met 'maar' 40 gram koolhydraten, die zijn super lekker. Past nu allemaal niet in de macro's maar dat komt wel weer :+

Ik kan 2 dagen niet sporten door verplichtingen en ik mis het gewoon :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 14:58

Maar betekent 1300 kcal eten en 'het meerdere keren doen' niet dat je last hebt van het jojo-effect? :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 19:55

Ja Bibi, het zijn terechte zorgen/tips. Je schiet er ook echt helemaal niets mee op om zo laag te gaan zitten; zodra je weer meer gaat eten (en dat gaat gebeuren want het is menselijk dat je niet 100% van de tijd op je eten kunt letten) komt alles er gewoon weer aan. Je bent echt helemaal vrij te doen wat je zelf wil, maar ik sluit me volledig aan bij Imandra. Zoals je zelf ook al aan geeft heb je dit vaker gedaan (waar ik uit op maak dat het 't welbekende jojo-effect is), en om dat te voorkomen moet je je kcal omhoog gooien. :)

Goed. Mijn lijstje van vandaag:
Ontbijt: 3 Tarwewafels van de AH; 2 met avocado en 1 met bruschetta salade van Johma
Lunch: Ja dit was dom. Overgeslagen. Wilde het halen bij de ah to go omdat ik op pad was maar ik was in LUSH heaven terecht gekomen op Amsterdam CS en ben vergeten naar de AH te gaan voor lunch. Iets met prioriteiten. :+
Tussendoor: Walnoten (gok 30 gram), Barebells eiwitreep, banaan
Avondeten: Light mozzarella, tomaat, basilicum en pesto, twee vegetarische hamburgers
Na het eten: Glas rode wijn, kwark.

Maar ik heb wel fijne LUSH producten :Y)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 11:56

Hoe werkt dat weightwatchers eigenlijk? Ik weet alleen dat je met punten werkt, maar waar zijn die punten op gebaseerd? Leer je ook meer over voeding of ga je puur af op het puntensysteem? :)

Pfoeeee ik wilde vanavond even een rondje sportschool doen maar ik keek net voor de zekerheid even op het rooster of er nog een leuke groepsles was. Zie ik dat ze vandaag om 17:00 dicht gaan ivm huizenmarkten waardoor de zalen bezet zijn. Blij dat ik even gekeken heb, nu lunch ik even en ga dan direct maar aan de bak :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:41

Hahaha ik had hetzelfde Laura, begon super goed maar eindigde toch met drie glazen wijn. Achja. :+ Ik neem me maar voor dat het nu nog even mag, de laatste dagen van de vakantie.
Klinkt wel goed dat WeightWatchers! Ik zal er niet zo snel mee starten omdat ik zweer bij IIFYM, maar als ik jullie zo hoor is het dus wel een goede manier om -al lerende- af te vallen. Denk dat dat het beste is voor blijvend resultaat. :)

Wat is ieders' doel hier trouwens, misschien handig om eens van elkaar te weten? Ik ben zelf eigenlijk een beetje bezig met cutten, vetpercentage zo laag mogelijk krijgen, maar dat is een soort van vrijblijvend. Het is puur voor mezelf, niet voor een wedstrijd ofzo. Je hebt afvallen en afvallen dus ben even benieuwd!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-19 11:07

Welkom Amanda! :) Lijstje ziet er super lekker en gezond uit, als je dat vol houdt moet dat wel goed komen denk ik zo. Leuk ook die kokosballetjes! Ik heb helaas geen oven tot m'n beschikking en ben daarom beperkt in dingen maken, maar vind dat altijd wel leuk.
Kim ik zag foto's van je in een ander topic (weet even niet meer welke) en ik weet nog dat je hier een tijdje terug postte dat je zo veel was aangekomen in een maand. Of in twee maanden. Weet niet was het was :') Anyway, je bent weer wat kg/vocht kwijt dacht ik te zien? :D

Ik heb vanmiddag weer mijn eerste schooldag. Zie er zo tegenop :') Vanmorgen nog even een uur circuittraining meegepakt. Was fijn weer, alleen deed mijn sensor het de tweede helft van de les pas dus ik kreeg gekke resultaten. Was wel dat laatste halfuur constant in de rode zonde dus het had een mooi resultaat kunnen zijn, maar ach.

We hebben vanavond een diner met een andere opleiding dus gezond zal het eten niet zijn gok ik zo. Weet wel een beetje uit m'n hoofd wat wel/niet kan qua macro's en omdat ik vanmorgen ook flink gesport heb maakt het niet bijster veel uit, maar ik wil dat soort etentjes eigenlijk niet als ik aan het cutten ben :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 11:37

Dankjewel voor het recept Amanda! Komt het uit een kookboek of een supermarktblad? Ik ben echt verslaafd aan die supermarktbladen die je gewoon mee kunt nemen, bij de allerhande staan de macro's er ook altijd bij en ze hebben vaak lekkere recepten. Leuk trouwens dat het topic weer actiever is 8-)
Heerlijk Resistance, Zweden! Ik heb het plan om in januari of februari (als ik een periode vrij heb van school) Denemarken te bezoeken. Wil super graag de taal leren.
Het zal inderdaad vocht zijn Fleur. Als je 1,5 kilo aan bent gekomen heb je echt een paar duizend kcal meer gegeten dan nodig in een paar dagen, zou ik heel knap vinden in ieder geval :))

Hier gaat het goed! Gisteren weer eerste schooldag. Klasgenoot viel meteen op dat ik was afgevallen en zei dat ik er erg sportief uit zag :# :# Is dus wel degelijk verandering aan de hand, fijn om die bevestiging te krijgen haha. Verder hadden we in de avond een diner met een andere opleiding en ik ging als laatste langs het buffet; 1 falafel balletje en een half bakje soep gehad. :+ Mensen voor me waren iets te happig. Nog wat breekbrood gepeuzeld en 3 glazen wijn naar achter gemieterd, toen naar huis gegaan. Was vandaag onverwacht vrij en toen ik daar achter kwam heb ik direct een circuittraining geboekt voor deze ochtend, om 10:30 al een paar honderd kcal verbrand <<)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-08-19 09:56

@linoleum: Ik heb dat alleen als ik over een langere periode vrij streng ben geweest. Kan best zijn dat je lichaam echt even "schreeuwt" om een opkikker, maar ik ken de precieze situatie niet dus kan dat ook niet met zekerheid vanaf een scherm zeggen. Zou eens proberen om overdag een keer op onderhoud te eten qua kcal, kijken of je dan in de avond minder last hebt van bingen. :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-08-19 22:32

Oh jongens stop over kibbeling, nu wil ik het ook eten. :Y)
Komen weer super lekkere lijstjes voorbij. Ik bedacht me dat ik nog twee pakken zero Noodles ergens heb liggen door jouw lijstje Jip, binnenkort ook maar eens op maken. :+

Hier gaat het erg goed. Net mijn vetpercentage gemeten op de sportschool en zit op 18,8%, drie weken terug nog op 21,4%. Zie nog niets op de weegschaal, maar in de spiegel en bij mijn vetpercentage is er wel degelijk verschil. :):) Na school sporten gaat tot nu toe wel redelijk, denk dat ik drie keer per week wel ga redden als we weer volledig begonnen zijn.

Lijstje vandaag:
Ontbijt: 2 Eiwitrijke broodjes met plak Linessa 30+ kaas
Tussendoor: Eiwitrijke kwark van Optifit
Lunch: 3 Eiwitrijke broodjes met avocado
Tussendoor: 2 Mini stroopwafeltjes in de rij bij de HEMA, 4 Mentos, kom groentesoep op school
Avondeten: Bol mozzarella met 3 roma tomaten en pesto, 200 gram vegan balletjes van Meat Free Days.
- 40 Minuten cardio, 5 apparaten krachttraining-
Tussendoor: Eiwitrijke kwark Optifit, komkommer met een soort nep Heks'nkaas (maar dan lekkerder!)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-19 08:36

Jaaaa wat fijn Jip! Goed dat je toch vol hield en niet de handdoek in de ring gooide omdat je geen verschil zag. 3 CM is ook best flink {:} Ik zou me ook absoluut niet inhouden bij je favoriete restaurant joh, ben je gek.
Hier komen ook ongezonde dagen aan: vanavond een surprise party (waar sowieso wijn is lol) en dan hebben we dinsdag de "ontgroening" van de nieuwe eerstejaars wat ook niet al te gezond gaat worden. Maar heb daar allemaal bezoeken aan de sportschool omheen gepland dus ik vind het wel goed. :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-09-19 10:22

Safiera, dat eiwitrijke brood hadden ze bij de Lidl liggen! Is van het merk Rivercote. Ik kwam bij de Aldi ook koolhydraatarm brood tegen, zit ook iets meer eiwit in. :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-09-19 17:20

Hahahaha Resistance, heerlijk toch zo'n dag :') Ik zou het ook knap vinden als je al die verleidingen kon weerstaan hoor. Rest van de week even opletten en dan is er niets gebeurd. <<)
Ik heb als snacktip de Woezel&Pip kaasjes van de Jumbo! Soort van Babybel, maar dan goedkoper en lekkerder. Vind ik dan. En iets betere macro's. Verder neem ik ook vaak zo'n bakje eiwitkwark, wel ietwat duur (sommige 1,50 per stuk) dus dat moet je er wel voor over hebben, maar ik vind ze enorm chill.
Verder heb ik ook koolhydraatarme crackers van Atkins (die ik echt zelden koop want taffes duur) en ik maak daar dan zelf een ham/prei salade bij. (1 Prei, 175 gram schouder- of achterham, 3/4e van een bakje zure room, alles heel klein maken met je keukenmachine en dan peper en zout) (is echt heel erg lekker) (en verantwoord)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:05

Is dat getal niet je onderhoud? Dat klinkt logischer in ieder geval, daar trek je dan 100-300 vanaf.. Tenzij je wat zwaarder bent, dan zou je met 1945 kcal per dag en lekker sporten inderdaad af kunnen vallen. :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-09-19 21:14

Ah oke! Ik heb er niet het meeste verstand van maar in de 1900 lijkt me wel relatief hoog. Denk dat je best iets kan zakken. Ik eet al tijden 1650 inclusief flink sporten en dat gaat prima. :) Verder zou ik me niet enorm vast pinnen op die dagen die erbij worden gegeven, ieder lichaam is anders :D Succes!!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 11:00

Wat is een broodje Mario? :') Klinkt hilarisch

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-09-19 10:41

Gefeliciteerd Jippie, wat fijn dat je eindelijk resultaat ziet! Je hebt het enorm verdiend met 6 dagen per week buffelen in de sportschool. :)
Welkom terug Denbine! Of aangenaam kennis te maken, we hebben niet tijdens dezelfde periode in dit topic gezeten lol. Ik heb FODMAP volgens mij wel eens voorbij zien komen hier dus als ik me niet vergis heb je medestanders!

Hier gaat het nog steeds goed. Begin echt blij te worden met wat ik in de spiegel zie en merk dat ik wat krachtiger word. Wel ga ik nu weer het fulltime schoolrooster in wat betekent dat ik maximaal 2 keer per week kan gaan sporten naar verwachting. Vind het super jammer want geniet enorm van de sportschool, maar dat is even niet anders. Verder beweeg ik ook veel op school dus aan de beweging zal het niet liggen. Ik kan naar een docent die voor studenten gratis sport- en voedingsschema's maakt dus ik ga binnenkort even bij hem langs. Hij heeft laatst een fiets (sorry) interessante lezing gegeven over topsport waarin ik veel meer te weten ben gekomen over hoe progressie in je lijf werkt en ben sindsdien een beetje gaan twijfelen aan mijn eigen sportschema. Moet hij me nog maar eens meer over vertellen. :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-09-19 20:01

Oh die groentewrap zijn zo lekker, ik heb ook twee pakken ingeslagen om mee te nemen naar school :) Kan er ook best wel even op door dus bevalt goed! Die eiwitrepen haalde ik bij de Body&Fitshop maar ik ben ze helaas snel zat, het is dus lastig om een doos te bestellen omdat ik ze dan ga eten 'omdat het moet'.

Pfff ik ga nu pas avond eten omdat ik tot 18:30 les had op school (en na 14:00 geen pauze meer gehad, top) en ik vind dat super lastig. Omdat ik gewoon mijn eigen eten wil hebben (en dingen bij de AH to go nu eenmaal vrij moeizaam in mijn macro's passen) ben ik altijd een beetje oplettend met goede eetmomenten in plannen. Hebben jullie dat ook? Misschien is het een vaag trekje maar ik kan echt super chagrijnig worden als ik niet op tijd mijn eigen eten kan eten :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 06:42

-O-

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:07

Hier ook los van de discussie (ik kies niet per se een kant maar ben wel van mening dat het te kort door de bocht is om lijstjes van Resistance niet goed te keuren terwijl het voor haar misschien prima is. Ieder lijf is anders, als ze echt een andere bouw en lichaamstype heeft en al jaren zonder problemen 1200-1600 eet zie ik het probleem niet. En als het echt niet goed is komt ze daar geleidelijk aan vanzelf achter toch?)

ANYWAY
Het gaat hier goed, kan eten volgens mijn macro's wonderbaarlijk genoeg wel combineren met school. Dit ging vorig schooljaar na 2 dagen al mis en kom er nu best redelijk uit. Had een super vol rooster op school (09:00-18:30) en moest nog dik een uur heen- en weer reizen dus sporten schoot er een beetje bij in, maar vanaf morgen duren mijn dagen gelukkig 'maar' tot 17:00.
Ga binnenkort mijn vetpercentage weer even meten, was iets van 2 weken geleden rond de 18,8% en ben benieuwd hoe het nu is.
Lijstje van vandaag wordt ongeveer dit:
Ontbijt: Groentewrap met gerookte kip en een soort van Heks'nkaas
Tussendoor: -Moet even wat halen bij de AH-to-go, wekelijkse boodschappen niet goed gedaan dus heb geen tussendoortjes :')
Middageten: Salade linzen, avocado en mosterd
Tussendoor: 30 Gram Pepitamix, nog iets wat ik tussendoor zal moeten halen. Misschien sojabonen.
Avondeten: Bol light mozzarella, cherrytomaten en pesto, en een vegetarische hamburger