3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 11:00

Interessant! Ik heb het een tijd geprobeerd, maar ik red het niet om pas rond lunchtijd te eten. Ik eet nu voor het eerst rond 10 uur, dat scheelt bij mij wel wat kcal, omdat ik voorheen om 7 uur ontbeet en dan om 10 uur weer trek had en dan dus nog een tussendoortje at.

Wat een leuke opleiding Castilja!

Ik ben vanochtend sterk geweest en heb een kaasstengel van de bakker weerstaan. Ik heb er nog steeds trek in :+ Vanavond pizza en morgen een BBQ, dus moet echt ff streng zijn.
O: Griekse yoghurt met my muesli balance
L: salade met tomaat, komkommer en kipreepjes, kom wortelsoep.
T: appel, banaan
A: Magioni bloemkoolbodem met tomatensaus, champignons, kipreepjes en Parmezaanse kaas
T: Glas witte wijn

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:18

Poehh Emma, klink pittig!

Inderdaad, de punten zijn gebasseerd op de verhouding koolhydraten, eiwitten en (verzadigde) vetten. Zo zijn producten met veel khd of verzadigd vet relatief hoger in punten dan producten die hoger zijn in eiwitten. Officieel gezien is het de bedoeling dat je je dagpunten inzet als basis en van daaruit aanvult met 0-punters (ei, magere yoghurt, kip, vis, groenten en fruit) echter doen veel mensen dat eigenlijk precies andersom, een basis van 0 punters leggen en van daaruit aanvullen. Aan beide kanten zie ik goede resultaten voorbij komen, en ook minder goede resultaten.

Wat ik zelf vooral merk, is doordat ik er maanden mee bezig ben, ik gewend raak aan de manier van eten. Ik kan nu een dag prima doorkomen zonder honger en eet de dingen die ik lekker vind, waardoor het steeds minder als een dieet voelt en steeds meer mijn nieuwe manier van eten is. Tuurlijk heb ik genoeg momenten dat ik er klaar mee ben en liever andere dingen eet, maar als ik eraan toegeef merk ik ook direct dat ik me minder goed voel. Dus de drempel om het vol te houden wordt steeds minder hoog.

Dit alles typ ik na een bbq met veel te veel lekker eten en wijn O:) <3
Morgen weer een dag!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-19 21:59

Mijn doel is afvallen naar een gezond gewicht/bmi. Hoe ver ik daarin ga laat ik een beetje afhangen van de spiegel en hoe ik me voel. Mijn laagste gewicht als volwassene is volgens mij 78 kg (town was ik best tevreden ook), daarvoor moet ik nog 7 kg afvallen. Het luefst zou ik nog 12 kg afvallen, dan heb ik een gezond gewicht met een beetje marge.

Weight watchers heeft ook een "forum", connect. Dat biedt mij een hoop steun, tips en soms de nodige schop onder de kont. Daar heb ik bijna nog meer aan dan aan het punten tellen gek genoeg.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 09:21

Kan heel goed door de warmte komen fleurtjeuh. Ik houd met dit weer ook altijd veel vocht vast.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-19 14:23

Ik probeer bakken/lekkere dingen maken ook zoveel mogelijk over te slaan. Nu gaat dat wel makkelijk, maar straks in de herfst gaat die vraag weer regelmatig komen van de kinderen: gaan we koekjes/pepernoten/cupcakes bakken?? Volgende dag maar weer mee naar mijn werk nemen :=

Vandaag:
O: magere Griekse yoghurt met balance muesli
L: salade met couscous, tomaat, komkommer, lente ui, feta en munt. Kom courgettesoep.
T: druiven en 2 pruimen
A: rijstsalade bij mn moeder
T: oppo ijsje denk ik :9

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-09-19 08:26

Je kan prima onder de hoeveelheid kcal gaan zitten wat zij aangeven, dat is echt alleen een richtlijn "als je dit doet, doe je er zo lang over". Zolang je maar boven je BMR zit, is het goed. Ik zou er persoonlijk wel genoeg boven gaan zitten om nog eens wat te kunnen zakken als het afvallen wat stagneert. En als je ook afgevallen bent, je BMR regelmatig opnieuw berekenen.

Ik begin weer een beetje in mijn ritme te komen. Wel met moeite, maar ik weet dat als ik ff doorzet, het straks weer makkelijker gaat. Alleen vanavond ga ik al mn moed bij elkaar moeten rapen om ook echt te gaan koken, mn man is er niet en donderdag is zo'n dag dat we altijd al laat thuis zijn en niemand meer zin heeft om te koken :+ De verleiding om dan naar de snackbar ofzo te gaan is dan best groot, maar ik heb dit weekend ook al 2 uitjes met eten staan, dus mag echt ff niet.

Edit: lijstje van vandaag :)
O: banaan
T: magere Griekse yoghurt met berry white choc muesli :9
L: 2 volkoren knäckebröd met magere smeerworst, kom soep, rauwkostsalade
T: 2 mandarijnen
A: andijviestamppot met klein stukje rookworst
T: kvarg straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-09-19 10:48

Het heeft meer met de techniek te maken dat dit niet erg betrouwbaar is, dat geldt dus in principe voor alle weegschalen, al zal er heus verschil in kwaliteit zitten tussen de verschillende weegschalen.

Swartbeessie, ik vond (en vind) bewegen met kinderen ook best een uitdaging. Er zit bij mij maar 1,5 jaar tussen de kinderen, waardoor ik er ook niet 1 had die veel meer kon dan de ander zeg maar. Ik weet niet hoe oud je kindjes zijn, maar wandelen deed ik bijv met de jongste in de draagdoek en de oudste in de kinderwagen/buggy. Fietsen zodra de jongste oud genoeg is om stevig rechtop te zitten in een voorzitje en dan de oudste achterop.
Ook deed ik soms trainingen thuis voor de tv met youtube aan, bijv walk at home. En anders als mijn man thuis is naar de sportschool of wandelen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 10:41

Dilan, dietist zit in het basispakket voor een bepaald aantal uur, maar je maakt wel eerst je eigen risico op. Ik denk wel dat het in jouw geval heel verstandig zou zijn, of misschien eens met een allergoloog (heet dat zo?) Kijken waar je nou precies wel en niet op reageert. Anders blijft er straks helemaal niets meer over wat je kan eten, terwijl er misschien ook wel producten zijn eaar je minder of niet op reageert.

Bij mij staat het afvallen een beetje op een laag pitje. Zit weer heel laag in mn energie, en dan kost constant met mijn voeding bezig zijn gewoon teveel energie. Dus ik probeer wel verstandige keuzes te maken, maar tel even niet. Hoop dat ik zo even stabiel kan blijven.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:11

Nee je kan zonder verwijzing heen!
Edit: je moet wel ff kijken of je verzekering nog eisen stelt.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 11:54

Je hoeft natuurlijk niet perse flauw te doen he? Mensen zeggen er wat van vanuit goede bedoelingen, niet om jou te pesten. Zit het je erg dwars, er zijn genoeg afvaltopics waar ze te weinig eten echt geen enkel punt vinden.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:14

Oehhh donuts weerstaan, knap!

Ik ga ook een lijstje plaatsen, misschien houd ik me er dan aan :')

O: 2 volkoren wasa met 15+ smeerkaas
L: waldkornbol met 30+ kaas en tomaat
T: griekse yoghurt met wat fruit
A: new york pizza O:)

De pizza gunde ik me een dagje, al zó lang geen echte pizza meer gehad.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 12:47

Normaal zou ik idd een bloemkoolbodem nemen, maar nu wil ik gewoon even een echt bodem, eet al een jaar ofzo alleen maar bloemkoolbodems :')

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-09-19 22:16

Goed, zullen we stoppen met dit kinderachtige gedoe? Tsjonge...

Dit is heel duidelijk een topic waarin we geen extreem magere lijstjes willen hebben. Hou je daaraan, dan is er geen probleem. Plaats je ze toch, krijg je tegengas. Simple as that. Take it of leave it.
Overigens is Imandra TS van dit topic, dus als iemand wat mag zeggen wat mij betreft...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:13

_sharonnn schreef:
Zoooo, 3 pagina`s met vage discussies verder.. :+ wat een vervuiling zeg.. Resistance wil t gewoon oplossen en mee praten, prima toch? Lekker leven en laten leven :) kritisch zijn mag natuurlijk altijd haha

Vind het wel een beetje een doodsteek dat Imandra “alles” zou mogen omdat ze TS is. Ik was TS van het allereerste topic namelijk :')

Gewoon lief zijn en iedereen lekker laten knallen in de strijd tegen de kilo’s! Fijne avond :)

Ik kruip weer fijn onder mn steen!

Zoals Imandra zelf ook al aangeeft, bedoel ik het iets zeggen over magere lijstjes etc en de onderbouwing daarvan, niet zomaar alles.

Ik vind het vooral zo bijzonder te zien dat als er zo'n discussie ontstaat, er allemaal mensen die stil meelezen het nodig vinden zich ermee te gaan bemoeien, vooral tegen Imandra. Ik vind dat gewoon onnodig, als je normaal ook niets te melden hebt, hoef je nu niet opeens te komen "rellen" hoor. Rellen tussen haakjes omdat het nou ook weer niet echt een rel is... Misschien is stoken een beter woord...

Fijn Dilan! Altijd lekker als je gewicht weer gaat zakken :D

Ik heb gisteren even ontzettend genoten van mn pizza, soms kan dat zo fijn zijn <3
Wel kwam ik tot de conclusie dat ik het eigenlijk niet lekker genoeg vind om het de moeite waard te laten zijn, dus de volgende keer duurt wel weer even :+

Nog geen idee wat ik vandaag eet, vanavond eet ik iig bij mn moeder (die is zo lief voor ons te koken, omdat ik vanavond weer weg moet en anders in tijdsnood kwam). Die kookt meestal wel gezond, dus ik denk dat het een nette dag wordt :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:15

Castilja schreef:
Hier ook los van de discussie (ik kies niet per se een kant maar ben wel van mening dat het te kort door de bocht is om lijstjes van Resistance niet goed te keuren terwijl het voor haar misschien prima is. Ieder lijf is anders, als ze echt een andere bouw en lichaamstype heeft en al jaren zonder problemen 1200-1600 eet zie ik het probleem niet. En als het echt niet goed is komt ze daar geleidelijk aan vanzelf achter toch?)

ANYWAY
Het gaat hier goed, kan eten volgens mijn macro's wonderbaarlijk genoeg wel combineren met school. Dit ging vorig schooljaar na 2 dagen al mis en kom er nu best redelijk uit. Had een super vol rooster op school (09:00-18:30) en moest nog dik een uur heen- en weer reizen dus sporten schoot er een beetje bij in, maar vanaf morgen duren mijn dagen gelukkig 'maar' tot 17:00.
Ga binnenkort mijn vetpercentage weer even meten, was iets van 2 weken geleden rond de 18,8% en ben benieuwd hoe het nu is.
Lijstje van vandaag wordt ongeveer dit:
Ontbijt: Groentewrap met gerookte kip en een soort van Heks'nkaas
Tussendoor: -Moet even wat halen bij de AH-to-go, wekelijkse boodschappen niet goed gedaan dus heb geen tussendoortjes :')
Middageten: Salade linzen, avocado en mosterd
Tussendoor: 30 Gram Pepitamix, nog iets wat ik tussendoor zal moeten halen. Misschien sojabonen.
Avondeten: Bol light mozzarella, cherrytomaten en pesto, en een vegetarische hamburger

Zoals eerder al aangegeven, kan ze prima zo eten en gewoon meepraten, maar hebben we liever niet dat de lijstjes geplaatst worden. Dat zij zo wil eten moet ze zelf weten, komt ze waarschijnlijk zelf nog wel eens achter, en zo niet dan niet. Het gaat dus niet om het afkeuren van de lijstjes, maar om het plaatsen ervan...

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:06

Yonker: mensen zijn gewoon stom :(:) Nou ok vooruit niet iedereen, maar mensen zouden eens moeten weten wanneer ze hun mond moeten houden.

Frummels, jij verwoordt eigenlijk precies wat ik dacht, maar niet geformuleerd kreeg. Juist de lijstjes van iemand die én nogal bekend is op bokt, én waarvan iedereen weet hoe ze eruit ziet, zijn imo juist een trigger voor jonge meiden.

Ok, ik geloof dat ik een lijstje voor vandaag heb:
O: havermout met magere melk
T: Griekse yoghurt 0% met frambozen
L: salade met kipreepjes en tomaat en beetje remia salata fijne kruiden. Kom tomatensoep
T: appel + mandarijn
A: bij moeders
T: koekje bij de thee

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:43

_sharonnn schreef:
Zoooo ik wilde gewoon even een luchtige reactie plaatsen, is dus helemaal verkeerd gevallen :') ik lees wel rustig mee, want mensen die alleen meelezen, mogen zich kennelijk nergens mee bemoeien ~~}>

Begrijp dat ik meelees en ook meeleef met de mensen ook al reageer ik niet.. wanneer ik het gevoel heb dat ik wat zou moeten zeggen, doe ik dat en ik vond gisteravond zo’n moment, omdat ik vond dat er ontzettend naar gereageerd werd op Resistance die het gewoon goed wilde maken..

We hebben het over voorbeelden geven naar jonge kinderen toe, misschien is verdraagzaam zijn naar elkaar ook een mooi voorbeeld :)

Nogmaals, mijn reactie was niet eens zo bedoeld.

Iedereen succes verder! :D

Dit ging dus gewoon helemaal niet over jou, ik zie jou nergens stoken?? Daarnaast heb jij hier wel gewoon ook meegepraat.
Anyway, Ook ik vind echt dat iedereen hier mee mag kletsen, maar ik vind het niet zo nodig om als enige opmerking een steek onder water te geven :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:21

Ohhh dry needling heb ik echt een haat liefde verhouding mee. Heb het op 2 plaatsen gehad, in mn bovenrug (beleefde ik extreem pijnlijk maar hielp wel echt heel goed) en in mn bil (diepe bilspier), dat was goed te verdragen en hielp redelijk goed, alleen wel nadat ik dagen last had van een brandende bilspier -O- . Anyway, als nu de fysio over dry needling begint krijg i keen soort vluchtinstinct :+
Maar goed, bij dat soort langdurige blessures kan het wel echt heel goed helpen, hopelijk is dat voor jou ook zo!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 11:33

Maanlicht schreef:
Jullie hebben me niet gerustgesteld :')

Haha nee sorry... Maar voor het resultaat zou ik het gewoon doen, uiteindelijk duurt t allemaal niet zo lang.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 14:29

Ik red het niet zonder tussendoortjes, heb het wel een tijd gedaan omdat ik wat had gelezen over gezondheidsvoordelen van langere periodes niet eten tussen maaltijden, maar ik word dan echt slap en trillerig.

Hahaha Dilan :')

Fijn dat het goed ging Maanlicht!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 11:06

Precies dat inderdaad Castilja, alsof je het zelf nog niet wist... Ik zeg dat zelf dus ook nooit tegen iemand.
Jouw lunch, is dat letterlijk alleen avocado, linzen en mosterd? Ik probeer het me voor te stellen, maar lukt niet zo :o

Lijstje voor vandaag (ahum :o :') )
O: magere Griekse yoghurt met muesli
T: stuk appeltaart
L: 2 boterhammen met filet americain en ei, kom courgettesoep
T: aardbeien
A: tagliatelle met waanzinnige kip uit de oven, met Parmezaanse kaas en een salade
T: 2 glazen witte wijn

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 14:15

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 15:58

Poeh, beste klus inderdaad!
Onbeperkt gamba's heb ik nog nooit van gehoord, krijg je ze dan op verschillende manieren bereidt oid?

Ik ben als testje ff helemaal gestopt met het drinken van cafeïne en alcohol. Niet dat ik van beiden nou erg veel drink, maar wil toch eens testen of ik dan misschien wat beter slaap, en het lukt om wat meer uit te rusten. Ben heel benieuwd!
L: salade met gerookte zalm, aspergesoep
T: 2 mandarijnen
A: pasta met kip, broccoli, champignons, tomaat en ehhhh... Weet niet meer wat er precies in gaat :+
T: bakje kvarg

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 09:57

Hier ook beetje druk. Tuin wordt opgeknapt, kinderen hebben allerlei activiteiten etc, en daarnaast gaat het werkende leven ook gewoon door. Nu koppijn, dat is altijd een teken dat ik een stap (of eigenlijk heel veel stappen) te ver ben gegaan. Hier ook niet dat we vanochtend laat waren en dus ontzettend moesten jagen om op tijd de deur uit te komen. Daardoor ook geen lunch mee naar mn werk.

Imandra, hoe maak jij die spaghetti? Vind dat altijd zo lekker, en volgens mij is het helemaal niet moeilijk, maar toch maak ik het nooit :')

Mn fitbit merkt wel dat ik beter slaap (meer diepe slaap en REM slaap), maar zelf voel ik er nog niet zo veel van :+

Mijn dag wordt zoiets:
L: tomatensoep, 2 boterhammen met filet americain en ei
T: banaan, appel
A: 2 pannenkoeken met spek, kaas en een beetje stroop
T: Kvarg straciatella

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-09-19 10:41

Klinkt goed! Eet je er dan nog iets bij aan groenten oid? Want vind het wel altijd beetje kaal...