3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 08:39

Ik snap jullie ook hoor, zeker. Ik denk alleen niet dat jonge mensen worden beïnvloed door het lijstje van 1 persoon, en al helemaal niet als ze de discussie hier zien. Maar het is een lastige situatie waarbij ik blijf vinden dat iemand niet uitgesloten moet worden van een topic omdat ze andere eetgewoontes heeft. :)
Ik moet zo weer naar school dus trek me bij dezen weer uit de discussie; er is van beide kanten wat voor te zeggen en ik kan straks nu eenmaal niet meer reageren omdat ik in de les zit :')

Yonker, wat was dat voor opmerking? -O- Het is goed dat je gemotiveerd bent maar ik hoop niet dat het komt omdat je keihard de grond in gestampt bent. Dan ga ik ergens anders op stampen :Y)

Mijn avondeten is ook heel lekker! Eet het eigenlijk heel vaak; super goedkoop en simpel en lekker. En perfect voor de eiwitten.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 08:19

Gezond lijstje hoor Yonker! Nog over die opmerking; was dat iemand die je goed kent? Ik weet niet, als ik zie dat mensen zijn aangekomen dan vind ik het echt zo not-done om dat te zeggen. Mensen weten het zelf ook wel en er is niemand die blij wordt van zo'n opmerking als aankomen niet het idee is geweest. Vind dat zo loos :')
Maar goed. Als het je wel een boost in je motivatie geeft is het toch nog ergens "goed" voor geweest.

Mijn verwachtte lijstje van vandaag:
Ontbijt: Groentewrap met gerookte kip en tzatziki
Tussendoor: - (ontbijt laat)
Lunch: Avocado, linzen en mosterd
Tussendoor: 30 Gram pepitamix, nog eenzelfde soort wrap als bij het ontbijt
Avondeten: Bol light mozzarella, cherrytomaten en pesto. Daar moet nog wat bij dus dat moet ik nog even halen. @Maanlicht: die mozzarella is heel lekker en smaakt niet naar rubber! Hij is wel wat steviger qua structuur, maar ik vind hem persoonlijk daarom juist lekkerder. Ik hou niet zo van die hele melkerige mozzarella's. :))

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 23:13

Imandra, ik vind het wat weinig eigenlijk? In brie zit veel kcal natuurlijk, maar verder lijkt het me een beetje karig. Reden voor? :D
Vera; MFP is qua invoeren wel betrouwbaar hoor! Ik heb die app al jaren en ben super tevreden. Wel is het zo dat gebruikers voedingsmiddelen zelfstandig in kunnen vullen en sommigen doen dat niet goed, dus zou wel de macro's naast het etiket op de verpakking leggen en checken of alle getallen kloppen. Dan is het een prima app!

Hier heb ik besloten om even te wijnen, heb een top dag gehad qua eten maar verder qua gedoe op school niet; ben lekker de sportschool in geweest en het maakt me allemaal even niet meer uit dus zit nu onderuit gezakt in mijn stoel met een glas wijn in mijn hand. Lekker chique. }> Heb dit weekend geen wilde plannen qua feesten, neem morgen een bak pepernoten (die ik nog heb liggen van vorig jaar haha) en overmorgen een broodje kaassoufflé. <<)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 21:36

Aight (wat een vette naam!): ik prep altijd mijn ontbijt voor in de trein. Ik heb hetzelfde als jij; moet om half 8 de deur uit. Jij eerder volgens mij, maar het feit dat we allebei vroeg op moeten is zo. Ik heb 's ochtends echt nog geen honger en als ik zo vroeg eet heb ik om 11 uur al zin in lunch waardoor ik qua macro's ook in de problemen kom. Misschien kun je jezelf erop trainen later pas te eten? :) En ik zou aanraden je dag met zoveel mogelijk eiwitten te beginnen, maar dat doe je volgens mij al met zuivelproducten. Let er wel op dat je in de ochtend meer energie verbruikt als je op staat dan wanneer je slaapt (klinkt heel logisch maar ik vergeet dat soms nog wel eens), dus dat je sowieso meer verbruikt ook. Sport je ook naast je baan of wordt dat heel krap voor je qua tijd?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-09-19 21:32

Ja bij mij loopt MFP soms ook vast! Heb dat alleen ook met mijn FitBit app dus ik dacht dat het door het updaten van mijn telefoon kwam, maar twijfel nu ik lees dat meer mensen er last van hebben,
Die AH quiches zijn lekker he.. :D Goed lijstje!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 07:09

Hey jongens. Bisj is back. Welkom nieuwe mensen!
Hee Maanlicht ik vroeg me toch af hoe je die eiwitshakes nu en later gebruikt? Voor zover ik weet zijn de voedingswaarden fantastisch en helpt het super goed bij droog trainen/afvallen, maar ga je dit zo lang mogelijk vol houden of op een gegeven moment toch weer overschakelen op kwark/yoghurt of iets dergelijks? :)

Hier gaat het goed. We hebben diehard bewegingslessen op school dus ben lekker fit aan het worden, ook nog 2/3 keer per week een rondje in mijn eigen sportschool. Qua eten merk ik de laatste dagen wel dat ik eigenlijk te lage macro's heb voor een hele actieve dag; ik zit er ie-de-re keer overheen terwijl ik echt trek heb. Dus moet even uitzoeken hoe ik dat ga fiksen. Ik kan naar een docent op school die zelf enorm veel weet van sport om er even naar te laten kijken maar ik merk wel dat ik een beetje huiverig ben om alles weer op te hogen. :')
Anyway, ik hoef pas om 12:00 op school te zijn (misschien zelfs 13:00) wat een BIG ASS luxe is bij mij, maar heb toch besloten om om 08:00 in de sportschool te staan. Dus zit nu met een koffietje mijn abonnement op de sportschool met een maand te verlengen lol. Heb trouwens donderdag een sollicitatie voor receptiewerk op mijn sportschool, het wordt erg spannend omdat ik maar 1 dag per week beschikbaar ben wat wel heel erg weinig is maar ik mag toch op gesprek. Dus hoop ze te kunnen overtuigen dat ik wel een leuk persoon ben :') :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 22:13

Laibadji, ik zit rond de 1600/1700 en heb ook iedere avond een hongergevoel. Ik heb wel snacks in huis die qua snacken niet teveel schade aanrichten (komkommer met tzatziki bijvoorbeeld) maar dat word je op een gegeven moment ook zat. Ik vind 1400 wel erg weinig, dan begrijp ik dat je veel honger hebt 's avonds. Waar heb je het berekend? Hoe actief ben je overdag naast het sporten; doe je bureauwerk/studie of ben je vrij actief? Hoe laat sta je op? Denk echt dat je beter op kunt hogen en misschien is het ook interessant om uit te zoeken waar jouw lichaam beter op gaat. Ik moet wat meer vet en wat minder koolhydraten eten om mijn suikerspiegel goed te houden bijvoorbeeld, was voor mij echt een goede ontdekking. :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 21:00

Ik vroeg het me af omdat ik me kan herinneren dat die eiwitshakes enorm goed zijn voor als je aan het cutten bent, maar dat als je ze laat staan er eigenlijk weinig producten zijn die zo goed zijn qua voedingswaarden. Als je niet continu gerookte kip wil eten :') Ik heb er ook wel eens naar gekeken maar durf het toch niet aan omdat het echt tijdelijk voor een goed resultaat zorgt maar op de lange termijn niet werkt. Voor mij. Gooi andere meningen op me. *\o/*

Ik merk vandaag echt aan mijn lichaam dat ik weer een paar dagen gezond heb gegeten; krijg extreem veel zin in wijn en broodjes groentekroket en snoep. Ga morgenavond met een vriend de stad in en zondagavond met mijn beste vriendinnetje uit eten dus ik probeer me vandaag nog maar even in te houden. ;(

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 09:46

He Kim wat vervelend.. :( Ik had een enorme lijst aan binge producten verwacht maar je hebt dus eigenlijk alleen ongekookte ravioli's gegeten als 'binge' en uiteindelijk maar 1440 kcal gegeten? Ik zie nergens een vreetbui, of vergis ik me nou enorm?
Anyhow, super naar dat je je zo voelt. Ben niet zo'n voorstander van het in hokjes plaatsen maar was voor mij een eye-opener; ik ben altijd somber als het weer slechter wordt. In de zomer voel ik me top, met de donkere dagen ben ik echt down. Misschien herkenbaar?
En ik zou overdag gewoon meer eten om die vreetbuien tegen te gaan.. Ik heb ze zelf altijd als ik overdag te streng ben geweest. Maar misschien doe je dat al. Ook een psychologisch tipje die goed werkt: als je zin hebt in iets ongezonds moet je tegen jezelf zeggen dat je het straks mag. Als je zin hebt in een Merci mag je over tien minuten een merci pakken. Omdat je jezelf niets meer verbiedt gaat de drang eraf maar tien minuten later hoef je hem niet per se meer. Helpt mij altijd wel :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:44

Sport je veel? Dan zou het zeker een verschuiving van vet naar spier kunnen zijn! Ik sport sinds half juli echt enorm veel; geen grammetje afgevallen. En pin je er niet op vast hè, als je verschil ziet in de spiegel is het goed toch?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-09-19 08:52

Lekker offtopic; naar welke voorstelling was je in het theater? <<)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 22:25

Kaas hoeft niet per se slecht te zijn als je af wil vallen, ik eet me echt dood aan kaas <<) (Eet wel echt minder koolhydraten dus daarom kan het lol). Welkom! :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 10:05

Kim, heb je het idee dat je in je normale voedingspatroon dingen tekort komt? Verlang je bijvoorbeeld echt hele dagen naar wat zoets maar neem je het niet omdat je probeert af te vallen? Dat zou naar mijn idee de drang naar zoetigheid 's avonds verklaren. Wat ik ook wel eens heb gelezen is dat het meestal de hele dag goed gaat omdat je nog een maaltijd in het vooruitzicht hebt (diner), maar dat het daarna mis gaat omdat je eigenlijk de volgende ochtend pas weer 'mag' eten. Ik verschuif mijn diner nu naar zo laat mogelijk zodat ik daar 's avonds lang vol van zit en echt niet meer hoef te eten. Misschien dat wat als je planning en rooster het toe laat?

Hier gaat het wel goed maar dat komt alleen omdat ik ziek ben :') Zit sinds gisteren de hele dag op mijn kamer met wat griepverschijnselen. Begon vanmorgen ook weer misselijk maar dat trekt langzaamaan weg, net 4 crackers met vegetarische filet americain genomen. Ik eet deze dagen dus echt te weinig maar scharrel ook alleen maar wat rond op mijn kamer. Er komen drukke dagen aan dus hoop echt dat ik snel beter word.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 17:21

Oh goeie Amire, daar had ik niet eens aan gedacht. Kim, ik heb tijden terug (toen ik macro's had met veel KH) ook 'last gehad' van eetbuien in de avond. Mijn bloedsuikerspiegel schoot alle kanten op en ik bleef honger houden. Nu ik mijn macro's heb veranderd en meer vet/eiwit eet en minder KH gaat het ook super met mijn hongergevoel. Wie weet is dat iets om even te bekijken :) Als je je eiwitten omhoog gooit ga je ook gezondere keuzes voor het afvallen maken is wat ik heb gemerkt.
Hoe is het vandaag gegaan?

@Amire, ben je aan het cutten? Ik vind het echt een top lijst maar ben wel benieuwd hoe lang je zo'n eetritme vol gaat houden. Zeker met je beweging. :D Is een oprechte vraag hoor, no judgement. :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-10-19 18:38

Oh sorry! Ja god het woord is in mijn leven dusdanig ingeburgerd dat ik er niet bij stil sta dat andere mensen het misschien niet kennen :') Cutten is als je bewust bezig bent met je vetpercentage omlaag krijgen dmv je voeding en sporten. Je kunt ook op onderhoud eten of zelfs bulken, waarbij je meer eet dan je nodig hebt om de spierontwikkeling te stimuleren. Ik vind jouw lijstje echt iets wat ik zou eten als ik zou cutten, inderdaad wat lager in de kcal. Je hebt vandaag dus ingepland om morgen en overmorgen te compenseren? Prima! :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-19 14:41

Owwww 15% eiwit is wel weinig inderdaad. Succes met het opschroeven! :) Je hebt verschillende vegetarische producten waar heel erg veel eiwit in zit, ik haal het meestal daar uit. In gewoon vlees zit natuurlijk ook veel eiwit maar dan heb je wel ook al die vetten erbij (en dode diertjes :( ).

Hier gaat het redelijk, dit weekend niet goed gegeten omdat ik nog een beetje aan het uitzieken ben en amper de deur uit kom. Gisteravond wel een verjaardag gehad en heb daar 2 flinke borden échte Indonesische bami/nasi/kroepoek gegeten, dat was echt heerlijk. Vandaag alleen nog maar een volkorenbol met een vegetarische hamburger op, heb voor vanavond een stoofpotje en wat noodles. Heb ook niet zoveel trek.

Sinds vanmorgen laadt mijn FitBit alta HR helaas niet meer op. Ik probeer het nog een aantal keer maar vrees dat hij aan het einde van zijn Latijn is, heb hem ook al meer dan 3 jaar dus hij heeft goed z'n best gedaan. :') Nu alleen de vraag of jullie een bepaald soort FitBit aan kunnen raden? Ik vind de Alta HR goed, daar niet van, maar het is niet de mooiste die er is en ben gewoon benieuwd naar de ervaringen van de andere versies. :)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-10-19 21:12

Hoe gaat het jongens? Hier qua eten wel oké, maar kan minder naar de sportschool dan ik wil. Heb wel iedere ochtend van 09:00-10:30 bewegingsles op school dus ik beweeg toch wel, maar meh. Het weer heeft echt invloed op m'n stemming, voel me super sad en heb het niet naar m'n zin op school en nergens zin in :')

Vind koken heel leuk maar dacht gisteren dat het handig was om linzen, kikkererwten, doperwten en prei tot een soort soep te pureren. Het was het meest vieze wat ik in tijden heb gegeten. <<)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:41

Ik blijf iedereen maar horen over IF, ben zelf nog niet helemaal overtuigd merk ik. Vraag me echt af hoe en of je ermee kunt afvallen; als iemand verhelderende info heeft.. graag :D
Ik heb door mijn school een super onregelmatig rooster en er wordt soms ook echt op rare tijden gegeten dus ik ben bang dat het niet in mijn levensstijl van nu past. Maar goed, kan ik uitzoeken natuurlijk.

Lekker lijstje trouwens Laura! Vraag me wel af of het genoeg is qua kcal? Ik weet dat hutspot en rookworst de boel omhoog trekken maar je andere maaltijden zijn wat kleiner dus vandaar de vraag :)

Hier is het de afgelopen weken niet zo best gegaan. Wel dagelijks bewegingsles op school dus ik sport genoeg (kan alleen door mijn rooster niet zo vaak naar mijn eigen sportschool en dat vind ik echt jammer). Het eten schoot er een beetje bij in, macro's niet kunnen volgen, maar wel dusdanig veel stress gehad dat daar wat grammetjes verloren zijn gegaan denk ik }> Ik heb nu een week vakantie en vind het altijd heerlijk om weer maaltijden te maken en te sporten en op mijn eten te letten dus dat komt wel goed.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-10-19 09:47

Ahhh ja ik snap je. Doe je dat via WW dan?
Ah zo werkt dat! Ik dacht dat het een bepaald lichamelijk proces was waardoor je uiteindelijk wel af zou kunnen vallen als je iedere keer rond dezelfde tijd zou stoppen met eten. Maar da's misschien iets wat ik mezelf heb wijs gemaakt ofzo. Ik ga nog wel eens verder op onderzoek uit.

Dank! Komt wel goed. :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-10-19 11:01

Mooi figuurtje hoor Maanlicht!!! :D

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: Vandaag, 14:18

Hey babes! We moeten effe met z'n allen weer reageren, ik mis de activiteit :')
Fijn dat je vakantie leuk was Kim! Denk dat de schade beperkt is gebleven door je beweging, of heb je dat idee niet?

Hier gaat het na een paar ongezonde dagen weer goed. Vandaag en eergisteren ook weer gesport, morgen een circuittraining op de planning. Heerlijk die vakantie. :D Tijdens de circuittraining van afgelopen vrijdag wel mijn hand bezeerd; we moesten burpees doen en ik doe die soms op mijn vingertoppen omdat dat iets lichter is. Super niet goed natuurlijk; zakte door mijn hand heen door vermoeidheid en de spieren kregen een flinke optater. Ging wel sporten vandaag en kon die hand redelijk ontzien (paar krachtdingen gewoon overgeslagen) maar moet even kijken of die circuittraining morgen handig is.

Ik kook vanavond voor mijn ouders, broer en mezelf en wil eigenlijk iets KH-arms zonder vlees maken. Hebben jullie heel toevallig een receptje wat hier binnen zou passen? <<) Ga zo ook even het internet afstruinen of ik wat vind.