3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Frummels

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-05-19 11:21

Lekker speciaalbierfestival! :oo Klinkt goed zeg.

Maanlicht: lekker lijstje. En goed dat je gisteren gestopt bent toen je het gevoel kreeg dat je vol zat. :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-19 08:13

Gefeliciteerd!! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-05-19 13:06

Ik drink altijd koffie als ik onnodig trek heb. Dat werkt vaak wel bij mij. :)

Zertab: Leuk, veulentje kijken!

Linoleum: Oepsie.. Je planning voor vandaag ziet er lekker uit in elk geval.

Mijn lijstje is een beetje raar, want ik eet vandaag op rare tijden (geen trek rond de reguliere eettijden.. beetje vaag).

T: muffin met citroen en maïzena
T: 2 boterhammen met kipfilet, sla, avocado en bacon
L: 6 creamcrackers met smeerworst en koffie
T: mandarijn
T: halfvolle kwark met perziksmaak
A: pasta met courgette, paprika, tomaat en olijfolie + Parmezaanse kaas
T: appel

A: uurtje krachttraining want ik mag weer opbouwen van de fysio :) en een half uur grondwerk met pony

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 09:54

Yonker: Fijn dat je terug bent hier! Je kunt het he :*

Lijstje vandaag:

O: halfvolle kwark perzik
L: 4 bolletje oerknack crackers met selderijsalade en een cup a soup
T: good noodles kip
T: fruitsalade
A: maaltijdsalade met restjes

B: 30 min fietsen (retour werk), 45 min schuilstal en paddock uitmesten := 30 min yoga

Mager lijstje, maar heb gisterenavond echt zoveel gegeten en gesnoept (bij vrienden voetbal gekeken en er was chips, nootjes, pizza etc) dat het even moet vandaag. :+

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:02

MarlindeRooz schreef:
*\o/* Ik ging me net wegen, en ben vandaag precies 10 kilo afgevallen!

En heb sindsdien precies 0 keer een compliment er over gehad, zonder dat ik het vernoemd heb. Blijkbaar zag ik er 10 kilo geleden hetzelfde uit ofzo. :+

Wauw, wat goed!
Mensen die mij elke dag zien, zien het ook niet altijd hoor. :) Bv collega's. En sommige "vrienden" weigeren er iets van te zeggen en zeggen dat ze het niet zien, maar zeggen dan wel tegen anderen dat ze het zien. :)) Als je het zelf maar ziet en er blij mee bent en je goed voelt!

Yonker: Lekker sporten! Ga je naar de sportschool of wil je een andere sport doen?
Ik overweeg nu om een verdedigingssport te gaan doen.
Dat komt ook omdat er steeds meer nare dingen gebeuren en ik vind het een prettig idee als ik weet hoe ik mezelf kan verdedigen. Ik denk dat ik een proefles Wing Chun ga doen.
Langs de route die ik naar werk loop/fiets is vorig weekend een vrouw gevonden die waarschijnlijk door geweld om het leven is gebracht.. Dat kwam opeens zo dichtbij.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 10:43

MarlindeRooz schreef:
Wat leuk dat ze dat vanuit je werk doen!

Nou aan mij zie je het gewoon bijna niet. Ben 1.83 het zat vooral op mijn kont / benen / heupen en dat valt blijkbaar niet zo op.

Haha dat laatste had ik ook. Ben ook 1.80 en alles zat daar.
Ik ben heel blij dat ik zelf foto's heb gemaakt, want daarop is het echt niet te missen! En ik meet met een meetlint. Ook heel fijn vind ik :j

Yonker: Dat lijkt me genoeg beweging ja. :D Leuk!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-19 15:32

Ik heb een beetje een ruk dag, en helaas houdt dat bij mij vaak ook in dat ik dan ruk eet.
Net een heel pak met van die space koeken/kanjers op. :=
Ik ben zo enorm onrustig de laatste 2 weken, echt niet normaal. Mijn hoofd loopt over, ik ben enorm moe (kan nu echt wel slapen achter mijn pc op werk) en heb het gevoel dat ik mezelf een beetje kwijt ben ofzo. Voor iemand herkenbaar?

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 08:57

Ben blij dat jullie het herkennen, ook al is het niet leuk.
Ik herken inderdaad ook wat jij zegt Dilan, dat je emoties dan wat afvlakken. Het is bij mij of dat, of ik ben super emotioneel.

Agenda schrappen heb ik inderdaad ook gedaan. Ik moet echt vaker nee zeggen tegen mensen en afspraken. Extra slapen doe ik eigenlijk niet, al zou ik overdag echt wel even een tukje kunnen doen. Maar dat is soms best lastig met een fulltime baan, een huishouden en paard. :=

Ik ben gisterenavond lekker lang op stal geweest en met mijn pony aan de slag gegaan. Ik ben hem aan het beleren zodat hij voor de kar kan strakjes. En toen ik thuis kwam voelde ik me wel al stukken beter. Beetje Vitamine P <3

Vandaag ook weer even gezond eten, dan voel ik me ook vaak beter!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 11:45

Lobke: Oh daar ga ik eens op letten, of dat bij mij ook in bepaalde periodes van mijn cyclus is! Goeie :)
Dat vergeten te eten heb ik altijd in weekenden. Dan ben ik zo heen en weer aan het vliegen dat ik er rond 16:00 achter kom dat ik alleen een kop koffie op heb..

En jullie zijn lief allemaal :* Vanavond lekker rustig aan, samen met mijn man koken uit een nieuw kookboek dat ik heb gekregen en lekker op de bank. Misschien uit werk nog even kort wat Vitamine Pony.

Castilja: welkom terug!
Heel knap dat je gestopt bent met roken zeg.
Ik ga vanavond even lekker ontspannen inderdaad.

Imandra: Jummie: pokebowl!

Vera: Lekker, sushi! :oo En chocola.. yum.. Succes met inhouden, hihi

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-05-19 15:05

Veel plezier vanavond Dreamy en geniet van de taart :D

Imandra: Was dat lekker, pizza van turks brood?

Mijn lijstje voor vandaag:

O: havermout met magere melk en schepje hazelnootpasta
L: Italiaanse kip maaltijdsalade van de AH
T: straciatella kvarg en een proteine sapje van de AH
A: pasta met rode pesto, kipfilet, zongedroogde tomaatjes en broccoli
T: blike cola zero en fruit

B: 30 min lange lijnen met pony, 30 min yoga thuis

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-05-19 08:33

Spieropbouw is ook genetisch bepaald. Mensen van bepaalde afkomst bouwen bijvoorbeeld sneller en meer spier op. :)

Hier een drukke dag voor de boeg. Straks paardrijden, mijn pony aan de lange lijnen, nog snel bloemen en een klein kadootje halen voor mijn moeder, snel opfrissen en dan ga ik met mijn moeder naar Rotterdam. Shoppen en daarna neem ik haar mee uit eten voor moederdag :)

O: havermout met magere melk en schepje hazelnootpasta
L: 2 boterhammen met gebakken ei
T: appel
A: uit eten bij de Bazar. Ik denk salade met kip en een plankje om te delen met vlees, groenten en dipsauzen + 1 glas wijn

B: half uur paardrijden, half uurtje lange lijnen, wandelen tijdens shoppen :D

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-19 12:44

Goed bezig Marlinde!

Damelza: ik doe er ook altijd eiwitpoeder of havermout in. Wat ook helpt is lijnzaad. :)
Kan me wel voorstellen dat je tegen half 12 trek krijgt, want er zitten natuurlijk heel weinig kcal in een smoothie met de ingrediënten die je noemt.

Hier even geen lijstje. Voelde het van het weekend al opkomen maar ben geveld door de griep helaas. :( Tot nu toe kom ik niet verder dan 3 koppen thee. Hopelijk lukt het om straks wat kwark te eten ofzoiets.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-19 15:38

Staat je geweldig Aight! Heel leuk gecombineerd ook zo <3

Imandra: Wat lekker, weer gesport! Je avondeten klinkt heel lekker. :)

Ik heb gisteren voor het eerst in maanden weer normaal getraind. Had groen licht van de fysio om weer te squatten en deadliften (die laatste alleen sumo) en het ging super! Nergens last van gehad! Squats moet ik wel doen met een gewichtsschijf onder 1 been om de hoek van mijn heup te verkleinen aan de linkerkant (daar zit mijn blessure/aandoening). Gisterenavond na de training meteen naar de fysio geweest voor een behandeling en hij was tevreden over mijn training ook gelukkig. Morgen moet ik weer terug. Heb nu verschrikkelijke spierpijn en verzuurde benen, maar oh wat voelt dat eigenlijk lekker :')

Ben ook weer soort van beter gelukkig! Geen koorts meer, alleen snotterig en wat hoesten.

Lijstje vandaag:
O: eiwitreep
L: 2 tortilla wraps met hummus, bladspinazie, wortel, rode kool en feta
T: kvarg straciatella
A: geroosterde bloemkool met dipsaus en een salade van tomaat, komkommer, bleekselderij en mozzarella
T: 2 cocktails

Totaal: 1740

B: uur krachttraining en wat wandelen gedurende de dag

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 10:06

castilja: ah lekker rustig aan dus, fijn :)

Ik wil proberen iets gevarieerder te eten. Ik eet altijd hetzelfde en dat ben ik een beetje beu aan het worden. :o Vind het alleen lastig om lekkere recepten te vinden waarvoor je niet eerst voor € 50,- aan kruiden en andere onzin moet kopen.. Ik heb net 2 nieuwe kookboeken van mijn man gekregen, dus ik ga daar maar even in snuffelen zo denk ik. :D
Vandaag niet sporten, want ik loop als Bambi op ijs, haha. Wel naar de fysio vanavond..

Fijne dag allemaal!

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-19 22:18

Ik val nu ongeveer 1 kg per maand af. Maar dat is mijn eigen schuld, want ik vind eten te lekker :D

Lijstje vandaag:

O: 2 bolletje oerknack met fruitspread light framboos en een kop koffie met koffiemelk
L: twee donkerbruine boterhammen met pindakaas
T: kvarg straciatella
A: volkoren pasta met tomaatjes en spinazie
T: Halo top ijs pindakaas smaak :9

Totaal: 1610

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 00:36

Dilan93 schreef:
Frummels, 1 kg per maand is heel netjes toch?

Jawel hoor! Ik ben gewoon ongeduldig. :) maar t ligt aan mezelf hoor, dat het op dit tempo gaat. Ik wil er niet teveel voor laten namelijk, haha. Keuzes keuzes.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 12:44

Jullie hebben gelijk hoor, 1 kg per maand is ook gewoon netjes. Maar ik heb gewoon weinig geduld enerzijds. Anderzijds hou ik teveel van lekker eten haha. Dus lager in kcal dan dat ik nu zit wil ik niet. :)

Vera: Vodka met een zero variant is een goede tip. Ik doe dat ook als we naar een feestje gaan. Al ben ik vaak de bob dus houd ik het bij frisdrank. :D Ik vind niet drinken helemaal geen probleem. De rest van onze vrienden, inclusief mijn man, willen niet stappen als ze niet kunnen zuipen. Vind ik heel jammer en eigenlijk ook een beetje stom. Ik krijg ook altijd de reactie "oh wauw, jij bent helemaal niet saai als je niet drinkt, wat tof!" en dan breekt mijn klomp altijd. := Ik ben het wel met imandra eens dat niet drinken echt totaal niet hoeft te betekenen dat je een saaie avond hebt. Dat ligt echt 100% aan jezelf en hoe je erin staat en je mindset. Als je met een lang gezicht zit omdat je niet "mag" drinken dan kan ik je op voorhand al vertellen dat je geen leuke avond hebt. :)

Uit eten doen wij trouwens gewoon hoor. Zeker 1x per week. En dan bestel ik gewoon een wijntje en een pizza, en als we borrelen neem ik lekker bitterballen, maar dan houd ik daar de rest van de dag (en evt week) gewoon rekening mee. Dan ontbijt ik bv niet - ben sowieso niet zo een ontbijter - en lunch ik mager. opgelost. :D

Cola light vind ik vies. :o Zero vind ik wel weer lekker gek genoeg.

Kimmie: Goed gedaan! Gefeliciteerd! En nee joh, gewoon alles met mate. En misschien vind je een heleboel wel niet eens lekker, haha.

Dreamy: misschien heb ik het gemist, maar ben je ergens voor aan het trainen/preppen?
Lekker lijstje heb je vandaag!
Ik heb trouwens eigenlijk helemaal geen last van honger/trek etc. Maar merk ook dat ik heel creatief ben geworden met het gebruik van mijn macro's waardoor ik alsnog heel veel kan eten omdat de maaltijden veel volume hebben maar weinig kcal etc. :D Daarbij zit ik ook niet op een mega tekort, zo rond de 1700/1800 afhankelijk van of ik sport of niet.

Lijstje van vandaag:

L: 3 waldkorn krackers met halvarine en fruitspread minder suiker framboos
T: 2 koffie met koffiemelk
T: kwark met zero blueberry saus en een eiwitreep er doorheen in stukjes + een banaan
A: spaghetti en courgetti met tomatensaus, vega gehakt, italiaanse roerbakgroenten, extra champignon en geraspte kaas
T: bak halo top pindakaas ijs :+

Totaal: 1743

B: uurtje krachttraining en 30 min stretch thuis.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:04

Wat leuk dat je dat samen met vriendinnen kan doen! Dat mis ik wel heel erg. Ik heb eigenlijk niemand die net zo fanatiek sport en doelen heeft als ik, in mijn omgeving :( Maar nu moet ik eerlijk zeggen dat ik me de laatste tijd sowieso wat eenzaam voel. Dat is ook een van de redenen dat ik niet zo goed in mijn vel zit de laatste tijd. Mis het heel erg om een vriendin te hebben waar ik alles mee kan bespreken en over onzin kan praten enzo. Misschien dat ik me daarom nu zo graag op het trainen stort en extra blij ben dat ik weer mag van de fysio.
1550 lijkt me ook wel erg pittig ja! Althans, ik weet niet hoe lang jij bent, maar ik ben 1.80 en dan zou ik dat wel moeilijk vinden. Super knap dat je het volhoudt! :)

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-19 13:15

Dat is lief van je zeg. Ik zal zo eens kijken of ik je nummer nog heb, want ik heb een nieuwe telefoon en een nieuw telefoonnummer! Dus die je van mij hebt, klopt denk ik niet meer. En lijkt me leuk om eens te meeten :)

Liever alleen sporten herken ik wel hoor. Mijn man en ik gaan vaak samen naar de sportschool, maar eenmaal daar trainen we allebei apart. Ik kan me niet concentreren als er iemand tegen me aan staat te kletsen. Soms gaat de vriendin van een goede vriend van mijn man wel eens met me mee trainen, maar zij begint dan te kletsen of stelt een vraag terwijl ik net onderin een squat zit (met koptelefoon op standje discotheek). := Dus ik sport nu 2 of 3 keer per maand met haar op de dagen dat ik cardio ofzo moet doen haha.
De enige plek waar ik zonder koptelefoon kan - en moet - trainen is bij de crossfitbox, maar daar lukt het me ook goed omdat iedereen helemaal in zn ding zit en met zn eigen prestaties bezig is.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-19 13:41

Jullie zijn lief :)

Wat is het hier rustig! Iedereen aan het genieten van het weekend?

Mijn lijstje was gisteren nog wat veranderd, want we waren lekker uit eten geweest :9

Vandaag:
L: eiwitreep en kop koffie
T: pancakes met blueberry siroop en kwark
A: spaghetti met italiaanse roerbakgroenten en vega gehakt + kaas (zouden we eigenlijk gisteren eten)
T: eiwitshake met melk
T: plakje bananenbrood met appelstroop

Totaal: 1710

B: beetje wandelen en de stal uitmesten.

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-19 10:18

Hier een lang weekend (woe tm zondag) met veel te veel uit eten en drankjes achter de rug. := Niet zo gek dus dat er een kilo bij zit, haha. :)) Maar is niet erg, komt wel weer goed.

Ik merk wel dat ik het overdag makkelijker vind om gezond te eten als ik niet op mijn werk ben. Op werk eet ik echt veel te veel en heb ik constant het idee dat ik trek heb. Dat komt misschien ook omdat ik het niet zo heel druk heb. Thuis ben ik heel de tijd bezig. Ik wil ook echt weer zelf eten mee gaan nemen naar werk want ik haal altijd rotzooi bij de albertheijn in de pauze of in de kantine. :+

Vandaag en morgen ben ik nog vrij ivm een examen van een opleiding die ik voor werk volg, dus dan ga ik weer even boodschappen inslaan. Ik ben alleen zo vreselijk inspiratieloos wat eten betreft. Vind het echt heel erg moeilijk om te bedenken wat ik op werk moet lunchen.

Nouja, vandaag in elk geval weer even normaal eten.

L: protein pancakes met blueberry saus low kcal en een eiwitreepje eroverheen
T: boterham met kaas en een kiwi
A: pasta met veel groenten en olijfolie en een kleine salade met tomaat, komkommer en feta light
T: eiwitshake met magere melk

Totaal: 1630 kcal. Minder dan normaal maar moet even compenseren voor dit weekend, haha.

B: uur krachttraining

Frummels

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 09:02

Castilja schreef:
Ik snap jullie ook hoor, zeker. Ik denk alleen niet dat jonge mensen worden beïnvloed door het lijstje van 1 persoon, en al helemaal niet als ze de discussie hier zien. Maar het is een lastige situatie waarbij ik blijf vinden dat iemand niet uitgesloten moet worden van een topic omdat ze andere eetgewoontes heeft. :)
Ik moet zo weer naar school dus trek me bij dezen weer uit de discussie; er is van beide kanten wat voor te zeggen en ik kan straks nu eenmaal niet meer reageren omdat ik in de les zit :')

Yonker, wat was dat voor opmerking? -O- Het is goed dat je gemotiveerd bent maar ik hoop niet dat het komt omdat je keihard de grond in gestampt bent. Dan ga ik ergens anders op stampen :Y)

Mijn avondeten is ook heel lekker! Eet het eigenlijk heel vaak; super goedkoop en simpel en lekker. En perfect voor de eiwitten.

Dit vind ik echt een hele gevaarlijke opmerking. Ik ben bijna 30 en heb genoeg kennis in huis over voeding, maar zelfs ik zou me in een duister moment kunnen verliezen in zo een lijstje. Resistance heeft een geweldig lijf waar de meeste mensen alleen van kunnen dromen, en krijgt daar in heel vee verschillende topics enorm vee complimenten over. Dat zou voor mij persoonlijk op wen onbewaakt en duister moment wel een trigger kunnen zijn om te denken dat 1200 kcal oké is als ik er ook zo uit zou willen zien als zij. Laat staan voor jonge meiden..

Yonker: wat stom dat mensen het oké vinden om zulke opmerkingen te maken :(:) ik vind je een prachtig mens in elk geval :)

Marlinde: die burger klinkt heerlijk!