3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

IMANDRA

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 20:46

:+ Je weet dat je m'n punt gewoon heel hard aan het bewijzen bent?

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 21:04

Ja best wel eigenlijk :))
Sorry, heb de neiging om nogal recalcitrant te doen als mensen zo reageren. Zal me weer gaan gedragen O:)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 11-09-19 22:53

_sharonnn schreef:
Zoooo, 3 pagina`s met vage discussies verder.. :+ wat een vervuiling zeg.. Resistance wil t gewoon oplossen en mee praten, prima toch? Lekker leven en laten leven :) kritisch zijn mag natuurlijk altijd haha

Vind het wel een beetje een doodsteek dat Imandra “alles” zou mogen omdat ze TS is. Ik was TS van het allereerste topic namelijk :')

Gewoon lief zijn en iedereen lekker laten knallen in de strijd tegen de kilo’s! Fijne avond :)

Ik kruip weer fijn onder mn steen!

Vervuiling? Grootste gros is educatief (en dan heb ik het óók over bijv. Lindy’s goed beargumenteerde bijdragen): waarom je niet te weinig moet eten. hoe je je kcal moet berekenen en wat je moet doen als je alsnog niet afvalt ook al denk je weinig kcal binnen te krijgen. Lang niet iedereen leest de OP dus zo’n discussie kan wat dat betreft wel nut hebben soms.

En Laura doelde denk ik op het wat zeggen van magere lijstjes (nl dat we zie hier niet willen zien zonder gegronde reden), niet op het alles maar mogen roepen. Dat jij ooit TS was doet er niet toe. We hebben samen regels gemaakt, ik heb ze uitgebreid besproken (ook samen met mods) en uitgelegd (dmv wetenschappelijke onderbouwing en uitleg van een diëtiste) in de OP. Zowel de mods als de vaste posters hier willen geen magere lijstjes, en daarmee is de kous af.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 06:37

Netjes Dilan!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 07:27

Castilja schreef:
Hier ook los van de discussie (ik kies niet per se een kant maar ben wel van mening dat het te kort door de bocht is om lijstjes van Resistance niet goed te keuren terwijl het voor haar misschien prima is. Ieder lijf is anders, als ze echt een andere bouw en lichaamstype heeft en al jaren zonder problemen 1200-1600 eet zie ik het probleem niet. En als het echt niet goed is komt ze daar geleidelijk aan vanzelf achter toch?)

ANYWAY
Het gaat hier goed, kan eten volgens mijn macro's wonderbaarlijk genoeg wel combineren met school. Dit ging vorig schooljaar na 2 dagen al mis en kom er nu best redelijk uit. Had een super vol rooster op school (09:00-18:30) en moest nog dik een uur heen- en weer reizen dus sporten schoot er een beetje bij in, maar vanaf morgen duren mijn dagen gelukkig 'maar' tot 17:00.
Ga binnenkort mijn vetpercentage weer even meten, was iets van 2 weken geleden rond de 18,8% en ben benieuwd hoe het nu is.
Lijstje van vandaag wordt ongeveer dit:
Ontbijt: Groentewrap met gerookte kip en een soort van Heks'nkaas
Tussendoor: -Moet even wat halen bij de AH-to-go, wekelijkse boodschappen niet goed gedaan dus heb geen tussendoortjes :')
Middageten: Salade linzen, avocado en mosterd
Tussendoor: 30 Gram Pepitamix, nog iets wat ik tussendoor zal moeten halen. Misschien sojabonen.
Avondeten: Bol light mozzarella, cherrytomaten en pesto, en een vegetarische hamburger

Punt is dat dat bij gezonde mensen die ook nog eens redelijk bewegen eigenlijk niet voor zou moeten komen. Vandaar dat we haar ook vragen om geen lijstjes te posten, aangezien dat misschien jonge mensen aanspoort hetzelfde te doen zonder begeleiding. Of er komen andere mensen die zeggen hetzelfde te hebben om commentaar vanuit ons te vermijden, en dan is het hek van de dam. En dat willen we koste tot kost voorkomen. En iemand anders uit het topic begon ook zo laag omdat ze dacht dat ze maar zo weinig nodig had en zich bij die kcal goed voelde. Die is op aanraden van ons meer gaan eten, dus volgens die formules, en valt gewoon af én is dus gezonder bezig. Resistance mag best gezellig meepraten, we hebben een probleem met de lijstjes en (normaal gesproken als iedereen normaal doet :))) geen probleem met haar zelf.

En goed bezig!! Je avondeten klinkt echt lekker!

Hier druk dagje, moeten naar klant voor een workshop, daarna 1,5u naar huis reizen, eten en dan weer door, we hebben vandaag onze eerste dansles :D.

O: cappuccino
T: mueslireep
M: kibbeling met vissaus waarschijnlijk
A: Mexicaanse soep met tortilla chips
D: afhankelijk van m’n lunch en of ik er brood bij neem, nog wat yoghurt en Kelloggs.

@yonker :(:)

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 12:21

Maanlicht schreef:
Goed bezig Dilan! Die Barebells zijn lekker he?

@Marlijn: Jij hebt best een laag vetpercentage! Knap hoor. Ik ben benieuwd wat dat van mij is, nooit echt laten meten. En lekker lijstje! Is light mozzarella nou een beetje te kanen of is het een soort rubber?

Oei vervelend altijd dat soort opmerkingen Yonker.. Lastig om je daar niet door te laten raken. Wel goed dat het je motiveert, maar de manier waarop is niet zo leuk natuurlijk.

@IMANDRA: Kibbeling :Y) :Y) :Y)
Mega lekker lijstje! Had je nog ergens een receptje van de Mexicaanse soep?

@Laura: ook al zo'n net lijstje!

Goed bezig met z'n allen! *\o/*

Ik heb er net weer een uur crossfit opzitten, was erg pittig. Front squats en power clean geoefend. Ik had nog niet eerder een stang gebruikt dus was nog erg wennen. Maar wel een leuke workout met onder andere touwtjespringen, knees to elbows, front squats en power clean. Wel weer naar adem happen als een vis op het droge aan het eind, maar daar had de rest ook last van gelukkig.

Ik moet straks naar de fysio voor dry needling, heb een blessure aan mijn kuiten/schenen. Zie er ontzettend tegenop, heb het jaren geleden al eens geprobeerd en toen reageerde mijn spier er zo heftig op dat ik drie dagen alleen maar kon strompelen.

Lijstje voor vandaag:
O: proteine quark kokos met proteine muesli
T: proteine shake met karnemelk en aardbeien
L: twee stevige speltcrackers met huttenkase en kipfilet, kom pompoensoep
T: proteine reep, appel
A: all you can eat sushi

Lekker bezigggg! En ohhh, sushi!

Dit is mijn Mexicaanse soep:
Afbeelding
Uit mijn hoofd: Eerst gehakt rullen, dan ui aardappel en knoflook toevoegen en even meebakken, bouillon toevoegen (in mijn geval: water + bouillonblokjes), mais toevoegen, zo'n 30-40min laten koken (aardappel moet eetbaar zijn maar geen mush). Ik kruid het gehakt met nootmuskaat, peper en zout; soms met Mexicaanse tacokruiden erdoorheen (ook heel lekker!).

Edit: oh ik pak ook vaak mager rundergehakt overigens.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 12-09-19 18:19

Ik kan prima zonder tussendoortjes, moet alleen om 11 m’n mueslireep hebben maar dat komt omdat ik niet ontbijt :D

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 13:55

Beterschap maanlicht!

O: /
T: Mueslireep
M: 2 broodjes van de Deen met brie + komkommer // ei + friteslijn
A: Italiaanse tomatensoep (misschien met focaccia, misschien niet, even kijken)
D: Afhankelijk van aantal kcal (focaccia of niet) nog halfvolle yoghurt met Kelloggs om aan te vullen.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-09-19 22:36

Castilja schreef:
Imandra, ik vind het wat weinig eigenlijk? In brie zit veel kcal natuurlijk, maar verder lijkt het me een beetje karig. Reden voor? :D
Vera; MFP is qua invoeren wel betrouwbaar hoor! Ik heb die app al jaren en ben super tevreden. Wel is het zo dat gebruikers voedingsmiddelen zelfstandig in kunnen vullen en sommigen doen dat niet goed, dus zou wel de macro's naast het etiket op de verpakking leggen en checken of alle getallen kloppen. Dan is het een prima app!

Hier heb ik besloten om even te wijnen, heb een top dag gehad qua eten maar verder qua gedoe op school niet; ben lekker de sportschool in geweest en het maakt me allemaal even niet meer uit dus zit nu onderuit gezakt in mijn stoel met een glas wijn in mijn hand. Lekker chique. }> Heb dit weekend geen wilde plannen qua feesten, neem morgen een bak pepernoten (die ik nog heb liggen van vorig jaar haha) en overmorgen een broodje kaassoufflé. <<)

Oh snap ik, staan geen hoeveelheden bij dus zie dat het onduidelijk kan zijn. Zijn 1675kcal! Heb halve focaccia (is al gelijk 429kcal, pfoe!) plus yoghurt op. Dus no worries :D.
Als ik merk dat ik te weinig kcal heb eet ik ‘s avonds wat extra yoghurt.

Edit: zie dat ik m’n cappuccino ben vergeten. Komt nog 60kcal bij dus 1735kcal!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 14:39

Hier ook pizza gister, nu weer lekker aan de bak.

O: Cappuccino
M: 2 boterhammen: ei + friteslijn / pindakaas + pure hagelslag (jum!)
A: Wok met kipfilet en Thaise wokgroenten
D: Skyr met Kelloggs en pure hagelslag

Totaal zit rond de 1650kcal!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 16-09-19 15:38

IMANDRA schreef:
Hier ook pizza gister, nu weer lekker aan de bak.

M: 2 boterhammen: ei + friteslijn / pindakaas + pure hagelslag (jum!)
A: Wok met kipfilet en Thaise wokgroenten Paprika-nacho's met tomaat, jonge 30+ kaas, mager rundergehakt, sour cream en guacamole.
D: Skyr met Kelloggs en pure hagelslag

Totaal zit rond de 1650kcal!

:o

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-09-19 16:18

Leef nog!

O: cappuccino
T: mueslireep
M: 2 harde broodjes, ei & friteslijn en brie
A: fussili met bolognesesaus & parmezaanse kaas

Totaal: 1684kcal

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 08:36

Haha hier idd ook wat drukker gehad.

Wauw druk schema Kim!
@Snowwhite: wel lekker :))

Mijn dag vandaag:
M: 2 broodjes met ei+friteslijn, andere broodje met ??? (even kijken waar ik zin in heb)
A: Spaghetti Aglio a olio
D: Yoghurt met Kelloggs + hagelslag

Gok dat ik ook weer tussen de 1600 en 1700 kcal uitkom.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 09:29

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 09:55

Laura82 schreef:
Klinkt goed! Eet je er dan nog iets bij aan groenten oid? Want vind het wel altijd beetje kaal...

Nee want het vult wel echt. Hooguit wat yoghurt of skyr na!
Heb er ook wel eens kip ingedaan, dat is ook wel lekker.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 10:39

Denk dat de meeste hier MyFitnessPal gebruiken Eight!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-09-19 11:01

Volgens mij is de database van MFP groter (dus meer dingen die te vinden/te scannen zijn). Maar ken lifesum niet goed genoeg om echt een vergelijking te maken! Bij MFP kan je ook macro's etc instellen, maaltijden & recepten toevoegen enzo.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 13:52

Netjes Bowena!

Klinkt wel heel lekker Maanlicht (maar dat is waarschijnlijk ook vaak het probleem :))!)

Gisteravond onverwachts uit gaan eten ('s middags ook al pannenkoeken :o): mijn schoonouders kwamen langs en geheel onverwachts wilden ze wel graag naar de sushitent (terwijl ze geen sushi -de rolletjes rijst met vis bedoel ik dan- lusten haha). Maar de wokgerechten etc. vonden ze wel heeeeerlijk.

Vandaag dus even balansdagje:

M: Boterham met ei + friteslijn & boterham met pindakaas en pure hagelslag ( :o nom)
A: 400gr Mexicaanse soep met 75gr tortilla chips

Totaal is zo'n 1300kcal, dus wel te weinig voor een 'normale' dag maar gezien de sushi van gisteren wil ik toch wat balansen. Morgen weer 'normaal'.

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-09-19 18:08

Aight schreef:
Klinkt inderdaad echt veel te lekker maanlicht :')

Wat goed Bowena! Hopelijk kom je er mentaal ook steeds meer bovenop!

Heb je een receptje voor de soep ImAndra? Klinkt erg lekker

Momenteel zit ik weer in de trein terug van werk en heb mega honger. Ik weet dat m'n eten pas rond 20.00 klaar is, dus ik moet het nog even volhouden haha. Morgen kijken hoe ik het anders kan verdelen....

Volgens mij paar pagina’s terug nog gepost!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 10:32

Annikaaaaaa welkom :'D.

@Sanneloveyou: ja door je kcal bij te houden krijg je een goed beeld van wat je precies eet! Succes.

Lijstje vandaag:

M: Boterham met ei & friteslijn, boterham met ??
A: Chicken Tonight met basmatirijst en een naanbrood

Moet even kijken hoeveel m'n avondeten is en wat ik vanmiddag nog eet. Bij te weinig kcal pak ik nog wat yoghurt met kelloggs als aanvulling :j.

Gisteren ook de eerste echte dansles gehad: mijn vriend en ik zijn nu gaan stijldansen, super leuk! Steeds lessen van een uur en het was kei leuk dus das mooi voor mijn beweging haha :))

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 24-09-19 16:47

Haha ik ben er ook al een dik jaar om aan het zeuren hoor. Maar deze dansschool had een gratis introductieles, en daarna bieden ze de eerste 4 lessen van de cursus voor €25,- aan waarna je kan stoppen. Doen ze specifiek om de (mannen :)) )drempel te verlagen!

IMANDRA

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 07-10-19 21:12

Ik heb het ontzettend druk gehad afgelopen week dus daarom minder gepost haha. Qua beweging heb ik inmiddels m’n 3e dansles gehad en merk dat zowel ik als m’n vriend er super veel plezier aan beleven dus das top *\o/*

Eten gaat goed, afgelopen week streng opgelet en ook weer iets kwijt maar dit weekend slecht gegeten (zaterdag Indisch en zondag pizza) vanwege bezoek, maar op zich was het nog wel te behelpen vanwege magere lunch :j

Beterschap maanlicht!