Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

kimendana

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-19 07:10

Rot om te horen dat je er zo last van hebt GustixBill.. Hopelijk is het bij jou ook met een paar dagen over, wel fijn dat ze er aandacht aan besteden en je niet laten aanmodderen..

What doesn't kill you, makes you stronger!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 07:15

Goedemorgen allemaal..

Hoe is het met iedereen? 23/09 komt opeens snel dichterbij, ben blij als de operatie achter de rug is, kan ik aan mijn "nieuwe leven" gaan beginnen :-) ik ben er klaar voor!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-09-19 11:51

Knap hoor Ista, ik zou tekenen voor 33,5 %
( alhoewel ik dan nog steeds geen gezond gewicht heb helaas, ik val toch in de zwaardere categorie )

Maar alles is gezonder dan dit lichaam..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 08:15

Wat knap MyKagleigh.. 60 kilo is niet niks.. Mag ik vragen op welk gewicht jij begonnen bent? ( mag ook prive hoor als je dit liever niet op bokt zet dan snap ik dat )

Gusti, wat naar! Wat zeggen de doktoren over de pijn? Hebben ze er een verklaring voor? Zoveel pijnstillers kunnen ook nooit goed zijn voor je lichaam, maar ik snap dat als je de wanhoop nabij bent je voor je gevoel niks anders kan..

Romeo, ik ben niet teleurgesteld, sterker nog, ik moet nog beginnen :-) ik word maandag geopereerd.. En ik denk maar zo, elke kilo is 1. Ik heb ook geen specifiek streefgewicht in mijn hoofd, ik ga mijn uiterste best doen en zie wel wat het uiteindelijk gaat worden..

Nog een vraagje voor jullie allemaal... Ik heb thuis geen weegschaal, bewust nooit gehad. Maar nu begin ik te twijfelen. Wegen jullie je thuis ook of alleen bij controles?

Ik ben bang dat als ik thuis ga wegen dat ik de andere kant op door ga slaan, snap je wat ik bedoel? Dat ik me te veel ga focussen op mijn gewicht en dat het nooit "genoeg" zal zijn...

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-19 09:03

Sterkte Gusti, hopelijk komt er snel iets van duidelijkheid waar de pijn vandaan komt :(:)

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 06:34

Bedankt voor je eerlijke antwoord MyKayleigh.. Ik heb toch besloten een weegschaal aan te schaffen, ik wil gewoon in de gaten houden of alles goed gaat.. Ik ben me er van te voren al van bewust dat ik de neiging heb om me ergens te veel op te focussen, dus ik hoop dat ik het enigszins onder controle kan houden.

Nog een optie zou zijn om de weegschaal niet thuis neer te zetten maar bij mijn moeder, dan moet ik echt langs haar om me te wegen.. Ik twijfel nog even :')

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:10

Dit zijn ook goede opties, thanks..

En Lau, de kilo's zijn bij mij ook niet het belangrijkste, ik heb ook bewust geen streefgewicht afgesproken met de chirurg en behandelend arts.. Ik heb helaas geen vader meer, maar hij had heel veel gezondheidsproblemen waaronder diabetes en terminaal nierfalen. Tel daar nog een moeder met diabetes bij op en je hebt de reden waarom ik een gezond(er) gewicht wil, ik wil alles doen wat er in mijn eigen macht ligt om niet zo te eindigen als mijn vader..

Oke genoeg sentimentele praat.. Ik heb de weegschaal besteld, morgen in huis.. Ik ga het gewoon thuis proberen en kan alsnog ingrijpen als het niet blijkt te werken voor mij..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 08:19

Zooo.. Ik ben thuis, maandag geopereerd. Ik weet nog niet zo goed hoe ik me voel. Het gas gaat maar niet weg en ik ben erg licht in mijn hoofd, verder gaat het prima. Gister al 3 maaltijden gegeten, een bakje vla, een cracker en gepureerde kipfilet met doperwtjes haha. Mijn maag gaat te keer als een malle, maar nog geen ontlasting gehad helaas.. Hopelijk raak ik dan ook dat gas kwijt, dat zit me echt nog het meeste dwars op het moment..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-09-19 16:50

Ik kreeg al een cracker in het ziekenhuis, wel met de mededeling dat je er 30 tot 45 minuten over moet doen.. In principe mag ik alles eten, of gepureerd of heel goed kauwen..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 20:11

Dat zal denk ik per instelling verschillen, wat wel en niet mag.. Ik eet nu kwark, gepureerde soep, optimel drink, gepureerde aarbeien, worteltjes, doperwtjes etc.. Ik durf op de een of andere manier geen koffie te drinken dus drink 1 a 2 bakken thee en verder Slimpie siroop.. Voor iemand die op dag 4 na de operatie zit voel ik me eigenlijk heel goed, nog nergens last van zo ver..

Ben blij om te horen dat je bijna pijnvrij bent Gusti, super.. En gewoon slapen zal ook wel helpen voor een goed herstel..

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-19 21:16

Oooh balen dat het bij jou eerst ook zo goed ging, dat is helemaal zuur.. Dat je eerst merkt hoe goed het gaat en dan terug valt.. Bedankt voor je zorgen, ik hou me strikt aan de voorwaarden die ik voorgeschreven heb gekregen, alleen de hoeveelheden verschillen wel eens wat, want ik merk dat ik de voorgeschreven hoeveelheden wel wat veel vind.. Ik krijg een soort van hik moment en dan stop ik, gewoon voor de zekerheid..

Kun je nu nog niet veel verdragen dan of gaat het iets beter?

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 15:15

ik ben 23.09 geopereerd, tot nu toe gaat het echt heel voorspoedig, heb nergens last van. Geen pijn gehad, wondjes snel genezen etc.

Eten lukt de ene dag beter dan de andere en wat ik vandaag wel kan eten lukt morgen opeens niet, maar goed, het went wel.

Prik drinken heb ik nog niet gedaan, maar dat deed ik voor de operatie ook al zelden. Ik drink eigenlijk alleen maar koffie, Slimpie siroop en crystal clear zonder prik.

Ik ben nog te kort onderweg om echt de positieve ervaringen te delen qua mindset e.d. maar ik kan natuurlijk wel de ervaringen delen betreft de operatie en het eten/drinken. :-)

Heel veel succes!

kimendana

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 07:55

Ik ben 23.09 geopereerd en van het weekend maar even wat (goedkope) broeken wezen kopen.. Ik mocht van mijn moeder niet meer mee over straat, zag er uit als een sloddevos aldus mijn lieftallige moeder haha :') Pak automatisch dezelfde maat, moeder komt met 2 maten kleiner, verkoopmevrouw met nog een maat kleiner.. Ik bleef volhouden dat het niet ging passen, maar na enige aanmoediging toch gepast, redelijk strak, maar niet "ik kan niet ademen" strak.. Conclusie: 3 maten kleiner.. Ik heb ze zelf gekocht en ik weet dat het zo is, nu mijn hart en hoofd nog op 1 lijn krijgen.. ( ik ben er trouwens nog lang niet hoor, want 3 maten kleiner is nog steeds heeuull groot )