[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Cer

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 07:07

Hallo :)
Ik meld me ook :j Heb net als Yvetjes het topic een beetje sprongsgewijs door zitten nemen. Gevonden omdat ik ervaring met Morphe zocht, en kwam toen (alweer :') op bokt uit ..
Ik ontvang strakjes mn eerste palette van Morphe, besteld omdat ik op zoek was naar een goede gepigmenteerde blauw/groen mix.. Dus ik ben heel benieuwd. Ook de kwasten maar erbij gedaan (want toch bezig) :D .

Bestelt via The Make Up Box, die op dit moment offline is (superhandig) :') Dus ik hoop dat het goed aankomt :D

Ik ga nog eens even verder lezen met jullie ervaringen met eye primers, ik heb nog niet echt een superprimer kunnen ontdekken.

Oh, en qua settingsprays, ik heb nu de Mac, maar ik vind m te druppelig.. Wat is jullie ervaring met een goed vernevelende settingspray? (dat ben ik tussen de berichtjes nog niet zo tegengekomen geloof ik :) )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:04

Oh bedankt voor de tips! Heb net even met t pallet geprutst maar een beetje knap verven is nog een hele kunst :') de primer van morphe is iig ruk >;) wat een rare dikke pasta is dat... %)
En boven de 40 is t ook allemaal wat ingewikkelder qua lijntjes en dingen, maar dat maakt niet uit, t blijft leuk +:)+

Volgende maand een goede primer en settingspray scoren!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:28

Afbeelding
Uit Mn hoofd de 35B
Ik wilde voor blauw groen maar das nog niet helemaal gelukt :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-08-19 19:55

Moeilijk beginnen, dan kan t alleen maar meevallen :D
Voor t eerstvolgende festival plak ik er een zooi glitter overheen en hupsakee :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 08:44

Ik lees dat een aantal bij beautybay bestellen... Ook ervaringen met de eigen palettes van Beautybay?
Ik zag ook een leuke BH cosmetics...

Gezien ik een enorme verzameling losse oogschaduw dingen heb, wil ik eens kijken naar een paar mooie palettes en de rest gewoon weggooien..

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-08-19 14:31

Ik heb m even opgezocht, maar die ziet er alleen qua vormgeving al prachtig uit!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 15:42

Ik ben nog steeds op zoek naar een mooie blauw... t word zo snel grijs-achtig ...

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 18:38

Ooglid vind ik idd mooi blauw, de crease toont grijs, welke kleuren heb je gebruikt ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-19 19:01

Oh er zit ook groen in!! Nice!
Als je daar es iets mee doet, foto plaatsen :D

Ik heb laatst een paar hele oude makeupjes gevonden.. ook groen en blauw maar dat werd grijs...
Afbeelding

Afbeelding

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:19

Oh ziet er mooi uit Suus :j

Kreeg je de glitters nog uit je haar?? :P

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-19 12:51

Nou FaceTune helpt ook hoor :')

Honey zijn vnl nude kleuren.. daar kom ik echt in om :')
wel suf, ze hadden bij Douglas UD primerspray in de aanbieding, maar das dan heel weinig dus uitverkocht en als je het bij UD zelf koopt is het uiteindelijk goedkoper #wachtopvolgendemaandsalaris :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-09-19 10:26

Misschien is minerale make up iets Kimbers?

Ik zit te wachten op het Alien Palette wat straks hopelijk bezorgd wordt :')
met het Thirsty pallette heb ik dan nu echt denk wel alle kleurtjes die ik leuk vind :j

Van de week een Laura Mercier combi (primer, foundation en setting powder) gekocht, en dat lijkt best oke te werken voor tegen het creasen in mn ouwewijvenrimpels.. toch nog een paar keer goed testen, maar vooralsnog ziet t er best oke uit :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-09-19 12:58

En dan moet je t gewoon doen :j :D

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-09-19 11:49

Ohh die heeft leuke kleuren Chimello :j
Foto van een look *-:)

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 06:43

Dan kan je toch ook een concealer gebruiken van een dierproefvrij merk?
(dat zal al snel geen drugstore zijn vrees ik?)

Overigens, kijken jullie verder nog naar wat er in jullie make up zit, en in verzorgingsproducten?

Ik moet soms wel lachen om een YouTube review: "dit is de nieuwe creme van blablabla, oh ja het smeert prima, het trekt goed in, ja, prima creme".. maar ze kijken heel niet wat erin zit aan chemische spullen etc.. :+ dat vind ik dan ook wel een beetje prut reviews.

(Nb, ik ook niet altijd hoor, maar ik probeer het wel.. voor verzorging probeer ik echt troep-vrij te gaan, voor make up vind ik het niet zo spannend (wel dierproefvrij, en daar ben ik met Mac dus weer even mis gegaan.. :\ Jeffree Star is wel dierproefvrij.. Verder wil ik BoHo green gaan proberen als minerale poeder.. :j

Kijken jullie nog naar dat soort dingen?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 08:49

Ohhh ik stelde de vraag verkeerd... Ik bedoelde niet 'kijken jullie naar YouTube reviews' :') maar ik bedoelde "kijk je wat voor ingredienten je make up bevat, hoe het geproduceerd is, etc"... #sorry

vwb verzorging probeer ik te zoeken naar natuurlijke / werkzame stoffen.. Ik geloof niet dat Caroline Hirons zich daarmee bezig houdt ?

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 10:51

ja lastig... Ik vind de paintpot best oke (ook vanwege t camoufleren van donkere vlekken) maar het is niet cruelty free helaas dus ik ga wel op zoek naar wat anders tzt.
De eye primer van Morphe vind ik helemaal ruk :')
Wat ik nu nog heb liggen, concealer van de Hema (die doet t nog best goed als primer :j ), MUA en nog iets ga ik eerst opmaken en dan op zoek naar een cruelty free alternatief met veilige ingredienten.. (maar dat klinkt eenvoudiger dan het is)

Nyx? Of misschien gewoon 1 van essence ofzo? Voor dat geld is t altijd het proberen waard.. (daar kijk ik dan ook weer YT-reviews voor) Wet & Wild is ook wel oke lees ik hier en daar, maar je moet die aparte merken altijd bestellen en soms wil ik het gewoon gelijk kunnen zien en meenemen :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 11:39

ja maar als je al iets goeds hebt.. hoezo dan nog beter?? :P

Geen (weinig) make up en wel platetten #canrelate! :D :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-09-19 12:54

chimello schreef:
Omdat ik een verslaving heb aan concealers kopen hahahaa
Nu wil ik die van Milani en Cover FX graag proberen. En mss die van Nabla...

Waar hebben jullie een zwak voor? :')

Ik ben momenteel frantic op zoek naar iets wat onder mn ogen goed blijft zitten, maar met rimpels is dat echt een ding :')

Een zwak voor 1 ding... nee helaas :n meer voor make up in zn algemeenheid.. :')
Hoewel ik lipsticks weer wat minder spannend vind omdat bijna niks bij mij staat...

@Djilna: wat een goeie kleur zeg!!

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 07:04

Ik gebruik de paint pot alleen als primer... voor echt oogschaduw lijkt ie mij wat te dik en te sticky.. of valt dat wel mee?

Ik heb nu een week ongeveer de loose powder van JS gebruikt en ik moet eerlijk zeggen dat ik m fijner vind in gebruik dan de Laura Mercier :oo De concealer heb ik toen laten liggen maar ik denk dat ik die bij de volgende salarisronde toch ga ophalen... Ik heb nu de MUA concealer die ook wel oke is trouwens..

En dat terwijl ik eigenlijk zelden tot nooit concealer gebruik (wie vroeg hier ookalweer wat over een verslaving ... :o )

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 14:53

Ja die loose powder van Jeffree Star, wat een hele rare vogel is, maar zn spullen vind ik vooralsnog bijzonder oke :j En t ruikt ook zo lekker :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-19 19:21

Ah ok :) mijn ervaring met t potje wat ik heb is dat t wel zo is, maar das misschien ook maar net waar je t mee vergelijkt .. ik ken geen echte eye primer behalve die van Morphe die idd nog dikker is.. ik zal t eens vergelijken :j
Normaal heb ik gewoon foundation of concealer en dat is natuurlijk best heel dun

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-19 07:03

De painterly doe ik nu idd ook standaard.. dun laagje en klaar :j Jammer dat ik doordeweeks eigenlijk weinig tot geen make up draag... ik vind t zo leuk om te doen :') Maar voor op mn werk is het echt 1. teveel tijd s ochtends en 2. nogal over de top -O- :')

Ben ik de enige die op een rustig moment in het weekend gewoon gaat verven, afhaalt, nog een keer gaat verven en misschien nog een keer, gewoon omdat t kan.... :')

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 09:32

Ohh die kleuren staan je zo goed :j

Cer

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-19 10:35

Ik zie in de lijstjes dat Dr Hauschka er steeds bij staat, misschien is dat een goede?

Het zit volgens mij ook niet in BoHo make up.. daar wil ik wel de poeder van gaan proberen, maar de foundation heb ik ook geen ervaring mee..