Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

danaderese

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 16:36

Hoi hoi

Meld me ook even
Ik word 8 januari geopereerd aan mijn maag. Er zal een sleeve bij me gezet worden/ weggehaald.
Spannend :):)

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 21:52

Dank je zou ik wat vraagjes mogen stellen?
Zal deze waarschijnlijk wel beantwoord krijgen als ik 16 december naar de diëtiste en anesthesist ga maar ben nieuwsgierig

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 22:20

Hoelang moet je na de operatie in het ziekenhuis blijven? Sta op een doe het zelf stal. Moeders wil gerust helpen maar ben beetje controle freak.
Wat kan je zowat drinken?
Hoelang ben je zo thuis?
Er staat op internet dat het afhangt van hoe zwaar je werk is. Ben bewakingsagente op een luchthaven. Weet niet of dat onder zwaar valt. Moet soms wel met zware bagages slepen. En ja geregeld een persoon aftasten.
Lees ook dat je geen nsaid medicijnen mag nemen. Neem die wel geregeld. Nu niet elke dag ofzo

Dat is het zo wat voor nu denk ik

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-10-19 23:04

Oh nog wat vraagjes
Wat met te veel huid? Valt dat mee?
Hoelang niet paardrijden?
Geen koolzuur betekent dat ook niet bvb frisse van ah, dubbel friss, ice tea green,...?
Water drinken lukt wel goed maar heb soms wel graag iets met smaak om te drinken

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-10-19 09:09

Tinkerloos schreef:
@Danaderese, heb je geen begeleiding?
Praatgroep met medepatiënten, psycholoog, bewegingsdeskundige?

Mijn man werd goed voorbereid op wat hij wel en niet zou kunnen net na de operatie.
Qua eten,en beweging.
Nou is dat net als wat de anderen ook zeggen echt verschillend per persoon, maar het gaf wel een globaal beeld.
(hij had een traject van ongeveer anderhalf jaar vanaf de dag dat hij naar de huisarts ging totdat hij ook echt geopereerd werd)

Ik ben in België. Er werd wel gesproken over groepssessies. Ma tot nu nog niets van gehoord.
Viel ook eigenlijk volledig uit de lucht toen ze belde om de operatie te plannen.
Heb wel onderzoeken laten doen.
Slaaponderzoek
Dagje ziekenhuis praten met psycholoog, diëtiste, artsen, bloed prikken,
echo van de buik en endoscopie van de maag.

Slaaponderzoek toonde alleen zal dat ik te weinig diepe slaap heb.
Van de eerste wist ik via de huisarts dat ik in aanmerking kwam.
Van de laatste 2 had ik nog niets gehoord.

Belt er plots een onbekende nummer. Ja het is om jouw operatie te plannen.
Had bijna zoiets van huh welke operatie. Gelukkig viel het kwartje wel snel.
Moet op 16 december ook gaan praten met diëtiste en anesthesist. Daar zal ook veel duidelijker worden.

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:22

Zijn er ook van die dingen waarvan je zegt hmm had ik dat geweten had het veel eerder/ niet laten doen?
En wat zijn die dingen dan?

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 14:13

Nimber schreef:
danaderese schreef:
Oh nog wat vraagjes
Wat met te veel huid? Valt dat mee?
Hoelang niet paardrijden?
Geen koolzuur betekent dat ook niet bvb frisse van ah, dubbel friss, ice tea green,...?
Water drinken lukt wel goed maar heb soms wel graag iets met smaak om te drinken

Ik heb nog geen last van teveel aan huid.
Na 6 weken mocht ik weer rijden.
Mijn arts zei wel dat veel koolzuur je maag kan oprekken. Vandaar advies niet teveel en vaak is koolzuur in combinatie met suikerhoudende dranken.

Mijn smaak is veranderd en ik hou helemaal niet meer van zoet dus ik drink vrij weinig koolzuur. Sommige mensen worden er heel winderig van en last van hun lijf door de bubbels. Dat heb ik eigenlijk niet.
Ice tea green drink ik nog wel graag en dat maak ik ook nog wel zelf

Ok heb ik veel aan dank je

En ja de meeste luchtvaartmaatschappijen hanteren niet echt een maximum voor handbagage en op sommige vluchten kan de handbagage wel eens naar de 20 kg neigen

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-19 08:30

fokfanaat schreef:
Wou dat ik al zover was, hoop dat ik van de zomer al heel wat ballast kwijt ben, daar heb ik zin in. Hele garderobe maatje tent er gewoon uit!

Same here.
Word 8 januari geopereerd ben echt aan het aftellen

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-12-19 09:59

Straks afspraak in het ziekenhuis met diëtiste en anesthesist.
Zullen dan uitleggen of ik vooraf moet shaken enzo denk ik. In een brochure online stond dat ik de eerste 2 weken modifast intensive moet eten/ drinken. Was deze week voor de helft van de prijs bij koopjesdrogisterij dus daar al maar een en ander gekocht. Nog vragen of proteïne producten van melkunie mogen . Om eens een ander smaakje te hebben

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 03:26

Handige tips. Had mijn operatie 2 dagen geleden. Hopelijk vandaag de drain eruit want heb daar eigenlijk het meeste pijn van. En nog even wennen aan al de geluiden die lijn darmen maken. Mocht gisteren beetje prowell pudding 3x een lepel in gesopt en afgelikt maar smaakte me niet. Bleef wel binnen dat wel

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-01-20 13:01

Dank voor de wensen. Drain zit er nog steeds. Wel zo goed als geen pijn meer. Wel druk waar de drain zit. Wat kunnen eten. Rond lopen is nog een erg zware inspanning voor me.

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:11

xLaraaj schreef:
Danaderese Hoe gaat het met je ? :)

Niet zo best

Mocht vorige zaterdag naar huis. Nou was sneller terug in spoedgevallen dan dat ik thuis was.

Helse pijn in de maag streek een ct scan werd uit een omkapselde bloeding in de lever meer dan een liter bloed tussen lever en kapsel
( waar ze tijdens de operatie een biopt van hadden genomen maar toen niet bloedde)

4 dagen op intensive care gelegen morfine tegen de pijn.

Lig nog steeds in het ziekenhuis maar op de gewone afdeling maar met nog steeds zware pijnstillers. Gelukkig geen morfine meer.
En een of andere infectie want krijg ik mijn paracetamol niet op tijd meteen een temp van bijna 39 graden ( wat voor mij erg veel is ik zit meestal vooraan de 36 graden) dokters zeggen dat het komt om dat mijn lichaam dat bloed weer moet afbreken en ondertussen is het hout vasthouden dat het geen abces wordt

Armen zijn lek geprikt van de infusen en bloed namens.

Vinden ze Me nu op straat ze zouden denken een junk :+

Kan ondertussen wel beetje eten net 2cm vis en heel klein beetje purree hoera *\o/*

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 13:31

fokfanaat schreef:
Is dat standaard een hoopt van de lever?
Wat vervelend voor je, hoop dat het nu snel beter gaat.

Nee ze vroegen of ik mee wou doen aan een studie. (Nu ook verzekerd door die studie dus deze kosten zouden niet voor mij zijn)
Hierbij zouden ze een stukje darm van 2cm dat ze er sowieso uithalen maar ipv in de vuilnisbak te doen sturen ze het op naar een labo als ook een biopt van de lever en een biopt van vet.
Wil een mens een helpen kon even goed nee gezegd hebben ma Ja. Liggen we dan.

Van bed naar wc en terug is een hele marathon. Je kan hier een bewegingsroute doen op de afdeling maar zie ik me snel nog niet doen.
Doe wel af en toe wat rek en strek oefeningen in bed

Gelukkig wel van alle infusen af nog 1 katheter in m'n arm voor de zekerheid maar die is nergens op aan gesloten.

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-20 20:17

Dag 3 dat ik s avonds een koortsaanval doe.

Dokters hebben besloten van een breed spectrum antibiotica op te starten. De bacterie cultuur die ze in mijn bloed (in flesjes)kweken geeft tot nu toe niets. Maar kan 5 dagen duren.

Vroeg optijd mijn paracetamol maar was te snel volgens de verpleegster.
Half uur later koortsaanval.

Moeder was bij me en heeft dan toch even op haar strepen gestaan dat ik meteen paracetamol moest krijgen.
Dit hielp toch misschien het feit dat ik lag te rillen onder dekens toen de verpleegster kwam.

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-20 19:55

Even up dateje. Vandaag een scan gehad zag er positief uit. Bloed en vocht waren minder. Mooi ingekapselde en geen abces vorming.
Hoge koorts blijft ook weg sinds ik aan de ab ben. Maar is nog niet op mijn normale temp.

Wel nog geen nieuws wanneer ik naar huis mag

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 08:54

GUSTIxBILL schreef:
Hey dames,
Bedankt voor jullie stamp onder mijn kont een tijdje terug.
Ik ben in tussen tijd paar keer naar spoed geweest (los staand van de bypass maar wel gevolg van de operatie). En hier een lotgenoot ontmoet die tegen hetzelfde aanliep als mij.
Zelf heb ik heel veel van jullie tips toegepast, zoals vlees appart, minder uitgesproken smaken,.. het vaste eten gaar nog steeds niet onder de catogerie goed. Ik blijf in fase 3 hangen. Maar heb er wel mee leren leven en voel me daardoor ook veel beter. Ik sta nu volledig onder begleiding van mijn toenmalige 2nd opinion. Inclusief een diëtiste die mee denkt. Zo ben ik op eiwitpoeder gezet voor mijn kracht verlies (op bepaald moment uit de vrachtwagen gevallen met een Black out). Dus hier is het een het gaat goed omdat ik ermee heb leren leven dat ik nu eenmaal langer nodig heb als andere. Dus dank jullue voor jullie soms harde, maar behulpzame woorden.

Dana, hoe gaat het nu met jou?

Gaat wel . Ze willen me ook op proteïne zetten maar krijg het absoluut niet binnen. Poeder. Melkjes smaakt allemaal even goor. Zou vanmiddag mijn laatste infuus antibiotica krijgen en dan over gaan op pillen.
Sprak gisteren een dokter over vandaag naar huis te gaan.
Beetje dubbel. Thuis is altijd beter maar de ervaring van laatste keer zit een beetje dwars.

Maandag controle scan gehad die was positief. Bloed was mooi ingekapseld. Ook in de buik zat geen vocht meer. Geen koorts pieken meer.

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-20 12:02

GUSTIxBILL schreef:
Dat je er voorzichtig mee bent begrijp ik heel goed

Die eiwitpoeder die ik heb is volledig smakeloos. Anders moet je die eens opzoeken: protifar

Kan gewoon over al mijn eten/drinken 1 schepje doen en merk er niks van als ik het goed meng. Als ik het niet goed meng verandert de structuur. Maar zeker niet de smaak.

Ja al van gehoord helaas is het ziekenhuis is het eten wat de pot schaft. En dan heb ik de keuze tussen een fortimel drankje of poeder. En het poeder veranderd alles van smaak en consistentie. Doe ik dat poeder in een milkshake heb ik gelijk pudding.
Denk eens ik thuis ben de proteïne producten van melkunie te proberen

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

danaderese

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-20 13:19

Ben thuis. Nog aan de orale antibiotica. Paracetamol kan ik ook lang zonder.
Nog snel moe. Trap op of af , aan kleden. Daarna moet ik even gaan liggen. Dinsdag moet ik weer op controle weer bloed prikken kijken of alles ok is. Neem ook enterol darmen zijn helemaal van slag van de infuus antibiotica. Hopelijk betert dat snel.
Drink ook sportwater van aa drinks. Om zo wat extra elektrolyten binnen te krijgen. Moeder is in de ah melkunie proteïne breakers gaan halen. Om zo al wat proteïne binnen te krijgen. Blijkt dat ik in de ziekenhuis ook protifar kreeg maar vind dat echt niet lekker. Heb van de diëtiste wat alternatieven gekregen.

Zal die even bekijken

isabel <3 RIP 8/01/2016
rentista <3 kerstmuts

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie