Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Mondy, Sica, Mjetterd, ynskek, Giolli, Dani

ista

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-10-19 11:47

Bij mij is het allemaal echt heel erg goed gegaan.
En wat een verschil met hoe ik me voel met anderhalf jaar geleden. Ik geniet weer, heb weer energie voor dingen, alles is makkelijker. Ik voel me meer geaccepteerd door anderen.

Als ik dit positieve effect (op mijn psyche) eerder had geweten, dan was ik er eerder voor gegaan. Had ik minder lang gedacht dat ik het echt helemaal zelf moest doen.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-12-19 15:05

Ik weet vanuit de NOK dat het een aantal oud-patiënten wel is gelukt. Net zo'n willekeur als bij zorgverzekeringen. Sommigen krijgen de buik- en borstreconstructie wel vergoed en anderen weer niet (en die dokken dus zo €15.000,-...

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-20 09:51

Wat fijn dat je weer thuis bent Kim!! En wat goed dat heeft geholpen. Hopelijk lukt het je om zelf verder aan te sterken nu en vind je een balans in het eten zodat je lichaam het allemaal goed kan verwerken.

Lau, wat heb je een gave stijl! En wat een verschil dan he, vooral ook in je hoofd!

Welkom Ilsje, en succes met de screening!

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-05-20 08:32

Hier ook gebeld met goed nieuws!

En inderdaad, als je aan de normale eisen voldoet en je psychologische test enigszins oké was.... dan heb je denk ik weinig te vrezen! Maar hopelijk heb je snel uitsluitsel, dat wachten word je inderdaad zenuwachtig van.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-05-20 18:42

Ik ben al bijna 2 jaar post-op _Friemel ;)

Ik reageerde op hoe ik toen het nieuws heb gekregen ttt, ook telefonisch.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-05-20 19:54

Ik ben in ongeveer een jaar van 115 kilo naar de 70 gegaan. Sindsdien een paar kilo aangekomen en schommel nu rond de 72-73 kilo.

Ik eet normale porties, bijvoorbeeld voor de lunch 2 boterhammen of een redelijk bord avondeten. Ik heb eigenlijk nergens last van gehad, al is het in het begin echt oefenen om weer te gaan eten (snel misselijk of 'last'). Ook nu kan het zijn dat ik na 5 happen avondeten merk dat het niet goed valt, dan stop ik met eten en haal ik het later op de avond in. Merk dat het bij mij vooral met drukte te maken heeft: als ik gestressed ben, of druk doe tijdens het eten (kletsen ed), dan valt het sneller verkeerd.

Ik pak wel elke dag echt mijn 6 eetmomenten, soms zelfs 7 of 8 en ik eet ook echt wel iedere dag wat lekkers. Maar ik kan niet meer zoveel eten als vroeger zeg maar.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-20 12:52

Hier ook Vitamine op Recept. Reageer er beter op en is de helft goedkoper. Daarnaast zitten ze voor sommige vitamines/mineralen ook beter qua waardes.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-20 15:44

Wat vervelend Kim! Ik hoop dat je ondanks alles toch kan genieten van je vakantie.

ista

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-20 08:23

fokfanaat schreef:
Nou idd!

Hier eigenlijk tegenovergesteld, ik kan eigenlijk echt alles eten, ook zacht brood, harde worst, eieren, al het fruit. Er is me nog niets slecht gevallen en ben pas 3 weken geleden geopereerd, vind dat ook weer eng, bang dat ik niet genoeg af ga vallen.

Hier ook zo. Heb me daar echt zorgen over gemaakt. Ik at een hele banaan 2 dagen nadat mijn vloeibare periode voorbij was of kon ook al 2 crackers eten. Mijn groepsgenootjes geloofden het niet. Maar ik had zo'n honger....

Uiteindelijk 45 kilo afgevallen en zit nu in maat M, dus is alsnog goed gekomen :j