Stof tot nadenken: Game Changer op Netflix: vegan

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

janouk

Stof tot nadenken: Game Changer op Netflix: vegan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 07:31

Stof tot nadenken: the game changer op netflix

In de nieuwe film The Game Changers zie je de grootste sporthelden met gigantische spieren die leven op een plantaardig dieet. Van Arnold Schwarzenegger tot Lewis Hamilton.

In mijn zoektocht naar genezing van chronische darmontsteking (colitis ulcerosa), eet ik nu 5 maanden vegetarisch en het helpt heel goed. Ik heb nu geen darmontstekingen en gebruik geen medicijnen. Het is een hele uitzoekerij om een goed evenwichtig dieet te vinden om voldoende voedingsstoffen binnen te krijgen. Soms ook lastig om geen vlees te eten, maar de gezondheidswinst is waar ik het voor doe en ook het dierenwelzijn.
Ik heb eerst een maand vegan gegeten, maar ik miste de kaas en yoghurt. Ik heb die weer toe gevoegd. Tot nu toe nog steeds goed met mijn darmen.

En deze film bevat heel veel dingen, die het verder onderzoeken waard zijn.

Janouk ZZ dressuur mennen ZZ vaardigheid mennen, L dressuur, Working Equitation
Meneer Anton, M dressuur mennen en M vaardigheid mennen
Aladdin, B dressuur mennen, M vaardigheid mennen, L2 dressuur

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 07:37

Helemaal waar, maar het is wel stof om over na te denken.

Het rare is dat ik al jaren loop bij MLD artsen in ziekenhuizen en ze doen weinig tot niets met een aangepast dieet om darmontstekingen te voorkomen/genezen. Terwijl ik denk dat problemen met mijn darmen toch moet zoeken in mijn dieet.dus zoeken in praktijk naar wat wel en niet helpt.
Laatst bijgewerkt door janouk op 06-11-19 07:40, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 09:08

@the cat
Dat is wel lastige om de juiste weg te vinden, vind ik.
Zoveel onderzoeken, zoveel meningen. Wel gluten, geen gluten, koolhydraatarm, juist niet, eiwitarm of juist eiwit rijk.
Je vindt voor- en tegenstanders.
Onderzoeken die 10 jaar geleden top of the bill waren en dan een paar jaar later juist heel slecht bleken.

20 jaar geleden was het eiwitgehalte in het gras de boosdoener voor paarden en later bleek het juist het suikergehalte in het gras te zijn dat hoefbevangenheid veroorzaakt.

Dingen die je vroeger leerden wat gezond en ongezond was, blijken niet waar of juist weer wel.

Lastig. In de praktijk testen op mijn eigen lijf wat werkt en wat niet. En me goed bewust, dat wat de ontstekingen in mijn darm veroorzaakt, vast op andere plekken in mijn lijf nodig is.

.

janouk

Re: Stof tot nadenken: Game Changer op Netflix: vegan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 10:43

Bedankt voor jullie reacties. Goed om de verschillende meningen te lezen. En applaus dat iedereen in zijn waarde wordt gelaten.
_/-\o_

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 14:46

Niet met je eens the cat
Een aantal topsporters konden heel goed vergelijken wat vegan voeding met hun doet, omdat ze de waardes voor en na de overgang meten. Deze topsporters staan onder topsportbegeleiding.
Het betreft wereldkampioenen, olympisch kampioenen. Die kennen hun lijf door en door.
Dat vond ik juist het opvallende in deze docu. Ze gingen beter presteren met vegan dieet, terwijl ze voorheen ook al goede prestaties haalden.

Meest frappant vond ik dat de presentator, ultimate fghter, superfit voorheen nog geen 10 minuten volhield aan de touwen, terwijl na zijn revalidatie en de overgang haar vegan een uur volhield aan de touwen

Zelf had ik toch altijd ook het idee, dat je voor zware topsporten niet vegan zou kunnen leven. Dat was voor mij nieuw, dat zulke topsporters ook vegan topprestaties neer zetten

@enzino het gaat in de film om niet zomaar over prestaties, maar goud op de Olympische spelen of wereldkampioen. Dat is echt indrukwekkend. En natuurlijk zullen er ook mensen zijn die het niet goed doen op vegan, maar deze mensen wel. Dat zegt toch wel iets
Laatst bijgewerkt door janouk op 06-11-19 14:49, in het totaal 1 keer bewerkt

janouk

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 06-11-19 14:54

@the cat nu is dat stukje over gladiatoren maar heel kort en niet het belangrijkste in de film. Verder constateerden ze het plantenmenu door de hoeveelheid strontium in het bot vroeger en op de naam die de gladiatoren in het latijn hadden.. Niemand was erbij, dus het zal altijd wel gissen blijven, of ze moeten geschriften vinden met menu's uit die tijd.

Verder was het vlees vroeger ook van andere kwaliteit omdat er vroeger geen bioindustrie was. Haha :Y) }:0

janouk

Re: Stof tot nadenken: Game Changer op Netflix: vegan

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-11-19 21:46

Kortom een film die leidt tot nadenken. :D

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie