The_Cat schreef:Yup, daarom dat ik vind dat elke van die docu's of ze nu gaan over vegan, suiker of eender welk echt wetenschappelijk onderbouwd moeten worden en niet gewoon enkele stukken nemen van een wetenschappelijk onderzoek en de rest maar laten vallen. Eigenlijk zouden ze dit al eerder moeten presenteren als een mockumentary dan als een documentary.
Ik ben ook niet tegen het maken van zo'n programma's, maar ik vind gewoon dat men dat duidelijker moet maken voor mensen. Supersize me, that sugar movie etc was ook niet het perfecte voorbeeld. Half de wereld die ineens anti suiker was, en hoewel de boodschap van die film wel een punt had, namelijk dat teveel suiker niet gezond is, is dat niet wat het grootste probleem is voor mensen.
Ik vind persoonlijk gewoon voor mentale gezondheid van mensen dat men harder moet letten op dit soort dingen. Overgewicht is niet altijd maar 1 factor, en men is niet persé gezonder met 1 ding als men het grotere plaatje niet weet.
Ik snap je punt. Ik heb daar zelf geen moeite mee. Over elk onderwerp zijn wetenschappelijke onderzoeken te vinden die voor- of tegen zijn. Als je ergens dieper op in wil gaan kun je dat zelf onderzoeken.
Maar nogmaals ik snap waar je mening vandaan komt.