Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

hesterve

Re: Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:01

Kijk eens op gobento ( op Facebook maar ze hebben misschien ook wel een website)voor een goede uitleg wat hoe het werkt. Denk eraan dat je een omslag moet maken in je leefstijl om af te vallen en gezonder te eten. Er zijn genoeg lekkere recepten maar blijf nadenk wat( en hoeveel ervan) je op eet

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 15:41

In bovenstaand geval zou ik een zak gemengde groenten nemen, beetje slagroom erbij blokje kippenbouillon en als je er vlees bij wilt eten wat kipfilet. Heb je in 15 min op tafel. ( moet je dus wel nog boodschappen doen)
Tussen de middag ook even gauw een groente ommelet gemaakt 500 Gr Italiaanse groente bakken 3 geklutste eieren met wat kruiden eroverheen, dat gaar laten worden in de pan en klaar weer. Ik eet al jaren ( met tussenpozen) khd arm/beperkt en eet niet veel vlees. Merk wel dat ik dan wat meer vet toe moet voegen om verzadigd te zijn.
Heb ook altijd boemboes en Indiase curry pasta op voorraad. Zo kan je heel snel smaak geven aan groente

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-20 22:32

Elin_ schreef:
Hier al 3 kilo kwijt trouwens.

En nog een do en dont voor de kokosliefhebbers:
Dont: de kokospap. Meel met water en geklopt ei. Meel was hartstikke duur en het was echt goor :')
Do: havermout shake. Havermout met 250 ongezoete kokosmelk kaneel en stukjes appel.

Lekker dat de eerste 3kg er al af is!!
Hoe maak je die havermoutschake? Havermout zelf is nl alles behalve khd arm. 62 khd per 100gr... wat ik zelf als goed vullend ontbijtje maak is ongezoete amandelmelk of ongezoete kokosmelk( zo’n literpak net als de andere “melk” soorten ) en daar doenlijk een mix van lijnzaad sesamzaad zonnebloempitten en pompoenpitten. Heb je gelijk goede vetten, eiwitten en andere voedingsstoffen binnen. Je kan die mix zaadjes ook door wat Griekse yoghurt doen dan zit je ook de hele ochtend vol.

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

hesterve

Re: Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-20 00:46

Gefeliciteerd Marjan! Taart ziet er lekker uit!

Slagroom kan je kloppen met vloeibare zoetstof of erythrytol , Google t even als je t niet kent . Is er van meerdere merken maar hier t bekendst onder de naam sukrin

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

hesterve

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-04-20 13:59

plutolover schreef:
ik zelf voel me soms wel wat flauwtjes. Dus heb nu net door mn volle yogurt beetje suiker gedaan. En voel me gelijk stuk beter. heb denk ook beetje een griepje (geen corana) dus voel me zowizo niet zo heel fit

maar voor de rest lukt het me aardig om zo koolydraad arm te eten

hoe doen jullie het met dagen als je sport?

Als je je flauw voelt wil een bouillonnetje vaak wel helpen ipv suiker. Je lijf moet ff schakelen naar de vetverbranding en dat proces wordt lastiger als je dan weer suiker neemt

23/05/15 Timon geboren
Kerstmuts

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie