Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Moderators: Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS, Dani, ynskek, Mondy, Polly, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

madeliefw

Re: Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 22:54

Ik ben vorig jaar 10 kilo afgevallen met kha en nu prima gezond slank gewicht weer terug na 2 zwangerschappen. Je moet echt flink doorzetten maar ik heb geen hongergevoel gehad. Ik heb er niet bij gesport, wel dagelijks gefietst naar het werk. Ik heb het onder begeleiding van een diëtist gedaan,dat is echt een aanrader. Goede tips, eetschema, en stok achter de deur. Overigens heb ik wel kh gegeten maar veel minder, volkorenproducten en de tussendoortjes allemaal kha.

[o]

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-20 10:19

Ik zou die cola in het weekend ook gewoon weglaten. Frisdrank zijn echt nutteloze calorieen / kh.
Je zou nog rivella aan kunnen lengen met water voor wat smaak. Verder water, thee, koffie.

[o]

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 09:59

Ik eet vooral augurk met ham of rookvlees met ei als tussendoor. En heel veel komkommer tomaat paprika. Blokje 85% chocolade. Bakje magere kwark of skyr met kaneel en pecannoten.

[o]

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 12:48

Het ligt er wel aan hoeveel je dan eet. Als het flinke bakken havermout, kwark en gevulde paprikas zijn is het alweer anders. Ik heb ook een soortgelijk dagmenu gevolgd en geen hongergevoel gehad. En nu wissel ik wat meer af en af en toe wat ongezonds erbij.

Mijn dagmenu was:

O: 250 ml magere kwark met handjevol blauwe bessen en anderhalve eetlepel haverzemelen. En thee

T: halve komkommer

L: 2 kha boterhammen met boter mager en kha beleg (Kipfilet, 30 plus kaas, huttenkase, johma zalmsalade etc). En magere melk

Of salade of kha crackers.

T: een ei, plakjes vleeswaren en komkommer of tomaat en thee

A: gewoon met de pot mee en rijst en pasta vervangen door groente of max 50 g volkoren product. En aardappels kleine portie.

T: bakje magere yoghurt met pecannoten.

2 stukjes 85% chocolade.

Nu volg ik dit denk ik 4 dagen in de week en de andere dagen eet ik wel eens een croissantje of patatje of chocolade ofzo. En avondeten ben ik ook niet meer zo streng in. Maar ben toch al meer groente en vleesfan dan aardappels of pasta.

[o]

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:37

Als je nog steeds geen idee hebt wat je aan het doen bent is de diëtist dan toch geen optie? De meeste zorgverzekering vergoeden dit gewoon. Er is een verschil in kha eten en gezond eten. Je kan alle kh vervangen door vetten maar gezonder is door eiwitten bijvoorbeeld.

Het menu klinkt wel oké, misschien nog iets te weinig. Zou meer rauwkost en zuivel toevoegen. En havermout, haverzemelen. En fruit vervangen door rood fruit.

[o]

madeliefw

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-20 20:31

Klopt een van de broden met de minste kh. Ik heb het een half jaar gegeten. 2 sneetjes per dag. Je zit echt bomvol van zo'n sneetje. Maar na een half jaar en 10 kilo lichter kwam het mijn neus uit. Ik heb nu kha brood van de gewone bakker en dat smaakt meer naar gewoon brood. En is lekkerder dan kha uit de supermarkt. Maar het vult minder goed. Ik compenseer dat met meer vullend kha beleg en nog meer rauwkost.

[o]

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie