Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Moderators: ynskek, Dani, Mondy, Polly, Ladybird, Hanmar, Princesj, Shanna, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 21:59

Palmera schreef:
Met ieder dieet, discipline en voldoende sport kun je afvallen.

Maar vooral de discipline lopen de meeste mensen op vast. En dan maakt het niet meer uit welk dieet je volgt, dan zullen het gewoon niet het aantal kilo's worden die je kwijt wilt raken.

Precies dit.

Minder calorie├źn eten dan je verbrandt en je valt af.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 11:30

Dee_Es schreef:
Mijn partner en ik eten kh-beperkt. In het begin vrij streng, toen 8kg afgevallen (Echt heel rustig max 0,5kg per week) maar zaterdag is altijd cheatday geweest dus dan eet ik waar ik zin in heb. Sporten doe ik er niet bij maar rij 2 paarden dus ben vrij actief.

Wij zijn juist het strengst met de avondmaaltijd. We zijn gek op pasta en aardappels. We eten nu gewone maaltijden maar dan kha. Dus als ik zin heb in lasagne eten we lasagne maar dan zoek ik een vervanging voor de lasagnebladen. Heb ik zin in stamppot eten we dat alleen dan met een vervanging voor aardappel. Wraps kan je maken van koolbladeren etc. We letten er wel op dat de maaltijden genoeg vullen en ondanks dat we regelmatig vegetarisch eten lukt dat prima. We zijn niet streng met het ontwijken van sausjes, afmeten/uitrekenen van kh. Het laten staan van pasta/rijst/aardappels/brood doet al genoeg.

Een voorbeeld dag:
O: havermout met sojamelk, rozijnen en kaneel
T: banaan
M: magere kwark met ongebrande noten, handje bessen
T: augurkjes met ham of rijstewafel met plakje kipfilet
A: gevulde paprika's
T: eitje/snacktomaatjes/wortel met dip

Voor de snaai trek hebben we meestal 85% chocola in huis.

Dit zijn gewoon heel weinig kcal en daardoor val je af, niet omdat je geen brood of pasta eet.

Life starts at the end of your comfort zone. Volg me op instagram @trail_running_tessa

Supervixen

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:35

Nee hoor, een calorie is een calorie. En iedereen die logisch nadenkt weet wel waar hij van aankomt. Van die drie koekjes bij de koffie elke dag, van de reep chocola of de lekkere kaasjes of chips die je naast je eten naar binnen werkt. De alcohol of de glazen cola. Of extra eten opscheppen bij het avondeten. En als je dat mindert, dan scheelt het al.

Ik heb ongeveer 2400kcal per dag nodig om op hetzelfde gewicht te blijven (loop 60km per week hard).
Als ik wil afvallen eet ik rond de 2100kcal per dag en val ik af. En dan werk ik gewoon vijf boterhammen op een dag weg en eet ik aardappels bij het avondeten. Maar dan neem ik 1 koekje in plaats van 5 bij de thee, of ik sla de traktaties op het werk over en neem 's avonds geen bak chips of chocola, maar een appel of niks.
Ik heb als sporter de koolhydraten ook gewoon nodig natuurlijk, dat besef ik me wel.

Dat is prima vol te houden en ik weeg al ruim 15 jaar ongeveer hetzelfde. Niks jojo.

Supervixen

Re: Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 08:25

Dat is toch ook echt niet gezond, zoveel vlees eten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie