Koolhydraatarm eten. Ervaringen?

Moderators: ynskek, Mondy, Ladybird, Shanna, Hanmar, Princesj, Dani, Polly

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:46

https://www.telegraaf.nl/vrouw/16673924 ... goed-kwijt

Het gaat om het soort koolhydraten en het gaat om het individu. Iedereen is anders, en met alleen discipline kom je er niet altijd.

Het is dus ook geen kwestie van dieëten, maar van je levensstijl aanpassen.

Mijn ervaring is dat stoppen met suiker eten het beste werkt als je wil afvallen.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 18:52

Supervixen schreef:
Palmera schreef:
Met ieder dieet, discipline en voldoende sport kun je afvallen.

Maar vooral de discipline lopen de meeste mensen op vast. En dan maakt het niet meer uit welk dieet je volgt, dan zullen het gewoon niet het aantal kilo's worden die je kwijt wilt raken.

Precies dit.

Minder calorieën eten dan je verbrandt en je valt af.

Dit is echt achterhaald. De éne calorie is de andere niet en uiteindelijk hou je zo'n eetpatroon niet vol. En dan krijg je het jojo effect.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:59

Neverland schreef:
Ik zou je er eens beter in gaan verdiepen Nikass want het is gewoon wetenschappelijk bewezen...

En wat voor eetpatroon precies? Met een normaal dieet mag je namelijk alles eten. Met een kha dieet niet.

Nou dat heb ik al voldoende gedaan hoor. Als je goed leest heb ik het dus niet over een dieet. Je moet je leefstijl veranderen en weten wat voor koolhydraten je eet en wat die doen voor je lichaam. Je hoeft niet te stoppen met koolhydraten eten, maar het wel beperken. En alleen de goede koolhydraten en niet de lege.
Calorieën tellen is op de langere termijn niet efficiënt en heeft ook niets met gezondheid te maken.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:06

Wat is er off topic? We hebben het over het wel of niet eten van koolhydraten.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 21:48

Elin_ schreef:
Nikass schreef:

Ik vind het niet perse offtopic maar laten we elkaar wel in de waarde laten en bij discussies zonder eind er gewoon een eind aan maken :+

Mee eens, maar het belerende "ik zou me er eens in verdiepen" zet alvast de toon.
Ik heb me zeer verdiept in gezond en bewust eten, niet speciaal in afvallen, maar dat is er wel een onderdeel van.

Afvallen en daarna op gewicht blijven kun je het beste doen door een structurele verandering in je levensstijl/voedingspatroon. En dat hoef je niet persé in één keer om te gooien, maar kan je stapje voor stapje doen. Het begint imo bij bewust zijn van wat je eet. En dan bedoel ik nadrukkelijk niet dat je weet hoeveel calorieën een bepaald product heeft, maar wel wat het wel of niet doet voor je gezondheid.
En daarbij is het dus ook handig om je te verdiepen in de soorten koolhydraten en wat voor effect die hebben op je eetpatroon, gewicht, en gezondheid.

Nikass

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 23:23

Boras schreef:
Nikass schreef:

En dat is niet on topjc.

On topic is ervaringen delen over koolhydraatarm eten.
De ts heeft dat duidelijk vermeld dmv haar vragen in het openingsbericht.
Jouw vraag wel of niet staat daar helemaal niet bij.

Er is al gekozen voor wel.

Niemand hoeft te worden overtuigd.

Het is gewoon jammer als het topic dan wordt vervuild door welles-nietes discussie.
Die mag gevoerd, maar elders graag.

Volgens mij vroeg ze ook of je er door kan afvallen en heb ik daar iets over gezegd.
Ben jij nou hier degene die bepaalt wat er geschreven mag worden?
Door steeds te gaan zeuren dat iets off topic is, vervuil je het topic heel wat meer, dan ik doe door een inhoudelijk stuk te plaatsen over koolhydraatarm eten. Want dat is mijn bijdrage geweest. En dat een ander dan aangeeft dat ik me er in moet verdiepen is natuurlijk heel on topic?

Weet je, veel plezier ermee :O :wave:

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie