3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Mjetterd, Giolli, ynskek, Dani, Sica, Polly, Ladybird, Hanmar

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 20:55

Het is super simpel, je moet de zoete aardappel gewoon 45 minuten in de oven doen in plaats van 20 minuten! :D Dat deed ik al die tijd verkeerd, met 45 minuten op 200 graden zijn ze veel knapperiger en dat vind ik lekkerder. En ze voordat ze de oven in gaan even husselen met olijfolie, tijm en aardappelkruiden. :9

Oh en over je BMI en vetpercentage; iemand moet me even verbeteren als het niet klopt maar ik heb begrepen dat het meten van je vetpercentage 'betrouwbaarder' zou zijn!

Hier moet ik even een flinke inhaalslag maken qua eten, bleef onverwacht langer op school rondhangen en had geen eten mee. Kleine salade en een breaker high protein gekocht, maar ontdek net dat ik ook helemaal niet geluncht heb omdat ik mijn ontbijt laat at. Gaat lekker :') Vanavond even een flink diner maken. Met zoete aardappel uit de oven op 200 graden in 45 minuten. <<)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 21:17

Well sorry Sharon, dat ik je dan blij heb gemaakt met een dooie mus :') Spannend die meting! Doe je dat gewoon op de sportschool? Ik zou wel eens graag zo'n uitgebreide analyse willen laten doen, zag laatst dat je dat bij de Holland&Barett kon laten doen. Iemand daar ervaring mee toevallig <<)

Castilja

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-20 22:28

Met een huidplooimeting kan vrij weinig mis gaan lijkt me. Bij ons op de sportschool heb je een meter die je vast pakt en voor je houdt, kan me wel voorstellen dat dat niet volledig werkt. Maar met zo'n tang meten ze je ook voor fitnesswedstrijden volgens mij, dus zal ergens wel goed gaan :P

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:38

Ik denk ook dat je best kunt zien je of je vetpercentage omhoog of omlaag is gegaan Sharon, en da's volgens mij waar je die huidplooimeting voor doet, zal we loslopen joh. :) En ja paprikapoeder kan ook zeker! Die is momenteel alleen op bij mij, moet hem even weer in huis halen! Heb gisteravond nog een portie gemaakt en ze waren weer heel erg lekker. *\o/*
Lekkere lijstjes allemaal..! Ik heb nog bananen die op moeten. Had ze gekocht voor in m'n smoothie maar was onverwacht minder thuis dan gepland en nut liggen ze een beetje oud te worden. Staat me zo tegen het gewoon op te eten, maar wil ook geen eten weggooien :') Neem er zo een voor het sporten en gooi de ander in de vriezer en voer hem aan mijn hamster denk ik :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 11:53

Ja dat staat al een tijdje op mijn to-do-lijst, maar ik heb helaas geen vorm waarmee ik het in de oven kan zetten :') Ik moet even naar de Xenos om zo'n ding te halen. Ik at vroeger ook vaak bananenpannenkoeken, toen een tijdje niet meer omdat het niet in mijn macro's paste, maar as we speak bedenk ik me dat ik er ook wel even mee kan lunchen straks. Ik ga het recept opzoeken :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 14:49

Die pannenkoeken zijn echt heel erg lekker Imandra, zou het proberen <<)
Net terug van een circuittraining en was net niet chill. Van de 14 ingeschreven mensen waren er 4(!) op komen dagen en voelde deze training dat ik alles uit mezelf moest halen. Normaal krijg ik energie van mensen om me heen ook zien buffelen maar ik werd nu wat lakser omdat de flow er gewoon niet was. Had toch een losse banaan gegeten voor de training maar was toch te weinig, had het moeilijk :') Volgende keer beter.

Mijn lijst voor vandaag moet ik een beetje schatten, vriendin komt vanavond langs dus zal vast ongezond worden. Maar heb daar gisteren rekening mee gehouden en ook gesport vanmorgen.
Ontbijt: Banaan
Lunch: 200 Gram groenteballetjes van Vivavera, 1 wit bolletje, klein beetje yogonaise
Tussendoor: Kwark
Avondeten: Wraps met kip, kaas, sla, tomaat, komkommer
Na het eten: Zoutjes en wijn of bier ofzo :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-20 15:59

Tsjonge die vriendin appt net dat ze ziek is dus dat ze niet komt vanavond. Tweede keer op rij. Ze moet met de trein een stuk reizen dus ik denk dat ze daar geen zin heeft, maar zo a-relaxt om last-minute af te zeggen :+
Dus. Ik moet wat anders verzinnen voor avond eten vanavond. Iemand tips? :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 15:21

Goede lijst Kim!!! Ben je met die macro's bezig? Geen idee of dat zo is, maar vind deze lijst echt een groot verschil met eerst. Vet ook die lessen die je hebt gehad :D

Ik had gisteren een soort gezonde cheatday (best oké gegeten op wat wijn na, alleen gewoon boven mijn kcal doel) en vanavond komt een vriendin eten en dan heb ik ook wijn dus dat wordt ook ongezond. Maar allemaal gepland. <<)

Stond gisterochtend even op de weegschaal (heb dat ding afgezworen want ik vind het super loos om me door nummers goed te voelen) maar was toch wel een kilo af. Dacht eigenlijk dat ik zwaarder zou zijn of gelijk zou blijven door het sporten, maar da is nie. Priem. :+

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-20 19:16

Ik denk toch echt dat die drang komt door een overall te lage kcal intake. Je lijstjes zijn tot die for zo gezond, maar met jouw sportschema..! Nouja. Kan ik eigenlijk helemaal niet zeggen natuurlijk, maar dat denk ik gewoon. :') Ik herken de drang namelijk als ik een week lang helemaal volgens schema eet; krijg dan echt heel veel zin in zoetigheid en totaal uit de bocht vliegen qua kcal.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 09:13

Maanlicht doet dat! Ik ben er zelf stiekem ook een beetje mee bezig maar ik ga het niet door zetten. Is te onmogelijk als ik weer naar school ga straks :')

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 16:25

Ik plaats ook weer even een lijstje.
Ontbijt: Pistolet boulogne gedipt in olijfolie met zout en peper (zo lekker!)
Tussendoor: Boterham met filet americain
Lunch: Tosti van koolhydraat verlaagd brood en een plak kaas, klein beetje saus
Tussendoor: Smoothie met een halve banaan, kwark, bevroren aardbeien, whey protein en blauwe bessen
Avond eten: Zoete aardappel met andijvie en cashewnoten
Beweging: 70 Minuten gefietst (in de stromende regen, was kapot chagrijnig)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-02-20 17:41

Ah je sushi? :D Heerlijk. Ik ben 1 keer naar zo'n all you can eat geweest, wat een ramp. Het bleef maar komen :') Wel enorm lekker, alleen rollend het restaurant uit. Man man man.
Wok is ook chill!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 09:07

Is het gelukt Sharon? Ik vind het knap hoor, eten weerstaan als het echt voor je op tafel staat :')
Had ik gisteravond bijvoorbeeld en is dus niet gelukt hahaha. Overdag super gezond gegeten maar 's avonds niet meer. Hele weekend was een beetje rommelig met overdag heel netjes en in de avond wijn en ongezonde dingen. Aan de andere kant wel veel beweging gehad; gisteren in totaal twee uur gefietst. Ben ook ongesteld dus denk dat daar mijn drang naar eten een beetje vandaan komt. :+
Zo meteen weer een circuittraining, effe beuken :):)

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:22

Dan plan je op de wedstrijddag toch je cheatday? Hoef je je alleen maar op je paard te concentreren en niet ook op eten; als je de dagen ervoor netjes eet kan dat best toch? :D Supernette lijstjes trouwens.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:26

Hahahaha ik ben zo blij dat ik slagroomtaart en alles met slagroom smerig vind :') Succes ermee!

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 11:26

linoleum schreef:
Castilja schreef:
Dan plan je op de wedstrijddag toch je cheatday? Hoef je je alleen maar op je paard te concentreren en niet ook op eten; als je de dagen ervoor netjes eet kan dat best toch? :D Supernette lijstjes trouwens.

Ik las je paard opeten :')

HAHA IK LEES HEM NU OOK ZO _O- Bedoel ik uiteraard niet

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:17

Beterschap Maanlicht :( Super vervelend maar helaas niets aan te doen. Hoop dat je je snel weer wat beter voelt Y;(

Le lijst van vandaag:
-34 Minuten fietsen-
Ontbijt: 2 Koppen koffie, gekookt ei en tosti van koolhydraat verlaagd brood met 2 plakken kaas
-Uur circuit training-
Tussendoor: Eiwit pudding
Lunch: Ovenschotel met koolvisfilet, een hele prei, tomatenpuree en 50 gram geraspte kaas
Tussendoor: Tomatensap, komkommer met tzatziki
Avondeten: Gebakken andijvie met zoete aardappel en cashewnoten
Na het eten zie ik nog even, ligt eraan hoeveel trek ik heb.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 16:21

Yes! Nouja, zo ongeveer. De prei onderin, dat husselen met de tomatenpuree, daaroverheen strooikaas en daar dan weer de koolvisfilet bovenop. Met nog een laagje kaas. :D Heel lekker en echt met super voedingswaarden.

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:20

Ik vind het sowieso wel wat weinig, waarom ontbijt je niet? Of doe je dat sowieso nooit?

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 17:49

Ahja, ik ontbijt ook heel onregelmatig. Als ik een sportsessie heb in de ochtend zit ik echt met lange tanden te eten, vind er niets aan vaak :') Ik wil die Kvarg ook eens proberen maar vind hem zo duur?! Je hebt bij de Aldi ook Optifit kwark en die is qua voedingswaarden echt te gek. In een klein bakje van 125 gram zit 22(!) gram eiwit :D Hou het daar maar bij voorlopig.
Je avond eten klinkt echt super lekker trouwens! Ik skip woksaus vaak omdat ik vind dat er teveel koolhydraten en alles in zit, maar kwam laatst een soort tegen die 12 gram koolhydraten per 100 gram heeft. Dat verandert de boel. :9

Castilja

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-20 18:04

Oh! Nou :D Goede keus dan!
Ik had altijd de sweet & sour maar daar zitten zoveel kcal in :') Helaas. Blijft wel de lekkerste.
Ik mis geen info hoor, zou hem lekker door knallen naar het volgende topic WHOE