Nagellaktopic deel 3

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

xDramaQueen

Nagellaktopic deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 19:57

In dit topic kan je terecht met al je vragen en opmerkingen over nagellak. Hou hierbij wel rekening met het feit dat dit topic op MW staat en het dus de bedoeling is om ontopic te posten. Daarnaast gelden uiteraard ook de normale boktregels.

| [MW] Nagellak 'verslaafden' haha | [MW] Nagellaktopic deel 2

Heel veel plezier in dit nieuwe topic!

Afbeelding

FAQ

Ik heb droge/kapotte nagelriemen, hoe moet ik ze onderhouden?
Er zijn verschillende manieren om je nagelriemen te onderhouden ten eerste moet je ze nóóit afknippen hier zijn je nagelriemen niet blij mee.
Heb je overtollig nagelriem? dan heb je een cuticle remover nodig dit breng je aan en na een minuut kan je met een nagelpusher overtollig nagelriem weghalen je hebt ze van verschillende merken:
Nfu oh, Herome, Orly, Trind
Prijs ligt meestal rond de 10 euro, je doet er wel heel lang mee.

verder kan je een creme of olie gebruiken gebruiken net wat je voorkeur is de bekendste is van
Lush - lemony flutter maar je hebt ook genoeg van herome, nivea, kruidvat, etos, hema en ga zo maar verder, het is aan jou om te kijken wat je het fijnst vind.

Afbeelding
Geknipte nagelriemen

Afbeelding
onbehandelde nagelriemen

Afbeelding
blije nagelriemen behandeld met nfu cuticle remover & lush - lemony flutter

De winter is heel erg slecht voor je handen, geef ze dus lekker 1x per week een goeie scrub en smeer met handcreme om te voorkomen dat ze uitdrogen!

Het lukt mij niet om goed te lakken ik lak altijd mijn halve hand mee, hoe doen jullie dat?
Ten eerste, oefening baart kunst! Hoe langer je lakt hoe beter het gaat op een gegeven moment merk je ook geen verschil meer of je met je goede hand lakt of je verkeerde hand, ga je er toch naast? dan kan je verschillende dingen doen:
1. Je kan een remover pen halen, deze heb je oa van essence en hiermee kan je je nagelriemen bewerken.
2. Je kan met een wattenstaafje en wat remover schoonmaken, het gebeurd alleen weleens dat je teveel weghaalt omdat het staafje te breed is
3. Je kan een klein of plat kwastje gebruiken voor je clean up.

HIER kan je een clean up vinden met een kwastje.

Let op! gebruik je aceton bij je clean up verzorg je nagels daarna dan even met een creme omdat aceton je nagel riemen heel erg uitdroogd.

Hoe maken jullie mooie foto's van je nagels?
Zorg dat je een rustige achtergrond hebt, het liefst in daglicht zonder flits, inzoomen en klikken maar! afhankelijk van je camera wat voor foto's eruit komen rollen maar met een goeie compact camera kom je ook al heel ver!

Ik wil watermarble proberen wat heb ik daar voor nodig?
Nagellak en water op kamer temperatuur. Je kan alle merken voor water marble gebruiken maar het ligt aan het lakje of het werkt, er is dus niet een specifiek merk voor nodig maar dikkere lakjes doen het vaak beter! Om je nagelriemen schoon te houden kan je ze insmeren met vaseline of er plakband omheen doen.
Voor inspiratie kan je filmpjes op youtube bekijken.

Ik heb (glitter) nagellak op gedaan en ik ben nu 25 watjes verder en er zijn pas 2 nagels schoon! help!?
Je kan hier 2 dingen voor gebruiken;
Een potje waar je je vinger in moet draaien met remover (binnenin zit een spons)
of je kan een watje pakken, die door midden knippen (scheelt je watjes ;) ) een scheut remover er op doen, op je lak leggen en dan aluminium folie eroverheen, wacht even 1 tot 2 minuutjes en dan veeg je zo al je hardnekkige (glitter) nagellak eraf!
Afbeelding

Wat heb je nodig om je nagels te lakken?
Je nagels moeten schoon zijn alle oude restjes verwijderen.
Een basecoat; aanbrengen om je nagels tegen verkleuren te beschermen ook hecht de nagellak dan beter
Een topcoat; mat of glanzend, zo blijft je nagellak beter zitten.
welke base of topcoat je gebruikt is geheel aan jezelf, een hele bekende topcoat is bijvoorbeeld seche vite, die droog namelijk heel snel.

Leuke blogs waar je tips en kleurtjes kan bekijken en inspiratie voor nail art kan opdoen:
Lacquerized
Scrangie
The Polished Perfectionist
Fashion Polish

Leuke webshops
Transdesign
Bij transdesign heb je oa; color club, misa, china glaze en opi voor een goedkopere prijs dan hier in NL, transdesign is een amerikaanse groothandel vandaar dat de prijzen lager liggen.
In een small flat rate (kleine doos) passen 9 flesjes nagellak en de verzendkosten zijn 18 dollar. Vaak heb je tussen de 4 en 8 dagen je bestelling al binnen!

Beautyjoint
Amerikaanse website, beetje vergelijkbaar met transdesign :)

Nailpolishfashion
Nederlandse website met bekende merken

Models own

Nagel groothandel
Voor oa: nfu cuticle remover & lak

Voorkomende afkortingen in het topic:
TD = Transdesign
NOTD = Nails of the day
BJ = beautyjoint
CG of CHG = China glaze
CC = Color club

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 20:00

Dames, dit mag dus (helaas) niet wel ontopic blijven :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 20:15

annutjuuh schreef:
Denk dat ik ook maar eens zo'n remover pen ga uitproberen... werkt dat fijn??

Leuke openingspost DQ :D

doe mij maar een kwastje met remover!

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 20:29

ik heb 2 holo's van nfu en de cuticle remover :j die móet je gewoon in je kast hebben...

hier de beloofde how-to!! eerste hulp bij nagelriemen horror! goed lezen :j

Wat heb je nodig?
Afbeelding
Een watje, een bokkepootje (hout of plastic wat je zelf wilt), nfu cuticle remover & nagelriemen creme (lush of herome oid)

Afbeelding
De horror, speciaal voor jullie opgespaard..

Afbeelding
Je doopt het kwastje één keer in het nfu oh potje en legt het op je nagelriem met het kwastje verspreid je het witte spul, dit doe je bij één hand eerst.

wacht ongeveer een halve minuut tot 1 minuut, het moet niet helemaal ingetrokken zijn maar nog steeds nat..

Afbeelding
Met je bokkepootje ga je langs elke nagel en zo schraap je het overtollige nagelriem weg, vanaf je bokkepootje smeer je het op je watje zo kan je verder met een schoon bokkepootje.

Afbeelding
nét na één behandeling

Afbeelding
even lekker verwennen...

Afbeelding
en je kan er weer voorlopig tegen aan!

wat tips:
- Naderhand even met een schoon watje over je nagel wrijven haalt de restjes nagelriem weg die je bokkepootje is vergeten
- NIET iedere dag gebruiken 2x per week is meer dan genoeg, is het echt heel erg met je nagels gesteld dan kan je 3 a 4x per week gebruiken, op den duur heb je het maar 1x in de week nodig.
- Gebruik een creme erna en geen olie, creme trekt namelijk helemaal in je nagelriem wat beter is :j
- Niet getreurd als het de eerste keer geen geweldig resultaat geeft, voor echte mooie nagelriemen moet je bijhouden met de cuticle remover én een creme.

xDramaQueen

Re: Nagellaktopic deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 20:52

Thanks voor de complimenten dames, ook als er alsnog iets over nagelriemen word gesteld dan kan je ze verwijzen naar pagina 1, laatste post heb ik allemaal foto's neergezet met gebruik van creme en nfu cuticle remover :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 23:34

Spirit schreef:
xDramaQueen schreef:
ik ben nog opzoek naar een donkerrode creme, iets donkerder dan ruby, zonder glitter..

Ik heb deze gekocht vandaag, nog niet uitgeprobeerd. Weet alleen niet of dit crème is? :') :o?
Het is Catrice - Caught on the red carpet.

Afbeelding

komt in de buurt, wel nog een slag te donker...

TeSzZz schreef:
Waar kopen jullie je Nfu Oh nagelriemverwijderaar? Kon het in het vorige topic zo snel niet terugvinden, maar denk dat ik het volgende maand wel es moet gaan bestellen.

Goeie openingspost trouwens :)

hij is het goedkoopst bij nagelgroothandel.nl :j

tante_trien schreef:
DQ thnx voor je how to, maar je moet wel echt je nagels vijlen hoor O:) Goede openingspost ook :j

Hoezo? vanwege de vorm? ik vijl ze altijd rond vierkant maar zowel links als rechts is alles verschillende lengte, alles moet dus kortgewiekt worden eigenlijk maar ben nog te lui geweest :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 23:36

als mijn rechter ringvinger weer lang is dan ga ik die koetjes maken _O-

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 15-11-11 23:43

jep :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-11 20:34

Me zusje kwam ook mijn kamer binnen "hoe moet je dat crack opbrengen"
"Dat moet je snuiven kind, snuiven" je had der gezicht moeten zien _O-

marijkedam schreef:
Gisteren heb ik mijn spulletjes binnen gekregen, bleken het gewoon OPI lakjes te zijn in de aanbieding. Ze werden verkocht als stempellakken. Alleen 1 keer stempelen met de blauwe en de afbeelding gaat niet meer van mijn stempel af....
Dus heb ik de blauwe maar gebruikt als gewone lak en met wit gestempeld. Daarna de topcoat erop en er gebeurde me toch wat raars. De blauwe lak werd ineens diep blauw en de stempel vervaagde wat eronder, maar het is echt gaaf geworden, net of ik er een dubbele bodem in heb zitten.
Afbeelding

BTW, ik heb gisteren zeker 3 uur voor ik naar bed ging gelakt, toch heb ik nog steeds de afdruk van mijn hoeslaken in mijn topcoat staan. Hoe lossen jullie dit op?

Ik ging gister na een half uur al liggen en heb niets aan mijn nagels *\o/*

Liek_ schreef:
HK topic ja. Ik blijf liever ontopic over nagels. Best leuk om te lezen hoor welke sokken je gebreid hebt voor je paard, maar niet echt mijn ding ;)

Ik moet hier echt vreselijk om lachen :')

elise mooie bestelling :j

DB beyu bestaat al een tijdje he :))

ennnn ik word nu toch wel heel ongeduldig ivm mijn kleancolor lakjes, t duurt me echt te lang pff

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-11 20:54

Lolleke schreef:
@marijke, dat probleem met afgeven en deuken heb ik vaak eigenlijk alleen als ik mijn laagjes te snel na elkaar oplak...soms een beetje ongeduldig en dan is de eenalaatste (of basecoat) nog niet droog en dan droogt mn topcoat ook helemaal niet...(kan t dan net zo goed afhalen..)
En tzja..anders misschien latex handschoenen :+

Kopen jullie trouwens wel eens losse kwastjes? Zie ze wel voorbijkomen om de nagelranden schoon te maken maar doel zelf echt op de kleine dunne kwastjes voor het zetten van lijntjes en figuurtjes.
Ben benieuwd welk merk goede kwastjes kan leveren die niet na 1x gebruik haren uitlaten enzo..

ik heb al heel lang een kwasten set van ebay, nu al een jaar en de haren laten niet los maar soms laat t ijzeren stukje los maar kwestie van lijmen en klaar

aah db op die fiets :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 17-11-11 23:28

Nu net eindelijk weer tijd gehad voor m'n nagels en dus ff gelijk getest:

Afbeelding
Normaal doe ik afwijkende patronen/kleuren/etc op mijn ringvingers maar alles is afgebroken.. en het blijft maar scheuren zucht *haat aan winter*

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 13:58

als t niet bevalt zou ik idd een dikke vette klacht indienen, hebben wij ook een keer gehad stond ze dreigend aan de deur hadden ze gewoon het adres van ons vrijgegeven, hebben we toen ook een melding van gemaakt..

ennnn vanochtend ging eindelijk dan de deurbel :D

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

en mn rek moest natuurlijk weer helemaal opnieuw ingedeeld worden :')

Afbeelding
Laatst bijgewerkt door xDramaQueen op 18-11-11 14:04, in het totaal 1 keer bewerkt

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 14:23

Skessa_ schreef:
Woooooooooooow! Moooooi DQ! Eindelijk hihi *\o/* *\o/*

Holo Chrome en Pink heb ik ook! Over blue ben ik nog in twijfel.

Wil je Chucky Purple & Bluebell eens naast elkaar swatchen?

met of zonder een ondergrond kleur?

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 14:29

kleancolor ruikt wel uber chemisch :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 14:35

Skessa_ schreef:
Met :P

Wil weten of er veel verschil in zit ;)

nee eigenlijk niet :') swatches komen er zo aan :j eerst ff eten :))

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 15:23

van de holland collectie zijn zelfs al swatches voorbij gekomen, we zijn op de hoogte :))

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 15:32

skessa:

Afbeelding
Links bluebell over donkerblauw | rechts purple over donkerpaars

Afbeelding
Purple | Bluebell

Afbeelding
Purple | Bluebell
oftewel, identiek dus :')

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 16:19

xConnie schreef:
Die zijn erg mooi DQ! Kleine flakies :)

gewoon glittertjes, flakies zijn groter :j

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 18-11-11 19:56

Ik heb iedere dag nieuwe nagellak op eigenlijk, heel afentoe zit het langer dan een dag..

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-11 14:33

Ik heb 2x koh gehad, vind t niet iets heel bijzonders :)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-11 18:05

Ik heb gisteren love affair op gedaan van klean color met de matte topcoat eroverheen van klean color, hoewel het meer een suede topcoat is, (dus hij maakt het niet echt mat) is er nog geen enkele chip te bekennen terwijl ik heb gewerkt vanacht, ik ben tevreden :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-11 20:09

Danique91 schreef:
Heeft iemand tips voor kleurtjes van china glaze? Wil er wat op het lijstje voor sinterklaas zetten xD

Blogs afspuren, china glaze selecteren en kijken maar ;)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-11 11:50

marjolein_el schreef:
oh oké! Nou alsnog klinkt het niet zo lekker. :=

Op pagina 1 staat onderaan een how to, zoals je dan kunt zien, niets engs aan :D

liek mooie kleurtjes!

edit: en dankzij yellowfish weer voorzien van een potje nagelriemencreme van lush *blij* :D

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-11 17:52

Liek_ schreef:
Donkerblauw schreef:
Oh DQ, hoe lang is zo'n potje Lemony Flutter houdbaar? Zag gister dat die van mij al een half jaar over datum is. Oepsie. :=

Huh :? Waar staat de houdbaarheidsdatum op dan? Ik kan er geen 1 ontdekken. Heb m wel uit Londen dus misschien is het wel anders. Het zijn in elk geval allemaal olieen, dus dat moet echt ontzettend lang houdbaar zijn. Zolang de textuur goed blijft en hij ruikt niet vreemd zou ik hem lekker blijven gebruiken!

Mijn tot 03-01-2013 :D

mijn bundle monster plates zijn binnen en zijn zo gaaf *\o/* heb nu 55 stemplates totaal :')

foto's komen eraan :j

voorlopig even geen foto's van mijn nagels.. alles is gebroken heb nog ongeveer 4 half lange en 6 echte stompies voel me zo onvrouwlijk -O- Twijfel echt zo erg of ik nou wel of niet gel moet gaan zetten... *prut winter* ^)

xDramaQueen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-11 17:56

MyLittleLove schreef:
Ik heb vandaag 3 flesjes essence gekocht, echt leuke kleurtjes! Zal ze zo even showen.

Wat bedoelen jullie met horror nagel riemen? Kan best dat ik die heb maar geen idee hoe dat eruit ziet :+

Afbeelding

gezonde nagelriemen zien er zo uit:

Afbeelding