Wie skate nog meer?

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

lovey_ou

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-03-14 11:25

Aah ik wil ook weer skeeleren! Krijg der helemaal zin in nu ik dit topic lees. Ging vorig jaar een poging doen met mijn oude skeelers en toen brak er dus een gedeelte af en kon ik strompelend naar huis..

Een paar jaar terug zag ik echter iemand op skates en die had een draadje in zijn hand waarmee die kon remmen. Dat leek me wel super handig maar kan het nergens vinden, iemand enig idee van welk merk die skeelers zouden kunnen zijn?

[ITP] Mijn eerste aanwinst! Amy haar bokt debuut
                    <3

What makes you different, makes you beautiful!

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 13:46

Over wielen gesproken merken jullie veel verschil in grote? Ik heb nu skeelers met wieltjes die iets van 70mm zijn en wil dus professionele skates kopen maar die zijn wel even 210 euro. De wielmaat zou dan 100mm worden.

Ik skeeler dus sinds een paar dagen mee met me moeder die dan de hond aan het uitlaten is maar dat is dus echt op tegels en ik merk dat ik daar veel meer energie gebruik dan op geasfalteerd wegdek. Nu lijkt het mij dat je met 100mm daar al veel minder last van moet hebben of zie ik dat verkeerd? :P Ben namelijk bang dat ik straks met skeelers zit van 210 euro waar ik nooit gebruik van maak..

<3

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:02

Ja daarom ik vind het ook veel geld maar ik wil dus die rondjes vergroten naar echt langere afstanden maar merk nu dat het allemaal niet meer zo soepel gaat als toen ik 10 was :P Ik hoop daarom ook dat grote wielen comfortabeler rijden waardoor ik dus langere afstanden kan gaan rijden.

<3

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:50

Amanda_T schreef:
Ik heb zelf afgelopen week nieuwe skeelers gekregen. Ik ben van K2 met 72mm overgegaan op Fila skates met 84mm. Qua snelheid zat ik eerst op ongeveer 10,5km p/u gemiddeld, nu bijna aan 14km p/u omdat het een stuk makkelijker gaat en je minder hard hoeft te "werken" om op snelheid te komen. Ik zou je wel aanraden om naar een speciaalzaak te gaan, die je ook kan adviseren over welke maat wielen en welke soort skate, anders zit je straks misschien met skates die toch niet helemaal geschikt zijn voor het gebruik wat je in gedachten hebt. En goed kijken dat alle onderdelen na te leveren zijn, zoals rem, lagers en de wielen! Dan doe je er lang mee! Ik wilde eerste ook perse 100mm, maar werd me echt afgeraden, bedoel als je van 70mm af komt is elke mm erbij een vooruitgang. En ik dacht ook dat ik perse 100 nodig had om veel kilometers te maken, maar dat gaat op 84/90 ook prima. En 90mm was vanaf 180 euro, werd me iets te gek. Maar als je indd het geld hebt?

Ik ben gisteren voor het eerst op mn nieuwe skates weggeweest, ging als een trein, was minder moe dan ik normaal zou zijn en heb meer kilometers afgelegd. Merkte in het begin wel dat ik nu hardere wieltjes heb, maar als je eenmaal eventjes bezig bent went dat ook zo!

Aah super hier heb ik wat aan dankjewel! :D Ja ik was bij een speciaal zaak geweest en omdat ik vrij groot ben zei die ook dat 100 het beste zou zijn heb ook hele mooie gezien die ook 'lekker' zaten zover die harde schoenen lekker kunnen zitten :') Had in iedergeval wel veel steun en ze deden geen pijn maar der zaten geen wielen onder vandaar dat ik benieuwd was of je veel verschil zou voelen.

<3

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 19:35

Ze hebben alleen nog maar maat 36 jammer maar daar past me grote teen net in :')

<3

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-14 17:49

Wauw ik dacht even een wat groter rondje te gaan skeeleren. Verkeerd gedacht #)

Afbeelding

De wielen van me rechter skeeler vielen der gewoon af :') Nou moet ik wel eerlijk zeggen dat mijn skeelers van me jeugd zijn dus die zijn waarschijnlijk al een jaar of 7.

Nu twijfel ik of ik nieuwe ga kopen en zo ja welke. Ik heb deze gezien en gepast en ben der echt verliefd op <3 (maar dan met een ander kleur frame)
Afbeelding

Maar ze zijn wel 210 euro -O- En ik ben een beetje bang dat ik ze niet/weinig ga gebruiken. Maar ik vind het ook weer zonde om goedkope skates te kopen voor 70 euro om er vervolgens achter te komen dat ik toch die van 210 wil gaan kopen omdat het zo goed bevalt..

Wat zouden jullie doen?

<3

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 19:25

Wauw. De mensen die ook de overgang van hoge skeelers naar lage skeelers hebben gemaakt en hier positieve verhalen hebben neergezet hebben of gelogen of ik heb gewoon pech :')

Ik heb gister die lage skeelers gekocht die ik had geplaatst. Gister regende het de hele tijd en zojuist was het droog dus ik zag kans om ze uit te proberen! :)* Natuurlijk wel binnenshuis aangehad en moeten concluderen dat het toch een stuk ontstabieler is als die hoge skeelers. Ik had al bedacht dat ik het huis waarschijnlijk niet eens uit zou kunnen zonder te vallen dus ben met mijn skeelers onder mijn arm naar de dijk gelopen samen met mijn moeder om ze daar aan te trekken. Man man ik heb het geweten :') Heb 700m geskeelerd en ze toen maar weer snel uit gedaan. Wat een overgang zeg.. Ik stond stil en werd gewoon door de wind vooruit geblazen terwijl bij mijn vorige skeelers ik niet eens vooruit ging als ik een heuveltje af wilde _O- Het voelt vooral erg onstabiel. Mijn enkels zijn net elastiekjes en dus totaal niet sterk genoeg voor zulke skeelers. Hoop dat dat goed komt met training :') Vooral het remmen is lastig :oo

Hoe hebben jullie die overgang gemaakt? Ik wil vooral veel gaan oefenen en hopen dat mijn enkels wat sterker worden zodat ik het gewoon langer volhou :P Iemand nog tips?

<3

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-05-14 21:59

Poeh gelukkig maar. Moet zeggen dat ik wel echt super leuk vind om te doen vooral als je dan eenmaal een beetje snelheid hebt gemaakt. Hoe sneller je gaat hoe stabieler het wordt totdat je uit gaat rollen dan wordt het toch weer wat lastiger :')

Ik heb inderdaad die roze gekocht! Maar met een zwart frame en witte wielen <3

<3

lovey_ou

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 21:28

vrouwke schreef:
Ik heb jaren geskate maar sinds ik me voet 2x gebroken heb niet meer.
We gingen elke avond met 6 zussen zo'n 20 kilometer.
Zou het graag weer willen proberen.
Ik heb K2, en ja.... met een handrem. Ideaal.

Hoe kom je aan die handrem?! Ik heb ooit eens iemand er mee gezien en het lijkt me echt ideaal!

<3

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie