Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:10

Ik skate ook, al jaren! Vind het heerlijk. Heb 7 jaar terug voor mijn verjaardag een paar goede skates gekregen en die gebruik ik nog steeds met veel plezier. :) Heb overigens 4 wielen.

Van de week weer mijn eerste rondje gedaan. Dat is mijn standaard rondje (11.5 kilometer) daar doe ik dan 35/40 minuten over maar dat vind ik wat kort dus ik ben op zoek naar wat nieuwe/langere routes. Ik skate meestal in de avond, nu is het nog snel donker (lampjes mee) maar in de zomer ga ik vaak wat later op de avond als het al wat is afgekoeld, heerlijk!

Over remmen, hebben jullie geen remblokje dan?

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:17

Mijn remweg is wel een stuk korter dan dat hoor. Je kan nooit direct stilstaan maar ik begin echt niet zo vroeg met remmen voor een stoplicht bijv. Zonder remblokje lijkt me wel lastig (en eng :') )

Ik heb geen idee of ik snel skate, ik fiets ook altijd heel hard dus zou goed kunnen dat mijn skate tempo ook vrij hoog ligt :+ Dit was mijn eerste rondje na de winter maar ik merk eigenlijk nooit veel verschil ik denk dat mijn conditie (gelukkig) wel redelijk op peil blijft. Plus dat het niet zo'n groot rondje is.
Flinke wind tegen scheelt natuurlijk altijd wat :))

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-03-14 12:27

Ik doe het ook niet, mij te gevaarlijk. Er is hier heel erg veel glad asfalt. En in de herfst ligt het vaak ook nog eens vol met (nog gladdere) bladeren.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 16:56

Ik zit meestal rond de 20 km/u maar ik weet niet hoe groot mijn wieltjes zijn, zal eens checken!
Edit: 76 mm, heb altijd deze maat gehad dus geen ervaring met andere maten. Voor mij werkt dit prima zo.

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 08:23

Gister een nieuw rondje geprobeerd (15 km), leuke route alleen helaas wel een stuk over klinkers en je moet een viaduct over waar je alleen met een enorm steil, smal paadje op en af kan dus dat is wel een uitdaging :') Maar ik ga hem wel vaker rijden.
Wil meer grotere afstanden gaan rijden eigenlijk, heb een route van 32 km uitgezet maar ik heb geen idee hoe de paden daar zijn dus misschien moet ik hem eerst even een keer fietsen om te checken.

Fenrir

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-04-14 10:26

Ik gebruik afstandmeten.nl

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 17:54

Zulk fijn weer is het hier niet geweest de afgelopen dagen, dus ik hoop dat ik binnenkort weer even wat rondjes kan maken :)

Fenrir

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-07-14 20:33

Lang niet gereageerd hier zag ik :oo Het is echt heerlijk skeelerweer de afgelopen tijd ('s avonds dan).

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie