Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 11:02

Ik meld me ook! Sinds afgelopen weekend in het bezit van K2 Ascent skeelers, heb eerst een hele goede 2e hand set gekocht, als het bevalt investeer ik in nieuwe betere! Ben gisteren het tweede rondje gaan doen. Ben ongeveer 6 km op pad geweest! Weinig spierpijn gelukkig, maar sport al 3 a 4 keer per week in de sportschool. Reden dat ik skeeleren erbij wil doen, is voor de afwisseling en het lekker bezig zijn in de buitenlucht. Verder speel ik wel wat vals, ik ben de eerste keer hier dwars door het dorp gegaan over kinder kopjes en ongelijke stoepen, was geen succes, nu rij ik naar een parkeerplaats net buiten het dorp en skeeler ik op meteen industrieterrein Moerdijk op, heeeeeerlijk asfalt! Wel met hier en daar een heuveltje, dan schiet ik nog ff Door de berm, remmen is nog niet mn sterkste punt.

Ik skeeler in mn gewone kleding. Wel met oude jas/broek nu ik nog maar net bezig ben met skeeleren. Ik skeeler trouwens alleen met polsbeschermers. Rest moet ik nog halen, maar had ik geen geduld meer voor.

Amanda_T

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-03-14 17:48

Ik kan ook niet goed hardlopen, hou dat niet heel lang vol. Knieƫn en enkels vinden dat niet grappig. Skeeleren gaat zonder moeite.. Wilde eigenlijk vanavond nog een rondje doen maar ben erg in twijfel, het waait aardig hard..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 09:22

Haha ik ben ook nog geweest.. De eerste 4 kilometer gingen vanzelf, lekker de wind in de rug.. Maar toen moest ik nog terug.. Kan vandaag amper lopen van de spierpijn, was s morgens ook nog gaan sporten in de sportschool.. Het remmen gaat bij mij al iets beter, maar als ik bij drukke kruisingen kom, stop ik gewoon op tijd met skeeleren, sta ik zeker weten op tijd stil :') Gisteren was dag 3 en had een rondje van 8.5km gemaakt.

Vraagje, in wat voor jas skeeleren jullie? Ik nu in mn paarden jas van Equitheme. Maar die ademt niet echt.. en mn eigen goede jas ook niet. En aangezien ik toch aardig het tempo erin hou, kwam ik gisteren thuis met een heel zweterig klam vest/shirt.. Is Bijv een sportjasje iets of hebben jullie tips?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-03-14 08:07

Een vraagje. Ik ben toch aan het kijken om nieuwe skates aan te schaffen. Mn tweedehands zitten fijn maar ze toch met grotere wielen. Rij nu met 72 mm. Dus mijn vraag is voor recreatief gebruik, rondjes van max 20/30 km in de toekomst, zat ik in twijfel tussen 84 en 90 mm. Wat is jullie advies?

En weten jullie een goede winkel in Wist - Brabant waar ze kwaliteit verkopen? Via Internet is alles te koop, maar wil ze wel kunnen passen!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 14:08

Ik heb zelf afgelopen week nieuwe skeelers gekregen. Ik ben van K2 met 72mm overgegaan op Fila skates met 84mm. Qua snelheid zat ik eerst op ongeveer 10,5km p/u gemiddeld, nu bijna aan 14km p/u omdat het een stuk makkelijker gaat en je minder hard hoeft te "werken" om op snelheid te komen. Ik zou je wel aanraden om naar een speciaalzaak te gaan, die je ook kan adviseren over welke maat wielen en welke soort skate, anders zit je straks misschien met skates die toch niet helemaal geschikt zijn voor het gebruik wat je in gedachten hebt. En goed kijken dat alle onderdelen na te leveren zijn, zoals rem, lagers en de wielen! Dan doe je er lang mee! Ik wilde eerste ook perse 100mm, maar werd me echt afgeraden, bedoel als je van 70mm af komt is elke mm erbij een vooruitgang. En ik dacht ook dat ik perse 100 nodig had om veel kilometers te maken, maar dat gaat op 84/90 ook prima. En 90mm was vanaf 180 euro, werd me iets te gek. Maar als je indd het geld hebt?

Ik ben gisteren voor het eerst op mn nieuwe skates weggeweest, ging als een trein, was minder moe dan ik normaal zou zijn en heb meer kilometers afgelegd. Merkte in het begin wel dat ik nu hardere wieltjes heb, maar als je eenmaal eventjes bezig bent went dat ook zo!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-03-14 20:55

Bij de Aldi verkopen ze goede smeerolie! Hebben ze regelmatig, spuit busje kost geloof ik nog geen 2 euro! Gebruikte het bij mn oude skates regelmatig. Vanavond een rondje van 10.5km gedaan. Gisteren zaten mn nieuwe skates nog erg strak, nu al wat beter, de schoen gaat echt naar mn voet staan! Heb nu deze:
http://www.henrys-sportshop.nl/fitnes-s ... -1781.html

Gekocht bij My Way Sport in breda. Heb wel gruwelijke spierpijn, tegen de wind in viel tegen. Misschien was en sportschool in de ochtend en skeeleren in de avond iets teveel!

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 08:16

Gisteren kwam het er qua tijd niet meer van, en kon het ook niet meer opbrengen vanwege de spierpijn haba. Maar vanmorgen om 6.30 stond ik op de skates. Rondje van ongeveer 11 km gedaan. Net eerste onderhoud maar gedaan aan mn skates. Wegdek was hier en daar nog wat nat, dus meteen de wielen eronderuit gehad en zandvrij gemaakt.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 09:50

kosseh schreef:
Zooo dat doe je vroeg :0. Ben je wel heel fanatiek :)

Haha mn vriend had zich verslapen, dus ging hem even zijn brood brengen, op industrieterrein waar ik ook altijd skeeler. Heb er maar meteen een rondje skeeleren van gemaakt. Op het moment helaas lastig inplannen vanwege de ziekte van mn moeder.

Wow, 20 km, heftig! Ik ben nu na dit stuk nog niet echt op, maar ben dan een beentje door de fijne asfalt routes heen. En het waait me de laatste dagen ook iets te hard om dan nog wat verder te gaan..

Rolschaatsen, gaaf! En ga je daar ook langere afstanden mee? Heb nog er nog nooit op gestaan maar gaat het ook makkelijker qua balans?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 13:34

Pfff 45 km??? En hoelang heb je daar over gedaan? We hebben hier geen 45 km aaneengesloten asfalt oid om dat te kunnen skeeleren. En als ik dat op mijn tempo doe, kom ik de dag erna pas thuis haha..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-03-14 14:29

Respect hoor! Dat gaat hier helaas niet lukken. Of ik zou vanaf Willemstad richting Zeeland moeten gaan. Daar heb je wel veel lange stukken geasfalteerd, maar denk dat ik dan mijn vriend met de fiets maar meesleep met een noodpakketje, flesje drinken en wat te eten zal best nodig zijn op zo een stuk gok ik := ... Ik zou er ook geen tijd voor hebben ivm het bezoek in het ziekenhuis bij m'n moeder heb ik niet zo veel tijd achter elkaar "vrij" helaas.. Misschien maar eens tijd maken om het langzaam op te gaan bouwen...

Nemen jullie altijd wat te drinken mee en zo ja, hoe? Hele tijd skaten met een flesje drinken in m'n handen zie ik niet zitten.. Bijv. aan een band om m'n middel durf ik eigenlijk nog niet i.v.m. vallen.. Al is dat nog niet gebeurd (even afkloppen) :\

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:09

Ik neem het risico niet op nat wegdek..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-14 12:42

Hier precies hetzelfde. Of ik denk het is nu wel heerlijk om te gaan, maar de weg is nog drijfnat van eerdere buien.. Heb het 1x gehad op een stukje nat wegdek.. Maar dat was geen succes.. Iedere keer als je je afzet schuif je weg..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-04-14 18:39

Ik ben donderdagavond nog een rondje geweest, bijna 13km! Ik had de dag ervoor de nieuwe XCO gevolgd in de sportschool en had me iets vergist in de spierpijn die ik ervan had... Naar het werk van mijn vriend geskeelerd, in de hoop dat hij daar zijn vrachtwagen al aan het lossen was.. Helaas, meneer was nog dik een uur van huis.. Dus toen moest ik ook nog terug naar huis skeeleren, over een open industrieterrein met wind tegen... Het zweet liep van mn hoofd en het laatste stuk ben ik echt op mn laatste kracht thuisgekomen haha.. Dus heb even 2 dagen rust ingelast.. Ook veel last gehad om door die spierpijn mn balans goed te kunnen bewaren. spierpijn was de dag nog erger...

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-04-14 13:00

IK ben al bij de Action geweest! Eindelijk geen dorst meer hebben tijdens het skeeleren. De vorige keer was mijn vriend op de fiets nee en dan is het heerlijk even wat drinken. Nu stop ik al mn rommel in de zakken van mn bodywarmer, maar dat is straks met warm weer ook niet ideaal. Helaas laatste dagen veel wind,en dan ga ik niet. heb dan Veel last van de wind op het open industrieterrein.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 12:34

Ik ben gisteren weer een rondje geweest, 12 km gedaan. Onderweg eem paar keer gestopt, moest er weer e e goed inkomen. Was vanwege het lekkere weer ook erg druk met wielrenners.. Morgenavond nieuwe poging! Skeeler nu eer vaak dezelfde route, weinig keuze hier helaas..

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-04-14 13:39

Jans schreef:
Wij gaan vanavond een rondje houten doen om weer in te komen, mits het niet gaat regenen := dan ga ik maar hardlopen :D

Haha, ik had gisteren het geluk over een stuk nat gesproeide weg te moeten. Ben gelukkig wel overeind gebleven. Ga vanavond naar de sportschool, wissel het een beetje af.

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-14 14:10

Ik gebruik altijd my track tijdens het skeeleren. Gebruik die voor het hardlopen ook. Vanmorgen weer rustig aan begonnen met rondje van 10 km.gisteren ontzettend migraine gehad, dus ff wat rustiger aan, maar was wel tevreden over gemiddelde snelheid.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie