Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-14 13:25

Leuk!! Nog meer mensen die skeeleren *\o/*

Als het zonnetje tevoorschijn komt en de wind niet al te stevig is, skeeler ik ook graag m'n rondjes. Ben nu zo'n 5 keer op pad geweest en het blijft leuk om te doen.

Ik heb een lage schoen met 5x80 wieltjes volgens mij.

xEliesx

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 13:33

Leuk! Ik ben inmiddels ook toegevoegd in de challenge (bedankt Paardennamen :) )
Deze week heb ik het erg druk en fiets ik veel, maar vanaf volgende week ga ik volop met jullie meedoen.
Hoe kan ik mijn "activiteit" in de challenge zetten als ik heb geskate? (ben echt een digibeet als het hierop aankomt..)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-06-14 14:28

Bedankt iedereen die antwoord heeft gegeven op m'n vraag. Handig dat ie de resultaten direct in de challenge verwerkt! Jullie zijn lekker fanatiek zeg!

Momenteel fiets ik elke dag naar m'n werk (15 heen, 15 trug) en heb ik 's avonds niet zoveel zin meer om te skeeleren, maar dit weekend ga ik er weer aan geloven :)

Staan jullie behalve op skeelers in de winter ook op schaatsen?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-06-14 15:56

ahhh wat leuk.. een hertje! Als ik m'n rondjes maak, kom ik alleen maar koeien en schapen tegen :P

@ _siri, skatedump heeft ook een goede site, zijn skeelers in verschillende prijsklassen te koop. Marktplaats is inderdaad goedkoper, maar qua maat meer een gok als je niet kunt passen.

Als je comfortabel wilt skeeleren, zou ik gaan voor een iets hogere prijs. Goedkoop is duurkoop soms..

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 17:35

Jullie gaan goed zeg!! Vanavond zal ik ook mn eerste kilometers in de challenge maken, pff wordt wat om de wind te trotseren..

Mannn gemiddeld wel een snelheid van 28 per uur? Wouww dat red ik nevernooitniet :P

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 18:02

Afbeelding
Afbeelding

Deze schoen met dit onderstel heb ik (kon geen plaatje vinden van de gehele set :P) al een jaar of 5, voldoet nog steeds prima, maar de snelheid van Floriske ga ik niet halen :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:24

Pff het is droog gebleven, maar het leek echt of ik een bui op mn kop zou krijgen :P door de pittige wind (en dorpjes met irritante klinkers) geen hoog gemiddelde, maar wel ff een lekker rondje gemaakt! De eerste kms staan als het goed is in de challenge,yeahh!

Wouww floriske, dat zijn echt supermooie en snelle skeelers!!

En tasserd, klopt, zijn hele fijne schoenen, heb er ook al lang plezier van

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 20:56

Haha tasserd, ik dacht al..dat heb je snel gedaan :P

Grappig dat je ook in friesland woont! :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-14 13:53

Succes xconnie!!

Ai..das balen trijnie.. Hoop voor je dat het een beetje meevalt met je knie en dat je nu wat sneller op de been bent!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 11:54

Haha das balen doubtless, maar wel fijn dat je nieuwe wieltjes goed bevallen!

Wordt voor mij wel eens tijd voor een nieuw onderstel met grotere wieltjes

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 15:06

Super chantalla, ook een pittig windje dus? :P

Ik heb net een rondje van bijna 25 km gedaan met mn vriend, nu lekker uitpuffen op de bank :D

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 16:40

Bij mij is dat tot nu toe nog wel het geval, ging het bij jou nu weer fout Paardennamen?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-06-14 18:57

Ohh op die manier.. :P

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-06-14 13:42

We gaan snel zeg! :) Al flink wat kilometertjes gemaakt met z'n allen!

Succes straks Tasserd! Je gaat weer een stukje op ons uitlopen dus :)

Doordeweeks ga ik eigenlijk nooit, omdat ik zoveel mogelijk naar m'n werk probeer te fietsen. 's Avonds heb ik dan vaak geen puf meer om te skeeleren.

Heb nu lekker een lang weekend, vandaar dat ik wat extra kilometers kon maken. Normaal pak ik de racefiets ook nog wel een keer uit de schuur, maar die heb ik laten staan dit weekend.

Qua blessures heb ik de eerste paar keren vaak last van blaren bij m'n enkels, maar die zijn inmiddels verdwenen. goede sportsokken heb ik geprobeerd, maar daar leek het niet echt veel beter van te worden!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 12:07

Wow chantalla, das ver!! Wel ongeveer 30/35 km zeker?

ik werk in sneek en moet iedere dag 15 km fietsen (en weer trug tuulk) dus nu een paar dagen niet skeeleren

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-06-14 13:31

Heb je wind mee Chantalla? En zijn de wegen een beetje goed? Echt respect als je het redt, ik heb nu 2 dagen 25 km gedaan en dat vond ik al heeeel ver :P

@ anne7, volgens mij is skeeleren wel iets minder belastend voor de knieën dan hardlopen. Toch begin ik na ongeveer 20 km wel te voelen dat ik m'n knieën belast. Kleine rondjes zijn vast geen probleem :)

Is fietsen geen optie voor je? Daar maak je je benen wel sterker mee en het is minder belastend voor je knieën.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-06-14 14:50

Jammer dat je je doel niet helemaal hebt bereikt Chantalla, maar het was ook geen doen met die regen! Poeh wat is iedereen fanatiek zeg! Heb je nog een rondje gedaan Doubtless?

Ik ga denk ik zaterdag pas weer, merkte vanmorgen op de fiets dat de skeelerkilometers me nog wel in de benen zitten... :P

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-06-14 19:09

Fijn dat je weer bent gaan skeeleren Kosseh, en inderdaad ook een lekker tempo!

Haha Doubtless, hier hetzelfde probleem, ik ga morgen ook weer een rondje :)

@ Kosseh, afgelopen weekend heb ik 60 km geskeelerd. 1 keer 12 km en 2 keer 25 km. Dat heb ik nog wel een paar dagen gevoeld, maar morgen kan ik er weer tegenaan! :)

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 12:06

haha das handig Trijnie! Weet je inmiddels al meer over je knie? Naar zeg, zo'n blessure!
Welke skeelers heb je Tasserd? Ik wil een nieuw frame, maar das niet makkelijk met zulke kleine pootjes :P
Mooi rondje Paardennamen!

Ik ben een beetje lui geweest dit weekend en niet echt tijd gehad, dus deze week maar weer eens een rondje maken. Gister nog wel een rondje op de racefiets gedaan, maja dat telt niet he? :P

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-07-14 14:50

Wat leuk!! *\o/* Nog meer mensen in de challenge (en in het topic natuurlijk)

Wouw Tasserd, dat zijn echt gave skeelers zeg, mooi kleurtje ook! *\o/* ik ga denk ik ook voor een powerslide frame met 4 x 100, 4 x 110 heb je niet eens in mijn schoenmaat :P , wat zijn goede wielen voor "lange" afstanden?

Ik ben vandaag met de auto naar het werk gegaan, om vanavond nog een rondje te kunnen skeeleren. Hoop dat het droog blijft.

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 17:04

Wat is iedereen lekker actief hier! superfijn, want dan ga ik zelf ook eerder even een rondje doen. Gister is het er niet van gekomen, maar vanavond ga ik weer!

@ Tasserd, Thx voor je advies! Ik snap dat je trots bent op je mooie skeelers, kost even een bak geld, maar dan heb je ook wat ;) Als ik een onderstel op het oog heb laat ik je het wel even weten, kun je even met me meedenken :) Ik heb maat 37 in m'n schoen en ik dacht dat ik steekmaat 165 heb, das niet echt gangbaar toch?

Voor alle nieuwe mensen, welkom en veel skeelerplezier!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-07-14 20:31

Iedereen gaat veel te snel haha, ik skeeler me de rambam, maar jullie inhalen? Ho maar :P

Je hebt alweer een flinke afstand bij elkaar geskeelerd Tasserd, welke skeelers had je eerst? en had je toen ook kleinere wielen? Volgens mij staat met 165 steek het voorste wieltje een stukje verder naar voren en heb je dus ruimte tussen de 1e 2 wielen. Mijn schoenen zijn nog prima, dus vind ik het bijna zonde om dan geheel nieuwe skeelers aan te schaffen.

Vanavond weer een rondje van bijna 25 km. gedaan. Beetje rustig aan gedaan, omdat ik ook al 30 km heb gefietst vandaag. Wel lekker weertje om te skeeleren vinden jullie niet?

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-07-14 21:46

Wat goed dat je bent gegaan chantalla! :) je bent nu zeker weer op mij uitgelopen? :P

Woow tasserd 30 km per uur gemiddeld? Das echt snel zeg! Ben je niet bang dat je valt bij zo'n hoog tempo?

Ik ga morgenavond weer een rondje als het droog blijft!

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-07-14 09:10

Ik vind het knap hoor Tasserd, klinkers durf ik echt niet snel te doen op m'n kleine wieltjes! Hoelang doe je al aan skeelertraining?

Jakkes Marjo89, hielspoor lijkt me echt naar! Blijft dat een gevoelige blessure als je het ooit hebt gehad? Lijkt me vervelend dat je net je conditie hebt opgebouwd en dan weer weken niets kunt.. :(

Leuk dat je een rondje hebt gedaan Kellyloet, hier regende het gisteravond, dus dat werd niets..

oei Trijnie... Dat klinkt heftig zeg..! Ga voor je duimen dat een operatie niet nodig is, maar gescheurde banden zijn niet niks... :(

xEliesx

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-07-14 16:01

Echt knap Tasserd dat je met zo weinig trainingen al zo goed mee kan komen! :)

Jij hebt het er dus ook op gewaagd andafries? Het wegdek was dan zeker wel heeeel slecht als je wielen beginnen te rammelen :S

Ik ben ondanks de harde wind ook maar gewoon gegaan. Ik zou rustig aan doen, maar omdat ik de windrichting niet goed had ingeschat, zat dat er helaas niet in! Bijna weer 20 km. gedaan, maar ik ben nu echt kapot!

Nu lekker met de pootjes omhoog want morgen staat een rondje IJsselmeer op de racefiets op het programma.