Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-07-14 21:33

Hier waren de wegen helaas ook nat vanmorgen, en ik was te laat thuis van 't werk om nog een rondje te doen. Ach, morgen beter. :Y)

Helderder, mag ik weten wat voor soort fiets jij hebt? Ik denk wel iets leuks tegen te zijn gekomen, maar heb geen idee wat leuk is als instap'fiets'.

Welkom BlackShadowZ! Ijshockey lijkt me ook gaaf, een vriendin van me heeft dat een tijdje gedaan. Hockey je op de skeelers ook? Wij hebben het laatst tijdens een training gedaan ter afwisseling en dat was zo briljant. :')
Ik heb Powerslide Vision Pure skeelers, dus wel wat meer wedstrijdgerichte skeelers.

De spacers zijn inderdaad wel belangrijk. :Y)

I want to thrive, not just survive.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:41

Oh, dat ziet er uit als een fijne fiets Helderder!

Sterkte met het aftellen TrIjNiE__! Gelukkig gaat de tijd snel, het is zo voorbij. :(:)

Fijn Suuzels! Het is zo vervelend als je er niet recht boven staat. Hopelijk is het nu opgelost. :)

Hmm, Rotterdam is voor mij een beetje heel erg uit de richting, anders had ik wel eens mee willen doen, lijkt me erg gaaf!

Wauw, netjes Doubtless! Ik heb net 5.5km geskeelerd, het wordt toch wel erg gauw donker rond dit tijdstip, maar ik wilde nog even de benen strekken. Hopelijk kan ik morgenochtend een wat groter rondje doen.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-07-14 21:55

Haha, oh, dat scheelt niet eens meer zoveel zie ik! Voor mij ook weer extra motivatie. :P

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 11:28

Wat een stilte hier. Er is hier niet toevallig iemand die morgen met mij mee wil naar Kardinge om indoor te skeeleren, of wel? Ik wil trainen voor de tocht van zaterdag maar je moet minimaal met 2 personen zijn vanwege het feit dat er geen toezicht is, en niemand wil mee. :(

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:10

Ik wil ook wel naar het zuiden of westen komen, maar zou niet weten waar verder nog indoorbanen beschikbaar zijn. Dus mocht je iets weten wat qua afstand wel te doen is... :P

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 12:40

Nee, ik kan alleen Leeuwarden nog bedenken, maarja, dat is net zo ver zo niet verder weg voor jullie.

Het weer is echt waardeloos. Heb als troost gister een paar klapschaatsen aangeschaft, maarja, er ligt ook nog nergens ijs in de ijshallen, dus daar kan ik ook nog niet echt iets mee. :Y)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 09:31

Welkom terug Floriske! Fijne vakantie gehad? En fijn dat het zo lekker gaat. :)

Ik train bij een skeelervereniging en moet nog even kijken wat ik dit schaatsseizoen ga doen, woon niet bepaald dicht bij een ijshal in de buurt dus dan wordt lessen nemen lastig. Ik denk dat ik gewooon 2x per week vanuit de uni naar Kardinge ga en zelf wat km's ga maken. Het trainen bij de skeelervereniging bevalt me erg goed, vooral omdat je in een korte tijd heel veel leert en ook heel veel vooruitgang boekt. :) Daarnaast is het natuurlijk ook erg gezellig!

Het weer lijkt hier heel erg mee te vallen vandaag, dus ik ga straks met een vriendin een klein rondje doen en hopelijk vanavond voor het eerst in weken weer trainen. *\o/* Ik heb eindelijk medicatie voor mijn longen en er gaat een wereld voor me open, zo fijn!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 21:54

Mijn training ging zo fijn, ik kon alles meedoen en heb de training uitgereden zonder protest van mijn longen, ik ben helemaal blij haha! :D Heb alleen nu toch een verzuring in de bovenbenen, dat is wat minder grappig. :')

Succes met de zoektocht Floriske! Je kunt natuurlijk ook altijd eens een proefles nemen om te kijken hoe het bevalt. :)

Thrive

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 22:45

Natuurlijk, welkom! En herkenbaar, ik vind hardlopen ook niets (ook omdat ik het niet kan haha) maar skeeleren is heerlijk :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:20

Het zonnetje schijnt, de lucht is blauw, het waait bijna niet en de wegen drogen ook langzamerhand op. Als het zo blijft is het weer echt perfect voor de Skeelertocht van Bartlehiem vanmiddag. *\o/*

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 19:38

Zo, dat was een fijne tocht! :D Het weer was eigenlijk perfect, de groep die we vrij snel na de start hadden gevormd was ook erg fijn en de 30km hebben we in anderhalf uur gereden. Ben heel blij dat ik heb meegedaan, op naar de 45 of 60km volgend jaar. 8-)

Er zat een man tegenover me in de kleed'zaal' en daar stond op een gegeven moment een camera van de NOS op gericht en al en ik kon hem maar niet plaatsen. Bleek het na wat research Gary Hekman te zijn, die vandaag eerste is geworden in de wedstrijd. Oeps. :')

Goed bezig Nadja! Dat valt inderdaad altijd wat tegen na een tijdje niets meer gedaan te hebben, ik merkte vandaag ook dat ik de afgelopen tijd eigenlijk wat te weinig heb gedaan.

Over bescherming gesproken, ik rijd altijd met helm en polsbeschermers. Heb nu vanmiddag ook weer een paar mensen gezien die onderuit zijn gegaan (waaronder ook toprijders) en dan weet je heel goed waarom het belangrijk is om bescherming te dragen.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 22:42

Viaducten kennen we hier niet, dus dat is heel makkelijk. :Y)

Goed bezig Suuszels!

Gefeliciteerd Floriske, wat goed zeg! Ik moet er binnenkort ook maar eens voor beginnen.

Wij hadden gister bij de vereniging weer clubwedstrijden en ik ben in vergelijking met de vorige wedstrijden van 2 maanden geleden behoorlijk vooruit gegaan, heerlijk om dat ook in de resultaten terug te zien. :D Waar ik de vorige keer de 20+3 rondes eigenlijk niet uit kon rijden, ging het nu met gemak en heb ik in de laatste 3 ronden een flinke sprint kunnen inzetten. Heb alleen mijn 300m sprint verprutst, maarja, mijn bochtentechniek laat nog wat te wensen over en ik blijf het eng vinden om op volle snelheid een bocht in te zetten. :o

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 17:38

Ziet er wel interessant uit Helderder, maar die afstand red ik nu in ieder geval nog niet. Hoop volgend jaar wel tochten van 45-60km te kunnen rijden, dus de site sla ik even op, you never know. :)

Ik zit helaas de afgelopen dagen ook weer meer op de spinfiets dan dat ik op de skeelers sta. Hier heeft het net weer behoorlijk geregend, dus vandaag wordt het 'm ook niet. Gelukkig hebben ze het over een goede nazomer, dus er is nog wat hoop voor de komende tijd. *\o/*

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-09-14 12:07

Oh nee, haha! Maar goed bezig zeg! Ik ben niet thuis dus ik kan helaas geen inhaalslag doen. En volgens buienradar regent het tegen de tijd dat ik weer thuis ben. Maar wie weet morgen. :Y)

De afgelopen weken heb ik wel weer 2x per week getraind op de baan, dus ik heb niet stilgezeten gelukkig. :) Maar voor de rondjes buitenuit heb ik helaas door de studie en m'n werk geen tijd momenteel. Hopelijk wordt het straks wel iets rustiger en kan ik het weer wat oppakken, want ik wil toch wel graag minimaal 3x per week op de skeelers staan zolang het weer dat toelaat.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-09-14 16:36

Ja, nog maar 3 trainingen (incl. vanavond) en dan is het seizoen over -O-

Kardinge gaat gelukkig eind van de maand ook weer open, dus dan gaan we daar lekker verder. De bedoeling is om 1x per week op de schaatsen te staan als dat haalbaar is.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-09-14 09:12

Voor de liefhebbers, een livestream van de Marathon van Berlijn vandaag (vanmiddag):
http://mediathek.rbb-online.de/rbb-fernsehen/livestream/41-berlin-marathon-inlineskating?documentId=23706400

Daar wil ik ooit toch ook wel aan meedoen, lijkt me ontzettend gaaf. Ik hoop volgend jaar een mooie agenda qua tochten op te kunnen zetten, de bedoeling is om m'n rijbewijs dan op zak te hebben, dus dan kan ik ook wat verder om me heen kijken.

Wij hebben vandaag met de vereniging een afsluitende bbq na de Friese Kampioenschappen, dus daar ben ik vandaag te vinden. Het weer zit in ieder geval mee, dat scheelt al een heel eind. :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-09-14 14:07

De bbq was inderdaad erg gezellig, het weer had niet beter gekund en ik heb ook nog een beker mee naar huis mogen nemen voor een derde plaats bij de vrouwen van de clubwedstrijden. Fijne afsluiter van het seizoen dus!

Wat fanatiek zeg Elies! +:)+ Zie dat je op Endomondo een een flinke voorsprong het opgebouwd, dat haal ik niet meer bij, haha. Ik heb zondag nog een techniek-rondje gedaan, maar hier zijn de wegen ook smerig en het is op een aantal wegen nu al een drama qua bladeren.

Het seizoen is inderdaad voorbijgevlogen andafries, erg jammer dat het nu al voorbij is. En dat zijn mooie skeelers! Wat voor skeelers had je eerst?

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-10-14 13:20

Oh, dan ben je er inderdaad flink op vooruit gegaan!

Pff wat is het ijs dan eerst weer glad zeg _O-

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:01

Ik ben gister in Leeuwarden geweest maar dat doe ik niet weer. Mijn timing was ook niet ideaal, woensdagmiddags kun je op schoolkinderen rekenen, maar die baan is daar gewoon veel te klein voor. Aangezien ik in Groningen studeer wil ik daar ook gaan schaatsen, maar ze krijgen die baan niet bevroren dus die is nog niet open :=

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:12

Nee, en dit waren van die brutale dingen die het liefst snel voor je langs gingen als je de bocht uit kwam. Ben toch een paar keer onderuitgeklapt... Gelukkig komt er ook een 400 meter baan in Leeuwarden, dat zal een heel eind schelen.

Heerenveen is met het OV wel te doen, dus daar wijk ik inderdaad maar naar uit tot Groningen open is. :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-10-14 08:38

Kun je niet direct vanuit Leeuwarden door naar Heerenveen op een korte studiedag? Met de trein ben je er zo.

Ik heb nog geen abonnement of iets afgesloten, ben me nog aan het verdiepen in een studentenschaatsvereniging, misschien dat ik me daar bij aan ga sluiten. :)

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-10-14 15:51

Ik kwam deze net nog weer tegen en het leek me wel leuk om ze hier te delen, voor wie ze nog niet kent. :) Het is een reeks duidelijk en informatieve 'lessen' van Powerslide met ook een aantal over oefeningen op het droge. Ik geloof dat er inmiddels ongeveer 20 lessen online staan, zijn allemaal wel op dit YouTube-kanaal te vinden.

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-10-14 11:01

Ja, die zit er ook in, al vond ik 'm niet erg duidelijk. Zijn geloof ik 2 filmpjes waarvan 1 met Bart Swings. Conclusie was voornamelijk dat ieder z'n eigen manier heeft en die nogal uiteen kunnen lopen, maar het was wel mooi duidelijk gefilmd. :j

Ik heb so far één keer op het ijs gestaan en het was echt weer wennen. Zó glad, haha! De schoenen zijn mij (nog) niet stevig genoeg, klap te veel door mijn linker enkel, dus ik wilde mijn oude skeelerschoenen op de kapijzers monteren. Kan hier alleen nergens een passende imbussleutel vinden, dus daar moet ik nog even naar op zoek. Het heeft nu ook geen haast want ik heb de griep te pakken, dus verder dan een paar oefeningen op 't droge kom ik niet helaas. -O-

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-10-14 08:47

Ik ben al wel weer een beetje opgeknapt gelukkig, ben alleen nog steeds zo verkouden dat m'n hoofd helemaal vol zit. Ben de spierpijn en koorts kwijt, dus ik hoop in de komende week toch wel weer een keer op de schaatsen te staan. :)

Ik heb de Raps Lion en heb inderdaad het idee dat ze te zacht zijn, en dat dat in combinatie met de gladheid van het ijs mij eerst even vies tegenviel. Qua hoogte verschillen ze nauwelijks van mijn skeelerschoenen. Ik denk dat ik het gewoon nog even een keer probeer en anders maar even hulp moet zoeken met het verwisselen van de schoenen (kreeg zelf 1 schroef niet los toen ik aan het prutsen was).

En ik ben benieuwd naar je nieuwe aanwinst!

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-10-14 10:16

Wauw Elies, die zijn gaaf! Ga je vast en zeker nog veel plezier van hebben!