Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 19:09

Ik skeeler ook! Heb Nijdam skates, eigenlijk geen idee of het goede skates zijn xd. Vind ze wel minder fijn dan mijn vorige (ook Nijdam) maarja, dat heb ik ook altijd met mijn heilige afgetrapte schoenen haha :Y) gewoon softwielen en 4 op een rij, normale wielen niet extra groot ofzo.

Ik skeeler meestal een half uur- uur en probeer dan telkens sneller te zijn (naar de manege & school). Doe nu over 7 kilometer 30-35 minuten, maar dat kan natuurlijk sneller lol :P

Remmen? Dat lukt mij eigenlijk best goed. Zoals eerder genoemd dacht ik. Gewoon achter me slepen, draai eigenlijk geen rondjes meer want als je te hard gaat ga je op je bek haha. Als ik echt snel moet remmen neem ik gewoon de hele weg om te draaien, dan kan ik nog wel draaien zonder te vallen. Of anders het gras in, een boom, whatever haha, durf dus best van hoge dingen af enzo, want remmen lukt me wel redelijk.

Levitate

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 17:47

Ja hoor :) ik doe 7 kilometer in 30-35 minuten, op 'gewone' skates (4 kleine wielen) dus het kan vast veel sneller maar dat is prima hoor :j

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-03-14 18:13

Fiffill schreef:
Ik skate ook, al jaren! Vind het heerlijk. Heb 7 jaar terug voor mijn verjaardag een paar goede skates gekregen en die gebruik ik nog steeds met veel plezier. :) Heb overigens 4 wielen.

Van de week weer mijn eerste rondje gedaan. Dat is mijn standaard rondje (11.5 kilometer) daar doe ik dan 35/40 minuten over maar dat vind ik wat kort dus ik ben op zoek naar wat nieuwe/langere routes. Ik skate meestal in de avond, nu is het nog snel donker (lampjes mee) maar in de zomer ga ik vaak wat later op de avond als het al wat is afgekoeld, heerlijk!

Over remmen, hebben jullie geen remblokje dan?

Sommige wel, andere niet, maar met een remblokje heb je nog een remweg van een meter of 5-10, beetje lang als je plotseling moet stoppen om niet aangereden te worden :))

Maar dan skate jij ook lekker door :) ik doe dat alleen met de wind in mn rug volhouden, maar ik heb ook al een poosje niet geskated.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-03-14 06:52

@paardennamen: ik zie het helemaal voor me :')

Maar het verschil? Volgensmij dat bij de hockeystop je skeelers moeten glijen een beetje, maar dat lukt mij ook niet hoor, hoe hard ik ook ga, ik stop via de edge stop. Iemand tips? Want ik stop wel gewoon op een klein stukje, draai niet door (pirouette ofzo niet) het enige is dat ik mijn skeelers niet kan laten glijen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-03-14 17:27

O met dat mooie weer vandaag dacht ik: ik ga weer afstand skaten! (Met inlineskates) heb de afgelopen week 2 keer "geskeelerd" (lees: Max een half uurtje mijn broertje helpen met skeeleren en zelf stukjes achteruit overstappen oefenen, niet echt iets waarbij ik dus veel van mijn spieren zou gebruiken dus) en daarvoor echt een drie kwart jaar mn skeelers in de kast laten staan.

Maar ja, ik zou ik niet zijn als ik denk: nààà, ik kan wel 14 kilometer in 50 minuten. Nou, dat kan ik, inderdaad, maar volgensmij kan ik morgen niet meer lopen van de spierpijn.

En o ja, na 8 kilometer was ik bijna thuis (zo geplant, juist omdat ik zo lang niet heb geskeelerd), en ik voelde mn spieren wel, maar ja, dan speelt mijn ego op en dat roept: "KOM OP. KOM OP. JE BENT GEEN WATJE!! HIER KUN JE DÓÓRHEEN!!" En ik ben dan de sukkel die ernaar luistert en denkt: ach, dan doe ik nog een rondje van 6 kilometer, wat kan dat nou voor kwaad?. Nou veel dus. :')

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-03-14 08:42

Hee, dit soort skates zoek ik! Mag ik vragen hoeveel ze kostte? :o

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:13

@paardennamen: zigzaggen! Zoek maar eens filmpjes op, als over de heuvel naar beneden zigzagt, kun je ook optijd verder doordraaien waardoor je schuin omhoog gaat en weer remt :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-14 19:23

@chantalla: kan, maar dit is wel zwaar, en je snelheid neemt nog steeds toe en als je op een gegeven moment te hard gaat wordt het te zwaar om ze in een pizzapunt te houden, en dender je nog hard ervanaf. Ik zou echt eens filmpjes van dat zigzaggen opzoeken, super handig :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 18:19

Ik wil ook echt serieus gaan skeeleren weer, daarvoor wil ik nieuwe skeelers kopen, maar hebben jullie advies welke winkel een goede is? Het liefst omgeving den bosch, ik wil best wat verder rijden ervoor (of nou ja, mijn vader haha) maar het liefste natuurlijk we, in de buurt :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-04-14 20:57

@monique: dankje!
Ik zat ook na te denken of ik misschien voor een lage schoen wil gaan, wat is jullie ervaring daarmee? Zit dat fijner bij langere afstanden of ga je daarmee sneller/heb je meer controle?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-14 18:03

Tip! voor iedereen die nog nieuwe skeelers zoekt;

Bij onlineskateshop.nl (van die winkel in Scheveningen, Rollerwave) zijn nu Edwards skeelers in de aanbieding, nou ja, ze zijn nog steeds €200, maar ze waren €500, dus dat is best een goede aanbieding. Als ik er goed mee kan skeeleren en ze lekker zitten neem ik deze waarschijnlijk ook, ik heb veel positiefs gehoord en gelezen over edwards skeelers :)

Linkje: http://www.onlineskateshop.nl/2569/skat ... ste-mt-36-

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-14 17:29

Mijn bouten waren kapot, gingen vanzelf steeds losser.... :=

Maaaarrrr....
Ik heb nieuwe skeelers besteld! Met een lage enkel en 100mm wielen, kosten een klein fortuin, maar dan hoop ik er toch lang mee te doen! Ben met die dingen ook van plan vaker te gaan skeeleren ipv fietsen, aangezien ik met die waarschijnlijk even snel zo niet sneller zal gaan dan op de fiets :D

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-14 20:08

Heb net nieuwe skeelers van rollerblade en WOW. Net 2de keer erop, was echt wel wennen met een lage schoen, maar mijn snelheid die ik goed kon volhouden voor langer was 28 km/u en mijn topsnelheid (kan echt nog wel harder, maar dat durfde/kon ik niet, ben nog niet stabiel genoeg haha :P) 41,5 km/u :wow: ik denk dat ik ga skeeleren in plaats van fietsen zo :D

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-06-14 19:12

Ik heb overigens deze skates: http://www.onlineskateshop.nl/5097/skat ... eed-skates

Wie kon ik een berichtje sturen voor de endomodo uitdaging? Aankomende week heb ik toetsweek, dan hoef ik niets naar school te sjouwen dus ga ik mooi een week lang naar school skeeleren :)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-07-14 19:30

Ik kan niet mee doen met de challenge, mijn mobiel is redelijk kapot, dus sluit de app soms zomaar af, heeft slecht gps signaal ook op open plekken dus meet mijn snelheid slecht enz. Daarnaast kan ik door de barsten hem niet van de "hardloop" instelling krijgen, wat resulteert in na 30 minuten skeeleren (als ie een keer wel goed meet) opeens 2500 kilocalorieën te hebben verbrand. Lijkt me een beetje veel :+

Dus ik heb 8 dagen lang 14 kilometer per dag gedaan (in 2 delen, 7 heen 7 terug) in gemiddeld 17,6 minuten, ben ik blij om (stuk heeeel slecht asfalt, was de oude weg en daar hebben ze de wegbelijning afgesloopt, dus dat skate niet echt lekker) en ben 1,2 kilo aangekomen, neem aan dat het door de spieren is want ik heb echt niet meer gegeten haha.

Helaas afgelopen vrijdag met sportdag van een halve meter afstand een schot op doel geblokt van mijn altijd aardige wiskundeleraar (nu is ie niet zo aardig meer natuurlijk O:) ) met voetbal, dus nu is mijn linkerscheen blauw en dik. Ik kan niet eens normaal traplopen of überhaupt langer dan 15 minuten lopen, laat staan skeeleren. Baal er zó van, net lekker spieren opgebouwd, merkte dat skeeleren steeds makkelijker ging langere afstanden en steeds sneller, ben ik straks weer bij 0, omdat ik er echt niet binnen anderhalve week vanaf ben en dan ga ik op vakantie voor 2 weken ;( doeg hard werk ;(

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-14 19:00

Hoi hoi! Ik ben ook weer terug van vakantie! :) Mijn scheenbeen was net weer heel, springt er een paard 2x op mijn (ook al) linkervoet en was die mooi dik en blauw, jay. _-:(
Maar goed, nu een week later bijna geen last meer van, dus ben mooi gaan skeeleren. Had al wel verwacht dat mijn conditie echt slecht zou zijn, na letterlijk 6 weken NIETS doen. Alleen stilgezeten & overal heen gegaan met auto of bus. Het enigste wat ik heb gedaan was op vakantie veel baantjes trekken, proberen conditie op te bouwen. Dat heeft waarschijnlijk wel geholpen, heb 9 kilometer gedaan (gemiddeld 24 km/u), heen en weer dus één keer wind mee en één keer tegen, dus dat ging echt lekker. Ik deed ook gewoon relaxt op die snelheid (wel echt sporten, maar niet echt in de skatehouding ofzo, gewoon rechtop ;)) Wil dit blijven uitbouwen, mijn vriendin gaat (met elektrische fiets) met 30 km/u naar school, dus ik ga op de dagen dat we tegelijk beginnen lekker samen met haar naar school. Zou toch leuk zijn als ik met wat training haar er dadelijk relaxt uit skeeler haha :D .

Ik ben er trouwens over na aan het denken om bij een schaatsvereniging te gaan. Heb qua schaaten wel alleen hockeyschaatsen, maar noren kan ik vast lenen :). En in de zomer natuurlijk lekker meeskeeleren daar, weet nog niet zeker of ik het ga doen. Heeft iemand er ervaring mee? Vonden jullie het leuk (wat wel en niet?)

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-14 17:55

Hmm ja, het ' probleem' is alleen dat ik hier (omgeving den bosch) alleen maar schaatsverenigingen kan vinden, die in de winter dus schaatsen en in de zomer skeeleren. Ik ga er nog eens over nadenken, iig bedankt!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 08:32

Idd, als het vandaag droog blijft ga ik ook even 10 kilometer doen :) ga alleen wel een beetje valsspelen, dat is naar mijn verzorgpaard gewoon door open akkerland enzo, en de afgelopen 3 keer ging ik heen en werd ik dan opgehaald omdat het te laat was / we meteen door moesten naar een afspraak, wat inhield dat ik wel de hele weg wind tegen had, maar niet meer van de terugweg kon profiteren, dus vandaag ga ik gewoon met de auto heen en op skeelers terug, even een keertje lekker met de wind mee :D

En over dat hardlopen, ik heb ook hetzelfde. Waarom skeeleren dan wel leuk is? Ik heb geen idee. Misschien omdat het toch sneller gaat? Meer techniek bij komt kijken? Ik heb eigenlijk geen idee. :o

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-14 10:14

ik draag eigenlijk nooit bescherming, de elleboog en knie beschermers heb ik al echt na een half jaar afgelaten (toen ik begon met skeeleren toen ik een jaar of 10 was) omdat ik me daarin stijf voelde en als ik mijn evenwicht verloor was ik niet soepel genoeg om te herstellen, dus ik viel sneller met bescherming. Polsbescherming ben ik mee gestopt nadat ik viel en mijn duim tussen de stoep en de beschermer vast zat en zo vooruit schoof, mijn hele duim lag open.

Helm heb ik nooit gedragen, maar dat wil ik wel gaan doen (en is waarschijnlijk ook verplicht) als ik met een vereniging ga skeeleren. Nu ga ik toch niet harder dan 30, met de fiets val je net zo hard. Een keer geprobeerd hoe hard ik kan, dat was 42, maar dat doe ik niet meer (en daarna ben ik hartstikke moe haha) dus daarvoor hoef ik het ook niet te doen.

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-14 21:31

Ik ga morgen voor het eerst weer naar school skeeleren, mét nieuw mobiel dus endomodo app! Wie kon ik ook al weer een pb sturen voor de challenge?

Ik ga gewoon over bruggen en viaducten, we hebben hier in de buurt zelfs een hele hoge (meter of 8-10) vind ik juist leuk om hard vanaf te gaan (ik weet het, ik klinkt weer lekker verantwoord) maar dat is ook een fietsbrug met mooi asfalt & een lang recht stuk aan beide kanten.

Ik ben trouwens vandaag geslaagd voor mijn theorie-examen! Meteen de 1ste keer!!

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-08-14 13:33

Heb net weer geskeelerd omdat het droog zou blijven....not. Helemaal doorweekt en een half uur bezig geweest om mijn skeelers droog te maken :'(

Maar ik heb een probleem met endomodo: mijn gps staat aan, hij zegt ook "gps ok" maar vervolgens meet ie hem niet. Het is niet dat hij vastloopt, want de calorieën tellen wel langzaam (wat je verband als je stilstaat) maar ook op de kaart beweegt ie niet. Soms doet ie het, maar zodra mijn telefoon dan op sleep gaat stopt ie er weer mee en begint ie ook niet meer. Weet iemand wat ik eraan kan doen?

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-03-15 21:37

Ja! Ik heb een nieuw mobiel (waar endomodo wel goed werkt haha) dus ik kan nu wel serieus meedoen haha. Wordt wel moeilijk hoor, mijn vorige score overtreffen :')

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-03-15 17:05

Zo, tasserd! Jij gaat hard in de challenge! Ik ben hem al twee keer vergeten aan te zetten :')

Ik skeeler zonder bescherming := ik heb besloten dus maar niet meer te proberen hoe hard ik kán (41 geloof ik vorig jaar) want dan vallen zonder bescherming.... Auwtch. Nu ga ik max 30 ongeveer (gemiddeld nu 18, maar wordt 23-24 gemiddeld), ja, dat zal ook nog zat pijn doen, maar ik vind bescherming echt niet fijn skeeleren. Helm en polsbescherming misschien nog wel, maar knie en elleboog.... Daar wordt ik zo stijf van dat ik juist mijn evenwicht ga verliezen.

Ik heb trouwens een vraag: ik heb nogal snel last van kramp in mijn voeten met skeeleren. Aan de buitenkant van allebei mijn voeten, waardoor zou dit kunnen komen & hoe kan ik het oplossen? Ik vermoed dat het aan mijn skeeler beweging ligt oid, maar ik heb er met skeelers met hoge schoen nooit last van gehad, nu met lage wel :(

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-03-15 11:49

Ik, maar bij mij doet hij het goed als ik hem pas in slaapstand zet als ik zie dat hij is begonnen met tellen ;)

30 km, wauw! Ik ben na 8 echt kapot :')

Levitate

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-04-15 20:18

100km per week?! Ik zie mijn eerste plek al vliegen :') ik skeeler naar school, 14 per dag, maar dat doe ik (nog) niet elke dag... 100 km per week, hóe doe jij dat?!