Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:13

Ik zelf heb er geen maar mijn moeder heeft afgelopen zomer wel een GB gehad...voor zover ik het meemak heeft ze heel af en toe eens wat kwaaltjes naar het was niet zeker of dat van de gb kwam of niet...en verder vliegen de kilo's eraf bij haar *\%/*
Ik moet zelf ook nog wel de nodige kilo's afvallen ik probeer dit uiteraard eerst op de "gewone" gezond eten, genoeg bewegen manier...het is voor mij best moeilijk qua eten omdat ik bijv. veel gezond eten (sla, bepaalde fruit/groentes die je overal doorheen gooit) niet lust en hier echt van over mijn nek ga...(val je uiteindelijk ook wel af maar op die manier doe ik dat liever niet haha 8)7 )
Succes in ieder geval !

♥Jaike van Hoeve Jacolie♥
♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥
♥Ardino de Bianco & Bruno Go-Go♥

kim_1990

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-17 01:51

Hallo,

Ik meld me hier ook.
Ik heb (nog) geen GBP maar probeer hier wel voor in aanmerking te komen.
Momenteel een BMI van 40,2 en in januari 4 maand bij de dietist. In totaal in die 4 maand 1,2 kilo aangekomen en vervolgens 2,2 kilo afgevallen...ben een beetje huiverig voor deze maand en januari (7 verjaardagen directe familie + sint, kerst en oud en nieuw) probeer het uiteraard te beperken.
Volgens mijn dietist hoef ik maar 4 maand bij hem te zijn voor ik het traject voor GBP in kan gaan maar hoor en.lees steeds vaker dat dit 6 maanden zijn.
In ieder geval ga ik volgende maand de papieren opvragen bij MCL en de gesprekken.
Voor een gezond gewicht zou ik graag 40/45 kilo kwijt willen. Wil graag voor ik weer echt ga rijden in ieder geval 25 kilo kwijt zijn.
Zijn er meerdere die hun GBP bij MCL hebben gehad? Zou graag hun persoonlijke ervaring (in pb?) horen.

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 12:31

Hoeveel tijd zat er tussen het begin van het traject tot aan de operatiedatum? Is dit bij jullie allemaal een beetje hetzelfde? Dus gemiddeld een half jaar of een jaar ofzo?
Zoals ik zei, ben ik inmiddels 4 maanden bij de dietist bezig en heb ik morgen een gesprek bij mijn eigen huisarts voor een officiele doorverwijzing.

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 15:22

Gelukkig heb ik al 4 maanden dietist erop zitten dus ik hoop dat het traject iets minder lang duurt dan? Normaal wordt de 4-6 maanden dietist er vaak bijgerekend tich?

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-01-18 11:56

succes MiraLooks !
ik heb gister alle papieren ingevult van de website...vandaag opsturen naar het MCL...ben benieuwd hoelang het duurt voor ik bericht heb :)

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-02-18 20:07

Heftig miralooks! Fijn dat je nu weer thuis bent en het naar omstandigheden goed gaat!

Ik ben gister gebelt door MCL, mijn dietist waar ik 4 maanden gelopen heb blijkt volgens MCL geen erkende dietist voor hun traject te zijn, hij heeft een brief gestuurd naar MCL met de bevindingen van afgelopen 4 maanden maar volgens MCL is dit niet compleet en is de kans dus groot dat ik alsnog 4 maanden bij een andere dietist moet zijn om te voldoen :(
Ik heb in ieder geval volgende week vrijdag een eerste afspraak. Heb mijn dietist vandaag gebelt met wat het MCL had gezegt dus hij ging er nog even achteraan...hoop dat ik die 4 maanden niet opnieuw hoef te doen nou :=

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 16:52

Ik heb vandaag mijn eerste afspraak gehad bij mcl...helaas moet ik opnieuw 4 maanden naar de dietist...
De 6 eetmomenten waren goed, scheiden van eten en drinken ook...het enige wat meneer tegen hield was dat er in mijn aanvraagformulier een eetdagboek van 4 dagen stond dat ik op een weekenddag een handje chips heb gehad en op 1 doordeweekse dag een koekje heb gehad...deze kleine tussendoortjes mocht (uiteraard) niet en hierom moet ik dus 4 maanden opnieuw naar de dietist...verschrikkelijk balen dus en voel me daar dan ook wel kl*te over nu...om 2 van zulke kleine dingetjes...

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 14:40

Faline schreef:
Dat is wel vervelend kim1990! Ik heb juist hele goede ervaringen wbt mcl daarin. Zo'n handje chips en een koekje en dan daarover vallen is wel heel overdreven. :oo
Ik had in mijn dagboekje ook gewoon tussendoortjes staan en ook wel eens een koekje oid en bij mij zeiden ze juist dat ik wel gezonde keuzes maakte en waren geen problemen verder.

Ja, erg jammer...mede door het chipje en koekje concludeerde de betreffende arts dat mijn keuzes niet goed waren...voor de rest was alle prima...beetje jammer dus.
Het is volgens mij een arts die er nog niet lang is of niet regelmatig er is...hij staat namelijk nergens aangegeven op de afdeling met naam etc....nouja, flink balen dus en voortaan het handje chips en het koekje maar achterwege laten :')

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 17:36

Ondanks dat ik 3/4 maanden extra naar de dietist moet (en nu 1,5 maand gehad heb) heb ik de eerste bijeenkomst al mogen bijwonen en volgende woensdag ben ik ook al uitgenodigd voor de screening *\%/*
Als ik 70% al kwijt ben, ben ik echt al super happy hoor haha...we zullen zien :+

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-03-18 20:36

cissy schreef:
Kim-1990 al naar bijeenkomst voor de screening is wel raar. Bij mij was eerst screening en dan pas bijeenkomsten. Logisch ook want wat als je niet aan de voorwaarden voldoet? Wij moesten ook nog apneutest en langs chirurg etc vóórdat je naar de bijeenkomsten mag.

Oohw...gek? Nouja, ik had 2 weken terug de eerste bijeenkomst waar ik heen mocht. Normaal zijn de bijeenkomsten en de screening zowiezo nadat je voldoende bij de dietist bent geweest...bij de intake beslissen ze of je nog langer naar de dietist moet en daarna zou eigenlijk pas screening en bijeenkomsten zijn...maar ik ben al 4 maanden geweest en de persoon van de intake wilde dat ik nog 2/3 maanden extra ging omdat ik een.verkeerde keuze had gemaakt...namelijk 1 handje chips op zondag...voor de rest was alles prima...dus denk dat ze daarom iets milder zijn in de afspraken?
Heb geen idee eigenlijk...heb dit nog nooit meegemaakt natuurlijk dus zou het niet weten in.welke.volgorde ze precies werken...

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-04-18 23:16

Heb gister de screening gehad en.vandaag de uitslag dat ik door mag gaan... :) nu dus wachten op de afspraken met de chirurg en de 2e bijeenkomst volgens de persoon die de uitslag had, mocht ik een beetje van september uit gaan voor operatie... :j

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-18 08:57

Fijn dat alles goed gaat kim! Hopelijk blijft het goed gaan :D

Ik heb gister het gesprek gehad met de chirurg en we hebben besloten dat het een gastric bypass wordt en geen mini of sleeve.
Vanaf het gesprek met de chirurg was de wachttijd nog ongeveer 12 weken dus volgens chirurg ben ik halverwege juli aan de beurt al voor operatie ipv september wat ze eerst verwacht hadden.. *\o/*

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 10:24

Ooeeh romeo, wat ben ik blij je foto's te zien! Je ziet er echt fantastisch uit zeg!! Ik zit momenteel ook op +-125 kilo dus het is fijn te zien (uiteraard is iedereen verschillend) wat het eventuele resultaat is. *\%/*

En sans6: is het niet een idee om op je zij te gaan liggen en je van daaruit omhoog te duwen? Ik weet niet of dat trouwens kan met de wondjes? Maar ivm mijn ernstige rugklachten kan ik niet vanuit het liggen (plat op de rug) naar zittend gaan...dat kan ik alleen als ik op mijn zij lig en dan mezelf omhoog duw...gebruik dan geen buikspieren of iets dergelijks.

Ik kan niet wachten tot juli...hopelijk heb ik na de operatie ook echt minder rugklachten...zit inmiddels al 13 weken thuis daardoor...
Mijn ouders hebben een 2e hands bokspringbed gekocht voor mij die bij hun komt te staan...ivm mijn rug kan ik op weinig bedden pijnvrij slapen en ter ondersteuning voor en na de operatie logeer ik 3/4 weken bij mijn ouders tegen die tijd. Mijn moeder heeft een mini gastric bypass en helpt/steunt mij straks met het pre operatief dieet en na de operatie ook met de eerste 1a2 weken qua eten...zij heeft hier al "ervaring" in en vind het erg fijn dat ze me ermee wil helpen/steunen :)

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-18 20:42

Romeo2007 schreef:
kim_1990 schreef:
Ooeeh romeo, wat ben ik blij je foto's te zien! Je ziet er echt fantastisch uit zeg!! Ik zit momenteel ook op +-125 kilo dus het is fijn te zien (uiteraard is iedereen verschillend) wat het eventuele resultaat is. *\%/*

En sans6: is het niet een idee om op je zij te gaan liggen en je van daaruit omhoog te duwen? Ik weet niet of dat trouwens kan met de wondjes? Maar ivm mijn ernstige rugklachten kan ik niet vanuit het liggen (plat op de rug) naar zittend gaan...dat kan ik alleen als ik op mijn zij lig en dan mezelf omhoog duw...gebruik dan geen buikspieren of iets dergelijks.

Ik kan niet wachten tot juli...hopelijk heb ik na de operatie ook echt minder rugklachten...zit inmiddels al 13 weken thuis daardoor...
Mijn ouders hebben een 2e hands bokspringbed gekocht voor mij die bij hun komt te staan...ivm mijn rug kan ik op weinig bedden pijnvrij slapen en ter ondersteuning voor en na de operatie logeer ik 3/4 weken bij mijn ouders tegen die tijd. Mijn moeder heeft een mini gastric bypass en helpt/steunt mij straks met het pre operatief dieet en na de operatie ook met de eerste 1a2 weken qua eten...zij heeft hier al "ervaring" in en vind het erg fijn dat ze me ermee wil helpen/steunen :)

Dank je wel! Ik wil er graag nog 15kg af hebben. Zit voornamelijk nog op buik en benen, maargoed! Fijn dat je in iedergeval voor jezelf een idee hebt. Ik heb daar ook steun aan gehad. Overigens ben ik wel 1,78 cm lang. En jij? Heb jij een foto van jezelf nu als je die wilt delen?

Wat fijn dat je bij je moeder terecht kunt. Ik heb wel mijn galblaas operatie als zwaarder ervaren dan de GBP, was ik zelf verbaasd over

Ik ben zelf 1.75cm
Ik krijg overigens de "gewone" gastric bypass, niet de mini...

Een foto...hmmm heb er nog 1 van november waar je het redelijk op kunt zien...nu wel wat verder qua tijd maar niet veel verandert qua gewicht:

Afbeelding

Afbeelding

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 14:20

De tinker op de foto heb ik niet meer...dit was tijdens onze afscheidsshoot helaas...in mijn profiel staat mijn huidige tinker (riley)
momenteel rijd ik niet o.a. vanwege mijn gewicht en mijn rugklachten...met mijn gewicht hoor je niet meer op het paard te zitten vind ik :x

Jij ziet er ook echt heel goed uit nero :oo
Heb jij na zoveel jaar geen last meer van overtollig huid wat ik bij veel mensen hoor? :o

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-04-18 16:06

Romeo2007 schreef:
Dank! Wij hebben qua bouw en vetverdeling wel iets van elkaar weg denk ik.

Leuke tinker! Kan je ook mooi buitenrijden bij jou?

Daarom ben ik zo blij met je foto's hahaha, dat idee had ik ook eigeijk wel een beetje haha.

Op de locatie waar deze foto's zijn gemaakt kan je niet echt mooi buitenrijden, andere stallingen in de buurt adverteren wel met mooi buitenrijgebied maar dat vind ik jiet...je moet eerst een km of 3 langs de doorgaande (80) weg en die oversteken en dan kom je 1 zandpad tegen :+

Waar ik nu sta (ongeveer 20 minuten van de vorige stal, ik woon precies in het midden) kan je veel mooier buiten rijden vind ik...ondanks dat ik dus nog niet rij wandel ik wel met paardlief en ga ik mee wandelen als mijn bijrijder naar buiten gaat haha.
Ik wordt in juli geopereerd en ik hoop eigenlijk dat ik voor het einde van het jaar genoeg afgevallen ben dat ik weer op het paard kan en mag zitten van mezelf...hoop dan dus onder de 100 kilo te zijn minimaal en geen of in ieder geval minder rugklachten te hebben.

Rugklachten is op zijn zachtst gezegt kl*te...ik zit al 13 weken thuis...ik kan niet rechtop staan, ik kan niet bukken, kan geen broek, sokken, schoenen of whatever aantrekken...iets van de grond pakken kan niet...aan het aanrecht staan (afwassen/koken) wil niet en stofzuigen kan ik ook niet momenteel...oftewel...ik kan helemaal niks...omdraaien in bed gaat niet zonder pijn...heel rot dus...
Mijn rugpijn komt niet (100%) door mijn overgewicht (helaas) het komt door een gebroken rug van 5,5 jaar terug en dat is nu verergert.door mijn gewicht helaas...dus hopen dat ik inderdaad minder last heb wanneer ik minder gewicht mee hoef te zeulen en het revalidatietraject is afgehandelt...pfff |o

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-04-18 18:45

Neroo schreef:
Ik heb even in je profiel gespiekt, gaaf paard is Riley :oo!

Ik heb niet echt last van enorme loshangende vellen. Ik heb veel gesport en dat heeft toch wel goed geholpen :). Wel mn boobs laten verkleinen, want die hingen op mn navel :').

En na 5 jaar is het nog steeds de beste beslissing uit mijn leven geweest. Kwaliteit van leven is zoveel vooruit gegaan. Niet alleen fysiek maar ook mentaal. Vroeger was ik best wel een introvert persoon maar daar is nu niks meer van te merken haha! Alsof je nu eindelijk echt jezelf kunt zijn ofzo, je kunt je niet meer verschuilen achter je vet. Heel gek is dat!

Hahahahaha, ja gaaf is hij he <3
Kan niet wachten om op zijn rug te klimmen *\%/*

Ik hoop dat mijn revalidatie mij zover krijgt dat ik inderdaad weer wat kan sporten zodat inderdaad het overtollig huid hopelijk wat beperkt blijft hahaha.
Maar zoals de GBP valt in de verzekering...je geeft aan dus een borstverkleining gehad te hebben als gevolg van de GBP...valt dit ook binnen je verzekering dan of is dat iets wat totaal erbuiten valt? Heb namelijk begrepen dat een operatie om eventueel overtollig vel te verwijderen niet binnen de verzekering zou vallen...

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-18 09:36

Ik heb de screening in het mcl gehad.
Mijn screening bestond uit gesprekken met een psycholoog, internist en dietist, zij hebben alles besproken samen en de volgende dag werd ik gebeld met positief nieuws.
Daarna nog gesprek gehad met de chirurg over welke operatie we precies gaan doen, en nu is het afwachten wanneer het precies gebeurd, ze hadden ongeveer halverwege juli in gedachte.

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:43

Ik ben vanochtend gebelt *\o/*
6 juni starten met pre dieet en 27 juni gaat het gebeuren *\o/*

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-18 17:48

Ik wordt in leeuwarden.geopereerd...in de ochtend vroeg dus mag de avond van te voren daarheen.
Nu dus alles in werking zetten om straks 4/5 weken bij pa en moe te gaan wonen...ff ondersteunende hulp bij het pre dieet is wel fijn :+ en voor na de operatie met opnieuw opstarten...
Ik probeer mijn katten mentaal voor te bereiden :))

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-18 15:19

babet1991 schreef:
Dag, iedereen

Hier een tijdje terug de screening gehad , en 2 mei het gesprek met de chirurg gehad.
Nu is het afwachten wanneer het MCL gaat bellen tot het DE big day is.
Enorm spannend allemaal.

Ik zie in je profiel dat je zwanger bent? Of dat moet oude informatie zijn natuurlijk, maar als je zwanger bent, dan kan je voorlopig nog even wachten op je operatie...dat doen ze namelijk niet tijdens je zwangerschap lijkt me?

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-18 16:28

babet1991 schreef:
Hee kim,

nee hoor de kleine dame in kwestie is inmiddels alweer 4 jaar haha!

dus nu afwachten *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/* *\o/*

Oohw, gelukkig! "Oud" nieuws dus hahaha.
Hopelijk gaat je traject wat vlotjes

Ik ben nu ongeveer een half jaar/7maand bezig incl dieet, gesprekken, screening, chirurggesprek en bijeenskomsten...gaat bij mij dus echt wel heel snel inderdaad.
Maar ben blij met de datum, volgend weekend naar mijn ouders toe en daar maar een paar weken vertoeven tot ongeveer 2 weken na de operatie

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:31

Ik heb ook een "gewone" gbp...ik meende juist dat niet de gbp wordt omgezet maar de mini gbp...dus van mini gbp naar gewone gbp...

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-18 12:41

babet1991 schreef:
kim_1990 schreef:
Ik heb ook een "gewone" gbp...ik meende juist dat niet de gbp wordt omgezet maar de mini gbp...dus van mini gbp naar gewone gbp...

Ja dat bedoel ik ok ,en daarom koos ik ook voor de gewone ....

Aaah zo...ja dat was ook 1 van de redenen waarom ik voor een gewone ga ipv mini

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥

kim_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-18 11:42

Beetje stil in dit topic...
Mijn operatie komt steeds dichterbij...nog 8 dagen.
Ben nu bezig met het pre dieet...maar dat is wel verrekte moeilijk moet ik eerlijk bekennen :o
Mijn energielevel is echt beneden 0 gewoon...vorige week veel stress gehad met zoeken naar een nieuwe pensionstalling voor paardlief omdat daar waar hij stond dikke ellende is...dus vorige week wel zeker 12 verschillende pensionstallen bezocht en gister uiteindelijk verhuist...vandaag alle kasten en menwagen ophalen...hopelijk hou ik het vol met zo weinig energie...kan eigenlijk wel hele dag slapen :Z

Nouja, het is voor het goede doel...maar toch stiekem nog af en toe echt zin om even iets anders te eten dan eigenlijk mag van het pre dieet Y)(^)

♥Zayira♥
♥Joep & Tommie♥