Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:37

Ik heb al 8 jaar een gastric bypass en je mag mij alles vragen. Ik ben van 135 naar 59 gegaan in 9 maanden.

Het heeft voor en nadelen, het heeft mij een nieuwe gezondheid gebracht maar ook veel ziekte. Het is dus wel zo dat je echt moet stilstaan bij de negatieve effecten, want er is wel een enorme schaduwzijde als je pech hebt aan gb waar vaak niet over gepraat word.

Ik heb een kleine omlegging van de dunne darm, dus na 8 jaar moet ik gewoon op mijn eten letten. Dus daarom is het in het begin ook echt belangrijk om je eetpatroon aan te passen, want het is zo makkelijk om dat niet te doen omdat je sowieso afvalt.

Verder kan ik alles eten en heb ik nooit dumping, moet ook niet trager eten. Ik heb gewoon van heel weinig steeds opgebouwd en nooit pap of gemalen voeding moeten eten.

Heb je zelf nog vragen, succes met je traject *\o/*
Laatst bijgewerkt door Furrow op 19-11-16 21:40, in het totaal 3 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 21:44

JustAshley schreef:
Furrow, Mag ik vragen wat voor ziekte het jou heb opgeleverd? Wat waren jou negatieve kanten aan de gbp?
Ik ben ook zeker van plan om dan mijn hele levenstijl te veranderen en ook hulp te vragen aan het nok als het me niet lukt.
Verder ben ( Was.. nu is dat wat lastiger soms) ik een enorme sport freak dus met die beweging gaat het wel goedkomen.

Dat gaat zeker goed komen met je! *\o/* Heb je al aan afspraak trouwens, ik heb nooit pijn van de operatie gehad

- Maagbloedingen en maagulcus op de anastomose (de nieuwe bevestiging, het is daar minder bebloed dus gevoeliger).
- slikproblemen
- Tekorten
- Zware hypoglykemie al is die laatste niet bevestigt dat het door de gb komt.

Maar ik denk dat het ook soms gewoon pech hebben is, zoals je hoort van de andere bokker!

Wat ik het leukste vond is dat het gewicht echt per dag wegsmolt, elke dag op de weegschaal met goed nieuws *\o/*

Furrow

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-11-16 22:05

Ik heb een abdominale lift gehad, een full body lift en mijn borsten zijn ook geopereerd.
Ik zou graag mijn benen en mijn armen nog doen, maar het geld natuurlijk brr.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 10:10

moonsparkle schreef:
Mijn moeder heeft het ook gehad. Het lijkt me ideaal want je kan in principe alles eten alleen zit je snel vol. Je hoeft dus geen smaken te missen. Met uit eten bellen we van te voren op en de een zegt gewoon dat ze een half bord kan krijgen voor een kinderprijs of lopend buffet voor de kinderprijs, maar andere doen daar niet aan en dan is het wel heel zonde om uit eten te gaan.

Daarnaast krijg je natuurlijk wel loshangend vel en het kost behoorlijk wat om dat te laten corrigeren.

Ik merk trouwens dat ik heel weinig meer smaak, hebben jullie dat ook?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-11-16 13:14

Zou het ook niet te maken hebben met dat je ervoor al jojo hebt gehad, wat een geluk als je geen vel overschot hebt na het afvallen.
Ik denk dat het grapje mij al 6500 euro + gekost heeft := je bankrekening valt dus mee af.

En het ergste is dat je wel strak bent, maar toch nooit meer normaal. Of te zien aan je littekens, of de koord striae of toch nog hangende delen aan de rest van je lichaam.

Maar dat is bijzaak natuurlijk!

Ik heb nu waarschijnlijk een hernia van mijn pouch, dus ik heb er wel echt alle pech mee. Het is wel gestart na enkele jaren, ervoor had ik nooit problemen. Ben blij dat het bij jullie wel ok is!

@novita12 wat bedoel je :met die darmen?

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 12:25

Ik denk wel dat het bij mij anders had opgelost kunnen worden, je ziet ook dat bij my 600 lb life iedereen wel afvalt. Maar als je eetverslaving zo hoog is en je walgt van jezelf en iemand zegt gb en he verliest veel kg kon ik toen aan niks anders denken.

Wat goed, ik heb bijna geen begeleiding gehad.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:15

Klopt, daarom noem ik ook de eerste jaren de feestjaren. Mijn chirurg vertelde het nog dat veel mensen na een paar jaar vaak de kilos weer opstapelen als de maag groter word.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 13:58

Ik kan gewoon terug een bord eten en voorgerecht moest ik willen, maar die van mij zit er natuurlijk al heel lang.
Daarom komen mensen ook na jaren weer bij, als ik morgen een handje vol chips eet of iets anders val ik nog kilo's af als je het na jaren doet met een grotere portie gebeurd dat niet meer.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:13

JustAshley schreef:
Ja sommige lukt het wel en sommige lukt het niet Valentijn5.

Hebben jullie na de gbp heel erg last gekregen van jullie kont ? Ik hoorde omdat je zo veel afvalt dat je zitpijn gaat krijgen. Hiervoor ben ik wel beetje bang mbt paardrijden. Hoe ervaren jullie dat ?

Geen zitpijn, juist minder dan vroeger

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 15:46

Voor mij werkt omniobionta prenatal het beste (ook als ik vergelijk) dat is 25 euro voor drie maanden ofzo? Als je aan 80 euro per maand vitamine slikt dan vraag ik me af wat je slikt.
Laatst bijgewerkt door Furrow op 21-11-16 16:08, in het totaal 1 keer bewerkt

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:30

Moet wel zeggen dat er heel makkelijk gedacht word in het traject heb ik gemerkt.....één van mijn dokters waar ik voor verdere problemen ga is ook prof in hetzelfde universiteit ziekenhuis en doet endocrinologie en spreekt dan weer vaak over dat ze de schaduwzijde verdoezelen wat ik ook wel merk zowel als patiënt als verpleegster.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:36

Klopt, niet vergeten dat je het ook gewoon niet hoort. Op die moment zei ik net als ts alles is beter dan hoe ik nu ben... maar als je elke dag pijn hebt dan denk ik er momenteel anders over, maar toen helemaal niet, wat ook niet raar is.

En het kan ook gewoon normaal gaan, je weet het toch pas na jaren en hoop dat het voor ts gewoon een prachtoplossing is wat het ook gewoon vaak is.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 13:04

Deels is het wel een makkelijke oplossing vind ik, je krijgt wel een stok achter de deur die je niet bij het gewone diëten hebt je moet alleszins een stuk minder moeite doen.

Wel goed die persoonlijke begeleiding, ik werd eigenlijk gewoon losgelaten in de wereld wel met begeleiding van de diëtist om de paar maanden maar dat werkte niet echt voor mij. Maar eigenlijk is psychologische begeleiding nog het belangrijkste en dat miste ik.

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-11-16 16:53

Echwel schreef:
Die is heel belangrijk en zeker om te kijken of je het aan kunt en later in het traject zelf ook persoonlijk nodig gehad en dan staan ze er echt voor je

Ik heb hem van de tijd dat je gewoon een bmi van 40 moest hebben en waar 70% of meer in gewicht bijkwam alleen om die bmi te hebben en de operatie te kunnen krijgen

Furrow

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-16 20:55

Ik vind je prachtig en je glimlach spreekt boekdelen!
Fors overgewicht zou ik ook niet zeggen!

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie