Gastric bypass

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

JustAshley

Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 21:27

Beste bokkers ! :)

Ik vroeg mij af of er misschien hier mensen op bokt zijn die ook een Gastric Bypass hebben gehad? (gbp)

Ik kon hier alleen een oud topic over vinden.

Na jaren van overgewicht en echt ALLES ( naja bijna dan ) al geprobeerd te hebben heb ik sinds nu 3\4 maanden de knoop doorgehakt en ben ik naar mijn HA gegaan voor een doorverwijzing naar het NOK
(Nederlands obesitas kliniek)

Voor die genen die niet weet wat een gbp is hier een linkje met uitleg:
http://www.obesitaskliniek.nl/gastric-bypass/

Sinds ik op mezelf ben gaan wonen is mijn overgewicht alleen maar toegenomen. Sinds een paar jaar rijd ik daarom nu ook geen paard meer.
Paardrijden met mijn gewicht doe ik geen paard aan maar ik mis het wel heel erg en dit is voor mij ook een mega grote motivatie om er met de volle 100% voor te gaan!
Ik zit nu nog in het voor traject dit betekend dat ik al de screening heb gehad hierbij ga je in 1 dag naar een dietist, een arts, bewegings consulente en een psycholoog.
Hierbij kreeg ik zoals verwacht een 'uitgesteld' advies.
Omdat je een half jaar bij een dietist moet hebben gelopen en dat heb ik niet.
Als het goed is ben ik ongeveer in februari/maart aan de beurt.
Nu vroeg ik mij af of hier nog meer mensen zijn met een gbp en ik dacht misschien kunnen we er over praten? Waar loop je tegen aan? Hoe bevalt het jou?

Ik zou het leuk vinden om met mensen in contact te komen maar ik hoef geen negatieve reacties.
In mijn omgeving zijn er ook mensen die je advies willen geven over eten hoe je dat het gezonds kan doen maar geloof me ik heb ALLES al geprobeert en ik kom er in mijn eentje niet. Dit is echt de aller laatste keus die je heb en helaas heb ik die moeten nemen. En ik sta er 100% achter dus ook niemand kan mijn keus meer veranderen.

Op naar een gezond leven en een leven vol leuke mooie lange buitenritjes op mijn lieve verzorg(bijrijd) paardje!

pb met vragen mag natuurlijk altijd ! :j

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 21:40

Furrow, Mag ik vragen wat voor ziekte het jou heb opgeleverd? Wat waren jou negatieve kanten aan de gbp?
Ik ben ook zeker van plan om dan mijn hele levenstijl te veranderen en ook hulp te vragen aan het nok als het me niet lukt.
Verder ben ( Was.. nu is dat wat lastiger soms) ik een enorme sport freak dus met die beweging gaat het wel goedkomen.

En ze zeggen voor je het weet word je geopereerd maar voor mijn gevoel duurt het allemaal zo lang ! ik ben er nu echt heel erg aan toe!

JustAshley

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 19-11-16 21:49

Jeetje dat is allemaal niet niks.
Maar ik hoor inderdaad hele verschillende verhalen, de een heeft nergens last van en de ander die zit alleen nog maar in het ziekenhuis en alles er tussen in.
Ik ben serieus zo jaloers op de mensen die het allemaal al gehad hebben. Ik kan serieus niet wachten op mijn nieuwe leven! Al ben ik wel een mietje wat de operatie aangaat.
Mijn vriend zit samen met mij in het traject dus we gaan er samen hard voor knokken!
Ik ga in beverwijk geopereerd worden dus ik ben heel benieuwd.
Maar het liefst spoel ik gewoon verder tot ik weer op de rug van een paard kan zitten. En dat ga ik zeker niet droog houden hahah !

Hebben jullie last van overtollig vel?
Daar ben ik wel een beetje bang voor, maar ik hoorde dat de ene daar heel veel last van had en de ander niet. Ik ben lid van een facebook met allemaal mensen met een gpb of die daar op wachten en ik moet zeggen dat is wel fijn hoor! Daar lees je ook allemaal verhalen positief en negatief.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 12:24

Niet iedereen schijnt last van vel overschot te krijgen. Er zijn best wat meiden (Rond mijn leeftijd) die 50/60 kg zijn afgevallen en bijna nergens last van hebben.

@minimelona: Kan je nu niet alsnog voor een gbp gaan dan?

@Furrow: Heb je het zelf moeten betalen?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 12:37

o nee niet gezien ga hem gelijk kijken tnx !

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 13:42

Jeetje wendylote ! Wat heftig !
Mijn vader heeft ook een gpb toen hij thuis kwam voelde hij zich heel beroerd maar hij dacht dat hoort er vast bij. Hij wou niks eten en drinken en het werd alleen maar erger.
Toen is hij toch maar weer terug gegaan bleek zijn darm te lekken. Die is daarna gemaakt toen mocht hij paar dagen erna weer naar huis. een paar dagen later bleek er een infectie bij te zitten want ineens snachts voelde hij wat lopen toen kwam er dus allemaal pus ( Ja sorry.. ) uit zijn wond.

Het kan inderdaad allemaal heel slecht gaan. Maar ik heb de risico's er voor over.
Liever kans hebben op... dan je hele leven ongelukkig blijven en allerlei kwaaltjes en of hart ziektes.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 15:39

Beste janneke,

Even een klein dingetje eerst: Het is geen prive kliniek.
Maar dan verder.
Sinds dat ik mij kan heugen ben ik aan het dieeten. Ik heb werkelijk waar elk dieet wat er bestaat al gehad.
Ook ben ik naar een dietist geweest vroeger. Maar het NOK wil dat het van de afgelopen 5 jaar is en de afgelopen 5 jaar ben ik daar niet geweest.
Ik ben mij zeer bewust van het feit dat het niet een wonder middel is en dat ik er zelf ook heel hard moet voor gaan knokken. Maar daar zet ik mij ook 100% voor in.
Ik denk zelf dat jij geen overgewicht heb ( Maar dit kan ik fout hebben) Maar als je overgewicht heb ga je niet zo maar sporten.
Ik wil heel graag meer bewegen maar helaas heb ik een slechte linker knie die ik niet wil overbelasten.
Dit omdat ik een staand/lopend beroep heb met een 0 uren contract. Als ik ga sporten ben ik bang dat ik mijn knie overbelast met gevolg dat ik thuis zit en dus geen inkomen heb.
Verder wandel ik veel met mijn hond en mijn paardje.
En let ik nu al heel erg op mijn eten en ben ik er allemaal heel bewust mee bezig.

Dit is geen verwijt naar jou toe of stom bedoeld maar als je werkelijk alles al heb geprobeerd. En er al je hele leven mee bezig bent. Ik kan inmiddels zelf wel een dieet gaan schrijven en zelf wel consulente worden. maar niks helpt. En dit is de aller laatste oplossing die ik heb. Dan is het erg frustrerend als er andere mensen aankomen met (Misschien goed bedoeld?) Advies.
Daarbij zijn die mensen meestal zelf op goed gewicht.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 23:00

@Kaulitz: Wauw ziet er goed uit ! :))

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 23:06

Connie: Ik wil hier maar 1 ding over zeggen en dat is als ik dat had gekund had ik deze grote stap niet hoeven zetten en als het zo makkelijk was geweest had niemand meer over de hele wereld overgewicht

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 23:15

Nee weet ik. Maar ergens irriteer ik me heel erg aan mensen die maar denken dat het heel makkelijk is en die gewoon zeggen : Niet doen let gewoon op je eten.
Bij de operatie halen ze een stuk van je maag weg. Daardoor zit je sneller vol dus kan ik niet meer eten. Waar ik normaal bij veel eten vol zit zit ik dan al vol bij een mini beetje eten. Daarbij neem je niet alles op waardoor je dus afvalt.
Als ik het zelf had kunnen doen met minder eten had ik dat al lang gedaan.
De ene word dik van 1 snee brood de ander kan een heel brood op.
Helaas ben ik die van 1 snee brood.
Ik laat liever een gevaarlijke ingreep doen dan dat ik nooit meer kan paardrijden. Nooit meer normaal kan leven. En dat gaat gebeuren want ik kan het niet alleen.
als je nog vragen heb stel gerust want sorry dat het banketstaaf overkwam maar zo bedoelde ik het niet.
Maar soms is het gewoon lastig dat mensen zeggen: verander je eet patroon gewoon.
tegen een junk kan je ook niet zeggen: Stop gewoon!
Want obesitas is een ziekte die meestal gepaard gaat met een verslaving aan eten.
En ja blijkbaar ben ik verslaafd. Ik kan het niet alleen.
Waar verslaafde afkicken van heroine met behulp van Methadon, Ga ik mijn verslaving aan met een GBP en behoorlijk wat hulp van het nok!

gr!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 20-11-16 23:19

Haha Dankjewel connie! En ik ga misschien ooit resultaten laten zien.
Enge horrorverhalen heb je helaas bij elke operatie en ik neem het maar voor lief denk ik.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 12:22

Iedereen die wen gbp nodig heeft door het eten (dus niet medisch) is verslaaft aan eten. Bij het NOK krijg je 5 jaar na begeleiding en levenslang als je het moeilijk blijft houden.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 13:57

Wo wat kan jij dat eten op een dag echwel?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 14:11

Ja sommige lukt het wel en sommige lukt het niet Valentijn5.

Hebben jullie na de gbp heel erg last gekregen van jullie kont ? Ik hoorde omdat je zo veel afvalt dat je zitpijn gaat krijgen. Hiervoor ben ik wel beetje bang mbt paardrijden. Hoe ervaren jullie dat ?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 16:39

@Miralooks
een oude bekende wat leuk!
Als je berichtjes wil sturen mag dat altijd !

gr

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 19:00

Beste bokkers.
Ik heb dit toppic geopend voor mensen die een gbp hebben of er 1 willen.
Niet voor die mensen die dit niks vinden en er tegen zijn.
Nu bedoel ik dit niet naar of boos, maar ik heb dit toppic niet geopend om alleen maar te horen hoe slecht het wel niet is. Ik heb hier voor gekozen en niemand kan mij van deze keus afhalen. Hoe andere er ook over denken.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 19:04

Cheminee bedankt!
Wens je moeder veel succes. En ik vind het tof om te zien dat je zo achter je moeder staat!
Blijf dit ook vooral doen want hulp van je naasten kan het een stukje makkelijker maken.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 21:01

Hannanas, ik ben het vollegdig eens met phormicola.
Bij mij zit veel hart en vaat ziekte in de familie. De kans zo groot zijn dat ik daar later ook last van krijg als ik geen operatie onderga. Tevens is de bypass nog niet 20 jaar oud dus het effect over 20 jaar weet (zo ver als ik weet) niemand.
Dit wil ik wel verder gaan uitzoeken maar ik ben nu op werk dus kan niet alles bekijken op dit moment.
Verder kwam ik deze link tegen. Nog nooit heel bewust naar deze video gekeken dus ik weet niet wat ze er in zeggen. Ik kan hem pas zelf bekijken als mijn collega straks weg gaat.

http://www.obesitaskliniek.nl/ervaringe ... ic-bypass/

maar ik dacht misschien is het wat ?

Verder wil ik alle mensen die mij een lief pb'tje hebben gestuurd erg bedanken!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 21:34

Ja dat klopt je zal heel je leven vitamine moeten blijven slikken omdat je darmen dusdanig kort zijn dat ze niet alles op kunnen nemen.
En ik snap dat mensen het niet gezond vinden klinken maar voor mij is dat gezonder dan zo doorleven.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-11-16 21:41

@Daffodil : Ik had het niet mooier kunnen verwoorden. _/-\o_

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-11-16 16:27

Inderdaad er zijn heel veel negatieven ervaringen en daarom vind ik dat je voor jezelf alles op een rijtje moet zetten. En dan afwegingen moet maken. Hoe graag wil je het?

en wauw daffodil Wat zie je er goed uit !

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 13-12-16 07:23

Eergisteren naar m'n werkgever gegaan op kantoor om er over te praten. Aan te geven wat mij te wachten staat en omdat ik wisseldiensten draai moest hij het weten aangezien je die 6 weken bij het nok in gesprek moet.
Helaas kreeg ik echt geen positieve reactie. Hij wou graag mee werken maar over die gbp deed hij naar mijn idee best negatief. Okal maakt het me niet uit wat hij er van vind toch kwam ik wel met een k*t gevoel thuis. Ik vond het al best spannend om tegen iemand te vertellen krijg ik zo'n reactie. Tevens vind ik dat hij er niks over te zeggen heeft en heel zijn mening niet mag uitspreken ( Tenzij het een leidinggevende is waar je goed mee omgaat of als ik er om vraag) ..
De laatste paar nachten kan ik ook niet zo goed slapen. Savonds lig ik maar te malen. Niet over mijn werkgever hoor :P maar ik vind het zo lang duren.
Ik weet dat iedereen zegt de tijd is zo voorbij en dit zal ook wel maar in mijn hoofd gaat het echt veel te langzaam.
Ik ben er zo klaar mee.
Gelukkig helpt het wel om er veel over te lezen en te praten. Maar alsnog..

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 02-02-17 19:01

Het ligt er denk ik ook aan wat ze eet. Met een bypass mag je niet meer op echt dieet maar ik denk dat het voor je moeder nu beter is om weer terug naar de basis te gaan. 6 eet momenten op een dag. Misschien kan ze hulp vragen aan dr huisarts ?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 05-02-17 06:17

Nou, mijn half jaar dietiste zit erop. van de week bellen naar het nok en dan hopelijk snel ingeplant worden met die groeps sessie's ! eindelijk !!! ...
Ik weet dat het nog wel even gaat duren maar dat half jaar zat ik echt tegen op en daar ben ik nu klaar mee.

Hoelang hebben jullie gewacht tot je ingeplant werd?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 13:38

Even voor mij een update:

Half jaar dietiste zit er op! Rapport opgestuurd en goed gekeurd nu mag ik eindelijk aan de 6 weken groeps gesprekken beginnen! *\o/* Toen ik dat hoorde rolde de tranen over mijn wangen _/-\o_
Alleen moet ik nu nog even wachten tot ze 10 mensen op een dag hebben voor een gesprek dan kan ik daarbij.
Ik verwacht zelf ergens volgende week. Laten we het hopen dan kan ik snel beginnen met Ashley 2.0!