Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 16:20

Echwel schreef:
ik eet smorgens 1 cracker, beetje yoghurt, af en toe een digestive..
In de middag sla met biet en ei
Avondeten gaat nog heel moeilijk bij mij dus ben al blij met wat ik kan eten
Na een jaar moet het beter gaan

Woo.. Dus als jij de 600 calorieën per dag naar binnen krijgt ben je al blij.

Ik vraag mij wel af...
Crashdieten en anorexia is erg erg erg ongezond, regelmatig met blijvende gezondheidsproblemen naderhand. Gewoonweg omdat je je spieren opeet, je hart een optater krijgt en enorme tekorten. Daarnaast doe je je stofwisseling en spijsvertering een enorm geweld aan.

Wat is dan het verschil (lichamelijk, niet emotioneel) met jezelf anorectisch uithongeren of een bypass?

Artsen schreeuwen brand en moord dat je écht niet zo weinig moet eten etc. Maar met een bypass mag dat dus ineens wel?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 20:40

Jammer dat er niet op mijn serieuze vraag wordt ingegaan.

Wat zeggen de artsen op dit gebied? Wat is het verschil? Ik lees hier iig al 1 persoon die zich lamlendig voelt door grote tekorten. Je geeft de auto gewoon 100 ml zonnebloemolie met diesel te drinken ipv een volle tank benzine. Geen olie, geen koelvloeistof.
Wat is het effect over 20 jaar?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 21:32

JustAshley schreef:
Hannanas, ik ben het vollegdig eens met phormicola.
Bij mij zit veel hart en vaat ziekte in de familie. De kans zo groot zijn dat ik daar later ook last van krijg als ik geen operatie onderga. Tevens is de bypass nog niet 20 jaar oud dus het effect over 20 jaar weet (zo ver als ik weet) niemand.
Dit wil ik wel verder gaan uitzoeken maar ik ben nu op werk dus kan niet alles bekijken op dit moment.
Verder kwam ik deze link tegen. Nog nooit heel bewust naar deze video gekeken dus ik weet niet wat ze er in zeggen. Ik kan hem pas zelf bekijken als mijn collega straks weg gaat.

http://www.obesitaskliniek.nl/ervaringe ... ic-bypass/

maar ik dacht misschien is het wat ?

Verder wil ik alle mensen die mij een lief pb'tje hebben gestuurd erg bedanken!

Duidelijk!
Spannend hoor. Echt kiezen tussen twee kwaden. Zelf beslissen vanaf morgen maar te eten wat je eten mag na een bypass is denk ik geen optie?
En daarna? Dan denk ik dat multivitaminen, b12, probiotica etc verplicht zijn?

Hannanas

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-07-17 16:50

JustAshley ik volg je al een tijdje.
Echt super dat het zo goed gaat!
En jeetje wat zwemmen jullie lekker veel. Ik vroeg mij daarom ook af, zwom je hiervoor ook zover? Waarom wel of niet? En waarom vielen jullie toen niet af?

Hannanas

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-07-17 21:19

JustAshley schreef:
@Hannanas: Nee hiervoor deden we eigenlijk vrij weinig aan sport. Ik had ook schaamte vooral om te zwemmen maar gek genoeg nu ik weet dat het goed komt schaam ik me niet meer.
Ik heb ook soms last van mijn linker knie ( Nu een stuk minder) En ik was bang als ik veel zou sporten dat ik die helemaal verpest daarom wilde ik er eerst een paar kilo's vanaf.
We zijn regelmatig veel afgevallen -20 kilo ongeveer. Maar het kwam er altijd weer bij aan. Geen een dieet hielp voor ons. Door de goede begeleiding van het NOK zijn we een stuk bewuster geworden qua eten. Daarbij hadden we altijd snel weer honger en kon ik best veel eten. Gelukkig is dit nu weg en dat helpt ook al een heleboel! Ik heb gek genoeg totaal geen trek meer in eten. Kan daar in tegen wel genieten van eten alleen dan van kleine portie's en gezond eten. Het is heel gek maar je smaak veranderd ook.

Ik hoop dat het jullie nu wel lukt!
Toi toi toi +:)+

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie