Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-16 14:11

Ik zie hier veel positieve berichten over de gastric bypass, fijn voor jullie!
Wel wil ik even een wat minder bericht delen. Een vriendin van mij heeft naar lang wikken en wegen een GBP gekregen. Zij heeft er enorm veel spijt van. Nu 2 jaar later is er nog weinig gewicht af, maar heeft ze wel gigantische tekorten in haar bloed. Ze eet veel minder, maar de kilo's gaan er niet af. Ook sport ze als een malle, maar het helpt allemaal niet.
Door de tekorten (die bijna niet aan te vullen zijn) voelt ze zich super slecht en baalt ze enorm dat ze ooit zo'n operatie heeft laten doen. Ook de operatie zelf was slecht begeleid. Tijdens de voorlichting is niks gezegd over mogelijke complicaties, en ook de begeleiding achteraf was niet best. Er is zelfs iemand op haar kamer die nacht overleden na de operatie.
Zij zelf zou de tijd dus echt terug willen draaien. Het lijkt zorgeloos te zijn op het moment dat je gewicht kwijt raakt dat alles weer kan, maar houdt er dus rekening mee dat het ook juist een levenslange handicap kan worden zoals voor deze meid het geval is.

Veel succes!

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
Gezocht haflinger Armani (v. Alcantara)

Ann_moi

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-11-16 15:24

Ik denk dat het vooral heel belangrijk niet bezig te zijn met wat anderen vinden. Een GBP is gewoon niet gemakkelijk, en ik vind het knap dat je zo achter je keuze staat.
Mijn post was dan ook niet bedoeld om je te verooordelen, maar omdat ik weet wat de andere kant is. En dat is levenslang 'gehandicapt' zijn na de operatie. En toch een tegengeluid te kunnen laten horen op alle positieve verhalen. De negatieve krijgen namelijk heel weinig ruimte. Deze vriendin heeft in het ziekenhuis nooit gehoord dat je er zo ziek van kon worden, en kan eigenlijk nooit meer normaal kan leven zoals het er nu uit ziet. Met een gewichtsverlies van 30 kg is ze misschien gezonder wat haar BMI betreft, maar wat betreft haar algehele gezondheid is het eigenlijk een grote handicap.
Heel veel succes met het proces, ik hoop dat het bij jou alleen maar een verbetering gaat zijn!
Laatst bijgewerkt door Ann_moi op 22-11-16 15:42, in het totaal 1 keer bewerkt

“We must be free, but to have real freedom, you must be wild and free yourself.”
Gezocht haflinger Armani (v. Alcantara)

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie