paardrijden en overgewicht.

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Re: paardrijden en overgewicht.

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 09:26

Wat super goed dat je er zo bewust mee omgaat!

Als ik je verhaal zo lees, denk ik dat je wel wat kan hebben aan de boeken van Mieke Kosters. (Het geheim van slanke mensen etc.) Biedt heel veel inzicht en handvatten! Met name in je denkwijze en omgang met eten. :)

Heel veel succes!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 10:17

lovelucydan schreef:
Voor alle mensen die meedoen echt super. Ik hoop dat we elkaar kunnen motiveren op momenten dat het moeilijk is om door te gaan. Ik heb het overdag niet moeilijk maar savonds wel na de avond maaltijd. Ik neem alleen thee en evt als de honger echt erg is een extra eiwit shake, wat doen jullie om die knop om te zetten savonds?

Avonden thuis zijn voor mij al zeldzaam. Maar ik begrijp wel wat je bedoelt en ik heb de afgelopen kerstperiode wel gemerkt dat deze goede gewoonte er in is geslopen bij mij.
Ik denk de hele dag na over wat ik al heb gegeten en of het echt nodig is, of ik niet te veel eet. Daardoor heb ik dingen leren weigeren.

Het duurt 30 dagen om een goede gewoonte aan te leren toch? Elke 30 dagen een nieuwe goede gewoonte? ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-17 13:45

Het beste werkt het toch om gewoon normaal te eten en jezelf een goed en gezond patroon van eten bewegen aan te leren. Maar iedereen wil natuurlijk een zo snel mogelijk resultaat, dus op het ongezonde af gaan minderen. Heel erg jammer, want je maakt het probleem op de lange termijn alleen maar groter. Daarbij is een heel groot doel stellen iets dat moeilijk te overbruggen is, waardoor de motivatie vaak verdwijnt.

Probeer tussenstappen te maken. Zoals: Die broek wil ik weer aan kunnen. Of ga aan de slag met twee potten met steentjes. Of geef jezelf een cadeau bij elke 5 kilo. En niet een bloemetje, maar iets dat je ├ęcht wilt.

(voor de mensen met de neiging veel te weinig of veel te slecht te gaan eten)

Oh en in mijn ogen heel belangrijk: Verbied jezelf niets! Maak de keuze dat je het niet WILT! Voelt veel beter. En gun jezelf af en toe een stukje chocola of wat anders wat je lekker vindt! Ook dunne mensen eten wel eens veel te veel. De volgende dag minderen ze gewoon weer.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie