[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:18

Welkom nieuwe mensen!

_Yasmine_ schreef:
Eight, prachtige wimpers, ik vind het persoonlijk juist heel erg mooi dat het nog natuurlijk oogt :j
Shizzel, die goudkleur vind ik echt heel erg leuk bij je staan
benthevigox, ik had wel gespiekt, oeps! Nette look!

[ [url=m/BJUza3.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/PAL5aT.jpg]Afbeelding[/url] ]
Hier vandaag een paarse centerparcs look :o Vanmiddag duik ik het zwembad in, dus het moet er of heel erg makkelijk af met water OF niet af te krijgen in water :Y)
Dus maar een tussenweg, als het goed is hoeft alleen de lipstick er van tevoren af.

Leuke look! Maar heb je nou zo'n egaal huidje of is het de filter/verzachter van je mobiel? :D

ingridxxs schreef:
Deze kleur had ik ooit op me lippen,ik vond hem heel mooi staan, en het ergste is dat ik niet meer weet welke dat was. Heb al mijn lipstiften uitgeprobeerd, en geen 1 is het. Heeeel appart.
[ [url=m/OhVDKH.png]Afbeelding[/url] ]

En zo ziet mijn eyeliner er nu uit.

[ [url=m/9S7Wti.jpg]Afbeelding[/url] ]

Die vind ik ook wel erg leuk. Mooie volle lippen ook. Jammer dat je die niet terug kan vinden. Raar.

Melati_vS schreef:
Eight, mooie frisse look!

Yasmine, je kan die donkere lipkleur goed hebben :j

Mijn look van vandaag

[ [url=m/sjAhlP.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/GuBtaw.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik vind je look heel erg geslaagd, behalve de lipstick, dat vind ik net weer to much, maar dat is een kwestie van smaak, want qua tint past hij wel bij de look.

Nico_lette schreef:
Ik zal me dit keer ook maar even voorstellen.

Dit ben ik; Ik ben Marieke en ik ben 14 :D
[ Afbeelding ]

Hebben jullie trouwens tips over hoe je van wallen afkomt..?

Welkom! Helaas geen tips behalve concealer gebruiken om het te verhullen :+ .. Verder, leuke look. Maar ik vind je wenkbrauwen wel heel massief. Vorm is wel erg mooi, maar het is heel zwaar ingevuld.

Zo, ik ben weinig met make-up bezig de laatste tijd. Ik loop al weken met een blote billen gezicht. Ben te lui, zeker met dit weer, in de regen, dan word het toch snel lelijk, als ik 2x naar stal moet per dag. Maar vandaag was ik een beetje bezig met wat vlechten en dacht, daar hoort ook make-up bij. Heel simpel, donker en aards. Dit was wel einde van de dag, of nuja.. Nu. Dus mijn lippen zijn uitgedroogd door de liquid :+

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 17:45

@Mondy: Ja, ze knallen lekker met dit :P Dus dat ga ik vaker doen.

@Lino: Ik vind de instagram looks inderdaad ook niet zo.. Veel te veel. Niet natuurlijk meer. Daarom vind ik veel make-up goeroe's niet echt geweldig op youtube. Het is mij allemaal te. Het gaat tegen travestiet make-up aan, zoals bij Nikkietutorials. Dat je dan ook op instagram voorbij komen. Ja, leuk, voor op de foto, maar niet om dagelijks mee naar buiten te lopen. Dan zie je die plamuur echt wel.

ElineS

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:03

Ik ben er geen fan van, maar vind het wel knap, dat wel, en ik kijk ook wel naar looks voor inspiratie en technieken, maar dan zet ik het wat minder aan bijvoorbeeld, dan hun. Maar de technieken die je nodig hebt voor zulke looks zijn goede technieken om te kennen/leren.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-17 18:17

Ik vind alles echt heel mooi aan de make-up, behalve de wenkbrauwen. Dat vind ik te zwaar. Ik vind de 'kale' wenkbrauw mooier bij je staan.

Maar idd, op je lippen ben ik wel verdomd jaloers :P

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-17 18:34

Dat is toch niet draagbaar :P Leuke gimmick, maar echt om veel te dragen, nee. Is het veel te duur voor ook.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-17 16:06

Er zit verschil in inderdaad, mar echt heeel minuscuul. Links is inderdaad wat warmer/donkerder.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 20:32

Jans schreef:
Ik zie weer allemaal prachtige gezichten. Friem, Anc, Mondy <3

Flups welkom!

Ik verwaarloos het hier een beetje.. lees wel mee maar reageer bijna niet omdat het voor mij geen doen is van die enorme bijleesberichten te maken :o (net als dat ik al een week geen makeup draag omdat ik met mn gebroken poot niet in de slaapkamer kom :') en man heeft geen idee wat ik bedoel met neem Naked 3 en mn mascara even mee. Dan kijkt hij me aan.. uhhh hoe ziet het eruit :+

Hihi, hetzelfde hier. Of tenminste, ik heb wel tijd, maar ik ben qua make-up heel erg lui de laatste tijd dus meer dan mijn wenkbrauwen en mascara draag ik niet. Ook wel lekker voor mijn huid.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-02-17 23:35

Ik wil je wimpers... En je ogen... En je make-up skills :') Heel mooi!

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-17 23:56

LadyMadonna schreef:
Kwam deze net tegen, misschien vinden jullie het leuk om te zien.. een make Up tutorial uit de jaren 60 :)
[ Video ]

Over Eyeliner
Citaat:
"Black can only be worn by girls with very black hair"

Well... That has changed.

Grappig om te zien. Hoe foundation en het setten met transluctant powder etc, toen ook al zo was. Dacht dat dat echt iets was van nu.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-17 21:42

Djilna schreef:
Vandaag dus lekker knalkleurtje op. MAC Hollywood Cerise :+:
Binnen en in de auto met meer licht.

[ [url=m/SNyUOq.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/OLgFQK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Laatste is wel iets met een filtertje trouwens ;)

Ik heb ook zo'n felroze, maar ben er nog steeds niet over uit of ik het gaaf vind of niet haha. Je moet het in ieder geval niet dragen bij een heftige ooglook, want dat is dubbel op. Ik vind het je wel staan, alleen zou ik het niet combineren met een trui in dezelfde kleur, dat vind ik dan net weer teveel roze :+

Prachtig Elke, die kleur! Vind het je heel goed staan. Leuk ook, een filmpje. Is duidelijker dan een foto.

Foto's vind ik ook best lastig soms. Vooral omdat ik weinig hooded eyes heb en dan vind ik het lastig om mijn look op een foto vast te leggen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-02-17 23:37

Je ziet er goed uit Suus! Vind je haarkleur nu trouwens ook mooi. Niet te blond of te donker. Staat je goed.

@Elke: Scheer jij zelf dat stukje van je wenkbrauwen af? Dan ben je wel soort van 'gedwongen' elke dag je wenkbrauwen te doen lijkt me, omdat anders de helft mist :P Ik ga zo vaak nog make-up loos de deur uit, dat ik dat niet zou willen. Maar kan me voorstellen dat het makkelijker is om de vorm perfect te maken, als je geen haartjes hebt die het in een bepaalde vorm dwingen.

@Avalien: Overlijn jij je lippen? Want zo lijkt het een beetje. Ik kan het ook mis hebben, maar als je dat doet dan zou ik dat minder doen, vooral onder. Je hebt een grotere onderlip dan bovenlip (ik ook, dus welkom bij de club), maar door de felle kleurtjes die je draagt trek je de aandacht daar erg naartoe. Is een reden waarom ik eigenlijk ook bar weinig lipstick draag, en weinig felle kleuren, omdat ik de aandacht daar minder naartoe wil trekken.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-17 01:06

Ik bedoelde het het niet negatief of naar en mijn excuses als dat wel zo was.

Het is echt niet dat ik je lippen lelijk vind, daar gaat het niet om. Het gaat erom dat ik felle kleuren sowieso al snel gewaagd vind en dat weinig mensen het kunnen hebben. Met ongelijke lippen vind ik het dan al helemaal gewaagd. Daarom doe ik het ook niet bij mezelf, misschien af en toe, maar niet vaak. Ik vind mijn eigen lippen ook niet lelijk. De jouwe evenmin.

Make-up is er om je de nadruk te leggen op bepaalde features en iedereen doet dat anders, kwestie van wat je van nature hebt, maar ook smaak.

Ik vind het heel mooi als iemand met veel wenkbrauw daar de nadruk op legt, waar ik het minder mooi vind als iemand met hele blonde dunne wenkbrauwen, ze heel breed en uitdrukkelijk maakt. Ik vind het mooi als iemand met veel crease veel verschillende kleuren gebruikt en ook nog een lekkere dikke wing, maar ik vind het minder mooi bij hooded eyes, omdat er zo weinig canvas is en je dan vooral de wing ziet als een zwarte streep en that's it.

Dat betekend niet dat ik de hooded eyes en de dunne blonde wenkbrauwen lelijk vind, maar dat ik, vanuit mijn eigen voorkeuze, bepaalde dingen bij bepaalde gezichtsvormen en features niet zou doen.

Ik vind felle kleuren op je lippen, als deze veel verschillen, niet mooi. Eigenlijk vind ik extreme kleuren lipstick sowieso al niet erg mooi. In dit topic staat nog een opmerking over een lijn felle lipsticks, dat ik die niet draagbaar vind qua kleur. Net zoals dat ik eerder in het topic een opmerking maakte dat ik insta-brows niet heel mooi vind. Andere bokkers vinden insta-brows wel mooi, vinden die felle kleuren wel draagbaar, blijven gewoon wings doen met hooded eyes en van alles nog wat. Wat je mooi vind, moet je gewoon blijven doen.

Ik vroeg me gewoon af, omdat ik het niet goed kon zien, of je overlijnde en zo ja, dat ik dat niet zou doen. Je overlijnt niet, oké, dan zou ik juist als advies geven om boven een klein beetje te overlijnen om wat meer balans te krijgen. Ik overlijn ook altijd iets bovenaan met potlood, als ik dan wel lipstick draag. Maar wederom, dat is een tip vanuit wat ik mooi vind bij lippen, als jij daar niets mee wil doen en tevreden bent, prima toch.

Ik hoop dat ik hierin wat duidelijker ben en dat niemand zich beledigd voelt, want dat is helemaal niet mijn bedoeling.

Ik heb idd al tijdje geen look geplaatst. Ben een beetje lui geworden met make-up :+ :+ Zit sowieso nog altijd te struggelen met mijn wenkbrauwen. Ik probeer ze wat meer in een goede vorm uit te laten groeien, maar ze zijn erg ongelijk en uugh, dat frustreert en dan heb ik er helemaal geen zin in en laat ik het maar :P Misschien kan ik ze ook maar beter afscheren :+ Behalve dat ik niet de skills heb om ze mooi terug te tekenen.

Dan gaat het er zo uit zien :')

Afbeelding

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-17 15:07

Ik heb nog nooit bij MAC getest, maar wel bij Douglas en ik voel me daar altijd zo verplicht iets te kopen.. En ik voel me altijd zo arm :') Dan zoek ik iets voor max 20,- bijvoorbeeld en dan komen ze aan met iets geweldigs, probeer ik het uit en dan "Het is wel iets boven je budget, 45,- maar het is een heel goed merk blablabla" Ehhh... En dan heb ik echt moeite om te zeggen van nee bedankt. Sowieso heb ik moeite om weg te gaan uit de Douglas zonder iets te kopen :P Ze doen dat in ieder geval goed.. Maar daarom vermijd ik zulke plekken en wandel ik het liefst de Etos binnen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 01:37

Wow..

Ik wist dat de felle lichten alles veel beter lieten lijken, maar dat er filters waren die alles uit bleachen. Photoshop op film. Ik bedoel, mijn selfie camera heeft ook zo'n functie, maar dat is overduidelijk te zien als je die gebruikt. Deze duurdere camera's vind ik neit zo opvallend.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-17 17:42

Djilna schreef:
Resistance ik heb er 1 plus 2 crème varianten. Prima!

Lisa staat je goed!

Ik heb vandaag ook met oogschaduw gespeeld. Input gevraagd en kwam op paars met gouden ooglook uit. Nagemaakt van een Instagram-foto en ben behoorlijk tevreden! :)
[ [url=m/nr5hUY.jpg]Afbeelding[/url] ]

Gaaf dat paarse. Staat je heel goed. Ik vind het een leuke look. Geen op of aanmerkingen aan.

@Shizzel: Woooow wat een stash. Wat gaaf!!

Mondy schreef:
Vandaag de andere liquid op en moet zeggen dat ik erg tevreden ben. Blijft super zitten en heb alleen na de lunch ietsje bijgewerkt.

[ [url=m/W7gQgE.jpg]Afbeelding[/url] ]

Berdien ...swatches !! :))

Ik vind het roze op je lippen je erg goed staan! Maar ik ben dan ook fan van roze.

borstnoot schreef:
Mijn look van vandaag!
Lekker simpel :P

[ [url=m/RxcF4e.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/sUoO4n.jpg]Afbeelding[/url] ]
Prachtig licht ook ;(

Edit: vandaag komt nyx stone fox bij mij binnen. Ik zal hem voor jullie swatchen!

Simpel maar geslaagd. Alleen is er iets met de wenkbrauwen wat me minder bevalt. Ik weet niet zo goed wat er mis is, want ze zijn goed ingevuld. Ook niet te heftig vind ik. Misschien te ver naar binnen, dat het te vroeg begint. Maar dat kan ook gewoon door de hoek van de foto komen :P Heb je ook een recht aanzicht? Ben benieuwd hoe dat eruit zit.

Ik ben vandaag ook even bezig geweest met matte aardetinten. Foto's zijn wat wazig, want het was gemaakt met het laatste licht van de dag :p Ik ben in een fase dat ik geen zin heb in glitters. Ik doe normaal licht naar donker, maar switch dat steeds vaker om, van donker naar licht.

Afbeelding

Afbeelding

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:30

Fair schreef:
Wat een aparte mooie kleur! Ik ben er benieuwd naar in combi met een ooglook!

Mijn bestelling van Boozyshop is binnen <3 Chocolate pallete en een sleek lipstick, ik ben echt verliefd.

[ [url=m/1NEplz.jpg]Afbeelding[/url] ]
[ [url=m/EN4mDA.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik doe echt serieus alles met dat chocolate pallette. Is mijn favoriete pallete. Leuke neutrale matte kleuren en hele fijne met glans. Zowat al mijn looks hebben altijd wel wat kleuren van dat palette erin zitten. Ook de lichtste twee. De glans in de ooghoek en de andere gebruik ik veel om te blenden.

@Yasmine: Ik heb exact hetzelfde probleem. Dat is sowieso een valkuil met onze ogen, hooded. Gewoon in de arcadeboog dan zie je het niet, blend je erboven, dan krijg je al snel dat het teveel is. Erg lastig om die balans te vinden.

Het helpt in ieder geval al bij mij om aan de zijkanten het niet teveel te blenden, maar zorgen dat er een rechte lijn zit waar de oogschaduw gewoon ophoud. Dat kan je bijvoorbeeld ook doen met plakband. Ik heb nooit zin in plakband dus werk het dan altijd bij met wat concealer, met een kwastje, om het wat uitgeschoten lijkt weg te halen.
Laatst bijgewerkt door ElineS op 24-02-17 18:57, in het totaal 1 keer bewerkt

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 18:59

Ik dacht, huh blauw? Ik heb geen blauw, maar ik heb net een andere versie zie ik nu. Ik heb de donkere chocola pallete :D Dus wel een aantal overeenkomsten, maar veel meer donkere kleuren heb ik en ipv blauw heb ik donkerpaars

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 19:57

Ja, ik ben nu 1 aan het uitzoeken weer en twijfel tussen twee... Enn ik krijg er gewoon honger van, ernaar staren. Vind ze er lekkerder en echter uitzien dan die van Two Faced.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:26

Ik had niet door dat het naar chocola rook. Nooit door gehad haha. Maar snufde er nu net aan en inderdaad, choocoo :Y)

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-02-17 22:55

Oeps, Too Faced :P . Ik heb er niets van verder. Sowieso heb ik haast geen dure merken, omdat er genoeg goedkopere dupes zijn. Gezien ik het duurdere gewoon echt niet kan veroorloven ben ik heel blij met de dupes. Kunnen mensen met minder budget tenminste ook nog uit de voeten met leuke make-up. Je zal altijd goedkopere versies hebben van iets duurs. Qua make-up, kleren, schoenen, interieur en eigenlijk elk product wel. Als jij daar niet voor bent, zulke dupes, dan koop je ze inderdaad niet en steun je het merk door het van hen te kopen. Dikke prima. Maar ik kan me geen 30/40,- of meer palette veroorloven, maar die van 10,- wel en de kwaliteit is mij prima genoeg. Ik ben dan ook erg blij met goede dupes. Kopiëren gebeurd nu eenmaal en als dat prijzen drukt, dat vind ik niet erg.

Maar dat komt omdat ik ook van mening ben dat make-up onnodig duur is. Sommige prijzen zijn echt belachelijk. Ik kan me best wel eens wat duurs veroorloven hier en daar, maar alsnog doe ik het niet. Uit principe weiger ik gewoon hoge prijzen te betalen voor make-up. Behalve foundation, maar dat kan helaas soms niet anders.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 00:50

Oh er zit zeker verschil in de kwaliteit, ook als ik kijk naar de swatches en de reviews lees. Too Faced is gewoon betere kwaliteit, dat geloof ik best. Maar ik vind dat net niet belangrijk genoeg om iets duurders te kopen. Want met wat ik heb kan ik ook goede looks maken, en met primer en spray, blijft het de hele dag goed zitten. Misschien moet ik soms wat meer opbouwen en blenden dan bij een duurder palette, maar dat vind ik niet erg.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 01:02

Zou ik geen problemen mee hebben. Vroeger toen ik klein was deden we dit ook, maar dan met kleren en schoenen. We woonden met 9 kids, dus mijn oudere broers en zussen gingen dan in de bakken van de Scapino of andere winkels van dat soort 'duiken'. Niks mis mee met de spullen.. Het is nu alleen wel wat moeilijker dan vroeger, gezien de dumpsters zich vaak gewoon binnen hekken bevinden en er een slot op zit :P Zal wel anders zijn dan in Amerika denk ik. Gezien heel veel meiden het gewoon doen.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-17 22:39

Fair schreef:
Linoleum, mooie look, je kan Mehr goed hebben. :)
Dnt, look alsjeblieft! <3
Joolien, mooie rustige kleuren! dit staat je echt enorm goed.
Eight, mooi! :') Vooral die wimpers, lekker alledaags. :') En glitter <3
Mooie look Berdien!
Ladymadonna, gave kleur!
Kaygee, ik ben verliefd! wat een sprekende kleuren en mooie combi!

Ik heb vandaag een look met mijn nieuwe i heart chocolate pallet + de sleek lipstick.

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

[ Afbeelding ]

De kleuren van het chocolate pallet zijn super nice! Heel gepigmenteert. Wel aardig wat fall out en ik vond de lichtere kleuren wat minder sprekend.
En de sleep lipstick vind ik niets. :') Ik heb hem nu al 2 uur op en hij plakt nog en droogt heel onregelmatig op waardoor er kleur verschil is. Hij lijkt erg op mijn Kylie jenner Kourt K lipstick. :P

Mooooi hoor!! Ik vind het juist prachtig. Iets meer blenden kan, maar het is ook niet storend zo vind ik.

@Kaygee: Ook prachtig. Ik gebruik ook altijd minimaal 4/5 kleuren, ook al zie je dat vaak in het uiteindelijke resultaat niet :P

@Ladymadonna: In het begin gebruikte ik er max 2/3 kleuren. Dat is ook prima. Doe ik nog steeds wel eens. Hoe meer ervaring je opdoet, hoe handiger je ermee word en hoe meer je gaat uitproberen met meer kleurtjes.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-02-17 21:06

Ik ben heeel benieuwd hoe het eruit ziet als het heelt. Ziet er nu al heel goed uit! Je gezicht word er meteen anders van. Het is volwassener en sensueler.

ElineS

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-02-17 21:19

LadyMadonna schreef:
Lichtbruin? Oh... Ok! Was ik zelf nooit op gekomen :')
Tnx!
Die links boven bijv?
[ [url=m/rdYFyK.jpg]Afbeelding[/url] ]

Mondy, twee kleuren

Ik heb hier wel een voorbeeld foto voor het blenden. Je ziet op het eerste plaatje dat het een harde lijn is. Met een zachte blend kwast kun je dit uitvagen. Dit kan op meerdere manieren. Eerst degene zoals al op het plaatje. Je ziet op het laatste plaatje dat de harde lijn weg is. Je blend dus gewoon de kleur die je gebruikt heel goed in tot je het resultaat van het laatste plaatje krijgt. Kijk gewoon even op youtube naar filmpjes over hoe blenden moet. Daar is genoeg van te vinden. Kijken en oefenen.

Je kan ook een andere lichte kleur gebruiken om mee te blenden. Dat is vooral handig als je dus een donkere of felle kleur, zoals groen, op je ooglid hebt en je deze kleur niet over je hele arcadeboog en erboven wilt. De bruine kleur in het plaatje is licht genoeg om als één kleur over je oog te werken, maar donkere of felle kleuren komen dan niet mooi uit.

Om de harde lijn van het groene weg te werken, wat jij hebt op de foto, pak je een blending brush en kies je een lichte natuurlijke tint. Een nude tint. Ik gebruik meestal lichtbruin, maar bij een zwarte smokey eye pak ik grijs en werk ik met paars, pak ik vaak lichtroze. Maar lichtbruin is overal wel geschikt voor. Het beste is een matte kleur. Geen glans. Je doet met die kleur exact hetzelfde op het plaatje. Over de arcadeboog en net zolang heen en weer gaan tot de harde rand weg geblend is en er een natuurlijke overgang van groen naar je huidskleur is zonder een harde lijn.

Afbeelding