Gastric bypass

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

JustAshley

Re: Gastric bypass

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 13:46

Dietiste moest voor de verzekering dus het was absoluut een moetje.
Maar heb er wel veel van geleerd. En daarom ga je nog 6 weken met zn alle praten om je nog meer voor te bereiden en over je eetgewoontes.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 16:57

Ik gok na de 6 weken nog 2 weken shake en dan de operatie .. ik ga ongeveer uit van juni/juli

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 17:02

Ja het is allemaal heel vaag. In Beverwijk wel ze zeggen dat je dat moet doen zodat het vet rond je lever slinkt zodat ze er dan beter bij kunnen. Maar bij sommige ziekenhuizen hoeft het niet. Dat is net zoals trombose prikken moet ook bij de een wel en de ander weer niet. Om het makkelijk te maken.... :p

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 17:12

Shhh! Ik en naalden.... ben ook nog nooit geopereerd heb nog nooit ik een ziekenhuis geslapen dus dat word nog wat.. ik weet wel dat ik meteen wat ga vragen voor iets tegen de zenuwen!

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 17:20

Nee maar zo hoorde ik ook dat je bij sommige wel een half jaar diëtiste moest hebben gehad en bij de ander niet.. terwijl mij verteld word dat dat moet voor de verzekering. Lijkt me dan toch niet uit in welk ziekenhuis je geholpen word. En zo ook met dat eten en dag erna de een mag wel vast voedsel en bij het andere ziekenhuis niet. Allemaal van die dingen dat ik denk ja wat is het nou dan?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 19:14

Ik heb een bmi boven de 40

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 19:19

Ik ben heel benieuwd naar de 6 weken gesprekken die ik ga krijgen. Verder was ik al helemaal "goed" gekeurd

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 19:36

Wat tof! Toch best komisch dat het groepje van de bypass met elkaar uit eten gaat Okal weet ik dat je best uit eten kan gaan. Wel lekker goedkoop zeker?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 19:57

Zoals donna idd al zegt het zijn gesprekken met in totaal 10 mensen die ook de operatie gaan krijgen.. daarna krijg je je operatie en dan kom je nog een paar keer bij elkaar om te praten waar je tegen aan loopt of wat juist goed is gegaan.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 20:01

Zijn jullie trouwens al lid van de Facebook: Gastric Bypass - Nederland ? Een groep met 2. 497 leden met heel veel voor en na foto's maar ook heel veel tips! Ik heb daar erg veel aan gehad. En wat ook wel fijn is is dat het een besloten groep is dus geen van je Facebook vrienden kan mee lezen

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 21-03-17 20:05

Klopt ja dat gaat hem bij mij ook woorden maar dat vind ik wel fijn! Dan kan ik altijd ergens terecht als het me niet alleen lukt. Nou is het ook wel dat mijn vader en broer het ook al hebben gehad en ik nu samen met mijn vriend in het traject zit. Maar als je toch vast loopt kan je altijd hulp krijgen van hun

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 22:06

Cool sans! Welkom bij de "club" Haha!
Heb je al 6 maanden (afgelopen 5 jaar) diëtist gehad ?
En waar ben jij in het traject ?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 23-03-17 22:15

Oké ik ben ook in Beverwijk. Weet niet of ik dat mensen aan zou bevelen. Hoorde wel is klachten dat er fouten werden gemaakt maar dacht altijd ja overal kan wat fout gaan maar bij mij zijn er ook dingen fout gegaan. Qua operatie vertrouw ik ze gwn 100% hoor alleen qua papierwerk hoor je wel dat ze vaak fouten maken dus hou ze wel in de gaten

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-17 12:47

Volgende week vrijdag mijn eerste groeps gesprek van de 6 ! *\%/*
Tussen 9 en 23 juni eindelijk de operatie !
Ben er zo aan toe na een jaar met dit alles bezig te zijn geweest!! Enige voordeel is dat ik in de zomer geopereerd word dat vind ik wel heel fijn is toch wat minder deprimerend om dan 'thuis' te zitten.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 31-03-17 12:58

Gelukkig wel ! Heb best een tijdje gewacht dus dan kan dit er ook nog wel bij haha.
Mijn vriend word eind mei geopereerd dus dat is wel mooi geplant! Als hij een beetje weer op de been is ga ik onder het mes. Ben wel bang voor de operatie maarja daar denk ik nu nog maar niet aan :9

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 10:59

Ja met mij gaat het goed! Heb inmiddels 3 groepssessies gehad vrijdag de 4e. Ben langs de annestesist geweest. Hard filmpje is gemaakt bloed is afgenomen. Daarin allemaal een go! Mijn vriend heeft al een voorlopige datum 15 mei.. en sommige uit mn groep hebben ook al een datum een paar 17 mei en een paar 20 mei.. dus ik ga er van uit dat ik ook 1 van die datums heb. Word wat want we hebben nog een hond die uitgelaten moet worden en die is best sterk. Dus ik hoop dat er 5 dagen tussen zit en geen 2. Maarja we zien wel.
Die groepssessies zijn serieus wel gezellig en heel interessant.

Op werk merk ik wel dat ik nu moeilijk mijn gedachte bij dingen kan houden. Ik ben blijkbaar toch heel nerveus.
Maarja ben nog nooit geopereerd en vind bloedprikken al eng dus ik had ook niet anders verwacht. Ik heb het wel al aangegeven bij de annestesist dus als ik daar aan kom krijg ik gelijk wat kalmerends

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 12:29

Ja we krijgen allebei dezelfde operatie. Gelukkig wonen mijn ouders in de buurt. En er zitten wel een paar dagen tussen. Dus we moeten gaan kijken hoe het gaat.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 26-04-17 13:42

Ja daarom. Ik ga niet mijn datum afzeggen met de kans dat ik weer lang moet wachten. Anders had mijn vriend toch fulltime blijven werken. Dus komt wel goed.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 16:10

Ag. Ik snap haar bezorgdheid maar het gaat vast helemaal goed komen. Haal van te voor al het eten in huis (Zal niet zo veel zijn haha) En als het ons allemaal echt niet lukt heb ik altijd ouders om de hoek of een heel lief vriendinnetje die me met van alles kan en wil helpen. Dus no worries !

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 16:57

Tnx voor je tip Cissy daar heb ik wat aan!
Zit er niet mega veel suiker in die knijpfruit?

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 17:26

ik kan altijd alleen op mijn buik slapen.. Dus dat word nog wat

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 17:30

Dreamy schreef:
Ik ben blij voor jullie, Ash! Hopelijk verloopt alles voorspoedig :)

Tnx cher! Ik hoop het ook. :j

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 27-04-17 18:21

Gaat ook wel lukken hoor. Je moet na de operatie veel lopen dus dat komt goed uit.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 28-04-17 09:59

Ja alleen in zo'n knijpzakje zitten dan al snel 4/6 stuks fruit. Dus dan kom je weer aan een behoorlijke hoeveelheid suikers. Aangezien je maar 2 stuks fruit mag per dag. Denk toch dat ik het maar bij de eiwitten hou.

JustAshley

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter: 29-04-17 05:45

@mamamika: bedankt voor je berichtje! ik hoop dat mij ook alles mee gaat vallen maar tot nu toe vind ik het nog heel eng allemaal haha.

@Echwel: Tnx voor je tip! Deze kreeg ik gister ook in een groeps bijeenkomst. Eerste week moet ik aan de gladde soep dus ik moet wat gaan maken een paar dagen voor de operatie. Alleen zou ik niet weten wat voor soep. Ben d'r niet echt van.. Maar het is niet anders dus we moeten creatief zijn.