Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Janine1990

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:52

Ja ik heb er eentje! Een roze met blauwe met noppen, 1.10/1,45kg geloof ik.

Elke dag tien minuutjes hoepelen (na opbouw) en je ziet in no time resultaat hoor! Ik had behoorlijke lovehandles, maar door mijn hoepel slinken die enorm!
Het is super leuk om te doen en last van de rug is verleden tijd door het hoepelen! Bij het paardrijden ook veel voordelen, je gaat er een stuk beter van zitten.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 21:57

Mette schreef:
Klinkt goed :D
@Janine1990: waar is die van jou van? Ik vind 50 euro namelijk best een aardig bedrag.

https://www.fitnesshoelahoep.com/home/h ... pa-occur=1

Ik heb er destijds iets van 40 euro voor betaald.
Je kan ook een kinderhoepel nemen, maar dat heeft geen effect :') Dat is pas weggegooid geld.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:15

Yessy schreef:
Ik heb er ook eentje maar niet echt het idee dat het veel deed met 10 minuten per dag. Maar misschien had ik langer dan een paar weken moeten volhouden :')

Maar had je serieus een buikje? Of was je gewoon plat? Voelde je het ook niet in je lichaam?

Want ik had niet heel erg een buikje, maar er zat wel wat vet op. Naast dat ik uiteraard ook op mijn eten lette, zag je echt wel resultaat. Mijn lovehandles slonken heel erg snel en mijn buik begon behoorlijk te tekenen op de goede manier.
En dat zag je echt binnen twee weken!

Daarbij heb ik altijd veel last van mijn rug gehad, fysiotherapie heeft dat voor een deel verholpen, maar dan kwam het best snel terug. Terwijl het door het hoepelen eigenlijk blijvend weg is! Ik zit letterlijk lekkerder in mijn vel.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:36

Yessy schreef:
Ik vermoed dat ik net zo'n buikje heb als wat jij had, maar de hoepel draaide daarboven dus misschien was dat het probleem?

Draait bij mij ook daarboven :j
In het begin niet hoor _O- Maar in het begin was ik ook bont en blauw op mijn heupbot _O- Dat heeft een paar weken geduurd, maar daarna nooit weer gezien.
Misschien komt het ook wel door de noppen hoor? Ik heb nog nooit een andere hoepel geprobeerd.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-04-15 22:40

Yessy schreef:
Hmm misschien moet ik gewoon weer starten dan, inderdaad icm minder koekjes eten :D Ik was inderdaad ook een week pijnlijk blauw, daarna was dat over :D

Proberen kan nooit kwaad met de zomer op komst!

Ik sportte er verder totaal niet bij.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-04-15 11:06

Geldklopperij... mwah... als je 40 euro betaalt en dat ding helemaal af hoepelt in 800 keer gebruik, kost het maar 5 cent per keer. Goedkoper dan de sportschool. En ik denk dat een hoepel wel wat langer mee gaat ;)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-04-15 20:31

Yessy schreef:
Als je na een paar dagen hoepelen veel pijn hebt van de blauwe plekken dan zou ik gewoon even 2-3 dagen stoppen tot het geen pijn meer doet en dan weer verder in de opbouw. Dan ben je als het goed is definitief van de blauwe plekken af, dat was iig bij mij zo en ook bij anderen op bokt zag ik in dat andere topic.

Eens! En klopt helemaal!
Ik ging voor max 1 dag niet hoopen, verder smeerde ik twee keer per dag arniflor. Wondermiddel!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-04-15 12:57

Eleionomae schreef:
Gekke is ook dat mijn andere heup helemaal niet blauw is :+ nouja. T heeft nu een week om te herstellen want ik ga morgen op vakantie en dan laat ik m thuis haha

Ik had het nog veel erger (maar ik heb die met kleine noppen), ook snel gevoelig voor blauwe plekken _O-
Maar als je er eenmaal doorheen bent, krijg je ze niet weer :)

_Nelleke_ schreef:
Ik heb ook m'n Bodyhoop binnen. Eerste indruk?

Ik hou 'm makkelijk hoog beide kanten op. Vind het echt alles behalve intensief eigenlijk. Ik heb ook niet het idee dat dit echt iets doet voor je buikspieren omdat het ding zo makkelijk hoog te houden is. Het enige wat ik wel merk is dat de doorbloeding redelijk omhoog gaat, voelt een beetje na een paar minuten alsof je zo'n massage-waterstraal op je hebt gehad.

Maar intensief, spierkracht verhogend en vetverbrandend? Nee, daar geloof ik niet in.

Intensiteit kan je zelf verhogen als je er weinig moeite mee hebt. Door de hoepel sneller rond te laten gaan bijvoorbeeld. Reken maar dat je dan je buikspieren voelt tijdens het oefenen. Ik heb er nog nooit spierpijn van gehad gelukkig.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-05-15 17:31

mystery1980 schreef:
stukje pvc buis bij de gamma gehaald en rond gebogen, verbindingsstukje ertussen en nog geen 2 euro voor een hoepel.
Prima om eens te proberen dacht ik. Helaas moet ik nog effe oefenen want het lukt mij maar heel kort. Mijn vriend kan het rustig een kwartier volhouden, frustrerend.. -O-

Lol, zo kan ik het ook niet... Maar met mijn 1,45kg fitness hoop kan ik gerust een half uur doorgaan hoor...

Is je hoepel écht rond? Zo ja, probeer de buis eens te vullen met zand, zodat je gewicht hebt om tegenaan te hoepelen. Dat zou het al eenvoudiger moeten maken. :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-05-15 21:39

_KellyAV schreef:
Ik dacht ach wat een gezeur van iedereen dat ze blauw worden, ik kan wel wat hebben... Nou die woorden neem ik heel hard terug :')
Maar ik kan het wel elke dag langer volhouden!

Top cleo!! Hoevaak hoepel jij en hoelang doe je dat?

_O-

M'n ouders wilden me vorig jaar amper naar het strand hebben, wat moesten mensen daar wel niet denken?

Niet dat ik daar naar luisterde :') Maar het was wel heel ernstig om te zien :')

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-05-15 21:20

Olympia96 schreef:
Maar even zonder dollen hè? Is het slim om door te hoepelen met al die blauwe plekken? Ik had vandaag een hogere rijbroek aan de hele dag en ik schrok me kapot toen ik die uitdeed. M'n blauwe plekken zijn nu diep paars van kleur omdat de band van die broek precies over de blauwe plekken liep. ;(

Zijn jullie gestopt tot de plekken weg waren? Ik denk dat ik dat maar wel even doe. Vind dit een beetje absurde vormen aannemen zo langzamerhand }:0

Ik ging gewoon door, maar smeerde twee keer per dag arniflor. Of eerstehulpgel van VSM. Werkt heel erg goed!!!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-15 16:53

Met een zware hoepel kan je ook wel snel hoepelen. Je moet er alleen wat meer je best voor doen. }>

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-04-16 12:44

Ik ben ook weer begonnen.

Heb getracht fanatiek fitness te combineren met de paardensport en 40 uur per week werken. Maar dat ging helaas niet meer :( Had geen dag of moment meer voor mezelf.
En het grappige is dat ik meer resultaat van het hoepelen zie dan van het fitnessen. Ik doe het elke dag, ongeveer een kwartier. Vanochtend wat langer omdat ik twee dagen achter elkaar geen tijd had ivm andere zaken. Morgen doe ik nog en keer wat langer dan een kwartier.

Lovehandles verdwijnen inderdaad erg snel! Dat vind ik zelf erg prettig :)

Helaas is mijn hoepel geknapt op een rottige plek. Hij is gemaakt en werkt nog prima, maar ik weet niet voor hoelang nog. M'n zusje heeft een iets andere hoepel dan ik die me ook wel prettig lijkt, dus misschien straks voor een zwaardere hoepel als deze verder kapot gaat.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 18:10

Hyawatta, ik kreeg ook vreselijke blauwe plekken en hoepelen deed pijn. Ben toen om de dag gaan hoepelen en smeerde veel met vallen en stoten zalf/arnica (weet niet meer welke). Blauwe plekken zijn nooit weer terug gekomen. Het komt volgens mij vaak omdat je op je heupbot hoepelt en je moet echt op je taille hoepelen volgens mij. Want ik heb al twee jaar geen blauwe plek meer gehad :n

En ik heb de 1,45kg met massagenoppen. Dus reken maar dat ik bont en blauw was... :P

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 19:24

hyawatta schreef:
Dat zou kunnen kloppen idd, vandaag ging het beter en nergens last van gehad. kwam nu ook niet zoveel op het heupbot. Hoop dat het voor mij ook hierbij blijft haha

Neem het in ieder geval in overweging voordat je zo'n band aanschaft... ;) Als het zo blijft, ja dan moet je dat echt wel doen. Maar als het komt doordat je pas net bent begonnen... Wacht dan nog even daarmee... :) En natuurlijk met beleid hoepelen...

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:41

hyawatta schreef:
Kijk het idd nog ff paar weken aan.

Wil het straks ook gaan afwisselen met trampoline springen op de kleine sport trampoline, nog meer mensen die dat doen of willen gaan doen?

Zoals dat ene filmpje dat heel lang rond ging op FB? Dat die dames ineens op paarden zitten?

Vroegah hadden wij thuis een grote trampoline. Ik kon met 15 ook al wel aan de tena :') Dus met zo'n kleintje zie ik het niet echt zitten :o Maar ben ook niet gedisciplineerd genoeg daarvoor denk ik. Het is wel een stuk beter voor je knieën dan touwtje springen gok ik.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 20:56

hyawatta schreef:
Heb ik dat filmpje gemist haha. Kijk maar eens op jump up trampoline. Dat is heel anders dan die grote, Dit is echt fitness ;)

Ja, is wel hetzelfde :)
https://www.youtube.com/watch?v=LsL8dGj0BLU

Maar dat ga je bij je sportschool doen? Ik dacht dat je bedoelde dat je dat ook zelfstandig zou doen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-05-16 21:24

Nou dat vind ik echt heel erg knap hoor!

Ik hou het ook thuis, sportschool is leuk als je er tijd voor hebt. Paardrijden en hoepelen gaat tot dusverre goed samen :)

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-05-16 17:09

gribaldi schreef:
Blauwe heupen? Daar heb ik dan weer geen last van.
Vorige week wel met gekneusde ribben rond gelopen, wil het vanavond weer oppakken.
Hopelijk dan iets minder pijnlijk :+

Janine hoe gaat het verder bij jou?

Euh... ik ben ff blond geloof ik :') Wat bedoel je? :o?

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-05-16 20:12

Je moet niet per se op je heupen gaan hoepelen hoor, is hartstikke pijnlijk!
Hoort gewoon in de taille. Als je plekken hebt dan komt het waarschijnlijk doordat de hoepel op je heupen komt.

Moet je niet in de hand willen werken hoor :P Straks lig je op het strand en denkt men dat je mishandeld wordt!

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-08-16 17:02

hyawatta schreef:
Nee het is niet de bedoeling maar dan is het een teken dat je te lang hebt gehoepeld, 5min voor de eerste keer is haast al te veel, 2á3 minuten om te beginnen en dan na een paar keer 1of2minuutjes erbij en zo maar door ;)

Misschien, bij de meeste lukt het links niet en rechts wel, dat komt vanzelf wel goed, na een paar keer ging links ook net zo goed als rechts.

Dit inderdaad, heerlijk negatieve insteek om binnen te komen waaien in een topic onbarefeet...

Plus: Paardrijden leer je ook niet in één keer goed. Wanneer je blauwe plekken van het hoepelen krijgt, krijg je die voornamelijk rond het heupbot omdat je hoepel hier veel tegenaan botst. Als je pas begint met hoepelen is het heel erg lastig om echt in je taille te hoepelen. Je hebt enorm veel steun aan die heupbotten in het begin om de hoepel weer omhoog te krijgen.

Ach en onveilig... Het zijn maar blauwe plekken. Ik mag hopen dat wanneer je met een volwassenenhoepel begint je al wel zo oud bent dat eventuele hemofilie al lang en breed is geconstateerd. En dat je in zo'n geval prima weet of je überhaupt verstandig doet aan hoepelen.

Janine1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-04-17 08:30

Ik moet ook weer beginnen, maar het is buiten zo koud :')

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie