3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 19:01

Ik heb de fitbit besteld, ben heel benieuwd :D cadeautje voor mezelf omdat ik zover gekomen ben en om me hopelijk te helpen de laatste kilo's kwijt te raken.

Leuk dat t hier weer zo druk is!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 08:33

Hier hetzelfde als linoleum. Ik drink ruim voldoende dus daarvoor hoef ik het niet bij te houden.

Vanavod bbq bij vrienden, dus rest van de dag maar beetje opletten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 09:26

Op mn werk drink ik veel thee met soms water tussendoor. Thuis drink ik eigenlijk te weinig gewoon water, grijp toch snel naar spa met een smaakje, cola zero of suikervrije limo, naast een paar kopjes thee. Dat is mn volgende punt om aan te pakken. Infused water vind ik ook nog wel lekker, maar ben toch vaak te lui om het even te maken :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:38

Het heeft me wel op een idee gebracht trouwens, fles infused water gemaakt met aardbeien en kaneelbasilicum van mn moestuintje, ben benieuwd hoe t wordt. Dan heb ik een bestemming ervoor :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:03

Dikke knuffel annikoe :(:) lijkt me echt rot!

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 11:10

Plutolover gezond eten hoeft echt niet duur te zijn, en veel producten kan je op zoveel verschillende manieren gebruiken dat je echt niet weg hoeft te gooien. Kwestie van plannen. Daarnaast vind ik bijv cornflakes nou niet echt onder gezond vallen, maar dat is weer een ander verhaal.
Ook is afvallen prima te doen zonder allemaal producten te halen die je anders nooit gebruikt, uiteindelijk gaat het erom dat je minder eet dan je verbruikt. Natuurlijk is gezond eten een pre, het is beter voor je lichaam, maar geen voorwaarde om af te vallen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 20:06

Bbq is pizza geworden, stond iets te veel (frisse) wind. Daarmee is dit mn lijstje geworden:
O: 2 volk broodjes met salami
L: omelet van 2 eieren, 100 gr roerbakgroenten en 10 gram parmezaanse kaas
T: 2 grote speculaaskoeken
T2: gevulde koek
A: pizza
T: snickers ijsje

Compleet kansloos dus :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 07:02

Wow piekosjj, da's een hoop :oo

Vandaag een dagje dierentuin. Aangezien gisteren niet zo'n beste dag was, ga ik wel proberen het vandaag netjes te houden. Nog 4 weken tot de vakantie, en zou eigenlijk nog wel 2 kg kwijt willen O:)

Het wordt denk ik zoiets:
O: havermout met halfvolle melk
T: kiwi
L: belegd broodje
T: 2 biscuitjes
A: volkoren pasta met tomatensaus, roerbakgroenten en gehakt

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 19:05

Ik eet vaak wat extra als ik gesport heb, maar dan meer omdat ik dan meer trek heb, niet perse om aan te vullen.

Het ging vandaag best goed met netjes eten, totdat we nog even langs de campingwinkel waren geweest en erg hongerig compleet vast kwamen te staan op het parkeerterrein. Toen heeft de Mac gewonnen :') Morgen weer gewoon werken, dan gaat t weer makkelijker.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:57

Ik ben vandaag weer redelijk in het gareel, weet alleen nog niet wat ik vanavond te eten krijg (eet bij mn moeder) maar dat zal wel gezond zijn denk ik.
O: Magere kokoskwark met weetabix
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
L: 2 volkoren boterhammen met kaas en tomaat, gekookt eitje, kom paprikasoep
T: banaan
A:?
T: hangt af van avondeten, denk wat rauwkost
B: veel lopen op het werk, verder niet zo veel

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 19:50

Chocoladedrang check :+ zelfde reden ook :') de milka oreo was erg lekker O:)
Nou ja, voorheen zou ik dan 3 dingen gekocht hebben, nu 1 reep gehaald en die braaf gedeeld met manlief.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:19

Denk ook bijv aan een handje noten, dat eet vrij makkelijk weg en is hoog in kcal. Je hoeft niet naar ongezonde dingen te grijpen om je kcal omhoog te krikken :)

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:14

Er wordt inderdaad direct gereageerd, en dat kan natuurlijk confronterend zijn... maar dat betekent niet dat ze ongelijk hebben :) een heel groot deel van afvallen en "de knop omzetten" is stoppen met smoesjes... als je gezond wilt eten, kan dat gewoon. Waar je ook woont, werkt etc, er is heus een mouw aan te passen. Soms moet je meer moeite doen, maar onmogelijk is het zelden. Doe wat je ermee wilt doen.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:30

Ik begon inderdaad over smoesjes, maa5r zoals ik al zei, die smoesjes zijn bij veel mensen met overgewicht nou eenmaal een groot probleem. Zo ook bij mezelf, zoals in mijn lijstjes ook regelmatig te zien is :) Ik zeg ook niet dat je daarmee slecht bezig bent oid, alleen dat het je in de weg staat om effectief bezig te zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:47

De manier waarop je reageert laat eigenlijk heel mooi zien waar het probleem ligt. Namelijk niet bij ons :) Succes verder.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 08:08

Ik denk dat het sowieso, voor iedereen, goed is om in je achterhoofd te houden dat tips die gegeven precies dat zijn: tips. Doe ermee wat je wilt, gooi ze uit het raam als je dat wilt, maakt niemand wat uit. De dingen die gezegd worden zijn geen waardeoordeel, maar een poging om iemand te helpen. Betekent niet dat alles voor iedereen bruikbaar is, pik eruit wat je kunt gebruiken.

Ik moet echt weer even mn draai vinden, weet niet waarom dat opeens zo lastig is. Denk beetje met de vakantie in het vooruitzicht, oude gewoonte zeg maar. Voorheen liet ik al weken voor de vakantie los, at alles wat los en vast zat (zowel ervoor als tijdens) en was dan heel boos en teleurgesteld als ik na de vakantie een paar kilo zwaarder was. Ik wil het nu heel anders doen, natuurlijk mag ik best wat extra in de vakantie, maar ik wil niet helemaal los gaan. Niet chips EN ijs EN drank EN snoep etc, maar gewoon 1 ding kiezen waar ik erg veel zin in heb. Daarnaast wil ik meer bewegen dan ik normaal deed, gewoon ook omdat ik mn conditie die ik opgebouwd heb vast wil houden.
Maar goed, blijkbaar zit dat duiveltje er toch nog, want ik ga de laatste tijd iets te vaak "in de fout". Ik compenseer aardig dus ben nog niet aangekomen, maar moet echt weer wat gezonder eten. Tijd van de maand helpt ook niet mee, maar dat moet ook geen excuus zijn.

Lijstje voor vandaag:
O: havermout met halfvolle melk
T: 2 vitalu crackers met slankie sambal
L: meergranenbol met ossenworst, pompoensoep
T: appel, banaan
A: Maaltijdsalade mexicaans van de AH
T: high protein kokoskwark

B: sporten

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 09:11

Gezond koken op de camping vind ik nog best een uitdaging :') gaat wel hoor, maar toch niet zo makkelijk als thuis. Aan de andere kant eet ik dan wel weer meer fruit enzo. En stokbroodjes met franse kaasjes, dat ook :+

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:01

Oh dat is nog wel een goede tip, thnx :)* We hebben vorig jaar een kleine gas bbq gekocht voor op de camping (op kolen mag in het gebied niet vanwege brandgevaar), daar kan ik een hoop op maken natuurlijk.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 10:07

Jaaa, dat ik daar nog niet aan gedacht had :D Ook gewoon een extra mogelijkheid, want heb wel 3 pitten maar kan ze niet tegelijk gebruiken, dus het maakt het ook gewoon makkelijker. Zeker met kinderen is het altijd schipperen tussen wat ik lekker (en gezond) vind en wat zij lekker vinden :+ Nu kan ik ook gewoon voor mezelf iets op de bbq gooien, of juist voor hun als dat zo uitkomt.
Blij met je tip :D

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:04

Mijne is nu geloof ik 1650 ofzo, iig tussen 1600 en 1700. Maar ik zie geen 1200 staan?

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 12:47

Hoezo weten we het niet? Secricible is bijv diƫtiste, en zo zitten hier genoeg mensen die behoorlijk veel van voeding of bijv sport af weten. Als ik voor mezelf spreek, ik heb heus de waarheid niet in pacht, maar bij mij ligt de moeite met afvallen niet zozeer in een gebrek aan kennis, meer aan motivatie en doorzettingsvermogen. Die kennis heb ik voor een groot deel hier in het topic opgedaan trouwens, maar ik heb mij bijv ook goed ingelezen bij diverse bronnen, en heb ook bij meerdere diƫtistes gelopen, niet alleen voor overgewicht maar ook voor zwangerschapsdiabetes.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:46

Ik heb mn BMR maar weer eens opnieuw uitgerekend, was t beetje kwijt. Is nu 1597.
Klopt natuurlijk ook wel, ben nog wel iets afgevallen.

Ook gekeken bij welk gewicht ik een gezond BMI zou hebben, dat is 73 kg. Niet dat BMI nou alles zegt, maar dan heb ik een beetje iets om me op te richten.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 18:43

Misschien een salade als avondmaaltijd? Dat is vaak wat lichter dan een bord warm eten.
Of idd maaltijden omdraaien, maar dat moet dat logistiek wel te doen zijn.

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 21:04

Ohhh brood met gesmolten kaas uit de oven :9 dat idee moet ik snel weer uit mn hoofd zetten :+

Net mn middelomtrek gemeten, daar heb ik echt nog wel een eind te gaan. Is nu 92 cm :o

Laura82

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 06:54

Ik wilde net zeggen lekkere tijd om te moeten werken, maar toen zag ik je woonplaats :+

Ik ben vandaag vrij, het weer is niet best dus dat wordt een beetje binnen rommelen. Vanavond een condoleance dus sporten gaat helaas ook niet lukken. Als de kinderen zich even gedragen eens proberen wat oefeningen tussendoor te doen.
Plan voor vandaag:
O: 2 volk broodjes met pindakaas
T: komkommer en tomaatjes
L: meergranenbol met geitenkaas, sla en paprika
T: appel
A: weet ik nog niet zeker, ik denk gehaktbal met bloemkool en aardappelen