3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Emmaa_

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 11:36

Ik ben ook weer van de partij! Net vier dagen in Londen geweest dus moet de komende dagen echt weer even strak in het gareel :+

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-17 14:36

FatCat schreef:
Wie valt er hier af met de fitbit?

Ik sta nu 2 weeken op dieet, en er nog geen gram vanaf ;( heb het gevoel dat de fitbit de callorien dit ik verbrand overschat. Iemand dezelfde (of juist niet) ervarding?

Ik gebruik ook een fitbit en ik heb wel het idee dat mijn verbranding redelijk klopt. Het enige wat er bij mij wel gebeurt is dat hij regelmatig naar een verbranding van 3500 kcal of meer schiet als ik een actieve dag heb en dat lijkt me wat overdreven.

Ik zou gewoon m'n BMR uitrekenen en daar op aansturen. Beweeg je meer kan je wat extra pakken, heb je echt een luie dag ga je net iets boven je BMR zitten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-17 10:26

Ik drink water en koffie. Water vaak met een scheutje citroensap of infused water met wat limoentjes om er een smaakje aan te geven, maar ook lang niet altijd.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 18:59

Bij mij wisselt het of ik extra eet. Als ik honger heb pak ik er wat bij, als ik geen moeite heb met mijn normale doel laat ik het lekker zitten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 12:54

Als je ineens een kilo zwaarder bent is dat echt geen vet, dat is onmogelijk. Dan moet je wel heel veel gegeten hebben. Ik zou gewoon uitgaan van vocht, en sowieso een app downloaden waar je je gewicht elke dag kan invoeren en die dan het gemiddelde uitrekent (bv happy scale) ipv zelf erover gaan stressen. Ik ben nu gestopt met elke dag wegen maar als je dat wel doet is het echt zaak dat je gemiddelden pakt om je hoofd rustig te houden.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:09

plutolover schreef:
Wat is een fitbit.

En ik bedoelde Ind dat ik probeer niet veel meer te eten dan dat ik al doe op een dag. ;-)

Google ;) Een fitbit is een activiteitentracker die dagelijks je stappen bijhoudt, maar ook de kcal die je verbrandt en bv je hartslag.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:13

Mijn lijstje voor vandaag is een beetje rommelig :+ Werd pas heel laat wakker en moet om 5 uur op school zijn dus ga met de auto, maar dat betekent wel dat ik later thuis ben omdat ik door de spits terug moet en dus waarschijnlijk even blijf hangen.

O/L: Een glas karnemelk, een glas halfvolle melk en een kruidenboter stokbroodje van de AH (783)
T: B'tween chocolade rozijn (207)
A: Een halve quasedilla met 25g kaas, 150g rundergehakt en gebakken in olijfolie (811)

Totaal: 1800 met heule slechte macro's.

Sta alweer een tijdje stil, heb ook al een tijdje niks bijgehouden dus voel me er weer slecht over. Vanaf vandaag even wat strakker in het gareel, ga even een weekje wat lager in kcal zitten (100 lager dan normaal) om te kijken of dat me uit dit impasse kan trekken.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 13:19

1800 is inderdaad best te doen, maar het is wel een stapje onder m'n BMR dus zie het echt als iets tijdelijks om mijn lichaam even een schop te geven. Daarna weer braaf terug naar 1900 :)) Ik weet ook dondersgoed waarom het minder gaat, gewoon omdat ik slecht aan het eten ben. Hou het niet meer bij en dan is de neiging zo groot om gewoon ongezonde dingen te gaan eten :=

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:13

Je moet niet kijken naar wat zij aanraden in combinatie met dagen om af te vallen, maar je moet je BMR pakken. Dat moet je ondergrens zijn.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:29

Ja en ja, bij jullie allebei. Je BMR is echt wat je lichaam nodig heeft om draaiende te blijven zonder enige vorm van beweging dan ook (dus zelfs zonder ogen knipperen of typen op je laptop). Dat zou echt je ondergrens moeten zijn. Heb je een actief beroep of sport je erg veel is het verstandig om daar wat boven te gaan zitten, heb je echt een zittend beroep en beweeg je daarnaast ook niet veel kan je er bv 100 kcal boven gaan zitten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 20:37

Ik denk dat bijhouden en invoeren icm gezonde keuzes maken altijd wel heel goed is, maar ik zou mijn BMR wel echt als harde ondergrens zien. Dus niet denken 'oh ik heb totaal geen honger meer maar ik heb nog maar 900 kcal gegeten vandaag'. Het is even wennen maar ik weet nu precies wanneer ik genoeg gegeten heb. Als ik te veel eet word ik misselijk en als ik te weinig eet word ik draaierig en trillerig. Mijn lichaam is best wel goed ingesteld op het aantal kcal dat ik graag wil eten op een dag.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:15

_Snow_White schreef:
Ik heb er eigenlijk toch wel moeite mee om aan mijn BMR te komen, vooral omdat ik op dit maar 1-2x per week sport en door medicijnen 9-10 uur per dag slaap.
Ik heb volgens de BMR website in de OP iets over de 1700kcal per dag nodig, terwijl ik met pijn en moeite 1600 gezonde kcal naar binnen krijg. Ik kan dan wel tussendoortjes met veel kcal gaan eten, maar dan voel ik me compleet beroerd, kan de Mac enzo ook niet goed verdragen. Ik zit vol met ~1200 -O-

Dit is voor mij sowieso allemaal een beetje raar sinds ik voor mijn medische molen 2 jaar terug prima 2500kcal per dag naar binnen kreeg en dan ook niet aankwam :Y)

Er zijn ook producten die niet McDonalds zijn die van zichzelf wat voller zijn in kcal he. Veel eiwitrepen zijn bijvoorbeeld vrij hoog in kcal. Als je een stuk fruit verwisselt voor zoiets zit je al veel hoger.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-17 21:48

Ik vind het lastige met shakediëten dat je inderdaad een tijdje heel makkelijk weinig kcal kan eten, maar je leert jezelf niet om een gezond patroon te ontwikkelen. Uiteindelijk wil je (neem ik aan) een voedingspatroon voor jezelf vinden waarin je niet meer zo veel aankomt maar stabiel op een gewicht blijft. De rest van je leven shakes drinken is gewoon niet de bedoeling. Waarom niet de balans zoeken en dus de ijsjes en de pizza overslaan maar gewoon een normale maaltijd als lunch eten?

Oh en @trysteffy: als je maar een paar kilo kwijt wilt zou ik dat toch ook lekker in beweging gaan zoeken. Te lui voor de sportschool of bootcamp vind ik zo'n bullshitexcuus. Sporten is gewoon gezond en goed voor je lichaam.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:45

Ik vind het behoorlijk heftig dat je ons 'misselijk' noemt omdat we kritiek/feedback geven op de manier waarop je dit oplost. De sfeer in dit topic is altijd erg goed, ondanks dat we elkaar soms directe feedback geven. Jouw posts doen daar eerder afbreuk aan dan de manier waarop wij tegen jou zeggen dat het een beetje slap is om maar te blijven zeggen dat je je voedingspatroon in de toekomst gaat veranderen. Dat is imo helemaal niet iets wat je moet opbouwen of afbouwen namelijk.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 13:17

Mijn BMR is op dit moment iets van 1850 (ben 1.88 en nu nog net boven de 100 kilo) en ja dat voelt vreemd, maar ik ben er nu op ingesteld.

Emmaa_

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 14:34

Ik val als eerst af in m'n gezicht, bij m'n sleutelbenen en op mijn borsten. Mijn sleutelbenen voel ik veel duidelijker zitten na een paar kilo's en mijn gezicht is slanker. Boobs zijn op zich geen heel groot probleem, ze zijn de laatste jaren erg veel gegroeid en een beetje minder vind ik niet zo erg :)) zou wel graag willen dat m'n buik iets sneller zou gaan, maar dat komt vooral omdat ik dat zelf niet zo goed zie.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:02

gribaldi schreef:
Ronde vollere billen zijn toch helemaal mode :')

@BK netjes zeg zo stabiel!

Ach mijn benen zijn ook altijd groot vind dat ook een van de lelijkste punten :+

Maar dan wel in combinatie met een wespentaille en ook nog eens grote boobs toch? :')

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 15:04

Bij mij ook ja :')

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:27

Ik heb er ook een van medisana maar zou het waterpercentage en vetpercentage echt niet serieus nemen. Dat kan zo'n weegschaal niet aflezen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 12:34

Echt heel onbetrouwbaar. Een weegschaal kan dat gewoon niet meten als je er alleen op gaat staan. De enige manier waarop je vetpercentage echt kan meten is door het met een huidplooitest te meten.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-06-17 13:24

Hoe heb je dat precies uitgerekend dan? Want dingen als een kop tomatensoep en een warme salade met asperges klinken toch wel behoorlijk mager, niet als meer dan 400 kcal per maaltijd in ieder geval. Misschien een tip om je lijstjes wat uitgebreider te posten, met de exacte ingrediënten en de kcal per maaltijd erbij. Dan is het in ieder geval een stuk makkelijker om er tips en adviezen over te geven :)

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-06-17 21:59

Yentaah schreef:
Met deze hitte de hele dag op stal geweest: wedstrijd gereden en ringmeester geweest, dus genoeg stappen gezet haha

O: 2 boterhammen, ei, spek, kaas
L: appel, tosti kaas, 2 rijstwafels met heksnkaas
T: m&m's, een kiwi, wat komkommer
A: haricots verts, aardappel, schnitzel
B: 6000 stappen, 30 min fietsen, 30 min paardrijden

En dit zijn maar 1040 kcal, dus ik moet gaan snacken, wat een kwelling :P

Niet om heel bitchy uit de hoek te komen maar zou je niet gewoon overdag wat meer eten? Je vertelt een paar dagen geleden dat je out bent gegaan en dat je 3 dagen op een rij maar 1000 kcal op een dag eet, dan weet je toch ook dat je dit niet moet doen?

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 13:59

Ik ben best blij met mijn lijstje voor vandaag. Ben nog steeds een beetje aan het aankloten met het vinden van een goed ritme waarin ik geen honger heb maar ook gewoon netjes binnen mijn kcal blijf. Vandaag dus weer IF geprobeerd en niet ontbeten.

L: Magioni pizzabodem met zelfgemaakte tomatensaus en 75g pizzakaas (605)
T1: Zo'n mini milka oreo reep en een bakje Melkunie protein yoghurt in aardbeiensmaak (337)
A: Spinazietaartjes (bladerdeeg, ei, beetje boursin en spinazie) met 100g zoete aardappel (gebakken in wat olijfolie) en kipfilet (ook gebakken in wat olijfolie) (673)
T2: Verspreid over de dag 7 rijstwafels (210)

Totaal: 1844

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:07

Er zijn zo veel opties om gezond te eten, ook als je geen koelkast tot je beschikking hebt. Je zou 's morgens bv ook havermout kunnen eten, of brood met beleg dat niet in de koelkast hoeft. 's Avonds hoef je ook geen hotdog te halen, je kan ook pasta maken met ingrediënten die niet in de koeling hoeven of die je dagvers koopt en dus gelijk klaarmaakt. Kant en klaar zou ik gewoon skippen, want het is ongezond, vaak onnodig duur en volgestopt met allerlei loze kcal.

Ik raad je toch wel aan om te gaan tracken wat je eet op een dag. Dat betekent dus echt alles wegen en invoeren zodat je inzicht krijgt in wat je nu eet en hoe dat staat in verhouding tot je beweging en activiteit. Als ik je uitleg zo bekijk denk ik namelijk dat je echt wel flink wat kcal binnen krijgt maar dat je bent afgevallen door de enorme hitte en het vele bewegen. Dan raak je vooral vocht kwijt als een malle en door het bewegen ongetwijfeld ook behoorlijk wat vet.
Door het bijhouden van je voeding kan je kijken wat daar te winnen valt zodat je terug in NL weer wat makkelijker naar beneden kan doorschakelen.

Emmaa_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 15:11

Zo, die toon mag ook wel wat minder hoor. Je komt hier zelf om tips vragen, ik ging er vanuit dat je wel een keuken had waar je bijvoorbeeld een pannetje water kon koken. Wat wil je hier dan precies horen?