3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

__Sannne

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 00:35

Yaayy nieuw topic! *\o/*

Ik lees weer gezellig mee :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 01:13

Ook maar even een lijstje dan :)

O: overnight oats met banaan, kaneel, honing, yoghurt en melk
L: stuk ciabatta brood met tzaziki, kipfilet en komkommer en een kop cup-a-soup
T: notenreep
A: nog niet zeker, misschien een stukje quiche.

Neem waarschijnlijk ook nog wat extra tussendoor. Ochtenddienst dus ontbijt rond 7u. Lunch rond 12u en dan kan ik het echt niet volhouden tot s'avonds, dus waarschijnlijk 2 keer lunch hehe :))

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 02:18

Nagini, die taart ziet er echt super lekker uit. Vind het alleen zo jammer dat we zoveel producten hier niet hebben. O.a. kwark enzo. Zou zo graag een kwarktaart maken.. Oh en lekker eten koken wat je zelf lekker vind als je vriend weg is klinkt zo fijn. Mijn vriend was laatst ook een weekje weg, alleen realiseerde ik me toen pas dat hij letterlijk alles lekker vindt..

Ja :') imy, geen idee hoeveel tzaziki bevat. Het is in ieder geval erg lekker. :9

Imre, ik maak, voordat ik boodschappen ga doen, altijd een lijstje met welk gerecht ik op welke dag ga maken. Maar ik wijk er meestal wel vanaf haha. Soms bedenk ik ontbijt en/of lunch van te voren, maar meestal bepaal ik pas op de dag/het moment zelf. Zou graag meer vooruit willen plannen, maar ik ben niet zo goed in me aan een planning houden :')

Succes petravandemeerx!

Emma, leuk gehad in Londen? Ik hou van die stad. Wil zo graag weer even terug voor een paar daagjes, helaas niet zo makkelijk meer nu :')

Wat goed EllaBellaah! *\o/*

Gefeliciteerd met je verjaardag _Snow_White! Y)(^)

Welkom Shanna, ik vind de op inderdaad ook erg leerzaam, staan veel goede tips in!

Nirvana_ weeg je ook alles af wat je eet? Dat kan een heel precies beeld geven! :)

Goldwynn, volgens mij zijn eierkoeken iets wat vooral door Sonja erg bekend is gaan staan als "gezond" terwijl ze helemaal niet zo gezond zijn. Of nouja, wat is gezond. Ik eet zelf liever iets waar ik meer vol van raak voor het aantal kcal of een koekje die ik dan ook echt heel erg lekker vind. :9

Kimmie, echt heel lelijk dat iemand je een pb heeft gedaan :n Ik vind dit juist zo'n leuk motiverend topic en dan moet er zo vervelend gedaan worden. Vooral triest ook dat het via pb moet. Pussies. Niks van aantrekken hoor! Ik vind je lijstjes, zeker voor jouw leeftijd, erg netjes. :)

MightyJoe hoooooiiii *\o/*

Goedzo Mloes. Had mijn maandelijkse feestje een paar dagen terug. Gelijk 3 chocoladedonuts gegeten. Oeps. :o

Past_Simple; oeeeh gehaktballetjes met pindasaus. Jummie :9 Pindasaus kennen ze hier niet echt, dus maak het nu altijd zelf, ook erg lekker.

--

Mijn lijstje van gisteren is helaas niet zo goed afgelopen. 1 pizzaslice als avondeten. (Van sals pizza, dus 1 slice is zo groot als een gemiddeld hoofd :') ) Verder heel veel geslapen, was moe..

Vandaag;
O: Yoghurt met oats en 1 banaan
L: Nacho's met kip, sla, kaassaus en tomatensalsa
L2: stuk ciabatta brood met ham/kaas en komkommer
A: of quiche, of rijst met kip en groente, ligt er een beetje aan waar ik zin in heb om te koken.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 07:46

als je liga evergreen in je dag past qua kcal/macro's, zou ik die gewoon lekker nemen als je dat lekker vindt. Eten moet wel leuk en lekker blijven :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 23:29

Mama3 schreef:
Er zijn wat extraatjes bijgekomen. 60gr paprikachips, schaaltje kwark en ananas, blokje choco puur en een reep en dat allemaal binnen m'n calorieen en zonder schuldgevoel. Joepie

Fijn is dat he!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-17 05:35

Piekosjj schreef:
Oei ik 'betrap' mezelf erop dat ik steeds vaker dit topic aanklik :+ Ik ben opzich zeker niet ontevreden met mezelf maar er mogen altijd wat kiloo'tjes af en ik wil gewoon in general wat gezonder gaan eten. Vooral chocolade is een probleem en ik heb nu al een maand niks gekocht dus dat gaat al de goeie kant op :))

Vandaag niks bijgehouden. Ik heb 1500/1600 kcal verbrand bij het hardlopen dus ook niet echt nodig imo omdat ik nooit zo veel 'bij' kan eten in een dag!

Annikoe dikke knuffel :(:) Mijn vriend woont in Zweden en de laatste keer dat ik 'm zag is m'n lijf wel een maand vd leg geweest er na. Geen trek, forceren wat te eten (=snacks, chips, chocolade), niet kunnen slapen. Succes d'r mee!

1500/1600 kcal verbrand met hardlopen? :wow: Hoe ver loop je dan wel niet?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 01:57

Nagini schreef:
Ik zal zo een beetje bij lezen.
Ga even door een paar rotte dagen heen dat ik totaal geen eetlust heb.
Al twee dagen geen avondeten gehad en 1 dag zelfs alleen ontbijt en een appel.

Ga vandaag maar eens proberen wat te eten.

:(:)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 02:05

Kiwi; is het anders geen idee om zelf smoothies te maken voor lunch? Dan weet je precies wat erin zit, en dat zou je in principe ook "voor altijd" kunnen blijven doen. Een goed gevulde smoothie met havermout, banaan, yoghurt etc houdt je sowieso wel voor een paar uur vol!

Mijn lijstje voor vandaag;
O (9u): 2 geroosterde volkorenboterhammen met philadelphia en tonijn uit blik.
T/L1 (rond 12u): Smoothie van 2 kleine bananen, wat eetlepels yoghurt, kaneel, flink wat havermout en melk.
L2 (rond half 4): Peperroni pizza. ($5 pizza van domino's)

Ik werk vandaag tot 8u, en ga daarna direct naar de bar om Rugby te kijken. Nog geen idee hoe en wat ik met avondeten ga doen, dus daarom mocht die pizza van mij wel vandaag. Eet eventueel nog wat kleins zodra we thuis zijn.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:18

Paulina schreef:
Laura82 schreef:
Eens kijken wat mn fitbit doet met sporten :D gisteren met een dag bureauwerk maar wel bijna 9000 stappen zo'n 2300 kcal verbrandt, viel me alles mee.

Hoe kan dat? Ik heb hem de halve dag om gehad en 10.500 stappen gelopen voor de lunch. Bij mij komt dat op 123kcal

Volgens mij bedoeld Laura haar totale kcal verbranding van die dag, en niet alleen van die stappen. ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 09:56

Mijn eten is echt heel raar geworden vandaag. :') Hele middag staan bevriezen op een rugby veld en daarna te moe om uitgebreid te gaan koken. Niet echt maaltijden gehad, meer kleine dingetjes gegeten over de hele dag.

O: 2 volkoren boterhammen met garlic hummus en tonijn uit blik
T: muffin (op het rugbyveld = geen gezonde opties)
T: paar schijfjes komkommer met paar blokjes "gouda" kaas
T: 50gr japanse mix (van die rijstdinkies)
T: kleingesneden komkommer met kleingesneden feta (wilde kleine salade maken maar geen sla in huis)
T: 6 kipnuggets uit de oven

Lekker random dus. Morgen ben ik jarig, dus ga s'ochtends lekker pannenkoeken bakken. In de middag waarschijnlijk wat eten op de boot (gaan een dolfijnen&walvissen tocht doen) en dan s'avonds uit eten bij een fancy all-you-can-eat steakhouse waar ze naar je tafel komen met bijv. Een enorm stuk vlees en dan snijden ze een stuk voor je af. Maar ze hebben ook vis etc. Echt zó lekker heb er zo veel zin in. <3 Treatday all the way!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-06-17 11:10

Mandy92 schreef:
Paar dagen geleden hier gemeld, nu even iets meer informatie.

Mandy, 25 jaar en er mogen wat kilootjes aan.
Altijd 57 kilo gewogen, sinds 3,5 jaar diabetes type 1 en de kilo's zijn eraan gevlogen. Momenteel 72 kilo, en ik zou graag weer richting de 60 kilo willen. Zelf ben ik ook gewichtsconsulente/voedingsconsulente. Maar jezelf begeleiden is toch wel een vak apart.

Lijstje:
O: brinta met melk.
T: -
L: Leftovers van gisteravond; sperzieboontjes en wat zoete aardappel. Waarschijnlijk nog een avocado erbij.

Dit is toch hopelijk niet het enige wat je de hele dag gegeten hebt?

__Sannne

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:00

Haring in de blender :')

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:03

Mooi lijstje Gribaldi :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-06-17 09:41

gribaldi schreef:
DeEenhoorn schreef:
Ik kom me ook maar eens melden :D lees al 30 pagina's mee.
Ik ben Suzanne, 17 jaar en mijn doel is afvallen door minder ongezonde tussendoortjes te kopen op school (brood van thuis mee dus) en water/lichte limonade te drinken in plaats van frisdranken en sterke limonade. Dan drink ik wel gelijk minder, 4,5 liter voorheen, nu 3, max 3,5 liter
Mijn startgewicht was 71,5 kg bij een lengte van 1,69 M en ik weeg momenteel 69 kg. Graag wil ik een stabiel gewicht rond 60 kg (max 2,5 kg boven of onder dit gewicht is prima).
Ohja, mijn bmr is 1550 kcal en op een normale dag krijg ik ongeveer 1700 kcal binnen denk ik. Ik weeg mijn eten niet af :)

Je zou eens je eten moeten afwegen en invullen om te zien hoeveel je daadwerkelijk binnen krijgt..

Dit inderdaad, vind persoonlijk kcal schatten erg tricky, tenzij je bijv. heel lang alles afgewogen hebt en de hoeveelheden uit je hoofd kent zegmaar.

Welkom trouwens! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-06-17 07:57

Even een egopost, reageer morgen weer wat uitgebreider. Heb een beetje haast haha.

O: Koffie
T: 2 mandarijnen en een noten proteïne bar
L: Stuk tijgerbrood met gerookte kip, sla, komkommer en beetje mayo. + 50 gram gezouten pinda's
T: Kippenpoot :')
T: Koffie
A: pasta met rundergehakt, tomaten uit blik, paprika, champignons en jamie oliver saus, oh en beetje parmezaanse kaas
T: handje nacho's met dip + waarschijnlijk stuk of 3 vodka lemonade mixjes. Gaan m'n verjaardag nog een beetje vieren. :)

Kan beter, maar voor mijn doen al heel goed. Aangezien ik gerust een hele dag op enkel ongezonde lunch en nog ongezondere avondeten kan doen. (die lijstjes plaats ik ook liever niet :o )

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:36

Same, nu vind ik wegen wel interessant hoor, zeker in het begin. Beetje aanvoelen wat wel en niet werkt en progressie zien is uiteraard alleen maar leuk.

Maar uiteindelijk gaat het erom hoe je je voelt en hoe het plaatje eruit ziet. Als jij tevreden bent met een paar kilo meer (of minder) dan je oorspronkelijke doel, waarom niet!

Nu weer terug meelezen. Momenteel niet helemaal in de juiste situatie om goed met afvallen bezig te kunnen. Maar hopelijk kan ik binnenkort actief mee praten! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-09-17 11:44

Jaa dat is zeker waar. Wat dat betreft is (volgens mij) centimeters opmeten het beste. Obessief worden van de weegschaal is niet goed, maar als je daar niet al te gevoelig voor bent is (elke dag) wegen geen probleem. :)

Ik weeg zelf graag elke dag, als het mogelijk is, zodat je een zo goed mogelijk beeld krijgt van wat je gemiddeld weegt per week. Juist omdat er soms wel een kilo verschil kan zitten tussen twee dagen, en als je dan net op die "zware" dag weegt, kan het lijken alsof je niks vooruit bent gegaan, terwijl het gemiddelde van die 7 dagen juist wel weer beter is uitgevallen.

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-10-17 22:40

Én je kan ook dingen handmatig invoeren als je ze niet kan vinden ;)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-11-17 23:08

Heyy guys! Ik kom ook weer onder mijn meeleessteen vandaan. Volg dit topic al sinds het eerste deel en af en toe wel wat mee gepraat maar nooit echt heel fanatiek bezig geweest met afvallen.

Tot nu! Ik heb eindelijk geen smoesjes meer haha. Mijn vriend en ik hebben net een nieuw appartement, en beiden vaste werkdagen/uren. Dus geen smoesjes meer om 5 keer per week buiten de deur te eten. :')

Ik ben +- 1.70 en weeg rond de 86 kilo. Ik zou graag rond de 66 kilo willen wegen, maar als ik met 70 kilo tevreden ben met het plaatje is het ook goed. Ik sport momenteel niet, maar wil vanaf deze week beginnen met zwemmen (minimaal 3x per week). Verder is eten mijn grootste punt. Ik hou van koken, maar eet totaal niet regelmatig. Ik eet op vrije dagen soms maar 1 maaltijd per dag, en op andere dagen 6 keer. Moet daar echt leren mijn ritme in te vinden.

Ik moet nog even een keukenweegschaal aanschaffen en dan kan ik beginnen met alles bijhouden in MFP. Wat ik overigens een hele fijne app vind!

Cheeers **\O/**

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 09:13

Dankje! :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 10:52

Jaa bevalt heel goed Gribaldi! Alleen nog geen meubels dus slapen op ons matras op de grond haha. Maar is prima te doen! Waar ga je heen op vakantie?

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 11:41

Ohh wat tof Gribaldi! Daar heb ik net anderhalf jaar gewoond <3 nu sinds 2 maandjes hier in Aus. NZ is echt geweldig!

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:41

Nz is inderdaad super mooi, maar ik ben hier niet voor vakantie helaas. En qua wonen en werken is Aus stukken beter. :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-11-17 12:59

Onze huur is inderdaad wat goedkoper, maar we zitten nu ook niet vol in de binnenstad en dat zaten we in Auckland wel. Verder is het redelijk gelijk qua kosten maar ik verdien hier bijna het dubbele terwijl ik voor hetzelfde bedrijf werk haha!

En NZ is inderdaad maar 3 uurtjes vliegen van hier :)

__Sannne

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-11-17 21:41

Yonker schreef:
Vind het fijn zoals jullie omgaan met elkaar dames :j
Vind hier echt een fijne sfeer hangen :D

Ik probeer dat zorgen voor mijn lichaam momenteel heel goed te doen maar vind het soms nog wel moeilijk....... altijd overgewicht gehad en hoop zo dat ik over een jaar daarvan af ben.... nog een hele lange weg te gaan.

De sfeer hier is inderdaad echt super fijn! Kan helaas nog niet heel fanatiek meekletsen ivm tijdverschil en momenteel nog geen internet thuis en via mn telefoon overal op reageren lukt niet zo goed sorry!

Mooi gezegd inderdaad Gribaldi!

Wat ontzettend lastig black kelpi. Heb helaas geen tips voor je..