3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 07:32

Ik lees weer mee en kruip af en toe even onder mijn steen uit ;)

Kom maar op met die kerstmuts op mijn hoofd!

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 09:58

Goldwynn schreef:
Ik val ook even binnen. Had het topic al gestipt, maar gezien ik nu op kantoor met een situatie geconfronteerd wordt, toch maar alvast een berichtje. Ik ben van plan vanavond of morgen even in de informatie in de OP in te duiken, maar hoop dat jullie mij nu hierbij alvast kunnen helpen!

Hoe gaan jullie om met traktaties? In dit geval iemand die jarig is geweest en taart mee heeft op kantoor. Ik vind het ontzettend moeilijk om nee te zeggen (ik vind teveel lekker en eten is mijn guilty pleasure en vlucht). Toch zit het me ook dwars als ik het stuk op eet, omdat ik graag strakker in m'n vel wil komen te zitten en toch graag zo'n 6 tot 9 kilo af wil vallen.

Maar die reacties. Ik heb een ontzettend slanke taille (in de link in de OP staat er bij dat ik zelfs te licht ben, BMI is nu zo'n 21) en ben ook echt niet dik of stevig. Krijg altijd te horen dat ik het best kan hebben. Ik vind het heel moeilijk om met zo'n reactie om te gaan. Hoe doen jullie dat?

Waarom wil je 6-9kg afvallen terwijl je een BMI hebt van 21? DAn kom je onder een gezond BMI terecht.
Ik zou je eerder willen adviseren om hetzelfde te blijven eten en je te focussen op krachttraining om strakker te worden. Maar het is moeilijk oordelen obv alleen deze informatie natuurlijk :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 11:22

Goldwynn schreef:
linoleum schreef:
Wat ik een mooie oplossing voor traktaties vind, is een cijfer geven aan het eten. Een 8 of hoger is nemen. Lager is overslaan. En als reden hoef je niet te zeggen dat je wilt opletten, maar je kan natuurlijk altijd zeggen dat je geen honger hebt, of dat je nog vol zit, of het niet lekker vindt.

Dat is een goede! Dankjewel :). Die ga ik onthouden.
Probleem bij mij is dat ik heel veel lekker vindt, maar écht super lekker dan valt de helft alwaar af. Een leugetje om bestwil moet in zo'n geval kunnen dan ^^

En dat is ook een stukje mensen heropvoeden. Als ze er aan gewend zijn dat jij af en toe nee zegt en jij er geen big deal van maakt dan kijken mensen er over een paar maanden ook niet meer van op :)

secricible

Re: Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Deel 3

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 12:08

in tegendeel. Ik doe niets anders dan plassen de hele dag. Uurtje in de file leverde al paniek op :+

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 14:02

Past_Simple schreef:
Nagini schreef:
Gewoon de barcode scannen. Dan doet ie t zelf ;) bijna alles staat er wel in.

Ik plas ook veel meer. Kei irritant. Soms moet ik wel 2x opstaan per nacht.

4-6 liter is wel heel veel. Is dat wel gezond?

Ik ga eens kijken naar die kwark taarr. Zover ik weet kwnnen ze kwark hier niet.

Edit: dat recept hahaha zo leuk geschreven.
Denk alleen niet dat ik t maken kan want roggenbrood kennen ze hier zeker niet (en yuk!) Ook dadels ben ik geen fan van.

Dat heb ik gedaan, maar dan staan er de zelfde voedingswaarden bij als droog product. Houdt dat dan in dat ik de eieren en groenten zelf nog moet toevoegen? :+ Voel me echt een muts nu haha

Lijkt me vervelend Snow White dat je echt perse moet ontbijten ook al heb je totaal geen honger.. :(:)

De voedingswaarde op een verpakking (zeker de 100gram vermelding) is altijd voor alleen het product in het doosje, tenzij anders vermeld (en dan staat er op die plek ook bij wat dan de voedingswaarde is).

In jou geval staat het er in kleine lettertjes bij:

* (per 100gram) gaat over het droge product. Dus alleen het mengsel in het zakje
** (per portie) --> 4 gram mix met verse ingredënten. Dus dan heb je het over het product zoals jij het gaat bereiden. Ik neem aan dat er dan ergens een precieze bereidingswijze staat (ik kan niet goed zien wat het voor product is).

Als hij bij het scannen de voedingswaarde vermeld van het droge product, dan kies je er dus voor om daar het aantal gram van te nemen dat je gebruikt (normaal 4 gram volgens het doosje) en de rest van je voedingsmiddelen los op te voeren in MFP.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-17 19:36

Ik zou als vrouw sowieso niet te weinig vet eten. Je hebt vet gewoon heel hard nodig, voornamelijk voor je hormoonhuishouding. Kies voor gezonde onverzadigde vetten, dus je nootjes zijn prima. Denk ook aan olie, avocado, volle zuivel, enz.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 06:28

Een goede gewichtsconsulent zal je niet begeleiden Kirsten, maar je doorsturen naar een diëtist. Diabetes, en zeker type 1, is veel te complex voor een gewichtsconsulent.
Ik zou je ook zeker aanraden advies te vragen bij een diëtist. Koolhydraatarm eten, maar überhaupt afvallen heeft direct invloed op je glucosewaardes en je medicatie zal hier op aangepast moeten worden.
Zoek een diëtist die de samenwerking kan oppakken met je huisarts, want een diëtist mag niet zelf aan je medicatie sleutelen, maar dat is wel onontkoombaar als je aan je voeding gaat sleutelen.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-17 07:19

kirsten4 schreef:
Wat goed zeg Mloez !! Daar mag je heel erg trots op zijn! +:)+

Ik kom al elke 3 maanden in het ziekenhuis bij mijn (diabetes)arts en eens in de zoveel tijd (vaak minder dan 1x per jaar) moeten we eens langs de diëtist. Ja we, want m'n broertje heeft helaas ook diabetes!
Ik weet inderdaad dat meer/minder koolhydraten invloed heeft op m'n waardes, maar daar kan ik mijn medicatie op aanpassen. Ik heb kortwerkende voor bij de maaltijden, en dit aanpassen doe ik altijd al zelf (nouja, sinds dat ik 12 ben ofzo). Als ik echt grote veranderingen moet gaan aanbrengen in mijn langwerkende insuline, dan overleg ik dat met mijn arts/diëtist, maar dat gaat een stuk minder snel veranderen en ik kan zelf goed aanvoelen of er verandering nodig is (bijv. teveel hypo's krijgen).

Ik hoef ook niet echt per se helemaal koolhydraatarm te eten, maar minder koolhydraten = minder spuiten = beter voor mij. En beter voor m'n gewicht, die insuline maakt ook dikker. Dus recepten en tips zijn welkom. En ik lees lekker mee en haal inspiratie uit jullie lijstjes! :)

In ieder geval heel erg bedankt voor het meedenken en als er mensen met ervaring/tips zijn dan hoor ik het wel denk ik :D

Maar je geeft nu aan dat als je verminderd je last krijgt van hypo's waardoor je weer moet eten, wat het afvallen belemmert. Dat is een bekend probleem bij diabetes icm insuline, maar is dus wel een teken dat de samenwerking tussen insuline en je koolhydraten dan verstoord raakt.
En dat is niet echt iets waar een leek een advies op kan geven. Sterker nog, als diëtist zou ik er ook geen advies aan durven wagen zonder uitgebreid intake-consult, want het is gewoon best complexe materie. Ik zou je dan toch aanraden om een extra gesprek met je diëtist in het ziekenhuis te plannen :)

W.b. algemeen je vraag: er loopt hier ook een koolhydraatarm eten topic op bokt. Daar staan veel recepten. Verder
Ontbijt: volle zuivel, eieren
L: salades zonder koolhydraatbron (dus geen pastasalade of aardappels oid er doorheen)
A: weglaten van aardappels, rijst, pasta, enz.
Tussendoortjes: gekookt ei, volle zuivel, rood fruit, noten

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 09:12

Wipher schreef:
Volgens MPF moet ik 2290kcal eten om gelijk te blijven, is dat normaal?
Ik ben 1.76 en 61kg, 23 jaar oud

Dat kan prima, afhankelijk van je beweegpatroon.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 14:31

Nagini schreef:
Niemand die tostis met mayo en curry eet? Jullie maken me honger. Ik denk dat het goed.is dat ik geen tosti ijzer heb op het moment.

@finnens ah okay. Is dat iets nieuws in NL ofzo? Of Vegan?

@snowwhite ha! Ik kom je graag taart brengen. Bezorgkosten voor jou? :D :D

@Ellahbellah goed zeg! Volhouden!

Sky is een ijslandse vorm van yoghurt, en hier inderdaad nog niet zo lang bekend. Het is gewoon gemaakt van koeienmelk, dus niet vegan.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-17 17:23

Daarvoor kom ik toch ff onder mijn steen vandaan. Bah kimmie, wat een naar bericht. Gewoon lekker je ding blijven doen waar jij je goed bij voelt. Diegene heeft blijkbaar nog niet begrepen dat kcal in vs kcal out het verschil maakt....

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 08:12

M_nouska schreef:
Misschien is dit een hele domme vraag maar ik hoor van verschillende mensen verschillende waarheden.

Stel je moet 1400 kcal per dag eten. Moet je dan serieus 1400 kcal verbranden en val je dan af? Hoe kan iemand nou 1400 kcal elke dag verbranden?

Als je 1400kcal eet moet je er inderdaad ook 1400 verbranden. Je denkfout zit in dat je er nu vanuit gaat dat je die 1400kcal moet verbranden door te sporten en actief te zijn. De hoeveelheid kcal die je verbrand is opgebouwd uit 3 delen:

- je BMR: basaal rust metabolisme. Deze kcal verbruik je iedere dag, zelfs als je de hele dag op bed ligt. Je lichaam gebruikt die kcal om je hart te laten kloppen, je ademhaling te laten functioneren, je hersenen te laten werken, je spijsvertering gaande te houden enz. Enz. Allemaal functies om je lichaam in leven te houden, waar jij niks voor hoeft te doen.
- je PAL: je physica, activity level. Dit is dus al een stukje actieve verbranding. Maar dan moet je nog niet denken aan sport, maar gewoon je standaard dagelijkse activiteiten: hoe ver loop je naar je werk, hoe actief ben je op je wwrk. Dus de kcal die je lichaam gebruikt om op een stoel te kunnen zitten, naar je auto te lopen, naar het toilet te gaan enz. Enz. Enz. Onderschat dat niet, iemand die een weinig actief beroep heeft en in zijn vrije tijd ook niet wandeld oid heeft alsnog een PALwaarde van 50% van zijn BMR (dus verbruikt 1.5x zijn BMR per dag, los van sporten e.d.)
- als laatste extra activiteiten. Dus bijvoorbeeld naar de sportschool, een lange wandeling maken op zondag met de hond, enz. Enz. Activiteiten die niet bij ej dagelijkse bezigheden horen, maar wel kcal verbranden.

Alleen je BMR levert de meeste mensen al makkelijk 1400kcal op. Tel daar je activiteiten bij, dan zitten de meeste mensen al zonder enig sporten op 2100kcal ;)

"That sugar film" heb ik niet gezien dus ga er geen oordeel over geven. De conclusie die jij trekt strookt iig niet met natuurkundige redenaties, dus ik ben erg benieuwd er naar. Zet hem op mijn lijstje!
Edit: kon het niet laten. 2 tellen googlen leverde me deze al op: https://www.foodlog.nl/artikel/that-sug ... ersbedrog/

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 10:41

henshem schreef:
Ga hem eerst even kijken zou ik zeggen :)
En lees de foodlog ook helemaal daarin wordt beaamd dat suiker een groot probleem is en dat dit in Nederland nog niet lijkt te zijn doorgedrongen.

Ik post dit niet om te rellen maar om mensen opmerkzaam te maken die diëten en niet begrijpen waarom ze niet of weinig afvallen. Ik heb maat 36-38 maar weeg 62kg bij 1.65 cm(??) dus dat hele bmi gedoe daar geloof ik sowieso al niet in.

Ga ik zeker doen. En ok heb het artikel gelezen. Dat overigens een jaar oud is. Ik kan niet goed voor de standaard mens spreken, maar binnen de dietetiek en zelfbewuste mensen is toche cht wel al heel duidelijk dat suiker een veel groter probleem is als vet.

Mijn reactie gaat puur om de stelling die je maakt dat kcal uit suiker je meer zouden doen aankomen dan de kcal uit andere khd. En dat is onzin. Dat maakt suiker niet ineens gezond, maar je mist een belangrijke nuance en je doet een bewering die natuurkundig onmogelijk is.

Bmi is niet iets om in te geloven. Het is een formule om te berekenen hoe de verhouding is tussen lengte en gewicht. Geen geloof.
En dat het geen ideaal meetinstrument is (want ik neem aan dat je dat bedoelt met "geloven") is een feit en men is driftig op zoek naar iets anders gelukkig. In de dietetiek is het BMI 1 van de metingen die je doet, die je dus in het grote geheel moet zien. Geen meting op zichzelf.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 12:44

henshem schreef:
Het 'gedegen' wetenschappelijk onderzoek dat er wel zou zijn, is gefinancierd door Coca Cola...

Wat een kul. Er zal best wel onderzoek gedaan zijn door coca cola, maar er is ook heel veel onderzoek gedaan door de WHO en anderen. Bovendien maakt het in principe niet uit wie het financiert, goed wetenschappelijk onderzoek kun je herkennen doordat het door iedereen te herhalen is en iedereen moet het kritisch kunnen bekijken. Dat dat niet altijd perfect verloopt ben ik me van bewust, maar onderzoek keer op keer manipuleren is niet mogelijk.

henshem schreef:
Let wel, ik ben voor wetenschap en wetenschappelijk onderzoek en misschien gebruik ik niet de juiste woorden omdat ik in een andere academische richting werk, maar het enkele feit dat iets niet wetenschappelijk is bewezen wil nog niet zeggen dat het niet zo is.

Vind je dat zelf niet een beetje verkeerd om redeneren? Als wetenschapper zul je overal aan moeten twijfelen, maar zeggen dat bakkabouters bestaan "omdat het nog niet bewezen is dat het niet zo is", tja, zo kan ik er nog wel 100 bedenken. Dan kun je alles wel als waar aannemen en dan kom je ook meteen op ke volgende alinea..

henshem schreef:
"De wetenschap" weet nl. nog heel veel niet ook niet t.a.v. de werking van het menselijk lichaam en de invloed van allerlei stoffen daarop. Dat is ook helemaal niet erg, zo blijft er ten minste steeds iets te onderzoeken en komt men steeds verder maar gebruik het dan ook niet als argument dat het dus niet zo is. Het staat hoogstens nog niet wetenschappelijk vast.

Correct, maar als je zo wil redeneren dan kun je niks meer eten of drinken (of juist alles...). 10 jaar geleden leerde ik in de opleiding tot dietist dat verzadigd vet "de duivel" was en leerde we light en eierkoeken voor te schrijven. Ondertussen blijkt dat totaal verkeerd om te zijn. Dat betekend niet dat je alle wetenschappelijke informatie overboord moet gooien en daarom slecht "wetenschappelijk" onderzoek als dit moet gaan volgen. Je zal het moeten doen met de informatie die er is en daar naar goed vermogen op handelen. Paniek zaaien met zo'n docu maakt de wereld niet duidelijker.
Nogmaals: ik pleit niet voor suiker, over het feit dat suiker ongezond is is de wetenschap ondertussen ook volledig overtuigd. Ik vind dit alleen ene slechte docu omdat ze zeggen dat de kcal uit suiker zich anders zouden gedragen als de kcal uit andere voeding. Dat is volledige onzin. Suiker heeft slechte eigenschappen in ons lichaam, maar niet omdat die kcal je sneller dik zouden maken dan de kcal uit vet of eiwitten.

henshem schreef:
Een ieder moet maar kijken wat hij/zij met de informatie doet. Het is inmiddels redelijk off-topic dus ik ben hier klaar.

We proberen in dit topic juist om uit te gaan van onderbouwde kennis en tegenwicht te bieden aan alle flauwekul die er de rondte doet om mensen duidleijkheid te bieden. Dus wat je doet is gewoon niet tof...

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:37

Henshem, ik ga er vanuit dat je met gegroet de discussie wil afsluiten, dus ik ga verder niet inhoudelijk op je reageren om die reden (en dus niet omdat ik je zou negeren ofzo, dat ik je dat gevoel niet geef :) )

De nuance die ik probeer te bieden is dat iets dat "gezond" of "ongezond" is, niets te maken hoeft te hebben met of je er van aankomt of afvalt.
Gisteren zat ik galileo te kijken en daar kwam de vraag "is tomatenketchup gezond?" Waarop voorbijgangers antwoord mochten geven. De antwoorden varieerde van
"Ja, dat is gezond want er zitten weinig kcal in"
"Ja, dat is gezond, want het is gemaakt van tomaten"
"Nee, want er zit veel suiker in."

En wede, op hun eigen manier hebben ze allemaal gelijk. Tomatenketchup zit boordevol suiker. Aangezien we weten dat toegevoegde suikers slecht zijn voor o.a. Hart en vaatziektes is het niet verstandig. Maar het bevat wel weinig kcal, dus als je wekelijks een fles mayo eet en die vervangt voor ketchup zal de kcalvermindering je helpen afvallen. Daarnaast zit er veel tomaat in (heel geconcentreerd) en daarmee heel veel lycopeen wat ook nog goed opneembaar is als ketchup en zou daarmee beter kanker bestrijden dan een normale tomaat. Dus of het gezond is of niet zal afhangen van jou doel en jij als individu. voeding is niet zwart-wit.
Toegevoegde suikers en bewerkte voeding is slecht voor hart en vaatziektes en nog een aantal welvaartziektes, daar zijn we op dit moment van overtuigd. Maar 1gr suiker levert nog steeds "maar" 4kcal en dat worden er in ons lijf niet ineens 10. Bij niemand. Als je diabeet bent of insulineresistent dan kan suiker hele nare dingen doen in je lijf en afvallen tegenwerken. Maar niet omdat die 4kcal er ineens 10 of 20 worden in je lijf. Was het maar zo simpel...

De redenatie dat het onderzoek nu net zo onbetrouwbaar kan zijn als de onderzoeken destijds naar hart en vaatziektes, tja, ik vind dat echt een dooddoener... dan kan ik vandaag een dieet starten uit snickers en marsen, 30kg aankomen onder het mom "misschien ontdekken we over 10jaar wel dat overgewicht juist heel gezond is..." in onderzoek moet je aan alles twijfelen, maar in je dagelijkse praktijk zul je toch een kapstok moeten hebben die gemaakt is door wetenschappelijk onderzoek, zelfs als we niet alles zeker kunnen weten.

Edit: nee, niet de suikerverslaving |o *zucht*

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 13:58

Laura82 schreef:
Gribaldi, ik denk ook zeker dat (toegevoegde) suikers laten staan goed voor je is, en je er zelfs van afvalt. Maar dan omdat je minder kcal tot je neemt... Verder heeft het natuurlijk op veel andere gebieden voordelen.

Wbt suikerverslaving snap ik wel dat het in de volksmond zo genoemd wordt, omdat veel mensen niet beter weten en je een soort afkickverschijnselen krijgt als je opeens veel minder suiker consumeert. Maar erger dan cocaïneverslaving?? Laat me niet lachen, dat kan toch alleen gezegd worden door mensen die geen enkele ervaring hebben met echte verslavingen :+

Een suikerverslaving is zeggen dat je auto verslaafd is aan benzine :+ zolang men in de supermarkt of in mijn favo koffietentje de pakken suiker en suikerstaafjes nog zonder problemen in het openbaar kan laten liggen valt het allemaal wel mee. Een eetverslaving (dus: gedrag) ja, een suikerverslaving: nee.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:30

Ik kan jullie discussies moeilijk volgen haha, doordat jullie volgens mij elkaars echte namen gebruiken :') sorry, daar ben ik echt heel slecht in.

Ik ben overigens sinds gisteren aan een 30dgn vegan challenge begonnen. Valt niet mee, eiwitten zijn vrij dramatisch.. weet niet of ik dit vol ga houden :+

Vandaag mijn lijstje:

O: rijstewafel met stroop
(Toen boodschapoen gaan doen want de kasten waren heel leeg!)
T: 3 boterhammen, 1x pindakaas, 1x paprikaspread, 1x appelstroop en een kop koffie met havermelk
T: banaan
L: havermout met soyamelk, kokosschaafsel, appel en blauwe bessen
A: risotto met pompoen
T: (bezoek) iig een robuuste koek van Lu. De rest even zien.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 14:35

Mijn nadeel is dat ik de structeur van peulvruchten heel vies vind. Dus die eet ik liever niet. Dwing mezelf er wel toe nu, maar bleeh haha

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 15:42

fleurtjeuh schreef:
Maar niemand ervaring met een eiwit of shake dieet, eventueel gecombineerd?

Niet met dit, wel met koolhydraatarm en daarmee eiwitrijk. Shaken vind ik sowieso een nono. Khdarm kan in sommige gevallen erg effectief zijn, maar uiteindelijk draait het om de hoeveelheid die je eet tov hoeveel je verbrand.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-17 17:04

kiwiwitje schreef:
Voor de duidelijkheid, om te kijken hoeveel je eet is die myFitnessPal goed, maar het aantal calorieen dat hun aangeven om af te vallen is te weinig? Toch?
Maar wel goed om te kijken hoeveel je binnenkrijgt?

Precies dat. Als meetinstrument prima, maar de doelen die zij stellen zijn niet altijd realistisch. Het probleem is dat de berekening van MFP geen rekening houd met grenzen. Wat dat ding doet is gewoon je BMR pakken x activiteit - kcal dat je minder moet eten om zoveel af te vallen als je wil.
En als je dus niet heel hoge BMR hebt of niet hee, actief bent en je wil wel flink afvallen dna kom je op hele lage getallen.

M.i. Zou MFP een soort ingebouwde bescherming meoten hebben, die, als je minder dan je BMR moet eten om je doel te halen, zegt dat je doel niet realistisch is.
Voor een klein niet extreem zwaar persoon die weinig sport is 1kg per week afvallen niet realistisch, dan moet je zoveel kcal minder eten dan je verbrand dat je gewoon jezelf uithongert.

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:29

Ik zie ook geen hele spannende reacties. Ik denk dat het verschil hem misschien zit in dat de meeste hier niet als primaire doel hebben om af te vallen, maar men elkaar hier ook stimuleert om dat op een gezonde manier te doen. Dus geen shakes en geen dagmenu's van 1300kcal bestaande uit friet, ijs, een gevulde koek en slagroom. Dan kun je een hoop redenen aanvoeren waarom dat voor jou wel een optie zou (moeten) zijn, maar hier in het topic wordt het niet goed gepraat en gaan mensen daar niet in mee. En daar ben ik stiekem best een beetje trots op :o Afvallen gaat niet om het einddoel, maar de weg er naartoe.

Ik denk dat het goed is om je eens af te vragen waarom je dat zo raakt :) Misschien omdat je zelf ook wel weet dat dit niet de juiste manier is?

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 06:56

kiwiwitje schreef:
Het feit dat het volgens jullie gaat om smoesjes, dat ik meer moeite moet doen en dat soor onzin dat doet zeer ja. Ik heb inmiddels al een paar keer uitgelegd waar ik vandaan kom als het om eten gaat en dat ik niet in de luxe situatie zit dat ik zelf eten kan maken, dat daar aan gewerkt word maar dat dat niet gelijk opgelost is.
Ik probeer mij aan te passen op een manier die voor mij werkt waarbij ik aangeef dat die shakes waar jullie zo over vallen tijdelijk zijn, dat ik daar ook maar 1 maaltijd tijdelijk voor vervang en dat ik vind dat ik geen 7 dagen in de week strak moet eten betekend voor jullie dat ik dagen aan de ijsjes frietjes en pizza zit en vervolgens daar mijn lage aantal calorrieen haal.
Dit heeft niks met direct zijn van jullie kant uit te maken. Dit zijn gewoon domme reacties van mensen die niet lezen. Ik geef nergens smoesjes ik leg uit hoe ik erin sta. Dat ik mijn best doe om mijn behoorlijk slechte eetgewoonten aan te passen en dat dat niet in 1 dag te halen is.
Maar blijkbaar doe ik dan aan smoesjes. Ik vind dat misselijke en serieus vervelende opmerkingen. Ik hoef niet te kijken waarom het mij zo raakt. Ik snap dat prima. Je doet je best om van alles aan te passen en niks is goed. Alles is smoesjes en ineens vreet ik alleen maar smoesjes.
Over mijn thuissituatie en het koken heb je dan ook gewoon je smurf te houden. Wie heeft er gezegd dat mijn schoonouders het een punt vinden als ik kook? Oh nou zeg dat heeft niemand gezegd, behalve de persoon die hier een opmerking over maakte in het topic. Weet jij hoe het hier geregeld is in ons gezin? Wanneer wij thuis komen en weer weg gaan? Wat er met mijn schoonouders afgesproken is? Nee dat weet je niet. Dus zulke opmerkingen plaatsen is echt misplaatst. Als je denkt dat je het nog even lekker uit wil praten staat mn pb open. Voor iedereen die denkt dat ie nog even zn beklag moet doen; be my guest. Bij deze ontstip ik het topic. Gatver.

Tip van de smooties was wel iets. Ik lust dus geen yoghurt(en dergelijke en heb een hekel aan zuur, ook aardbeien MAG ik niet maar wel het proberen waard.)

Maar het woord "smoesjes" is maar 1 keer gebruikt buiten deze post en niet eens persoonlijk naar jou maar in het algemeen ( met de woorden "afvallen is voor een groot deel stoppen met smoesjes verzinnen"). Mensen geven verder alleen maar aan dat de redenen die je aanvoert ook prima andere oplossingen hebben. Dat betekend niet dat je smoesjes bedenkt, dat betekend alleen dat er prima andere oplossingen te bedenken zijn dan die die jij nu bedacht hebt voor jezelf. Het is zonde dat je vervolgens alleen maar probeert om je eigen keuzes te verdedigen, in plaats van open te staan voor de opties die andere bedenken.
Maar misschien lees je dit al niet meer, dat is ook je goed recht. Zonde dat je het zo ervaren hebt als je nu doet. Mensen reageren niet op je om je af te branden, maar omdat ze het beste met je voor hebben en jou ook een betere leefstijl gunnen :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-17 07:49

Soms moet je gewoon concluderen dat iemands visie op hoe je wil afvallen gewoon anders is dan die van een ander. Zonder daarover een oordeel te willen vellen, maar dan bots je wel.
Niets zo persoonlijk als voeding natuurlijk, het is niet voor niks een complex onderwerp. Het ene hoeft niet fout te zijn, het is gewoon anders.
Ik had het ook al in PB gezegd, maar wellicht heb je er dan meer aan om te zoeken naar een topic waar je wel mensen vind die dezelfde uitgangspunten als jou hebben. Gewoon omdat je elkaar anders frustreert en verward. Zonder harmed feelings :)

secricible

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:18

Laura82 schreef:
Volgens de tabel van het voedingscentrum heb ik qua middelomtrek ernstig overgewicht, qua bmi matig overgewicht >;)
Dat was niet wat ik wilde zien...

Maar wel interessant om je te beseffen. Buikvet is ongezonder dan heupvet, dus zie hetbals een extra motivatie aan de slag te gaan.
Ben je daarnaast bewust dat wanneer je je vetvoorraad opslaat rond je buik de kans groter is dat je insulineresistent bent (en meer kans loopt op ziektes als diabetes e.d. In de toekomst) en dat het dus goed is om na te denken over je macros en hoeveel khd daar in passen.

Geen hele opbeurende tekst (sorry :+ ) maar het veranderd niets aan wij je bent, het geeft je alleen extra kennis ;)

secricible

Re: 3:Afvallen zonder doel is ook ontzettend koel! - Lees de OP!

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-06-17 11:31

Buikvet is minder gezond, omdat het tussen de organen zit. Heupvet zit tussen en op je botten en is dus minder een probleem. Een appelfiguur is dus minder gezond dan een peer of zandloper ;)