Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Moderators: EvelijnS, Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Princesj, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-16 18:58

Nog maar eens een schopje.
Mijn zus is er afgelopen mei mee begonnen en zij heeft er duidelijk profijt van. In eerste instantie kreeg ze last van beurse plekken maar dat heeft een paar dagen geduurd.
Na dit succes ben ik nieuwsgierig geworden en komt mijn hoepel als het goed is morgen binnen. Ik heb er eentje van 1,5 kg besteld.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 08:08

De mijne is gisteren binnengekomen. Na zo'n 5 mislukte pogingen, met 2 beurse knieholtes als gevolg, lukte het me om de hoepel een halve minuut omhoog te houden. :=
Vandaag ga ik officieel van start en hoop ik het 2 minuten vol te houden.
Dat wordt nog leuk want mijn vriend en ik zwemmen wekelijks baantjes dus de eerste dagen zal het er wel apart uitzien. :')

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 10:17

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-16 21:37

Ik heb niet een blauwe, maar een zwarte plek op mijn linkerheup. :=

Laughterline, ik ben wel benieuwd. :))

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-04-16 08:49

Ik moet hem ook weer uit de doos halen. :=
Toen het na 10 pogingen eindelijk was gelukt om hem linksom langer dan 3 tellen hoog te houden kreeg ik te horen dat het eigenlijk ook rechtsom moest. Was dat even een tegenvaller. -O-

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-05-16 22:09

darkchrystal schreef:
Wat voegen die ribbels nou toe eigenlijk?
Ik twijfel tussen een gladde en een met dus ribbels en qua gewicht..

Die zorgen voor extra weerstand voor je spieren zodat die nog harder aan het werk worden gezet. Maar voor het comfort zou ik het niet doen. :=

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:08

Ik merk dat ik het erg lastig vind om het juiste ritme te pakken te krijgen waardoor de hoepel steeds lager zakt. Hierop ga ik dan ook steeds lager met als gevolg dat ik dus half twerkend in de woonkamer sta om de hoepel maar op mijn heupen te houden. Alleen ziet dit er niet sexy uit. :')

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-16 07:14

Ja de bewegingen zijn het probleem niet. Ik doe inderdaad wat jij ook doet maar ik ga steeds sneller waardoor de hoepel het niet bijhoudt. Snap je wat ik bedoel?

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-05-16 06:56

Misschien dat ik vanmiddag wel even een filmpje maak. :o
Vanmorgen heb ik het nog een keer geprobeerd en ik ben erachter dat ik mijn buikspieren niet voldoende aanspande, toen ik dat eenmaal wel deed bleef de hoepel veel langer omhoog.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 15:20

Olikea, hoe gaat het nu met hoepelen?
Ik heb zojuist 13 minuten gehoepeld! Wel met af en toe vallen, ik houd het denk ik 1 minuut non-stop vol. Zelfs rechtsom ging het niet onaardig. Maar ik was net helemaal kapot, wat ook niet heel gek is met deze temperatuur. Maar ik wilde wel wat doen vandaag. Ik had eergisteren gehoepeld en daar had ik flink buikspierpijn van, het bewijs dat de buikspieren dus wel goed aan het werk waren geweest. :D

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 19:06

hyawatta schreef:
Ik zit nou op 44 minuten :o
Ik begin met 2 min rechts 2 min links en dan wissel ik om de 10 min af. Merk wel dat er buikspieren zijn opgebouwd. Vorige week een zwaardere besteld maar dat valt nog best tegen

Top! Welke had je eerst en welke heb je nu?
Ik wil ook naar 2x20min. toe werken. Voor nu probeer ik 's ochtends en 's avonds 10 min. te hoepelen.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-16 22:02

Ohja, dat scheelt inderdaad wel flink ja.
Ik heb 1.5 en wilde met de huidige korting op Sportbay alvast de 1.8 aanschaffen, maar vraag me af of het verschil tussen 1.5 en 1.8 niet te weinig is waardoor het weinig meerwaarde heeft om "slechts" 300 gram zwaarder te hoepelen. Wat denken jullie?

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-16 16:08

Goed idee, kan het natuurlijk altijd even vragen.
Zojuist -ondanks de hitte- toch weer even 10 minuten gehoepeld. Omdat het zo warm is besloot ik gewoon met een blote buik te hoepelen en dat ging ineens een stuk makkelijker. Waarschijnlijk bleef hij gewoon plakken door het zweet :') Ik was eerst bang dat de knobbels dan pijnlijker zouden zijn maar dat viel 100% mee.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 08:57

Ik ben net sinds een paar dagen fanatiek begonnen dus daar kan ik nog niks van zeggen, maar ik heb elke keer van die behaaglijke spierpijn naderhand. :D
Zojuist heb ik 10 minuten gehoepeld en daarna 2 minuten squats en lunges met dumbbells gedaan, dit wil ik ook gaan uitbreiden.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 16:05

Mijn zus is vorig jaar begonnen en is 17kg afgevallen, door gezonder te eten en te hoepelen. Ze hoepelt nu 40 minuten per dag. Maar ik denk niet dat ze het waardeert als ik foto's plaats van haar buik. ;)

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:50

Saintelette schreef:
Na jullie enthousiasme wil ik hem eigenlijk ook weer uit de kast halen (alleen ik vind het opruimen zo vervelend, dan moet ik hem steeds uit elkaar halen...)
Maar had de vorige keer steeds enorme blauwe plekken en pijnlijke huid, iemand daar nog tips voor?

Ik heb hem gewoon tegen de muur aan staan, naast dat het een gedoe is om hem telkens los en vast te maken, kan ik me voorstellen dat de onderdelen op een gegeven moment lam worden als je dit iedere dag doet.
Die blauwe plekken heb je vooral in het begin, deze gaan op den duur weg waarna deze ook niet meer terugkomen. Althans, dit is in de meeste gevallen zo. Als jij een huid hebt die snel beurs wordt, dan is het een ander verhaal. Ik heb de hoepel een paar maanden geleden aangeschaft en mijn heupen zaten toen ook onder de blauwe plekken. Vervolgens heb ik de hoepel een aantal maanden niet meer aangeraakt, tot voor kort. Ik had verwacht dat ik opnieuw blauwe plekken zou krijgen, maar ik heb geen plekje gezien terwijl ik het nu wel fanatiek doe.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-16 17:53

gribaldi schreef:
Ik heb zo'n vermoeden dat je niet in de buurt woont :P

https://beautytalk.be/hoelahoep-workout-update-1/

Maar het lijkt net of op de 2e foto ze haar buik meer heeft ingehouden :+

Dat idee heb ik inderdaad ook. :) Het zou denk ik al een hoop schelen als ze beide foto's vanuit dezelfde hoek had genomen, maar bij de tweede foto lijkt ze er inderdaad verstijfd op te staan.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Re: Ervaringen fitnesshoelahoep gezocht

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-07-16 16:18

Ik heb een hoepel met knobbels en mijn zus heeft er eentje zonder. We hebben even getest of er een verschil is maar met de knobbels voel je wel degelijk meer weerstand.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-06-17 21:27

Even een schopje. Ik was laatst heel moedig begonnen met mijn nieuwe hoepel van 2.1 kg met knobbels maar die krengen zijn zó pijnlijk dat ik het echt niet meer voor mekaar kreeg en de hoepel permanent naar de hoek van de kamer had verbannen.
Omdat ik het toch weer wil oppakken heb ik een hoepel van 1.8 soft new generation besteld, die wordt hopelijk dinsdag bezorgd. Deze schijnt aanzienlijk zachter te zijn dus dat wil ik wel uitproberen.

Jolien87
Kerst-haak-ster

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:52

Annet_Dottie schreef:
Rocamor schreef:
Maar als je gegoogled hebt, dan zie je toch een overdaad aan mogelijke verkoopsites? Bol.com, plaatselijke sportwinkels, wellicht via je sportschool, marktplaats. En als die 0.6 kg minder geen bezwaar is, dan doe je een PB-tje naar Karin.

Francis, hoe gaat het met hoepelen?

:') er staat toch ook in mijn bericht dat ik niet zo goed weet waar ik nou moet bestellen wat een goede webshop of winkel is en dat ik daarom vraag waar jullie hem weg hebben.
Is het zo'n rare vraag, dan spijt het me ;) dacht dat dit een topic was voor mensen om over hun ervaringen met hoelahoepen te praten, lijkt me dat daar ook bij hoort waar je er een koopt.

Bol.com en Sportbay zijn prima sites om te bestellen.
(Volgens mij verkoopt Sportbay ze ook via bol.com, als ik me niet vergis)

En mocht je toevallig komende maand naar de Huishoudbeurs gaan, het kan heel goed zijn dat Sportbay daar ook weer een stand heeft met een aanbieding.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie