Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

zorro

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-18 21:06

Ja ik ben er ook!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-01-18 18:13

Hele mooie set idd, leuk idee met die holografische dingetjes (naamkwijt..) erop!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-01-18 21:12

Voor mij wat te ver weg LM, jammer want het had me echt leuk geleken.

Edit: zijn er hier mensen uit het noorden? Ik zit vlakbij groningen en kan rond de 20 mensen kwijt in ons leslokaal, dus mogelijkheden genoeg :D

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-01-18 16:33

Mooie creaties weer gezien! Ik heb al een tijdje niks, ziek geweest en daarna tijd gebrek.. de komende week wil ik er even weer een avond voor gaan zitten!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-02-18 20:20

Een van mijn middelvingers heeft een gekke nagelriem, en daar heb ik ook vaak van de half losse harde velletjes om heen zitten. Frees ik er gewoon zelf af, ook met zo'n bolletje als ze in het filmpje gebruiken.

Ook de nagelriem snijdt ik soms een beetje bij, die frees ik niet, dat is nog niet in me op gekomen. Maar wat restjes op de nagel doe ik wel gewoon. Frees zachtjes laten draaien, nou gaat prima eigenlijk. :=

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 15:40

Afbeelding
Afbeelding
Gisteren even opgevuld en dit er van gemaakt.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 18:02

Een of ander stickertje van ali.. ik heb er 5 verknoeid voor ik deze zitten had.. niet de beste kwaliteit, maar het resultaat is wel leuk!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 19:29

Bedankt! Ja ik heb zeker bij opvullen veel moeite met de zijlijnen en de bolling. Bij een nieuwe set gaat dat op een of andere manier bete.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 22:42

Te breed in de zin van te lang?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 09:41

_San87_ schreef:
Netjes :j. Zijn het stickers die je gebruikt hebt?

Plaatjes zijn stickertjes inderdaad! Bedankt :)

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 18:13

Kayleigh_ schreef:
Ik vind het een beetje slordig gezet :o Sorry!

Ze zijn bij de nagelriemen niet helemaal netjes, dat is ook lastig met glitters vind ik.. al zie ik het bij nagelstylistes regelmatig voorbij komen, en vind ik dat zij het als betaald werk netter moeten afronden. Dat ik wat knoei bij mezelf, oke.. maar als je er voor geleerd hebt hoort het netjes te zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 18:09

Ik gebruik een nagelolie van aliexpress: super spul! Kost nog geen euro, grote fles en doet prima zijn werk. Ruikt ook lekker.

Ik zag laatst op facebook bij een nagelsalon een foto van de olie die ze aanbieden, exact dezelfde oliepennen die ik bij ali tegen kwam. Vraag me dan vooral af of ze die bij ali kopen of hier bij een groothandel, waar ze waarschijnlijk duurder zijn.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:55

Ja en ik kan ze eigenlijk geen ongelijk geven.. dan heb je nog eens een winstmarge!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:30

Gets... ik ben vandaag aan het verfen geweest, natuurlijk wat geknoeid en mijn handen schoongemaakt met van dat verfweghaalspul. Halve topcoat weg, lucht bij de hoekjes.. bah.

Nog even over ali, ik ben er dol op. Ik haal er alles voor mijn nagels weg, behalve primer, gel en topcoat. Oh en geen gelpenseel.

Olie is er prima weg. En zoals ik al zei, eigenlijk ben je gek als je het niet doet. Het is ook gewoon inkoop.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 22:40

Ik haal trouwens mijn vijlen ook van ali, een setje van opi. Ze zijn super! Zal vast namaak zijn, maar ik ben er blij mee!

Waarmee ontsmetten jullie je vijlen? Ik had een spray, die is nu bijna op, ik zou wel eens wat anders willen proberen..

En penselen schoonmaken, waarmee doen jullie dat?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:58

Kayleigh_ schreef:
Is acryl dat spul waar je nagels zo broos en verrot van worden na langdurig gebruik, of niet? Anders ga ik daar misschien ook wel eens voor kijken om te laten zetten... :)

Uhhh nee. Bij goed zetten en goed onderhouden worden je nagels niet broos en verrot.. tenzij je die chinese acryl gebruikt..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 20:05

Oke, ik besef me dat de meningen heel erg uit een gaan lopen, maar ik wil toch graag jullie mening en ervaring..

Een opleiding tot nagelstyliste volgen bij een opleidings instituut of bij een andere nagelstyliste?

Ik zag net op facebook een nagelstyliste (ja ik volg er veel..) die een opleiding tot allround styliste aanbiedt. Aan het einde een certificaat.

Als je zelf iets goed kan wil dat niet zeggen dat je dat ook aan een ander kan leren en dat geeft me twijfels.. plus dat ik geen zelfgeprint certificaat gemaakt in word wil, dat staat niet professioneel naar klanten toe..

Maar goed, misschien heb ik een te hoge pet op van 'echte' opleidingen.. dus wat zijn jullie meningen en ervaringen hier over?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-18 21:12

Ja inderdaad.. wat is een echte opleiding? Ik zit er aan te denken om een opleiding te gaan doen. Niet zozeer om echt een salon te openen want ik heb het nu al druk genoeg.

Maar juist daardoor vind ik ontspanning wel belangrijk en ik vind nagels zetten echt ontspanning. Echt super leuk om te doen. Dus een opleiding is wel leuk om te doen, ik hou van leren, van nieuwe dingen doen en mezelf ontwikkelen.. dus waarom niet?

Maar dan wil ik het wel goed. En er zijn best wat stylistes die opleidingen geven, alleen het komt wat 'nep' op me over. Wij hebben dan een rijschool en ik ben instructrice. Niet iedereen met een rijbewijs kan ook een ander leren rijden.. en dat vertaal ik hier dan ook naartoe.. dus vandaar dat ik jullie vakmensen even om jullie mening wou vragen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 16:41

Shenavallie schreef:
Daar staan dat soort salons om bekend (ze gebruiken die vijlen namelijk niet alleen voor vingernagels). :(:)

Ieuwl.. is zo'n 'Aziatische' salon nou echt veel goedkoper dan?

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-02-18 18:53

Ik heb mijn gelnagels er af gehaald.. gisteren weer aan het verfen geweest en blijkbaar knoei ik enorm.. en dat komt natuurlijk weer net op mijn nagels terecht. En in de zijkanten, dus ik had lelijke randjes.. nu een keer gellak op mijn eigen nagels. Ben benieuwd hoe lang het blijft zitten, want ik heb het eigenlijk altijd op de gel. We gaan het beleven!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:28

Hoe doe je dat? Ik kan me er wel een voorstelling bij maken maar ik ken het niet.

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 17:03

Ik heb al even op youtube gekeken. Ziet er inderdaad gemakkelijk uit! Al denk ik dat ik toch voor afweken en een nieuwe kleur blijf gaan!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:34

Tja.. ik snap wel dat als je ergens veel kennis van hebt, dat je dat wilt uiten, dat wilt laten weten.. de vraag is natuurlijk of een ander dat ook wil weten.

Ik vind de sfeer niet altijd top hier, maar maak me er ook niet druk om. Zo erg is het nou ook weer niet. Maar ik heb wel altijd het idee dat er veel 'tussen de regels door broeit'. Wat me eerder tegen hield om te posten, zelf nagels zetten is slecht, dat vind ik wel wat weggeëbd.

Maar wat ik niet leuk verwoord vind lees ik gewoon overheen. Mogen jullie ook bij mij doen!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 22:42

Je kerstset is gaaf! En nu ik je roze zie krijg ik ook meer zin om voorjaarskleuren te gaan gebruiken! Ik zit nog in de winter nude fase.. maar eigenlijk kan het best al wat vrolijker!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-02-18 14:16

Ik moet vanavond even weer aan de slag. Gellak zit nog goed maar.. ik ben gaan pulken.. paard heeft koliek en ik heb stress. Normaal gesproken zou ik gaan bijten, maar dat doe ik nooit als er lak op zit. Dus nu pulk ik.. ook nog onbewust ook. Dan merk ik ineens dat ik zit te pulken en dat er allemaal stukje gellak op mijn trui liggen. Vanavond dus even weer netjes maken. Als paardlief in ieder geval genoeg opknapt.