Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Yenni

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:15

Ik lees ook weer mee :D

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 09:19

Jodie_ schreef:
Ik praat ook weer mee (niet dat ik nou zo fanatiek was maar toch). Om gelijk even in te haken op de PG discussie in het vorige topic: ik gebruik ook PG en ben hier prima tevreden over. Wel heb ik onlangs een nieuwe lamp aangeschaft en merk ik dat het langer blijft zitten en er makkelijk af te weken is, ik heb toch het idee dat deze lamp sterker/beter is waardoor alles beter droogt of blijft zitten of wat dan ook. Ik gebruik geen primer maar ontvet goed, gebruik de base van PG zelf en sinds kort ook de base van Awesome, dan 3 dunne laagjes kleur en shine van PG en het blijft bij mij zeker 2 weken zitten als ik wil. Al wissel ik vaak wekelijks van kleur.

Op het moment PG asphalt grey op:
[ [url=m/WFwbrj.jpg]Afbeelding[/url] ]

Is die zo donker door het licht of is die gewoon zo.. want op de pg site is hij vele malen lichter..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:33

Jorinda schreef:
Hoi allemaal! Een kort vraagje van een meelezer :o Hoe heet zo'n dingetje met nepnagels waar je je nagellak op kan testen? Ik kom er gewoon echt niet uit en het is waarschijnlijk super simpel :')

Een nagelwiel??

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:37

Ik ben ook weer begonnen met mijn gellakjes :)
Nagels zijn weer veel te kort dus
Ze kunnen nu lekker groeien
Deze keer vintage nude van PG

Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 09:41

justdiesel schreef:
Ik heb het gewoon op mijn eigen nagel, ik gebruik pink gellac.
Maar ik ben geen nagelstyliste, gewoon een amateur die een starters set heeft aangeschaft.
Ik doe het ook alleen bij mezelf en mijn dochter.
Bij mezelf heb ik al 1 nagel opnieuw moeten doen en de 2de ligt er half af, bij mijn dochter ligt op 4 nagels na er alles al af :+
Maar ondanks dat kon ik het toch niet laten om nog een paar kleurtjes te bestellen en het gewoon blijven proberen.

Vaak ligt het aan de voorbereiding? Ontvet je goed? Wat je ook kunt proberen is primer. Als je dat op het begin van je nagel lakt dan blijft het beter zitten..

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-01-18 10:15

Ja je haalt de glanslaag van je nagels door voorzichtig te vijlen, dan ontvet je je nagels goed. Dan doe je de primer op je nagels. (Alleen op het witte gedeelte van je nagel zeg maar) de primer moet 10 sec aan de lucht drogen.
Daarna kun je verder met je gewone stappen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-18 21:57

justdiesel schreef:
Ik doe toch iets totaal niet goed, zondag de nagels van mijn dochter gedaan en er ligt er al eentje helemaal af en bij een andere is een stukje af.
Ik had primer gebruikt, de nagels ligt opgeruwd, ontvet en de juiste tijd onder de lamp aangehouden.

Heb je over de nagelriemen gelakt? Waardoor er lucht onder is gekomen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-18 23:23

Stel ik zou willen over stappen naar een ander merk gelpolish moet ik dan ook een andere base en top coat kopen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 16:46

AnneJ1995 schreef:
-O- zijn er weer 3 los gelaten. Te haastig gelakt gisteren denk ik... Heb dit al heel lang niet meer gehad, haha.

Hoelang blijft het bij jou normaal zitten dan? Bij mij red ik het maximaal 5 dagen. Dan gaat het liften... gebruik ook pink gellac

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 19:26

LadyMadonna schreef:
Jongens (meiden ;) ) gelpolish hoort echt minimaal 14 dagen te blijven zitten :j
Ik heb klanten waarbij het met gemak 4 weken zit

Ik weet niet wat ik fout doe dan?

- nagels in vorm vijlen
- nagelriemen terug duwen
- glanslaag van de nagels vijlen
- ontvetten met aceton
- primer
- base 30 sec
- kleur 60 sec
- kleur 60 sec
- top 120 sec

Ik probeer van de nagelriemen weg te blijven maar vaak lijkt het alsof ik al 2 weken uitgroei heb.. omdat ik anders zo bang ben dat het eraf ligt. Heb het met en zonder primer geprobeerd. Ook heb ik verschillende keren de primer anders gebruikt ( alleen op de toppen en over de gehele nagel, alleen dan krijg ik het er met geen mogelijkheid vanaf)

Ik vind het zo lastig wat ik nu fout doe. Het enige wat ik mij kan bedenken is dat ik korte nagels heb (amper een wit randje) en dat ik bijna nooit smeer met nagelriem olie. Kan het hier aan liggen?
Ik ga vanavond weer aan de slag dan zal ik een foto plaatsen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 21:14

LadyMadonna schreef:
Ik gebruik proffesionele merken...yenni, waar/hoe laat het los? Kun je dat omschrijven?

Het laat los in de hoekjes. Bij de nagelriem dus. Ik haal het er daarna vanaf maar dan zit de rest nog muur vast met het gevolg dat mijn nagels beschadigen met het te hard eraf halen.
Dit is de gelpolish van vanavond :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 07:45

F_Orumster: ik ontvet met de remover voor salonnails van het kruitvat
Speciaal voor gelnagels
Ik ontvet met een gewoon watje

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 11:18

Kayleigh_ schreef:
Yenni schreef:
F_Orumster: ik ontvet met de remover voor salonnails van het kruitvat
Speciaal voor gelnagels
Ik ontvet met een gewoon watje

Een gewoon watje laat stofdeeltjes achter, dus dat kan wel eens een boosdoener zijn.
Ik heb speciale wipes van PG om te ontvetten.

Oke dan zal ik dat eens proberen

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 19:33

Afbeelding
Gisteren nieuwe kleurtjes gekocht.. alleen na 3 laagjes dekt hij niet helemaal goed. Wat kan ik daar de volgende keer aan doen?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 01:46

Oryani schreef:
He bah, mijn ledlamp voor gellak laten vallen met het opruimen en nu is ze stuk...
Welke lampen zijn aanraders voor ‘hobbyisten’?
Ik had een lamp van Sensationail.

Die zijn ook los te koop toch?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:27

Meerdere hier in dit topic gebruiken pink gellac. Ik dus ook. Ik lees ook dat het bij veel mensen niet goed blijft zitten. Ik heb nu de base extend en wauw en blijft super zitten! Misschien een tip voor die mensen.

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 16:06

missanita84 schreef:
Ok want de base 2 vind ik ook.nog niet top

Nee bij mij bleef het max 4 dagen zitten met de base2. Nu heb ik van pg de base extend en ik merk echt verschil. Het blijft veel langer zitten

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:39

Mondy schreef:
Frustraties.... vandaag al voor de derde keer wat nagels opnieuw gelakt.. ... en raad eens.. ligt er gewoon weer 1 af...

Welke base gebruik je? Die van pink gellac?

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:45

Ik heb ook altijd de base2 gebruikt maar sinds ik over ben gestapt op de extend base van PG wil ik niks anders meer. Het blijft echt 2 weken zitten ( of je moet heel gek doen).

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 21:19

Ik ben echt heel lovend over de base extend. Top spul!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:00

Nu ik de base extend gebruik ben ik erg tevreden met PG. Met de base2 ligt het er binnen 3 dagen af...

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 13:44

Ik heb gisteren voor het eerst mijn gellak opgevuld. Is goed gegaan en ga ik zeker vaker doen. Is erg fijn!

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 16:46

Ja dat kan en ging heel makkelijk!
1. Toplaag verwijderen
2. Ontvetten
3. Basecoat (alleen op het nodige stukje)
4. 2x kleur (alleen op het op te vullen stukje)
5. Nagel helemaal lakken
6. Topcaot

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 19:00

Mars schreef:
Goh ik wist ook niet dat mensen dat deden. Maar wat nu als je wat lucht onder je kleur hebt? is best makkelijk om dat te missen en dan vul je er dus overheen. Geeft dat geen problemen?

Dat knip/vijl ik eraf en vul het dam verder op

Yenni

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-18 23:40

Ladymadonna: voor mij werkt het opvullen. Ik dacht oh leuk om te delen zodat andere er misschien iets aan hebben. Jammer dat het dan weer een discussi moet worden. schijnbaar mogen alleen stylistes het hier zeggen. Als je mij een advies wilt geven kan dat ook via een andere weg op een normale manier. Dat jij het niet zo wilt doen wilt nog niet zeggen dat het slecht is. Ik trek mij terug uit dit topic. De sfeer is aardig verpest zo en daar wil ik mijn excuses voor aanbieden want schijnbaar is dat dus gekomen door mijn reactie over het opvullen van mijn gellak.