Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-01-18 11:25

Ik lees ook weer mee en geniet van alle mooie creaties!
Mijn nagels zijn nog ff kaal en herstellende, maar ze gaan de goede kant op! Gebruik nu alleen olie om uitdroging te voorkomen en hou ze redelijk kort maar de beschadiging is er zo goed als uit.

Kayleigh_

Re: Wie niet weg is is gezien! Nagellaktopic deel 10!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:17

Ik heb ook wel interesse in dadi oil en de prijs ervan, LM :D

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:19

Mijn nagels waren eerder enorm verrot. Nu gaat het wel weer, heb er vandaag weer een subtiel kleurtje opgezet, feels goooood! :D

Afbeelding

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-02-18 20:23

Ik vind nude tinten ook erg gaaf meestal!
Dit is een gellak van PG, de kleur Vintage Nude: https://www.pinkgellac.nl/pink-gellac-kleur-166.html

Heb de base gebruikt die makkelijk afweekbaar is, pure aceton gekocht en alleen de glans van m'n nagels afgevijld (dus niet een complete laag nagel weg :') ) dus hopelijk gaat het nu een tijdje goed!

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-02-18 15:13

MariekeS_ schreef:
Ik lees al een tijdje mee maar nu ook eens een fototje. Aangezien ik een nagelbijter ben zonder nagellak, maar gewone na 1 dag op stal sneuvelt, sinds kort overgestapt op PG. Wat een uitkomst!
Ik ben nog wel aan het prutsen met echt strak aanbrengen, en tot nu toe is het record van mooi blijven zitten 10 dagen...

Gisteren de Champagne van PG met shine top coat gezet.
[ [url=m/KgFo7L.jpg]Afbeelding[/url] ]

Ik heb brede, korte nagelbedden die per vinger ook van vorm lijken te verschillen... Vreselijk vind ik dat :')

Netjes! Hoe krijg jij je nagelriemen zo goed weg?

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-02-18 18:03

Bij Pink heeft het echt met de prep te maken. In het begin liet het bij mij ook snel los, tegenwoordig krijg ik het er echt niet zomaar af. Kan makkelijk twee weken blijven zitten :j

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-02-18 09:40

Yenni schreef:
F_Orumster: ik ontvet met de remover voor salonnails van het kruitvat
Speciaal voor gelnagels
Ik ontvet met een gewoon watje

Een gewoon watje laat stofdeeltjes achter, dus dat kan wel eens een boosdoener zijn.
Ik heb speciale wipes van PG om te ontvetten.

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 17:08

Ik vind het een beetje slordig gezet :o Sorry!

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-18 21:16

zorro schreef:
Kayleigh_ schreef:
Ik vind het een beetje slordig gezet :o Sorry!

Ze zijn bij de nagelriemen niet helemaal netjes, dat is ook lastig met glitters vind ik.. al zie ik het bij nagelstylistes regelmatig voorbij komen, en vind ik dat zij het als betaald werk netter moeten afronden. Dat ik wat knoei bij mezelf, oke.. maar als je er voor geleerd hebt hoort het netjes te zijn.

Precies! Als ik ervoor betaal vind ik ook dat het netjes moet zijn. Als ik bij mezelf lak ben ik ook niet zo precies, want dat kan ik niet, maar een ‘geleerde’ hoort beter te kunnen.... ik lak zelf soms zelfs netter (on my lucky days).

Maar goed, we weten natuurlijk niet of die persoon geleerd is of het hobbymatig doet, maar als ik hier €30,- (gemiddelde prijs hier in de regio voor gellak) voor betaald zou hebben, zou ik balen... :o

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 09:48

Das goedkoop! :D

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:22

Voor nagelriemen/nagels is gewone olijfolie, of amandelolie, of welke olie dan ook prima. Ik heb pas wel dadi oil gekocht bij LM omdat ik erg nieuwsgierig was maar ik zal niet roepen dat het veel beter is dan een andere olie, want daar geloof ik niet zo in :P

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 14:28

En dat is het belangrijkste toch :)

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:22

LadyMadonna schreef:
Tja cin, maar jij voelde je wel goed (ja, omstandigheden, i know) met behandelingen van 5 euro....
En zo is het altijd wat...
Er wordt nooit naar gevraagd, maar als een klant mijn inkoop wil weten maak ik daar geen geheim van....
Voor de belastingdienst ook niet trouwens...

Huh, maar dat is toch helemaal niet te vergelijken? Dat is een beetje hetzelfde dat als iemand een dure camera koopt en graag wil oefenen met foto’s maken. Deze persoon biedt fotoreportages aan voor €10,-. Hiervan kan ik als klant geen topkwaliteit verwachten, want dan moet ik bij een professional zijn, maar een setje leuke foto’s vind ik best €10,- waard.
Als ik een setje leuke nagels wil, dan betaal ik die €5,- aan Cin, maar hiervoor kan ik als klant niet de volledige professionaliteit van verwachten, ik zie het meer als een wederdienst naar elkaar (Cin kan oefenen, ik betaal een symbolisch bedrag voor tijd/spullen). Terwijl als ik naar een salon ga waar ik €30,- aftik na het lakken vd nagels, ik een set nagels verwacht die zeer netjes gezet zijn en waar ik langer dan twee dagen mee doe (bij wijze van)
Laatst bijgewerkt door Kayleigh_ op 11-02-18 21:23, in het totaal 1 keer bewerkt

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-02-18 21:22

_San87_ schreef:
Mars schreef:
Pffft trek allemaal die stiletto’s es effe in joh :=

Huh? Er wordt toch normaal gepraat of ben ik gek :?.

Ik zie ook niks raars hoor :’)

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-02-18 14:52

Is van PG zelf.

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 09:52

Is acryl dat spul waar je nagels zo broos en verrot van worden na langdurig gebruik, of niet? Anders ga ik daar misschien ook wel eens voor kijken om te laten zetten... :)

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 11:54

Trind heb ik ook even gebruikt. Toen mn nagels zo dun en broos waren deed dat echt super veel pijn, alsof ze verbrand werden :o Heb het toen maar bij hun serum en olie gehouden, hahaha.

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 14:26

Goed om te lezen!

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-02-18 15:34

Ik had toen nog niet gelezen dat je het niet mag gebruiken op beschadigde nagels, oeps :o Ben er toen mee gestopt, nu mn nagels weer gezond zijn kan ik het wel gebruiken.

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 09:44

Zo zien mijn nagelriemen eruit na terug duwen:

Afbeelding

Afbeelding

Echt niet mooi, vind ik. Is dit een kwestie van nog vaker smeren?
(Nagels zijn heel licht gelig, geen idee hoe dat komt, is eens gebeurd na het smeren van bodylotion maar het gaat er niet uit/af... :\ )

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 11:14

Ik heb wel een knippertje maar daar wordt het niet per definitie mooier van... dus dat gebruik ik eigenlijk niet meer. Ook omdat je het idd erg voorzichtig moet doen.

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 13:53

Frummels schreef:
Gadver, een gebruikte vijl vind ik zó onhygiënisch. Mijn vorige nagelstyliste gebruikte ook voor iedereen dezelfde vijl. Een keer iets van gezegd en toen pakte ze een andere, maar de keer erna weer hetzelfde liedje. Ik ga daar ook niet meer naartoe. Nu dus opzoek naar een nieuwe nageldame.. moeilijk!

Tip van warm water met olijfolie ga ik eens proberen! En dan gewoon daarna zachtjes terugduwen?
Haal je dan de overtollige stukjes zeg maar, weg?

Ik vraag me ook af hoe je het overtollige weghaalt zonder te knippen?

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 20:58

Maar die goedkope Ali lakjes lijken me nou niet de meest slimme keus als base op je eigen nagel.......

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-02-18 22:19

Bij mij blijft PG wel goed zitten, als ik niet over mn nagelriemen lak en er zelf ook niet aan pruts (allebei vind ik moeilijk :’) ). Maar met de nieuwe base extend zit het inderdaad wel nóg vaster en die is ook makkelijker af te weken!

Kayleigh_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-02-18 08:32

Met lospeuteren krijg ik het er zeer slecht af, hoor. Dus ik weet niet wat ik anders doe dan jullie dat ik PG geen slecht merk vind.... als ik het volgens het boekje op doe dan blijft het minstens een week zitten (zoals gezegd, als ik bij mn nagelriemen weg blijf en er zelf ook niet aan peuter).