[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Ladybird, Polly, Hanmar, Princesj, Shanna, Dani, EvelijnS

Shaggy09

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-11-18 12:26

Hey hoi mag ik mij melden? :D
Ik vind make-up en skincare al jaren geweldig leuk en interessant. Nu wil ik na mijn huidige opleiding die afloopt in Juli gaan beginnen met een visagie opleiding.

Weet nog niet waar of hoe of wat. Als iemand tips heeft zijn die van harte welkom :)
Enige punt waar ik tegen aanloop is hoe ik mijn inkomsten houd als ik dus die opleiding ga doen. Werk momenteel in een kledingzaak maar wil hier wel echt weg zodra ik klaar ben met opleiding.

JM :#

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 11:13

Heeft iemand hier ervaring met de volgende merken:
- karaja
- kryolan professional make up
- bellápierre cosmetics

Het zit namelijk zo, ik ga volgend jaar starten met de beroepsopleiding visagie. Daar kun je een gevulde koffer met make up en tools kopen voor 695 euro, met dus de merken die ik hier boven noemde.

Ik ken zelf geen een van de merken. Maar je kan ook met eigen producten werken. Moet dan wel een hele lijst aan producten gaan aanschaffen en weet niet hoe duur dat gaat worden. Ik werk zelf toch wel graag met iets duurdere merken dus ben bang dat dat nog duurder word. (Kan natuurlijk ook budget merken kopen maar weet niet of dat dan zo fijn is :o)
Aan de andere kant; ik ken de merken waar ze daar mee werken ook niet, stel dat die niet zo fijn werken, dan zit ik met al die producten opgescheept en ik wil die na de opleiding uiteraard blijven gebruiken. Dan vind ik dat best zonde van die 700 euro. De opleiding zelf duurt immers niet erg lang.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:40

Wat gebruiken jullie om je foundation aan te brengen? Gewoon kwasten? Ben namelijk aan het twijfelen om the original beauty blender aan te schaffen. Vind 20 euro wel veel voor een sponsje, maar als het het geld waard is doe ik dat graag :j
Gebruik momenteel een synthetische stippling brush, niet verkeerd, maar kan beter. :P

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:46

Ja ik had m gezien bij douglas maar die is niet leverbaar via de site en de stad waar douglas zit is 2 uur fietsen dus dat word m niet :+ Had m ook op bol.com gezien voor 15 euro.
Vind jij m echt fijn of zeg je ik merk niet veel verschil?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 13:35

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:30

Ik varieer een beetje qua merken, heb zowel wat high end als gewoon budget proof producten. Vind de basis wel belangrijk gebruik daarvoor de estee lauder double wear. Concealer gewoon van l'oréal maar vind die heel erg fijn.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 14:31

Oh vraagje, heeft iemand hier ervaring met de make up meltdown van UD?

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 23:17

Leuk al die lijstjes! :D

Primer: Sisley
Foundation: Estee Lauder
Concealer: L´oreal true match
Poeder: Rimmel London
Highlighter: Revolution en Tecnic Get Gorgeous
Wenkbrauwen: John Van G & NYX
Eyeliner: KvD
Oogschaduw: MUA, Revolution, Urban Decay
Mascara: L´oreal volume million lashes
Lipstick: Echt van alles, Maybelline, NYX, Mac, L´oreal
Fixing spray: NYX
Kwasten etc: Heb nu gewoon synthetische kwasten maar wil de BB aan gaan schaffen :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 10:25

Ik vind de terracotta bronzer van Guerlain wel echt prachtig. Maar die is vrij prijzig dus als je iets betaalbaarders zoekt zou ik denk gaan voor de w7 dupe van de Hoola van Benefit. Of die van Rimmel, schijnt ook een prima bronzer te zijn. :j

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-11-18 23:01

Heeft iemand hier nog tips voor wenkbrauw producten? Ik heb wel wenkbrauwen alleen ik verleng ze altijd iets en zet de voorkant wat aan. Gebruik altijd een potloodje om een vorm te tekenen en kleur het dan in met wenkbrauwpoeder, oogt mooi natuurlijk vind ik. Alleen probleem is dat wel mijn wenkbrauw weg is als ik bijvoorbeeld een coltrui uittrek.
Heb toen een wenkbrauwgel van NYX gekocht en daarmee het een beetje aangezet, maar dit ziet er al zo ontzettend snel onnatuurlijk en plakkaat achtig uit. :( Het enige positieve er aan is dat idd de wenkbrauw beter blijft zitten, maar echt mooi effect vind ik het niet.

Dus als iemand nog een topper daarvoor weet hoor ik het graag :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-11-18 10:33

Ik prime en set het momenteel al. Alleen als ik bijvoorbeeld iemand een knuffel geef vind ik het wel heel awkward als mijn wenkbrauw daarna ineens half verdwenen is :+

Heb wel even gekeken naar de ABH pomade maar vind (van wat ik op de fotos zie) het toch teveel zo´n insta brow look geven, wat mooi is, maar ik heb het liever wat minder opzichtig.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-12-18 11:27

lemanthia schreef:
ik gebruik nu foundation van de heme rose 2.
maar ik wil over naar een beter merk. wat ook met veel regen goed blijft zitten en die je bijna niet ziet.
die makkelijk aan te brengen is. budget tot ong 20 euro.
een matte foundation

Van de drugstore foundations vond ik zelf l´oreal infallible heel erg fijn. https://d3r2zleywq7959.cloudfront.net/media/catalog/product/cache/1/image/370x/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/1/2/1281_xlarge_3.jpg Die is erg mat en blijft goed zitten.

Deze van BE creative make-up (verkrijgbaar bij ici paris) vond ik ook erg fijn alleen is die iets minder mat. https://sannesstuff.files.wordpress.com/2014/10/img_20141003_190826.jpg

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:52

Goede hydraterende primer is ook belangrijk als je een droge huid hebt.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-12-18 12:59

Ik gebruik wel altijd primer. Het blijft echt beter zitten en is gelijk vochtinbrengend.
Ik denk dat jou huid dan niet tegen siliconen kan Eight, zitten echt heel veel siliconen in de meeste primers en als je huid daar niet tegen kan is het inderdaad niet zo makkelijk.

Een primer zonder siliconen zou ik dan gaan uitproberen als ik jou was. :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-12-18 23:32

Ik wil altijd alles behalve dewy :P Mijn huid word gedurende de dag dewy zat haha

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 22:58

Je hebt een matte finish en een dewy finish. Mat is dus gewoon mat :P dewy is een beetje een glow. Sommige vinden dewy er wat gezonder en minder masker achtig uit zien. Ik houd persoonlijk weer meer van mat, maar dat kan ook komen doordat ik van mijzelf al vrij snel ga glimmen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-12-18 23:07

lemanthia schreef:
Ik werk nu nog met 1 kleur oogschaduw tegelijk maar wil dus graag met meerdere kleuren werken. En dan blenden denk ik hoe pak ik dat aan?

Het mooiste is meestal om de lichte kleur oogschaduw op het bewegend ooglid aan te brengen en de donkere kleur in de arcadeboog. :) Zorg dat je een fijn blend kwastje hebt die soepel blend. Oh en belangrijk om goed en wat langer te blenden.

Op YouTube staan ook veel duidelijke tutorials.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 20:40

Even een vraagje voor de oogschaduw liefhebbers, welke vinden jullie nou het fijnst? Ik wil een nieuw palette halen maar twijfel heel erg tussen Anastasia en UD.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:46

Memories schreef:
Shaggy09 schreef:
Even een vraagje voor de oogschaduw liefhebbers, welke vinden jullie nou het fijnst? Ik wil een nieuw palette halen maar twijfel heel erg tussen Anastasia en UD.

Uit deze 2 verkies ik ABH echt ruim boven UD, ik heb van beide merken meerdere paletten. Hoe het komt weet ik niet maar ik heb zo weinig met de UD palletes hoe graag ik het ook zou willen, Heat vorig jaar was echt zo'n teleurstelling :o Kan er maar weinig mee. Fallout overal op mn gezicht, lastig om fijn op te bouwen, in tegenstelling tot ABH. En daarmee niks van fall-out onder m'n ogen, ook niet met subculture wat toen zo'n drama was volgens alles en iedereen, dat is onderhand zelfs mijn favoriete pallete geworden.
Wat ik met ABH fijn vind is dat je er in 1 keer meer pigment uithaalt, soms bijna 'teveel' pigment was je dan echt weer goed en voorzichtig moet gaan aanbrengen en blenden. Waarin UD voor mijn gevoel iets meer 'buildable' is. Dat maakt voor mij denk ik het meeste verschil.

Het zal wat mij betreft alles te maken hebben met persoonlijke smaak, techniek, en producten die je onder de oogschaduw gebruikt en alles bij elkaar kan ik beter overweg met ABH dan UD. Terwijl het voor mijn gevoel kwalitatief echt goede producten zijn beide, dus om de kwaliteit hoef je een van beide niet te laten.
Maar dat is zo persoonlijk, genoeg mensen die UD hemels vinden werken en niks kunnen met ABH.

Als je echt twijfelt misschien even kijken of je met beide merken wat kan klooien in de winkels/bij iemand die het heeft. Ligt er idd ook een beetje aan of je echt twijfelt tussen de merken op zich of juist specifieke paletten van beide?

Thanks voor de info haha :)
Nee ik heb in principe geen specifieke paletten op het oog. Ik vind de modern renaissance van ABH wel heel mooi maar vind de naked 1 en 2 van UD ook erg mooi.
Ik heb een voorkeur naar niet te lang bezig zijn met een look. Ik ben van mezelf al erg traag met opmaken omdat ik nogal perfectionistisch ben :o Dus dan heb ik graag een oogschaduw die goed pakt, en waarbij je niet extreem lang hoeft te blenden.

Ik vind opvallende kleuren mooi, maar merk dat ik in het dagelijks leven toch iets meer geneigd ben om echt voor een wat simpelere look te gaan. Vooral bruin en brons tinten gebruik ik erg veel. :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 19:22

En hebben jullie al een idee wat voor look jullie morgenavond gaan maken? :)

Outfit is een rose gold body, zwarte cirkelrok, dus ik ga denk qua ogen ook voor rose goud achtig iets.
Afbeelding

Zoiets, althans dat ga ik proberen :D

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-18 23:13

Joolien schreef:
Ziet er mooi uit. Wjn hebben gala stijl dus ik ga wel all in met mn look :D

Jaa bij ons is het thema glitter and glamour, dus ook wel iets om voor uit te pakken haha :P
Ik vind het zelf alleen altijd lastig om te bepalen wat voor lipkleur ik op doe. Als ik uit pak met mijn ogen heb ik altijd het gevoel dat ik mijn lippen rustig moet houden. Nu neig ik zelf sowieso vaak naar een nude lip omdat ik dat makkelijk vind combineren en er niet heel de dag op hoef te ´letten´ :o

Maar morgen wil ik denk toch wel iets wat net wat meer knalt, denk dat ik voor de nyx lip lingerie kleur exotic ga.
Alleen vind liquid lipstick altijd zo irritant na een tijdje, droogt uit, zit niet mooi, of gaat er met eten/drinken voor de helft af.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 22:57

Eerst concealer en dan foundation is dan een oplossing.
Als je eerst foundation doet en dan concealer kan de concealer een te sterk effect krijgen waardoor het juist gaat opvallen.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 11:23

Ik wil ook de Fenty concealer. <3 Zie m continu voorbij komen en hij dekt zo mooi.

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 23:32

Pluisje1998 schreef:
Wat vinden jullie nou het prettigste soort wenkbrauw product? Ik gebruik nu een potlood, maar daar ben ik niet echt tevreden mee. Krijg het niet voor elkaar om er een mooie scherpe lijn mee te maken, allen als de punt helemaal scherp is. Dus ik moet te veel slijpen om de punt scherp te houden waardoor ze zo weer op zijn. Is er iets anders waarmee je je wenkbrauwen goed bij kan tekenen?

Ik heb na veel probeersels toch het liefst een poeder. Een van goede kwaliteit waar veel pigment vanaf komt en een super dun, ´scherp´ kwastje :)

Shaggy09

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 22:52

Heeft iemand hier een palette van Tartelette?
Ik vind de In Bloom Clay palette heel erg mooi en net wat zachter geprijsd dan bijv UD paletten. :P
Zijn die een beetje vergelijkbaar in prijs? Edit; Niet in prijs, in kwaliteit :')