[HK] Make-up topic: deel 7!

Moderators: Mjetterd, Nala, ynskek, Polly, Ladybird, Princesj, Hanmar, Giolli, Mondy

Drunksheep

Re: [HK] Make-up topic: deel 7!

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-10-18 21:13

Door Marrit op de hoogte van het nieuwe palette van Colourpop.
Afbeelding
Afbeelding

Wil hebben.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-11-18 14:57

mirtedl schreef:
de levertijd bij colourpop duurt zeker wel enkele weken?

De laatste tijd was het er bij mij binnen 9/10 dagen. Maar kan idd ook veel langer duren. Dus zou het er niet op gokken.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-11-18 15:43

Ik gebruik een Beautyblender idd :j

Is vandaag nog met 25% korting bij Douglas te halen! Scheelt je weer 5 euro.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:46

Had 21 november besteld, en de 25e is het verstuurd.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-11-18 16:59

Zelfde hier :j maar duurt bij mij vaak wel minimaal nog 3 dagen.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 11:57

Ik ben ook niet heel erg merkvast, maar heb denk ik het meeste in mijn bezit van Colourpop _O-

Als ik zin heb om me op te maken dan gebruik ik over het algemeen dit qua merken (neem grotendeels even jouw lijstje over Anc!):
Primer: Touch in Sol
Settingspray: NYX/Etos
Foundation: Becca
Concealer: Urban Decay
Poeder: Colourpop
Highlighter: Becca/Ofra
Bronzer: Too Faced
Wenkbrauwen: Anastasia voor invullen, zeep als 'gel'
Oogschaduw: Colourpop/Anastasia/Urban Decay
Eyeliner: Fenty
Wimperkruller: Hema
Mascara: Urban Decay
Lippotlood: Colourpop
(Liquid) lipstick: Colourpop/Jeffree Star
Lipgloss: Colourpop
Kwasten: Zoeva/Colourpop/Real Techniques/Unicorn Brushes

En er is nog zooooveel wat ik wil proberen :)) maar ik heb ook zo enorm veel dat ik even heel kritisch moet zijn van mezelf voor ik wat koop als er weer een release is.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:00

Leys schreef:
Oh, de setting spray van Kat von D is bij mij echt absoluut favoriet!
Die sprayer is veruit de beste!

Zodra ik kan ga ik die ook aanschaffen. Door jullie :Y)

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-11-18 12:57

Leys schreef:
Ik heb heel lang All Nighter van UD gehad.
Ook heel fijn, maar kan niet tippen aan die van KvD :=

UD is zeker ook erg fijn. Maar alleen de spray al van KvD is echt geweldig <3

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 21:35

Kelly_J schreef:
Dit zie je dan dus..

[ [url=m/uVszIS.png]Afbeelding[/url] ]

Zodra je pakketje door de douane is kun je hem met je USPS code traceren bij PostNL. Gewoon de code invoeren via https://www.internationalparceltracking.com/ of je PostNL app.

Een pakketje van mij is gisteren aangekomen, vandaag langs de douane gegaan en wordt morgen bij me aangeboden. De ander is sinds 30 november in Nederland en nog niet eens door de douane geweest. Dus je kunt er geen pijl op trekken. Kan (helemaal met deze drukte) wel een paar weken duren.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-12-18 22:24

Zie net dat mijn pakketje van Colourpop morgen aangeboden wordt, vandaag aangekomen in Nederland.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 21:05

Ik heb twee verschillende looks gemaakt, allebei de dagen een Stila liquid oogschaduw gebruikt aangezien die zo geweldig glitterig zijn <3
Afbeelding
Afbeelding

Wat betreft palettes ga ik mee met Niniane. Beide merken hebben goede en slechte palettes uitgebracht.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-01-19 20:15

UltimOo schreef:
Heeft iemand van jullie ook de tip tegen wallen? Of ik nou 3 uur slaap of 15 uur slaap, ik heb ze bijna altijd :')

Concealer :Y)

En voor een iets permanentere oplossing traangootfillers.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 08-01-19 18:07

Heb zojuist de Juno & Co Microfiber Velvet Sponge besteld. Ben heel benieuwd of 'ie echt zo goed is als 'de YouTubers' beweren :Y)

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-19 21:54

Pluisje1998 schreef:
Wat vinden jullie nou het prettigste soort wenkbrauw product? Ik gebruik nu een potlood, maar daar ben ik niet echt tevreden mee. Krijg het niet voor elkaar om er een mooie scherpe lijn mee te maken, allen als de punt helemaal scherp is. Dus ik moet te veel slijpen om de punt scherp te houden waardoor ze zo weer op zijn. Is er iets anders waarmee je je wenkbrauwen goed bij kan tekenen?

Een brow pomade met een heel dun kwastje bevalt mij het beste voor precisie. En anders misschien de Brow Wiz van ABH.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-19 14:15

chimello schreef:
Ik heb alleen Shape tape van Tarte.

Jongens die CP producten zijn echt nice! Ik heb echt zo'n mooie glow op mijn gezicht van die highlighter :~ Totaal niet chunky en overdreven maar alsof mijn gezicht van glas is ofzo. En de glass bull waar Jkissa steeds over praat heb ik vandaag op en die is zo mooi op een simpel neutral matte oogschaduw eronder.
De super shock heb ik gisteren even getest, is heel licht en dun als je een kwast gebruikt en weinig product gebruikt, zag er wel mooi uit. Maar daarmee ga ik nog wat spelen :P

Ik ga dus wel zeker meer highlighters bestellen.

De producten die je besteld had deden me al vermoeden dat Jkissa je geïnspireerd had haha :))

Flexitarian is ook echt geweldig. Blijf het bijzonder vinden hoe een budgetmerk zulke goede producten kan hebben <3 ben echt Colourpop fan.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-01-19 23:05

Ik heb wel een en ander aan Tarte palettes geswatcht, omdat ik ze graag wilde hebben. Vond het pigment erg tegenvallen om eerlijk te zijn.

Heb even m'n stomme Instagram tekst weggekrast :') maar ben weer helemaal verliefd op m'n Ofra Rodeo Drive highlighter:
Afbeelding

Plek in m'n nek is een brandwond :+

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:49

Heb zojuist samen met vriendinnen producten van Fenty besteld.

De Gloss Bomb in Fenty Glow, de concealer, setting powder en de Match Stix in Amber. Ben vooral enorm benieuwd naar de concealer en poeder.

Ga vanmiddag de sponzen van Juno proberen! Ook heel benieuwd naar :))

Banyu schreef:
Ik gebruik altijd de mac primer. Maar zoek eigenlijk een betaalbare variant? Hoorde vaak iets van Nivea, wat je als primer kan gebruiken?

Klopt! After shave balm is dat.

Je kunt ook eens kijken naar de primer van Colourpop, of de Prime and Fine spray van Catrice :j

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 12:55

Banyu schreef:
Colourpop? Nog nooit van gehoord. Werkt de nivea fijn? Kan die wel eens proberen. Qua prijs en inhoud ook aantrekkelijk natuurlijk

Colourpop wordt heel veel in dit topic genoemd ;)

Ik heb de Nivea balm gebruikt, het wordt heel sticky, maar vond het niet echt bijzonder qua werking om eerlijk te zijn. Maar heb nog nooit echt een wonderbaarlijke primer gebruikt tbh.

Amandavd schreef:
Waar kopen jullie eigenlijk al je make-up, zowel online als offline?

Grotendeels online. Ik gebruik dus heel veel Colourpop en dat is alleen online te krijgen hier. Zelfde geldt voor een merk zoals Fenty. En aangezien ik in het noorden woon zijn heel veel merken sowieso niet verkrijgbaar hier. Veel producten zijn online ook goedkoper te krijgen, trouwens.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 16:59

Hier helaas een huidverzorging- en make-upobsessie _O-

Dit is m'n AM routine:
Afbeelding

Als ik wat meer tijd heb zal ik vanavond ff m'n PM routine plaatsen en wat ik nog meer doe :))

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-01-19 23:32

Mijn skincare routine lijkt heel heftig, maar TO producten zijn over het algemeen 1/2 actieve ingrediënten (daarom ook zo goedkoop natuurlijk) in plaats van alles gecombineerd in één luxe serum of crème. Vind het zelf niet zoveel werk, en daarbij is het wel een rustgevend momentje haha.

https://www.adorebeauty.com.au/the-ordi ... affordable

Daarbij heb ik helaas een klote huid op het moment, dus moet er wel echt goed voor zorgen. Helemaal omdat ik natuurlijk ook veel make-up op mijn hoofd smeer haha.

Dit is mijn PM routine (en bij waterproof make-up gebruik ik nog een remover op oliebasis voor mijn ogen):
Afbeelding

En één of twee keer per week gebruik ik de TO AHA 30% + BHA 2% peeling solution.

chimello schreef:
Ik ben heeeel benieuwd wat je van de Fenty concealer vindt!

Ikzelf ook :D laat 't zeker even weten hier.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-01-19 11:52

luxx schreef:
Waar kopen jullie pixie? Op de UK site geprobeerd maar mijn kaartje word niet geaccepteerd om de 1 of andere reden

Pixi is te krijgen bij Hudson's Bay, Babassu en Cosmania. Maar als je even snel zelf gegoogeld had, had je dat zelf ook kunnen vinden :D

Ik bestel het zelf bij Asos met 10% studentenkorting (en reken af in ponden). Is het allergoedkoopste.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-01-19 11:32

Eight schreef:
Weet iemand een liquid eyeliner in een lichte kleur bruin, mat en goed dekkend? :)

Ik weet niet of de nieuwe Roller Liner van Benefit wat voor je is qua kleur? Hij schijnt wel echt heel goed te zijn.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-02-19 19:06

Mocht iemand nog geïnteresseerd zijn in hoe de gezichtsproducten bevallen van Fenty: ik ben er echt heel erg blij mee! De concealer iets te licht besteld, maar goed, er valt mee te werken. Concealer is erg creamy en heeft een mooie natuurlijke finish. Niet te mat. Zit ook als een huis en dekt behoorlijk goed. Maar die setting powder :oo echt bij far de beste poeder die ik heb gebruikt. Het effect is echt geweldig. De naam 'Instant Retouch' is heel toepasselijk, poriën lijken minder heftig en mijn huid lijkt veel 'gladder'. Daarbij is de poeder heel fijn van structuur en ruikt het echt heerlijk _O- De Match Stix werken ook als een droom, ik ben nog niet helemaal over naar creamy producten, maar de kleur 'Amber' is echt perfect voor mij om mee te contouren. Het blendt super makkelijk.

Ik heb ook het nieuwe wenkbrauwproduct van Urban Decay binnen gekregen. Ben hélemaal verliefd! Wat werkt dat snel in vergelijking met een brow pomade, en je kunt zulke enorm fijne haartjes tekenen. Het zit ook als een huis.

Heb afgelopen week in Barcelona ook mijn nieuwe favoriete lipkleur gekocht: de Stunna Lip Paint in Unbutton <3
Afbeelding

En mocht iemand het leuk vinden, de producten die ik op de foto op heb zijn als volgt (en dit zijn overwegend mijn favoriete producten):
Primer: Cover FX Dewy Skin Primer
Foundation: Becca Ultimate Coverage 24 Hour Foundation
Concealer: Fenty Pro Filt'r Instant Retouch Concealer
Setting powder: Fenty Pro Filt'r Instant Retouch Setting Powder
Contour/bronzer: Colourpop Pressed Powder Bronzer in Spectacle
Highlighter: Ofra Highlighter in Rodeo Drive
Mascara: Essence I Love Extreme Volume Mascara Waterproof
Wenkbrauwen: Urban Decay Brow Blade in Dark Drapes
Lipstick: Fenty Stunna Lip Paint in Unbutton
Setting Spray: Cover FX Illuminating Setting Spray

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 12:19

Sorry, maar ik snap het hele drama niet? Je kunt gewoon letterlijk van tevoren zien hoeveel je aan product koopt. Dus als je je opgelicht voelt dan is dat je eigen schuld vind ik :')

Daarbij hebben dit soort eyeliners een bepaalde grootte aan cartridge nodig om het product te laten uitvloeien als het ware. Dus de 0,2ml en 0,55ml verpakkingen zijn even groot, maar de inhoud van de cartridge verschilt dus. Bij andere merken gaat dit exact hetzelfde, zoals Stila bijvoorbeeld.

Joe!

Drunksheep

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-02-19 21:38

Memories schreef:
Drunksheep, jij was degene die de nieuwe UD brow blade had toch? Resultaat wat in op de foto zag was heel mooi iig. Kun je een beetje iets zeggen over hoe zuinig die is in gebruik? En is het echt merkbaar mooier/makkelijker/beter oid dan vergelijkbare producten?

Yes!

Tot nu toe vind ik hem zuinig in gebruik, maar ik heb hem natuurlijk nog niet zo lang, dus geen idee hoe lang 'ie mee gaat. Vind dat er best veel product in zit!

Ik vind het zelf veel fijner dan andere producten. Veel makkelijker dan brow pomade, en het potloodje is fijner dan veel vergelijkbare producten. De 'ink' kant is ook superprecies en de pigmentatie is echt top. Daarbij zijn beide kanten waterproof dus dat is ook heel fijn.

Wat ik heel tof vind is dat je er een retestrakke wenkbrauw mee kunt tekenen, maar ook een hele zachte. En je kunt er dus ook hele fijne haartjes mee tekenen.

Joe!