Afvallen 2019

Moderators: EvelijnS, benangelique, Hanmar, Polly, Shanna, khirshanta, Dani

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 10:04

Ik wil me ook graag melden. Ik ben 37 jaar, moeder van 2 kinderen (7 en 9 jaar) en ik houd van lekker en te veel eten :o
Ik ben 1.68, weeg 75 kilo en heb de conditie van een dooie mus ;)
Door mijn gezondheid, ik heb ms, ben ik veel minder actief dan jaren terug en was ik al wat kilo's aangekomen, maar sinds ik mijn mirenaspiraal heb laten plaatsen lijkt het wel of de kilo's er aan vliegen.
Mijn doel is naar 65 kilo én een betere conditie opbouwen.
Ik heb met tijden snaaiperiodes, ik ben een emotie eter. Dus ik wil mijn calorieinname beperken, hoe werkt de weightwatchers precies?
En ik moet weer gaan sporten, dus een goede fysio vinden die me weer op gang krijgt :D
Ik hoop dat jullie me af en toe een schop onder mijn kont kunnen geven als het nodig is?!

Een moment van vreugde verdrijft 100 momenten van verdriet.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 14:42

Nikass schreef:
Akishino: je hebt er meer aan om te kijken naar welke calorieën je eet, dan alleen voor zo min mogelijk calorieën te gaan. In noten, vette vis zitten bijvoorbeeld veel calorieën, maar ze zijn wel heel gezond en zorgen voor een verzadigd gevoel.
"lege" calorieën uit bewerkte producten/suiker kun je het beste vermijden.
Dus geen frisdrank, snoep, koek, vruchtenyoghurt, gezoete ontbijtgranen, vla, chocolademelk, soepen en sauzen uit blik/pot, pizza etc

Heb je gelijk in.
Mijn eetschema doordeweek:
Ontbijt; halfvolle yoghurt met schep havermout en 1,5 stuk fruit erin.
Lunch; 2 bruine of volkoren boterhammen (of crackers) met vlees, pindakaas of vruchtenhagel
Diner; veel afwisseling en vers, te weinig vis en vooral te grote portie's en toetje (vanillevla of yoghurt).
Tussendoortjes: koekje bij de thee (of 2 of 3 en jawel daar gaat het fout in bepaalde periodes :o ) en 's middags fruit.
Ik drink alleen water en thee, nooit frisdrank en ook geen alcohol.

Ik heb altijd trek en ben niet snel verzadigd dat is een grote valkuil, voor mijn gevoel is dit begonnen sinds ik een spiraaltje heb.

akishino

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-12-18 18:26

xLeoniee schreef:
akishino schreef:
Ik heb altijd trek en ben niet snel verzadigd dat is een grote valkuil, voor mijn gevoel is dit begonnen sinds ik een spiraaltje heb.

Hier ook! Sinds mn spiraal dus 12 kg aangekomen :(

De gynaecoloog zegt dat hij dat nog nooit gehoord heeft toen ik dat vertelde. Maar ik ben dus niet de enige.

akishino

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 08:51

Ik heb me begin van het topic gemeld, maar hoe zet ik me in het rijtje? :o

Ik zit nu in oostenrijk en vind de kaisersmarn en apfelstrüdel te lekker om te laten staan, dus ik probeer extra te bewegen om het goed te praten.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie