Afvallen 2019

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-18 13:43

Mag ik ook weer meekletsen? Zat afgelopen jaar in het Afvallen in 2018-topic. Ben toen mijn kilo’s kwijt geraakt, maar merk dat ik gezond bezig zijn lastig vind. Ik eet reuze gezond hoor: veel groentes bij het avondeten en ook als tussendoortjes, voldoende fruit etc maar daarnaast snoep ik gewoon echt teveel (suikers). Ik heb dan de mazzel daar niet erg van aan te komen, maar heb soms helemaal hartkloppingen van de sugerrush die door mn aderen stroomt |( Zo slecht, maar dan toch de dag erna weer doorvreten. Ik wil zo graag de knop omzetten, maar doordat al het snoepen bij mij (nog) niet zichtbaar is lijkt het allemaal niet zo erg. Ik wil dus echt in 2019 van de suikerverslaving af. Dat lukt me steeds tijdelijk, maar ik glijd steeds weer terug mijn slechte gewoontes in. Vraag me af hoe ongezond mijn binnenste wel niet moet zijn door al dat slechte eten.

Dus ik lees en praat mee in de hoop die knop eindelijk eens te vinden én om te kunnen zetten.

Ceffyl

Re: Afvallen 2019

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 20:34

Ik ga pas 2 januari beginnen. Er ligt nu nog zoveel lekkers in de kast :o Probeer wel al een beetje af te bouwen. Mijn hoofd denkt nu dat ik het makkelijk ga aankunnen in het nieuwe jaar, maar weet nu al dat de snack-trek meedogenloos is als hij aantrekt :') Wat doen jullie als je enorme trek hebt in iets zoets? Een bakje yoghurt geeft mij dan echt geen voldaan gevoel.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:29

EmptyWords schreef:
Kwark vult meer dan yoghurt

Ja maar dit gaat niet om honger! Ik heb nooit zo snel honger, gewoon enorme sugarcravings -O- En die gaan bij mij niet weg van yoghurt/kwark/boterham. Als ik dat neem én er vol van zit roept mijn hoofd nog steeds om een blokje chocolade/dropje. Ik kan dan ook echt honderd keer in de koelkast en keukenkasten gaan kijken of ik toch niet iets over het hoofd heb gezien.

Ik weet dat dat echt de verslaving is die roept, maar hoelang houd je daar last van? Wanneer gaat dat gevoel over? Voel me net een soort junk, alleen is het van een sociaal geaccepteerde “drugs”.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-18 22:41

Nee ik drink denk ik te weinig. Durf ‘s avonds niet zoveel meer te drinken ivm plassen gedurende de nacht. Maar is wel een goede tip, ik ga daar ook meer op letten!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 00:17

Amaryllis schreef:
Afkicken van suiker duurde bij mij 2 weken tot het weer een beetje normaal voelde. Maar ik nam dus ook geen suikervervangers, honing, stevia etc. Was echt wel pittig maar 2 januari ga ik weer cold turkey er van af

Jaa, ik doe met je mee! Tips en motivatie zijn welkom!! Ik wil er ook helemaal vanaf van die troep.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-18 19:14

Ik lunch vaak met een halve avocado en een eitje verdeeld over twee bruine boterhammen. Avocado en ei zijn beide wel calorierijk, maar vullen ook enorm. Maar ik zet ze wel in de Food-app en zorg dat ik binnen mijn max calorie inname blijf en dat lukt goed met deze ingrediënten. Des te meer omdat ik er op werk een middag op door kan werken.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 00:02

_San87_ schreef:
Zal makkelijker worden wanneer de feestdagen voorbij zijn :j.

Deze opmerking is grappig icm je onderschrift :D
Ik ben nl echt dingen bewust aan het opmaken zodat ik straks in het nieuwe jaar dat allemaal niet meer in huis heb en heb soms echt een *burp* gevoel :') Wil in het nieuwe jaar zo min mogelijke slechts in huis hebben zodat ik niet verleid kan worden!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-18 23:32

Leuk die Facebookgroep! Ik twijfel alleen of ik me “mag” aanmelden :o Ik hoef niet af te vallen, wil alleen gezonder worden en klets mee voor de tips.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 12:29

Happy new year allemaal! Gisteren mocht ik nog snoepen van mezelf. Oliebollen, chips, kaasje en champagne en rond twee uur vannacht werd ik ineens heel beroerd. Maagkrampen en misselijk. Ik zie het maar als motivatie om meteen vandaag met mn goede voornemens te beginnen! Heb ook helemaal geen trek meer in alles wat nog in de kast ligt, dus dat mag mn man opmaken. Heb al een lekker gezond recept voor vanavond gevonden, dus ga gelijk alles in huis halen zo!

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-19 14:01

_San87_ schreef:
Mwa, moet van nul terug opbouwen ivm met blessure dus ik heb denk ik in totaal 1 tot 1,5 km daadwerkelijk gerend :=.

Super goed toch! Je bent iig gegaan en het begin is er nu. Die conditie bouw je wel weer op.
Ik ga zo een stuk wandelen. Ook maar even in beweging komen.

Ceffyl

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-19 11:25

Ik had vandaag voor ontbijt magere yoghurt (130 gr) met heel klein beetje honing (2 gr), muesli (25 gr), lijnzaad (5 gr), chiazaad (5 gr), pecannoten (10 gr) en wat blauwe bessen. Ik ontbijt om half 8 ‘s ochtends, eet rond 10 uur nog een banaan en red het zo tot aan de lunch om 12.00/13.00.

Dit ontbijt is 300 kcal.

Antwoord op onderwerpPlaats een reactie