Wielrenners/ mountainbikers hier?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, Shanna, Dani, EvelijnS

Mar__

Re: Wielrenners/ mountainbikers hier?

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 22:14

Wij hebben vorige week ook een check laten doen. Ook spijt van dat we dat niet eerder hebben laten doen :)
Zadels bij beiden gingen een heel eind omhoog, manlief zit ook echt veel beter op zijn fiets nu.
Ik heb nu een fiets met recht stuur maar ga tzt toch kijken voor een andere als ik fanatiek blijf :D

Een vriendelijk woord hoeft niet veel tijd te kosten, maar de echo ervan duurt eindeloos!!

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 08:52

Wat een verschil kan dat maken he!

T2T, hoeeeee ging het? :D
Edit, je gaat vandaag :') Succes *\o/*

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 09:53

Succes vandaag T2T...

Ben gisteren gaan fietsen ipv vandaag was al erg warm maar mooi weer wat km gemaakt als voorbereiding op Limburg Mooiste over 2 weken.

Voor wie vandaag gaat veel plezier en voorzichtig aan met die warmte.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 12:47

Lauraennala schreef:
Wat een verschil kan dat maken he!

T2T, hoeeeee ging het? :D
Edit, je gaat vandaag :') Succes *\o/*

Thanks , start is in iets meer dan 1 uur .
Maar wat een spektakel en sfeer hier , geweldig . Maar daarover volgende week meer .
Internet is heel traag hier , vreet mega stroom van de telefoon .

28-6-20: 70.3 Westfriesland

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 16:19

Scooby, was lekker fietsen gisteren he! Welke afstand ga je doen bij Limburgs Mooiste?

Ik heb vandaag nog wel een rondje gedaan. Exact 2 jaar na mijn eerste echte rondje :D Vond het met de warmte eigenlijk heel goed te doen, maar stond hier ook wel een stevige wind.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-19 18:17

Ben heel benieuwd naar je verhalen T2T.

Lekker rondje dus Laura hier gisteren ook best veel wind nog.
Ik ga de 130 blauw fietsen.
Dat is de intentie als het niet mocht gaan buigen we af en rijden we de 100 km.

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 07:07

scooby09 schreef:
Ben heel benieuwd naar je verhalen T2T.

Gefinisht in 3:28:12 , bij de huidige temperaturen natuurlijk niet niks .
Verder een mega evenement ... :j
Een uitgebreider bericht volgt later als ik weer thuis ben . Gaat op de laptop wat makkelijker .

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 18:08

Top zeg...En die temperaturen gisteren pff echt pittig idd..

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:35

:wave: Mijn verslag van het weekend :

Wat een weekend zeg :wow: , genieten was het .
Helaas niet echt de tijd en het internet gehad iets te posten ...zelfs niet op FB .
Dus nu maar een momentje pakken te schrijven hoe het was .

400 km rijden om aan een wedstrijd deel te nemen ...dat is wat .
Maar het heeft ook wat :D .De organisator Ironman heeft echt een naam .
En daar betaal je helaas ook voor .Alhoewel mijn startgeld eigenlijk nog mee
viel ( 75 Euro ) , incl rugzak , medaille en finishershirt .
Er waren in de 70.3 ( halve triathlon ) 2700 starters , in de 5150 ( olympische ) 600
starters .Dan was er nog Iron Girl ..een loop voor dames , en Iron Kids .
Dat laatste was en geniaal om te zien ...dat deden ze heel erg leuk met die kids .

Vrijdag middag in Kraichgau aangekomen , meteen naar het evenement complex
gegaan .Na ID en startpas check kregen we een atleten band om , onze
rugzak , startnummer , chip , badmuts , transition bags etc .

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Zaterdag was racebriefing en de pasta party .
Dan ook nog wat merchandise gekocht , een mooie visor passend bij mij LIV trisuit ,
en nog een t-shirt .

The day .....het hele weekend bloed heet ..en het zou zondag 30/32 graden worden .
De 70.3 startte als eerste ( profs ) dan de age groupers ...
Mijn start was om 14:00 uur ...
De start , was al een hele belevenis op zich ...iedereen doodstil ...dan de countdown .
Een soort van kerkklok die 5 X slaat ..en dan een mega schot als startsein .
Een mega spektakel ...kreeg er zelf kippenvel van toen ik in het startblok stond .
Hoop dat de link het doet ...voor die die het leuk vinden anders op FB bij Ironman Germany voor filmpjes en impressies kijken .
Start profs dames ;

https://www.facebook.com/ironmangermany ... nf&__xts__[0]=68.ARCDpSItgFU3o1DpaWpcDtsZFC0291BKUGkFzvg-7FvfJUB8WIMoYLgUS0VaZmDS5KeMMX5ZqI1YCMD6w4JC-F7tyEG9GOT0R29OzBRgacRBdHvG292Bai4NZzVIpH2_bQ4vPP1mdw8QzxQPXY13jQzDhxqLA-JtigEVjS-7QEaPWzHMMd7EiiT0dEDQl9fRSypwvxQAc8l7RngufXBkyVaq7tut_ecObuda4za0EeJvom-J4UqqeufyMrvLJfoMSp4WW6th4dmibhzjoXuY4P0ctnUJaPFhwHfK5MUf6PF6uVxN2wqkgi_r_cCs2VtcAl6jRyL6630eAmAwPzPY1uMXH-2-Ps471ta5CA

De agegroupers zijn in rolingstart het water in gegaan .

Het zwemmen bij mij ging zo la la ...had eigenlijk nog geen open water thuis
kunnen zwemmen .Daardoor mistte ik het open water gevoel .
De eerste 400 meter gingen dan ook niet echt , daarna ging het beter .
Dan de transition zone in ...je tas pakken en je in de tent omkleden .

Afbeelding

Afbeelding

Daarna op de fiets ...( ik was 1 van de eerste bij bike check in , vandaar nog zo leeg )

Afbeelding

Een niet hele makkelijke 40 km ..deels pittige klimmetjes met scherpe bochtjes ,
en berg af .Maar wel lekker kunnen fietsen ...helaas mijn drinken in de bidon door het
in de zon staan niet meer te drinken ..net als mijn Power drops ..

Dan de tweede wissel , fiets werd aangenomen ...weer tas pakken en hup de tent
in .Dan op het loop parcours ...ook hier zaten stiekum wat hm in ...hier hadden
veel sporters het echt zwaar .Er werd veel gewandeld .
Maar er stonden echt heel veel drank/eet posten onderweg .Iso , water , ijs
douches , cola .
Heb zelf ook echt bij iedere post wat genomen .
Dan ..moment suprême ...de finish over de rode loper *\o/*
Je loopt een sluis in , eerst is het nog een grijze mat ...dan word deze rood .
Dat is echt een onbeschrijfelijk gevoel ..daar komen emoties op ...
Dat was genieten , daar doe je het voor .En de medaille natuurlijk . :D
Afbeelding

Afbeelding

1500 meter zwemmen , 40 km fietsen , 10 km lopen ; gefinisht in 3:28:12
bij boven de 30 graden ...daar ben ik heel tevreden mee .
Was uiteindelijk in mijn age group nog 5 de van 11 starters .

Hoop de komende dagen nog foto,s te vinden die tijdens het evenement zijn gemaakt .

Mijn trofeeën
Afbeelding

Sorry ...het is een beetje een lange post geworden .

Sakura789

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:48

Wauw waanzinnig goed gedaan! :wow:

Ik doe het je niet na +:)+

Wij gaan morgen starten met ons rondje nederland. Ik had een route uitgestippeld, maar heb er ook wat short cuts in gedaan, mocht het slecht weer worden.

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 04:38

Wat een mega happening om mee te maken zeg en super mooi resultaat.... +:)+ +:)+

Heel veel plezier vandaag Sakura !

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:24

Wow, mooie prestatie weer T2T +:)+
Fijn dat je er zo van genoten hebt...

"If you aren't in over your head, how do you know how tall you are?" T.S. Eliot

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 07:42

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:19

Tof T2T! Mooi verslag en wat een prestatie!
Mijn vriend doet ook aan triatlons en had toevallig zaterdag een OD gedaan. Vind het zo tof om al die verhalen te horen. Echt een mooie sport.

Sakura, veel plezier :D

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 09:52

Lauraennala schreef:
Tof T2T! Mooi verslag en wat een prestatie!
Mijn vriend doet ook aan triatlons en had toevallig zaterdag een OD gedaan. Vind het zo tof om al die verhalen te horen. Echt een mooie sport.

Dat is het zeker ...het motiveert je je eigen grenzen en doelen te verleggen .

Zo zag het hoogte profiel eruit .

Afbeelding

eridinges

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 10:36

Wat onwijs gaaf T2T! Mooie prestatie!

Daiby ❤️
Dressuur B+15, L1+10, L2+9

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 12:16

Best een pittig profiel. Leuk!

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 13:47

Lauraennala schreef:
Best een pittig profiel. Leuk!

Yep :j vooral met nog zwemmen vooraf en hardlopen erna . :D

Spam O:)

Afbeelding

Trouwens gisteren nog twee van deze bikes gezien . Maar niet met zo mooie wielen als de mijne .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 14:41

Blijft ook echt een toffe fiets <3

MuSLi

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 20:55

Vanavond weer lekker een rondje met de dames kunnen doen. Niks van het voorspelde slechte weer gezien, dus lekker bijna 2 uur op de fiets gezeten :)

Aankomend weekend gaan we naar de Veluwe. Hopelijk krijgen we nog een beetje knap weer, zodat we wel wat kunnen fietsen. 29 juni fietsen we het NK toertocht in Ede. Via m'n man z'n werk konden we gratis deelnemen, dus leuk om een ritje te doen in die omgeving :j

"If you aren't in over your head, how do you know how tall you are?" T.S. Eliot

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 22:19

T2T, Echt gaaf dat je de finish gehaald hebt met die weersomstandigheden. Knap hoor! Bedankt voor het delen van je verslagje.

Welkom nieuwe fietsende bokkers! Als jullie Strava hebben/gebruiken zijn jullie ook welkom om lid te worden van het Bokt clubje op Strava. Kun je elkaars activiteiten een beetje volgen.

Veel plezier gewenst Sakura! Hopelijk is het een beetje te doen met het onstuimige weer.

Susan88

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-06-19 23:32

Hierbij mijn verslagje van de Vogezen

Woensdag vroeg vertrokken voor een autoreis van 7 a 8 uur, om uiteindelijk tegen 16u aan te komen bij het huis waar we het weekend zouden verblijven met 22 leden van de vereniging. Om 17u zaten we met z'n allen op de fiets voor een rondje van 50 km. Ik was een beetje misselijk uit de auto gekomen, maar toch op de fiets gestapt. Dat was misschien niet het beste idee. We begonnen in het benauwde dal en vervolgens een paar steile klimmetjes, gevolgd door weer een stukje dalen. Mijn hartslag schoot omhoog en ik kreeg mijn ademhaling niet onder controle. Later werd ook de misselijkheid en buikpijn erger. Toch nog op eigen kracht weer bij het huis gekomen. Na een klein bordje avondeten weer snel naar bed om een beetje bij te komen.

Afbeelding

Van die lange nacht bijkomen is uiteindelijk niet zo veel gekomen. De misselijkheid en buikpijn bleven aanhouden en ik was zelfs een beetje koortsig (koud/warm/zweten). De volgende ochtend voelde ik mij, behalve de vermoeidheid, nog aardig. Ook mijn ontbijt ging goed naar binnen dus toch maar gewoon op de fiets gestapt. We beklommen eerst de Ballon d'Alsace (7 km, gem 7%) en daarna de gave afdaling. Toen iedereen weer beneden was gekomen gingen we verder door het dal een beetje dalen en licht klimmen. Vervolgens kwam de tweede klim van de rit, de Ballon du Servance. Deze begon best pittig met stukken van 11 a 12 procent in de eerste 4 kilometer. Mijn benen deden pijn en de vermoeidheid begon aardig toe te slaan. Het was zwaar! De laatste kilometers waren gelukkig iets minder steil en ben ik met een energieshot van een gelletje naar boven gekomen. De afdaling was wederom prachtig met mooie uitzichten en leuke bochtjes. Eenmaal thuis helemaal af en kapot van de zware dag.

Na een nacht zonder buikpijn en wat meer slaap, kwam DE dag. De dag van de Grand Ballon. 's ochtends had ik er een hard hoofd in. Zware benen van de twee dagen ervoor en nog steeds aardig vermoeid. Maar geen misselijkheid of buikpijn meer dus dat gaf mijn ook wat hoop. We begonnen met een rustig klimmetje (Bussang) en deze ook heel rustig aan gedaan. Hartslag en ademhaling laag, niet te veel energie verspillen. In de afdaling hadden we een mooi treintje met twee heren voorop en daarachter drie dames. Helaas op 1 seconde na, net geen QOM gepakt in het laatste stuk van de afdaling. Toch wel weer mooi, netzoals bij de afdaling van de Alsace, eventjes boven de 70 km/u gegaan 8-)

Na een relatief vlak stuk begon dan uiteindelijk toch de beklimming van de Grand Ballon. Een klim van 15 a 16 km, waarbij je bijna 1 km in hoogte stijgt. In het begin was het even inkomen, maar na een tijdje begon het dieseltje in mij op gang te komen. Iets over de helft van de klim is er een splitsing. Voor die splitsing had ik het vorig jaar al heel zwaar gehad, maar nu zat ik nog relatief goed op de fiets. Natuurlijk een paar zware stukken gehad, maar ook een paar stukken kunnen herstellen en niet op het lichtste verzet getrapt. Ik hield de moed er dus in. Op ongeveer 4,5 km voor de top ben ik vorig jaar even gestopt op een mooi uitzichtspunt om even wat repen te eten en te drinken. Besloten om dit jaar ook hier weer te stoppen en even goed te eten voor het laatste stuk. Groot verschil t.o.v. van vorig jaar was dat het nog best prima ging. Ik had nog vertrouwen en benen over voor de laatste kilometers.

Afbeelding

Op de laatste 3 kilometers van de beklimming staan geen bomen meer en heb je op sommige stukken een prachtig uitzicht. Aan de andere kant zijn die laatste drie kilometer ook wel goed afzien met een stijgingspercentage van 7,5 tot 9%. Mijn benen waren moe, maar nog niet helemaal kapot. Wat een verschil met vorig jaar. Na bijna 1,5 uur klimmen bereik ik de top *\o/*

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De anderen van de groep waren al boven op het terras, waar een lekker drankje voor mij klaar stond. Na wat drinken, eten en de bidonnen bijvullen was het tijd voor de traditiegetrouwe groepsfoto op de top. Dit jaar hadden we de groep opgesplitst in tweeën vanwege de grote tempoverschillen. Dus op deze foto staat ongeveer de helft van de groep.

Afbeelding

Na de lange, mooie afdaling, met wederom een treintje en een pieksnelheid boven de 80 km/u, was het tijd om weer terug te fietsen naar het huis. Hiervoor moesten we nog eerst een klim over van 8 km en daarna nog eentje van 2 km. Vorig jaar had ik het hier het allerzwaarst mee en ben ik amper boven gekomen. Dit jaar ging het nog best prima en peddelde ik rustig naar boven. Enkele pittige stukjes, maar over het algemeen goed te doen. Ik heb mezelf echt verrast en verbaast. Na 2 slechte dagen op de fiets toch nog zo'n dag. Wat een verschil kan een jaar fietsen en trainingen dan maken :wow:
Moe, maar voldaan weer terug bij het huis.

Zaterdag was het de warmste dag van het weekend. Als ik ergens slecht tegen kan is het wel zulke warmte. Daarnaast uiteraard aardig gesloopt van de vorige drie dagen, dus besloten om het lekker rustig aan te doen. De fiets bleef bij het huis en gaan toeren met de auto. Eerst de Ballon d'Alsace op met de auto (gaat toch sneller dan met de fiets). De daadwerkelijke top van de Alsace kun je alleen te voet bereiken dus het laatste stukje vanuit de auto naar boven gelopen. Wat een prachtig uitzicht!

Afbeelding

Vervolgens de Alsace aan de andere kant afgedaald. Hier kwamen we in een prachtig dal terecht bij een klein stuwmeer.

Afbeelding

Afbeelding

Wie weet volgend jaar met de racefiets...

De laatste avond afgesloten met een avondwandeling vanaf het huis. Na enkele meters stijgen een prachtig uitzicht op de ondergaande zon achter de bergen.

Afbeelding

Het was een weekend vol met klimmen, afdalen (blijft favoriet!), prachtige uitzichten, genieten en gezelligheid! Hopelijk kan ik er volgend jaar weer bij zijn en kan ik mezelf weer verrassen :)

Time2Tri

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 06:15

Leuk verslag Susan ...en top gedaan .
Vooral als je de eerste dagen niet echt fit bent .
Ja , stiekum word je toch ieder jaar wat sterker/beter .
Dat is ook het leuke van Strava , dat je die verbetering ook ziet
als je dezelfde stukken vaker fietst .
Mooi meertje gevonden ...ziet er lekker uit om te zwemmen . :D

@MuSLI : hier begon het pas na 22:00 te onweren , precies zoals ze
voorspeld hadden .
Lekker kunnen fietsen nog +:)+

Ik heb gisteren 2 x 7 km rustig gefietst ...mijn auto moest voor
een beurt .Dus met de fiets in de auto heen , en terug gefietst .
Daarna weer opgehaald .

Lauraennala

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 07:25

Wat een leuk verslag! En super gefietst, ondanks het niet fit zijn. Meerdere van die zware dagen achter elkaar is toch altijd even wennen. Super goed!

Hier gisterenochtend een interval training gedaan. Wilde vanmorgen eigenlijk weer fietsen, maar kon gisterenavond door het noodweer niet meer naar huis na mn avonddienst... Nu wel opweg naar huis, maar ze geven regen op voor straks -O-

scooby09

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-06-19 08:48

Wat een mooi verslag zeg....Echt super knap wat je gedaan hebt.
Mooie omgeving ook.

Strava heb ik gevonden en aangemeld ondertussen leuk.!
Deze week zal er van fietsen niet zoveel komen ben ik bang.
Gisteren een verjaardag van mijn vriendin en dat noodweer wat ze hier veel eerder voorspelt hadden.

Vanavond maar even op de fiets stappen.

Dan ben je in de buurt Musli 29 Juni.
Omgeving is super gaat de route over de Posbank.?

Heeft iemand ervaring met een Suunto horloge.?
Mijn Horloge geeft veel minder hoogte meters aan dan de Garmin van een fiets maatje.
Die fietst met zo`n computer op het stuur...
Kan best zijn dat de mijne wel klopt maar vind de verschillen wel erg groot.