Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Hanmar, EvelijnS, Shanna, Dani, benangelique, Ladybird

Taartje

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 21:05

Leuk Warboel! zag gelijk dat het alphen was door de drie windmolens :)
Ik woon in Leiderdorp maar ga binnenkort is een rondje zoeterwoude doen, is ook lekker om te skaten/rolschaatsen!

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:23

Leuk een skeelertopic..
Mijn skates zijn vanmiddag binnen gekomen. 4 op een rij met wielen van 80mm van roces. Ben er erg blij mee.
Ik heb ook nog van Rsi quads de luxe rolschaatsen. Die zijn geweldig. Alleen met edekinderen een ramp. Op de een of andere manier haken die altijd tussen mijn wielen. Nu dus na 15 jaar weer op de skates.

https://www.euroclix.nl/index?SRef=UBFEcdYcQSUqYzpm
Eenvoudig een extra'tje bijverdienen door middel van clix bij aankopen via webshops en vele andere mogelijkheden tot het verdienen van extra clix. Deelname is volledig gratis.

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:32

Ik heb ook nog skates op zolder. Al héél lang niet meer gedaan, maar misschien toch maar weer eens oppakken... Ook goed voor de conditie.

Dat remmen is wel een puntje ja... Kan prima vooruit komen en pootje over, maar stoppen... In Leeuwarden gebruikte ik ook paaltjes ja, best eng met dat verkeer daar, dus hier in het rustigere Drenthe maar eens kijken waar ik zou kunnen skaten.

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:34

Hey leuk! Het zijn eigelijk 4 windmolens, maar de 4e staat er een heel stuk vanaf omdat ze toen een archeologische opgraving hadden gedaan op de plek waar die eigenlijk zou komen staan.

Dat met die klinkers is zo herkenbaar -O- hier is ook alleen de hoofdweg en de polder dan geasfalteerd... En de klinkers liggen zo schots en scheef dat het echt geen doen is op skates -O-

Grease

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:35

ik ging paar dagen geleden weer eens skeeleren, heb nog steeds spierpijn :')

kellyloet

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:43

heyhey mag ik joinen?
ik heb vandaag voor het eerst sinds tijden weer geskeelerd. lekker 20min weg geweest en mn nieuwe dorpje verkend.
ik ben hypermobiel dus ik krijg heel snel last van mn rug. anders kon ik het veel langer volhouden. :(

When nothing is right, go left.

3 januari 2014,
dit is de dag dat jij niet meer de mijne bent.
lieve loetje ik mis jou! zal je nooit vergeten..

lisem94

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:50

Leuk een skatetopic!

Ik heb k2 Capo skates, of zoiets. Zitten echt super lekker.

Skate alleen niet zo heel vaak meer. Vind het nooit zo gezellig alleen.

Iemand hier die in de buurt van Halsteren woont?

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:53

Oe leuk topic !!

Ik ben vorig jaar behoorlijk met lange afstanden skeeleren.
Ik heb mega dure skeelers gekocht, en het is zo leuk.
Helaas brak daarna lange tijd van regen aan, en tijdens de winter(die niet kwam) heb ik ze toch even opgeborgen.
Omdat ik hielspoor problemen had waar ik niet vanaf kwam.
Maar ik wil gauw weer beginnen. Ik skeeler met hand & elleboog beschermers.
In de hoop dat dit mijn pijnlijke elleboog beschermt als ik val. :')
Met knie beschemers kan ik niet lekker vrij uit skeeleren.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 22:59

Ik heb gister de eerste 7 km weer gemaakt. Helaas is het asfalt niet zo fantastisch..
Op het moment nog huistuin en keuken skates, maar wie weet.. :)

Warboel

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:01

Ik krijg ook altijd wel snel last van m'n rug, best vervelend. Maar toen ik vorig jaar veel geskate heb was het wel minder, is bij mij ook gewoon een kwestie van trainen. Heb ook flinke shin splints gehad door verkeerd opbouwen met hardlopen (ik heb een beetje een typische manier van m'n voeten neerzetten) en dat was ook echt niet relaxed met skaten! Hardlopen doe ik niet meer en de fysio heeft het gelukkig op kunnen lossen.

Regen is wel echt vervelend, want dan kan je ook gewoon niet skaten -O- of tenminste ik doe het niet.

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:03

Ik doe het ook niet, skeeleren met regen, ben 1 keer flink onderuit gegaan.
Omdat mijn skeeleren stukje nattigheid mee pakte. Pff daar ging ik.

Ik begin altijd heel klein, om zo mezelf te beschermen, niet te fanatiek haha.

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:07

leuk topic ik ga morgen na een hele lange tijd 5jaar weer skate
maar ben bang dat het maar bij 1 keer blijf aangezien ik liever niet alleen will

dus iemand intressen omgeving Etten-Leur... hiihii

waar voor is skaten nou eigelijk goed? wat train je er mee en raak je daar veel mee kwijt kwa omvang of gewicht??

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

Marjo89

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:16

boven benen ?? ik zou het niet precies weten.
Ik viel er wel iets door af, en ik voelde me fitter na afloop.

Etten leur niet echt naast de deur.
nog iemand in omgeving, enschede, hengelo of tubbergen vasse ??

caboclo

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:26

okee nouja ik ben 5 jaar geleden met alles gestopt paarden fietsten skaten lopen werken en nu wilde ik paar weken terug op het paard en kon er niet meer op komen gewoon geen kracht meer
nu heb ik wel het 1 en ander in de 5 jaar gehad en tijden mn zwangerschap in 9 weken tijd 21 kg lichter maar helaas heb k mn schade na mn zwangerschap weer in gehaald en wil nu dus echt wat gaan doen om en mn eigen fitter te voelen en me eigen aan te sterken enzo dus ben zeer benieuwd doel is ook eigelijk 20 kg aftevallen aiii aiii doet zeer haha

het punt is alleen ik denk dit na een paar keer al behaalt te hebben en alles moet gelijk gebeuren bij mij dus ben benieuwd met een maatje er bij heb ik en plezier en een soort van verplichting want als ik alleen ga kan ik zelf bepalen wanneer hoe lang hoe ver en wanneer en dan einig ik dus vaak op doe ik morgen wel..

onze zoon Dylan geboren op 01-12-11

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:29

Dit zijn mijn schatjes <3 jup de 'ouderwetse' rolschaats!
Deze week ook alweer paar keer buiten geskate! Zo fijn met het mooie weer even rondje buiten doen, of de skates te pakken inplaats van de fiets :D

Afbeelding

Milky_Way

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:35

caboclo schreef:
waar voor is skaten nou eigelijk goed? wat train je er mee en raak je daar veel mee kwijt kwa omvang of gewicht??

Ik ben door skaten niks afgevallen, ik ben door spiermassa juist aangekomen! waar ik heel blij mee ben omdat ik wat dun ben qua postuur en door spiervorming nu wat meer heup heb :P
De stevigere meiden in mijn team merken wel dat ze gewicht kwijt raken en dat ze daarna strakker in de spieren komen te zitten, maar ja dat is dus wel met fanatieke training. Of je met voor de fun buiten skaten dat ook zo duidelijk krijgt weet ik niet, maar als je vaak skate zal dat op den duur wel gebeuren :)

(wij doen aan roller derby en trainen 2x 2u in de week en skaten niet rechtop maar veel in halve squat houding, super voor gespierde boven benen, strakke buikspieren en strakke ronde billen!)
Laatst bijgewerkt door Milky_Way op 14-03-14 23:38, in het totaal 1 keer bewerkt

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:36

Eigenlijk wilde ik van die mooie zwarte rolschaatsen met goede soft wheels... Mijn vriend: nee joh, je moet skates nemen, reed er zo mee weg in de winkel, maar mijn enkels begon ik thuis na een klein rondje al te voelen... Dus hoop dat die niet opspelen als ik het straks weer ga proberen.

Meer mensen die last van hun enkels krijgen? Tips?

monique1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-03-14 23:43

ik wil binnen kort ook nieuwe skeelers weet alleen nog niet welk merk

wil stevige wegens me enkels maar wel en soft schoen

ik maak 1 keer per week bij mooi weer tochtjes van 20 kilometer

http://www.bokt.nl/markt/ad/166671/gezo ... roef-paard
na 9 jaar nog steeds mijn engeltje *NAOMI* 7-5-2003-13-5-2003
21,7kilo nog 4.3 kilo te gaan daarna nieuw doel nog 5 kilo voor de zomer :)

czarina

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 08:44

Dagmar80, luister jij zo goed naar je vriend ;-)
Rolschaatsen is super maar ook een stuk zwaarder vind ik.

_vivi_ dat is gaaf. Waar doe je dat?

Caboclo, je eisen niet te hoog zetten en eerst voor de fun beginnen. Dan verlies je die kilo's vanzelf. Miss eens een oproepje op fb doen. En anders goede muziek op en gaan.

Lisem94, niet in halsteren, maar poortvliet ligt halverwege.

https://www.euroclix.nl/index?SRef=UBFEcdYcQSUqYzpm
Eenvoudig een extra'tje bijverdienen door middel van clix bij aankopen via webshops en vele andere mogelijkheden tot het verdienen van extra clix. Deelname is volledig gratis.

minikatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:03

superleuke rollerblades vivi :D

ditg zijn ongeveer de mijne (plaatje van internet)
Afbeelding

je krijgt mooie strakke benen en billen van skeeleren, en zomers een hele mooie skeelertan :')
ong. hetzelfde als de wielrennertan, gelukkig loop ik meestal op blote voeten dus bruinen die toch nog een beetje bij.

Pony zoekt pensionstalling/weide rondom Rijssen
* "My pony looks like a giant piece of rideable chocolate" *

__PSM__

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 09:23

oeh dames jullie steken mij aan :) morgen de skeelers na een winter sportschollen maar weer eens aantrekken :)

<3 30-03-2015 Noud & 12-10-2017 Annelot <3

Dagmar80

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 13:28

@ Czarina: Haha, nou ja, laat me soms beïnvloeden... Had eerder al weleens geskated en dat ging toen ook prima dus dacht, ach ja waarom niet? Kan je ook sneller mee enzo, maar ja, die enkels... Had ik eerder geen last van. Mijn zusje heeft rolschaatsen, misschien kan ik die eens uitproberen om te kijken hoe dat bevalt.

Rollerderby klinkt leuk, FB vriendje van mij doet dat ook. Met van die mooie zwarte... Haha!

lovelys

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:25

Hooi mag ik ook meepraten?
Sinds 2 weken skeeler ik ook weer. Vorig jaar behoorlijk veel gedaan en toen ook goede skates gekocht van k2. Ik skeeler vaak met mijn vriend en we doen vaak een km of 10. Vandaag 9 km, maar dat ging met veel pijn. Het ging vandaag echt niet! Er stond ook een behoorlijke wind.

Hopelijk kan ik deze week nog een keer skaten, maar ben benieuwd, want hopelijk heb ik een verzorgpaard vanaf morgen :D

Klarinda

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:29

Ik skate de laatste tijd ook aardig wat! :D
Heerlijk vind ik het, vooral in de namiddag of s'avonds, met een lekker temperatuurtje! +:)+

~ If you believe horses don't know how to count, put three carrots in your pocket and give him only two...

Hikarii

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-03-14 16:36

Ik skate nu sinds twee weeken =) Omdat ik wil afvallen en het erg leuk vind om te doen. heb het vroeger ook heel wat gedaan.
Nog niks eraf, alleen erbij vanwege spiermassa. Conditie is al wel aardig verbeterd. Ik doe elke avond ongeveer een half uurtje, das 5 kilometer. Op zondag ga ik lekker vroeg weg in de ochtend om een wat uitgebreidere tocht te maken :D

It doesn't matter if you're weak; if you struggle hard enough, you can make a miracle happen.