Wie skate nog meer?

Moderators: Polly, Ladybird, Hanmar, ynskek, Mondy, Shanna, Princesj, Dani, EvelijnS

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 09:55

Wind tegen op skeelers is geen pretje inderdaad.

Eergisteren ook een rondje gedaan, totaal 13 km. Eerst helft door het bos tegen de wind in, echt niet leuk. De terugweg daarentegen wel, was zo weer thuis :))

kosseh

Re: Wie skate nog meer?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 10:11

Wind tegen is niks nee. Wind mee is heerlijk.

Ik zit te twijfelen. Zal ik naar school gaan op skeelers?
Het grootste deel ligt namelijk op me normalerroute. Met lekker asfalt. 8km heen en 8 terug.
Normaal maak ik het rondje in 1 keer. En dan is het 17 km.
Lijkt allemaal te doen als ik het zo typ. Maar wil niet bezweet op school zitten. Voor anderhalf uur.
Wat zouden jullie doen?

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:43

Zou het zelf niet zo snel doen, loop je de hele tijd met je skeelers te zeulen en de kans dat je bezweet aankomt is natuurlijk ook aanwezig.
Aan de andere kant is het natuurlijk wel mooi twee vliegen in een klap, sporten en vervoer in één.

kosseh

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-05-14 20:52

Jaa daar zat ik dus ook mee.
Had vandaag wel maar in 1 lokaal les. dus zoveel slepen in het niet en hebben ook kluisjes (weet alleen niet of ze passen)
volgende week heb ik een dag maar 3kwartier les. Als het lekker weer is dan ga ik het uitproberen.

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:15

Naar school zou mij niet lukken, Drachten - Leeuwarden :+
Wat ik wel regelmatig doe, is op skeelers naar het paard toe en dan rugzak om met spullen.

En wauw, ik sta nog bovenaan met endomondo haha. Dat zal vast snel veranderen

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:25

Ik ben wel nog een keer vanaf school van plan, dat is Breda-Dordrecht, flink stuk (30km). Maar dan moet ik een keer een korte dag hebben..
misschien ga ik morgenmiddag wel even skeeleren, dan sta ik bovenaan :D

Op zoek naar een leuke fotoshoot, omgeving Ridderkerk?http://www.SuzanneFotografie.nl :wave:

Benieuwd naar mijn fotografie?

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-05-14 20:37

Ik ben nog helemaal niet geweest, slecht :D

Vanmiddag wel ruim 18 km gereden, maar die tellen natuurlijk niet mee :P Voorlopig verder ook weinig tijd helaas...

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

Maaiike94

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-05-14 17:19

Ik sta nu nog op 2 op endomondo maar ga morgen ook nog weer rondje skeeleren waarschijnlijk :)
Keer weer een ander rondje doen, als het niet waait tenminste want het is een rondje met veel open stukken.

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:48

Hoi allemaal,
Ik heb een vraagje.
Graag zou ik wat meer in beweging willen komen. Wandelen vind ik op zich leuk, maar het geeft mij niet het gevoel dat ik echt bezig ben. Hardlopen vind ik 10x niks. :o. En fietsen zonder doel is ook niet mijn ding.
Nu heb ik als kind een keer van die speelgoed skates gehad, maar ben toen gevallen, en had een scheurtje in mijn pols.. Daarna alleen nog op de vloerbedekking binnen geskated. :o.
Toch wil ik weer proberen om het te gaan doen, maar hebben jullie nog tips?
Ik ben hierin echt een leek.. :o
Alvast bedankt!

Suuszels

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 13:51

Sowieso met bescherming skaten :) tuurlijk kan je ook dan nog wat breken en verder kijken waar fijne wegen gaan en met iemand die je kent gaan, dat motiveert meer :)

Op zoek naar een leuke fotoshoot, omgeving Ridderkerk?http://www.SuzanneFotografie.nl :wave:

Benieuwd naar mijn fotografie?

ItsMe2

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-05-14 14:06

Is beginnen met rolschaatsen (ik neem aan meer stevigheid, minder evenwicht nodig) een optie?
Of is dat heel anders dan skaten?

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 15:21

Zo frustrerend als de app niet goed gemeten heeft....

Taartje

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-05-14 19:07

Ell_en schreef:
Is beginnen met rolschaatsen (ik neem aan meer stevigheid, minder evenwicht nodig) een optie?
Of is dat heel anders dan skaten?

Het is wel heel anders! ik ben ook meer onzeker op mn rolschaatsen dan op mn skates.
Maar ik sta er zelf wel een stuk beter op (met skates klappen mn enkels sneller naar binnen)
Plus je maakt kleinere bewegingen dan bij het skaten waar je grotere slagen maakt.
Ik ben iig gek op mn rolschaatsen en ga niet snel weer skaten.

a red sun rises, blood has been spilled tonight...

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-05-14 17:54

Hebben er meer last van dat de app niet goed meet?? Ik heb gps aan staan maar hij meet het rondje niet...

Tammy_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-05-14 18:40

Wat leuk, een topic over skaten! :D

Ik skate sinds een paar weken (sinds het weer en de temperatuur aangenaam zijn :+ ) een paar keer per week een rondje door/om het dorp heen. Ik denk dat ik per ritje een KM of 8-10 maak, vergeet iedere keer mn Endomondo aan te zetten.
Ik rijd op Roces skates, en normaal altijd met polsbeschermers maar die kan ik niet vinden... dus ik rijd nu 2 weken zonder en tot nu toe -even afkloppen- zonder schade :+

♡ A.R. Noah el Nadir ♡
Dressuur L2+3 Springen B+7
Belle Chance
Dressuur B+22

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 16:37

Zo, ik heb (voor heel even) de eerste plek in de Endomondo challenge ingenomen met mijn rondje van 13km. Alle wegen op mijn vaste route en ook de zijwegen liggen er momenteel uit (of je komt uit op een klinkerweg), wat een ramp. :(

Edit: Ah, uitgevonden hoe je de topsnelheid kunt vinden. Voor vandaag was dat 27.24 km/uur, dat vind ik netjes. :)

I want to thrive, not just survive.

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-14 20:16

Ik had net mijn voorwielen omgegooid voor meer naar achter , maar zie nu dat er 2 wielen 72 mm zijn en de andere 2 aan een skeeler 76 ik snap er niks van is dit normaal?

Ssstt ben ozosnel /3 <:) :){

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 17:04

Volgens mij moeten de wielen allemaal gelijk zijn?

Vandaag een rondje gedaan, eindelijk! Vriend mee op de fiets, onderweg terrasje gepakt en in totaal ruim 11 km gereden :) Dus ik sta eindelijk niet meer op 0 haha :P

Zoek je een leuke naam voor je paard? Kijk dan snel op www.paardennamen.nl!

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:30

Dat dacht ik ook , snap er niks van.. Heb de voorste wielen omgewisseld met een 3de of 2de , ik zal eens naar een sportzaak eens vragen hopelijk hebben ze de kennis.. ik durf nu niet meer op weg te gaan met ongelijke wielen

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-06-14 20:51

Hmm, Takkie, ik weet wel dat je bijvoorbeeld skeelers hebt met 1x90mm en 3x100mm of 3x110mm en 1x 100mm om te zorgen dat de frames in verhouding niet te lang worden, maar of dat ook op jouw skeelers van toepassing is durf ik niet te zeggen.

Goed bezig Paardennamen! Ik zal iedereen in die groep zo eens toevoegen als vriend. :P

Rebecca

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 06:19

Hmm dat is een theorie , waar welk wiel zat durf ik niet te zeggen misschien bauer even bellen xd

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 07:47

Ik zal vanavond weer een rondje!
Hopelijk doet de app het dan wel goed en meet hij wel. Met de vorige keer heeft ie het rondje van 10 km niet gemeten... anders had ik meer bovenaan gestaan :D

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:44

Oh, vervelend dat hij niet meet Chantalla! Ik heb er gelukkig geen last van. *klopt af*

Ik heb vanavond training op de baan, dus die km's kan ik helaas niet meetellen. :P

Chantalla

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 12:48

Best frustrerend ja. De uitdaging op endomondo geeft wel motivatie, maar als ie dan juist niet meet dan niet meer. Maar we zullen zien vanavond :)

In Drachten hebben we ook een wieler- en skeelerbaan, maar dat ziet eruit als klinkers. Dat is normaal toch asfalt??

Thrive

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-14 13:47

Hmm, is er geen mogelijkheid om anders achteraf je route in te vullen? Die heeft Runkeeper wel, maar bij Endomondo heb ik 't nog niet geprobeerd.

Klopt, een skeelerbaan is normalerwijze asfalt. :j Ik ben even aan het google'n geslagen, bedoel je deze bij 't Fennepark? *klik* Zoals het hier staat ligt daar wel asfalt, maar ik heb geen idee of je daar zo op kunt, ik ben niet heel bekend in Drachten. :P