Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: EvelijnS, Dani, Shanna, benangelique, Hanmar, Polly

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 07:10

Gister controle gehad en wat een ellende deze keer #) .

Over mijn tanden aan de bovenkant een chain van links naar rechts en ook stiekjes erbij van de onder/achter naar boven/voren.
Het is allemaal gezwollen ook en pijn dat het doet -O- ik hoop dat het snel afneemt.

Hoef nu voorlopig niet op controle hebben jullie dit ook wel eens gehad? Draadje boven hoefde ook niet vervangen, alleen onder.

Zertab

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-05-19 11:10

Ik heb onder en boven een nieuwe draad gekregen (toevallig ook gister) en boven ook zo'n chain. Al best snel, heb nu pas vijf weken mijn beugel. Maar volgens de ortho ging het al super goed, dus ik ben blij! Doet nu idd best pijn allemaal, maar ja, paracetamol erin en klaar. Gaat vanzelf wel weer over.

Zertab
JupilotxDublin | Ruin | 1,67m | Bruin | RIP 17-4-19
[IM] Dag lief vriendje...

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:40

Ik heb hier wel eens eerder gereageerd, maar daarna weer stilgevallen.
Nu toch echt aan het beugelen, dus het lijkt me wel leuk om nu wat actiever mee te praten.

Ik heb in februari mijn slotjesbeugel gekregen. Vorige week dinsdag kaakoperatie aan de bovenkaak gehad en TPD schroef erin laten zetten om de kaak te verbreden. Nu moet ik dagelijks die schroef aandraaien en krijg ik een verschrikkelijk spleet tussen mijn voortanden.

Dit was voordat de beugel erin ging.
Afbeelding

Kindercoaching met paarden & Lessen op basis van Natural Horsemanship en Centered Riding
http://Www.kipacoaching.com

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 17:53

Is altijd zo lastig te zien op foto's, maar ze lijken niet echt heel scheef te staan toch?

Ik heb echt moeite met poetsen. Ben nu té actief bezig dus poets mijn glazuur en tandvlees kapot.. Maar wat is dan wel een goede manier?

Zertab

_suus19_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:06

Misschien is het zo duidelijker:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mijn bovenkaak is gewoon echt te smal en ik heb een onwijze overbeet. En snel een onderkin enzo op foto's. Het stoorde me in ieder geval mateloos en ik kreeg er ook last van. Kaakgewrichten sleten erg en veel knarsentanden, en hierdoor hoofdpijn en moe, omdat mijn kiezen geen rustpositie hebben.

Tandenpoetsen is wel een beetje een gedoe maar ik doe er echt niet zo lang over als jullie :o
Ik poets sochtends even snel electrisch, tussen de middag mondspoelmiddel en savonds uitgebreid met ragers en handtandenborstel.
Volgensmij is het wel normaal dat je tanden iets verkleuren tijdens het proces. Ze maken het aan het eind weer heel goed schoon.
En wat vaker naar de tandarts of mondhygiënist gaan.

Kindercoaching met paarden & Lessen op basis van Natural Horsemanship en Centered Riding
http://Www.kipacoaching.com

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 18:22

Mij is verteld dat het tandglazuur wel enkele mm's dik is. Dus dan zou je al letterlijk stukken van je tanden af moeten poetsen. Heb je de tandarts al eens gebeld hiervoor?

Second to the right, and straight on till morning

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-05-19 20:02

@Suus: oh ja, nu zie je het wel!

Ik had hier voor mijn beugel geen last van en de orthodontist zei letterlijk dat ik te hard poets. Maar zijn mijn randen van mijn tandvlees, die terugtrekken. Maar ik poetste vier keer per dag, en echt tien minuten. Nu in de ochtend elektrisch en klein borsteltje tussen de slotjes, middag alleen spoelen en met raggertje erdoor zodat er geen vuil achter blijft, avond moet ik nog iets voor bedenken en voor het slapen gaan wel gewoon elektrisch, plaatjes schoon maken, ragen en die spoeling dan.

Zertab

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-05-19 23:09

Ik krijg ook steeds meer pijn. Elke keer als ik biefstuk eet (ben op vakantie) dan gaat dat tussen mijn tanden zitten en dan ga ik dood van de pijn. Alsof ik miljoenen gaatjes in mijn tanden heb. Nu heb ik met mijn voortanden gekauwd omdat ik wist dat met mijn kiezen sowieso pijn ging doen... Geen slim plan. Liefst trek ik al mijn tanden eruit nu.

Ik blijf maar van het vlees weg nu en hoop dat ik dan geen last meer ervan krijg... Heb het ook alleen met het avondeten. 's morgens en 's middags heb in er sowieso geen last van.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 11:19

Neverland schreef:
Ik krijg ook steeds meer pijn. Elke keer als ik biefstuk eet (ben op vakantie) dan gaat dat tussen mijn tanden zitten en dan ga ik dood van de pijn. Alsof ik miljoenen gaatjes in mijn tanden heb. Nu heb ik met mijn voortanden gekauwd omdat ik wist dat met mijn kiezen sowieso pijn ging doen... Geen slim plan. Liefst trek ik al mijn tanden eruit nu.

Ik blijf maar van het vlees weg nu en hoop dat ik dan geen last meer ervan krijg... Heb het ook alleen met het avondeten. 's morgens en 's middags heb in er sowieso geen last van.

Dat is wel gek... Ik kan me van mij eerste beugel niet herinneren dat het zóveel pijn deed. Misschien hebben ze er een té dikke draad in gedaan? Biefstuk en ander ''taai'' vlees eet ik nu sowieso niet.

Ik heb sinds gister geen pijn meer van de nieuwe draad. Is nog wel gevoelig, en is afbijten met mijn voortanden is nog lastig, maar dan breek ik het en gebruik mijn kiezen.

Begin ook echt resultaat te zien, zo blij al mee! *\o/*

Zertab

Mizsz_Kitty

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 16:22

Neverland, hopelijk gaat het snel wat beter, zeker vervelend zo op vakantie.

Fijn dat je al wat resultaat ziet Zertab, daar doe je het voor!

♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+12

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-05-19 17:45

Ik heb geen plaatjes beugel dus van te dikke draden geen last! Probleem is dat er stukjes vlees tussen mijn kiezen komen te zitten. Voorheen zat alles zo dicht op elkaar dat ik nog niet eens kon flossen bij mijn kiezen. Nu zit er echt al behoorlijk veel ruimte tussen en daar blijft nu van alles tussen zitten. Mijn kiezen zijn dat niet gewend dus het is ook continu ontstoken. :+

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 10:09

Neverland schreef:
Ik heb geen plaatjes beugel dus van te dikke draden geen last! Probleem is dat er stukjes vlees tussen mijn kiezen komen te zitten. Voorheen zat alles zo dicht op elkaar dat ik nog niet eens kon flossen bij mijn kiezen. Nu zit er echt al behoorlijk veel ruimte tussen en daar blijft nu van alles tussen zitten. Mijn kiezen zijn dat niet gewend dus het is ook continu ontstoken. :+

Dat is naar... Wat voor beugel heb je?

Verbaas me ook wel hoe snel het gaat. Als ze nu na vijf weken al weer mijn boventanden naar elkaar toe gaan schuiven, is redelijk snel? Enfin, ik heb natuurlijk al eerder een jarenlang beugeltraject gehad en ze stonden echt niet heel scheef ofzo... Alleen was ik er niet meer blij mee, dus toch maar een beugel. Al krijg ik echt wisselende reacties, mensen die vinden dat ik het voor moet gaan en mensen die vinden dat mijn tanden al mooi waren en het niet snappen.
Ik ga duimen dat de ortho gelijk heeft en mijn beugel er in augustus al uit mag!

Zertab

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 11:55

Apart dat het dan zoveel pijn geeft!
Verschrikkelijk ook, die pijn in je mond.

Ik ben jaloers op mensen waarbij het einde al in zicht is :+ . Ik ben zelf pas 4 maanden aan het beugelen.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 12:29

Ik ben nu nog maar zes weken bezig, van de vier maanden (althans dat zei de ortho)

Zertab

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 13:07

Als dat zo is ben je al bijna op de helft toch? ;)
Ik moet naar verwachting 1,5-2 jaar. Dat komt vooral door het trekken van kiezen en het vele schuiven wat daardoor moet gebeuren.

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-06-19 14:05

Wow Zertab ik hoop dat het bij mij ook zo kort zal duren. Ik heb maar 2 tanden die uit de rij staan (een boven en een onder) Ik mag donderdag weer naar de tandarts voor de eerste gaatjes. := Zal het er dan nog eens over hebben.

Maks :+:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 17:37

@Chantal: Jaa dat is ook wel zo haha!

@Macs: Waarom heb je dan een beugel? (niet aanvallend bedoeld, maar twee schuine tanden valt wel mee toch?)

Zertab

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-06-19 22:40

Ik heb er nog geen, moet eerst gaatjes vullen..
Ik heb 2 voortanden, 1 onder en 1 boven, die compleet uit de rij staan. De rest staat wel recht. Lelijk en vervelend(voor boven) want bijt vaak op mn lip enzo. :=

Maks :+:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 06-06-19 17:04

Hoe is het hier nu? Morgen terug naar de ortho, want een zo'n kussentje op mijn plaatje zat los.. Ondertussen ben ik hem vandaag verloren ergens. Maar ik bijt echt vol op mijn plaatje, dus wil wel een nieuwe eroverheen.

Zertab

okdoei

Link naar dit bericht Geplaatst: 07-06-19 08:59

Hoe gaat het bij jullie?
Ik mag dinsdag weer naar de kaakchirurg, ben in december geopereerd aan mijn beide kaken, de ene kant is helemaal netjes maar de andere wang blijft elke keer weer opzwellen. Waarschijnlijk is het reactie van mijn lichaam op de plaatjes en schroefjes die er nog in zitten, als dat het geval is, moeten deze nog verwijderd worden.

Gelukkig wel een ander fijn vooruitzicht, 27-6 mag eindelijk na 3 jaar mijn beugel eruit. zodra alles achter de rug is zal ik hier foto's plaatsen van mijn hele proces.

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 19:53

Hier gaat het niet zo goed. Tand naast mijn voortand werd zo hard aangetrokken dat deze tand achter mijn voortand ging staan... Dus snel teruggaan, nu is de schade nog niet zo groot. Chain eruit, en over drie weken weer terug. Geen idee wat er nu gaat gebeuren, iets met opnieuw dus spleetjes maken zodat die tand weer terug naar zijn positie gaat. En dan over drie weken dubbele draad en een kleinere chain erin, eentje die minder hard trekt.

Dus ja.
Heb ergens al weer spijt van mijn keuze om een beugel te nemen, want álles zit tegen.

Zertab

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-06-19 21:03

Oei das zuur ja. Maar heb je er nog vertrouwen in?

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 12:09

poes schreef:
Oei das zuur ja. Maar heb je er nog vertrouwen in?

Ja en nee. Ja als in: hij is al jaren ortho, heeft mij toen ook geholpen, dus moet ervan uit gaan dat dit wel weer goedkomt. En nee, omdat het nu allemaal zo moeilijk loopt pff.

Maar heb geen keuze. Als ik nu de beugel eruit laat halen, ben ik verder van huis als dat toen ik de beugel erin liet zetten.

Zertab

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 13:30

Mocht je echt twijfelen, zou je altijd eens een tweede opinie kunnen vragen...

"I say the forces of this planet all were bound in this cat" (Zita Swoon)
I guess I wish you well, a little bit of heaven and a little bit of hell...

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-06-19 14:20

poes schreef:
Mocht je echt twijfelen, zou je altijd eens een tweede opinie kunnen vragen...

Mmm, ja nee. Zo erg is het nog niet hoor. Daarnaast, is dit de enige praktijk in de buurt. Anders moet ik al uitwijken naar grote steden op minstens half uur rijafstand.

Zertab