Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Moderators: Hanmar, Ladybird, Shanna, Princesj, Dani, ynskek, Mondy, Polly

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 09-01-20 17:24

Stravero schreef:
Zertab schreef:
Oké, sinds ik maandag dus bij de ortho ben geweest bijt ik vol op een slotje als ik dichtbijt, en het is zó irritant :+

Laten we hopen dat het mijn slotje is trouwens, en niet mijn tand. Dan is het in ieder geval opgelost als de beugel eruit mag.

Dan bijt je m er nog wel af, als je er vol op bijt. Ik ben al 4 x terug geweest in 4 weken met losse slotjes. Daar had ik vroeger echt nóóit last van -O-

Mmm zou best kunnen, maar bijt al best lang op zowat al mijn slotjes en nog nooit - klopt af - eentje los geweest. Maar misschien bijt ik wel op de draad ofzo. Want voor maandag (heb dikkere draad en chain gekregen) had ik daar geen last van.

Zertab
JupilotxDublin | Ruin | 1,67m | Bruin | RIP 17-4-19
[IM] Dag lief vriendje...

Zertab

Re: Een beugel 18+, ik ga ervoor!

Link naar dit bericht Geplaatst: 11-01-20 13:37

Wat zouden jullie doen in mijn situatie?

Ik heb nog steeds - wel wat minder dan afgelopen week - het gevoel dat ik bij het dicht bijten twee tanden niet lekker in elkaar passen. De ene tand glijdt als het ware over de andere en dan passen ze samen. Met eten is dat best wel irritant. Ik weet niet of dit zeg maar nog ''work in progress'' is, of dat dit een ''foutje'' is van de ortho. Maar waarom heeft hij dat afgelopen week tijdens de controle niet gezien? Of misschien verbeeld ik me dingen. Ik blijf me er alleen maar druk om maken en ben bang dat als dit wel zo blijft, ik straks verder van huis af ben en het weer gecorrigeerd moet worden...

Dus zouden jullie volgende week toch maar langsgaan of nog vijf weken (dan is de volgende controle) afwachten? Zijn er mensen die dit herkennen?

Zertab

peetje82

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 11:44

beetje late reactie, hoop dat je klacht inmiddels over is?

Ik ben nu bijna 6 weken aan het beugelen en kon net sinds 2dgn zonder pijn op "mn kiezen bijten" vanmorgen moest ik op controle bij ortho en dat vonden ze mss toch iets teveel van t goede. Ben er wel 5kg mee afgevallen dus is een mooie bijkomstigheid :')
Nu een iets zwaardere draad erin maar niet te gek vlgs ortho omdat dit best gortig was *D
over 4 weken mogen we weer.

Vragen ze ook doodleuk, wil je een draad met een kleurtje? euh nee ik ben 37 doe dus maar zo normaal mogelijk aub :P

RIP Rubini :-( (Rubinstein x Donnerhall x Furioso) (PROK,SPORT,STER PREFERENT en PRESTATIE) Diva (Spielberg x Rubinstein) ELITE SPORT is GP!!!
Golden Girl(Uphill, STER PROK SPORT ) ; Z2+27 , ZZ-L +15 ZZ-Z+17,PsG+6 en InterI+1
Luna (Governor X Zhivago x Weltmeyer X Rubinstein) ELITE EPTM.

Majabeestje

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:03

peetje82 schreef:
beetje late reactie, hoop dat je klacht inmiddels over is?

Ik ben nu bijna 6 weken aan het beugelen en kon net sinds 2dgn zonder pijn op "mn kiezen bijten" vanmorgen moest ik op controle bij ortho en dat vonden ze mss toch iets teveel van t goede. Ben er wel 5kg mee afgevallen dus is een mooie bijkomstigheid :')
Nu een iets zwaardere draad erin maar niet te gek vlgs ortho omdat dit best gortig was *D
over 4 weken mogen we weer.

Vragen ze ook doodleuk, wil je een draad met een kleurtje? euh nee ik ben 37 doe dus maar zo normaal mogelijk aub :P

Haha, 'doe maar een roze draad met lichtjes'.. :')

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 14:03

Flauw, ik krijg nooit de vraag of ik een kleurtje wil :P

Zertab

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 17:53

Hahah met lichtjes is wel weer eens wat anders.

Ik ben vandaag ook weer bij de orthodontist geweest. Helaas is er een tand die niet mee werkt, dus ze hebben mijn tanden opnieuw gescand en er worden dus nieuwe bitjes gemaakt.
Daar moet ik dus wel 6 weken op wachten dat is weer een beetje jammer..

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:30

Waarom corrigeren ze dat niet op het einde? Dat is wat ze bij mij nu hebben gedaan. Ben over 6 weken klaar, maar aangezien er een paar tanden niet mee hebben gewerkt in het proces krijg ik er zo'n 20 bitjes (20 weken) achteraan. Zo heb ik ook niet hoeven te stoppen.

Second to the right, and straight on till morning

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 18:49

Bitjes???

Zertab

Michelleex

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-02-20 20:43

Bij mij kan dat niet op het einde, bij mij schuiven alle tanden op ivm het missen van 2 tanden.

Dus alle tanden en kiezen worden naar voren geschoven, de eerste tand op het rijtje schuift niet mee, dus elk bitje zal steeds slechter gaan passen daar ik bij 22 van de 62 ben.

Liefdee.
~~Vul bokt met liefde
....................................................................Nomar <3

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 12:49

Mijn beugel is eruit! Ben heel blij met het resultaat *\o/*

Alleen denk ik oprecht dat ik op mijn retentie draadje bijt. -O-
Terwijl daar echt goed is gecontroleerd en ze niet zagen dat ik dat deed. Misschien moet ik gewoon eraan wennen? Mijn tanden zijn ook echt gevoelig nu.

Nja moet toch nog terug om de retentie beugel op te halen.

Zertab

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 17:39

Wat fijn, mooi resultaat? Misschien is het gewoon even wennen?
Ik heb gisteren consult gehad en het valt me heel erg tegen. 2 tot 2,5 jaar, een zwakke kies laten verwijderen en verstandkies door laten komen (als dat lukt). Invisalign is niet mogelijk.
Ik ga nog wel een second opinion aanvragen.. want na 5 jaar beugelen vind ik nog 2 jaar erbij wel veel!

Maks :+:

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-02-20 23:18

Macs schreef:
Ik heb gisteren consult gehad en het valt me heel erg tegen. 2 tot 2,5 jaar, een zwakke kies laten verwijderen en verstandkies door laten komen (als dat lukt). Invisalign is niet mogelijk.
Ik ga nog wel een second opinion aanvragen.. want na 5 jaar beugelen vind ik nog 2 jaar erbij wel veel!

Ik heb besloten morgen terug te gaan. De hele reden waarom ik aan een tweede beugel is begonnen, is omdat ik toen op mijn retentie draadjes beet en die dus constant los gingen. Met als resultaat dat mijn tanden weer uit elkaar schoven. Beter een keer te veel terug dan dat het weer mis gaat!

Dat is ook zeker lang, nog twee jaar erbij!

Zertab

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 00:19

Macs schreef:

Hebben ze niet verteld waarom het zo lang duurt?

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 10:52

Zertab, heb je voor en na foto? hopelijk kunnen ze daar wat aan doen.

♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+18

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-02-20 11:13

Mizsz_Kitty schreef:
Zertab, heb je voor en na foto? hopelijk kunnen ze daar wat aan doen.

Ja heb ik! Zal hem binnenkort plaatsen!

Zertab

_Ekenna

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 18:24

Macs schreef:

2 jaar is een normale tijd voor een beugel.. 1 tot 1,5 jaar is zelfs al normaal voor een tand die niet helemaal recht staat.

Het aantal jaar wat je gebeugeld hebt zegt niks over het aantal jaar wat je nu nog moet beugelen.
Ik had al zo’n 7 jaar gebeugeld... 5 jaar later kwam daar nog eens 2 jaar bij.

Die zwakke kies van je die verwijdert moet worden.. zit die tussen goede kiezen in, of helemaal achteraan? Er tussenin moet dat gat natuurlijk ook dicht getrokken worden, en dicht blijven! Dat duurt ook wel even voor het gesetteld is..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-02-20 23:31

Dan heb ik nog geluk gehad. Heb nu maar tien maanden gebeugeld.

Zertab

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 00:10

Zijn hier mensen die retainers hebben?

Ik heb een hawley retainer gekregen. Deze moet ik 24 uur dragen de komende maand. Helemaal prima, heb er geen last van oid. En dat is nu ook net mijn "probleem". Ik heb totaal geen pijn gehad aan het ding of druk gevoeld. Is dat wel goed? :')
De assistente heeft natuurlijk gekeken of hij past en dat was in orde.
Maar vind het zo gek. De eerste dag dat mijn beugel eruit was heb ik echt pijn gehad aan mijn tanden van de spalkjes achter mijn tanden. En toen vertelden ze dat de retainers voor nieuwe pijn kunnen zorgen.

Zertab

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:21

_Ekenna schreef:
Macs schreef:

2 jaar is een normale tijd voor een beugel.. 1 tot 1,5 jaar is zelfs al normaal voor een tand die niet helemaal recht staat.

Het aantal jaar wat je gebeugeld hebt zegt niks over het aantal jaar wat je nu nog moet beugelen.
Ik had al zo’n 7 jaar gebeugeld... 5 jaar later kwam daar nog eens 2 jaar bij.

Die zwakke kies van je die verwijdert moet worden.. zit die tussen goede kiezen in, of helemaal achteraan? Er tussenin moet dat gat natuurlijk ook dicht getrokken worden, en dicht blijven! Dat duurt ook wel even voor het gesetteld is..

Tja, ik vond het vooral erg tegenvallen. Die kies zit tussen 2 kiezen in (het is de een na laatste zegmaar.) Dus er moet zeker heel wat geschoven worden. Maar dit kan alleen maar als mijn verstandskies gunstig ligt. Ik weet alleen dat hij heel hoog zit, niet of hij goed ligt.
Ik verbaasde me vooral omdat anderen het wel in een paar maanden of een jaar kunnen doen. Voor mijn gevoel staan alleen een boven- en een ondertand naar voren, maar ik had ook een overbeet van 7mm? Tja ik zie het niet hoor..

Zertab

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-03-20 13:27

@Macs: Ik heb wel toen ik jonger was drie jaar gebeugeld. Dus ik had nu maar minimale verschuivingen. Waarvan eerst gezegd werd dat het binnen vier maanden opgelost zou zijn. Uiteindelijk duurde het tien maanden.

Zertab

Macs

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:42

Zertab schreef:
@Macs: Ik heb wel toen ik jonger was drie jaar gebeugeld. Dus ik had nu maar minimale verschuivingen. Waarvan eerst gezegd werd dat het binnen vier maanden opgelost zou zijn. Uiteindelijk duurde het tien maanden.

Ja dat had ik dus ook gehoopt, heb vroeger ongeveer 5 jaar gebeugeld...

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 08:47

Met het schuiven van tanden/kiezen in een rij ben je wel even bezig helaas.
Bij mij is het geschat op 1,5 tot 2 jaar. Ik heb de beugel nu ruim een jaar en de ‘gaten’ zijn nog steeds niet overal dicht. -O-

Neverland

Link naar dit bericht Geplaatst: 05-03-20 09:02

Vandaag gaan er waarschijnlijk nieuwste scans worden gemaakt. :D Zit nu op bitje 45 van de 47 (dus over twee weken de laatste) maar dan komen er nog eens 20 bij. Alles voor de perfecte lach. :D

Mizsz_KittyJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 10:46

Zo, hoe gaat het hier met iedereen?

Werkt jullie ortho nu gewoon door? Bij mijn zijn ze dicht, en zou maandag weer heen moeten, maar gok dat dit nog wel even gaat duren.....

♫ ♬ It's a kind of Magic ♫ ♬
M1+18

xChantal94

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-03-20 12:43

Nope.. ik had halverwege maart al gemoeten maar dat is geannuleerd. Baal er wel flink van want zo staat de behandeling stil.